De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2008, 16:49 uur
herman schreef:
Ach, Electro-Shock Blues hoort er toch ook wel in eigenlijk. Alleen die nieuwe U2 op 246... die mag er van mij wel uit.
Ach, Electro-Shock Blues hoort er toch ook wel in eigenlijk. Alleen die nieuwe U2 op 246... die mag er van mij wel uit.
Dat vindt ik als oppervlakkige U2-fan nou hun beste album.
0
stuart
geplaatst: 16 september 2008, 17:45 uur
Florsi Florsa schreef:
(quote)
Dat komt nou juist door dat oppervlakkige, Floris

0
geplaatst: 16 september 2008, 17:51 uur
Florsi Florsa schreef:
(quote)
"All That You Can't Leave Behind"? Een goed album van U2, maar alle albums die ze in de jaren '80 hebben uitgebracht vind ik beter.
0
geplaatst: 16 september 2008, 18:07 uur
herman schreef:
Dat is nu net probleem van die tijdelijke bevliegingen en de leden die 2 jaar lang niets van zich laten horen.
Wees er zo maar zeker van dat Death Magnetic in de top250 zal komen binnen 2 jaar.

0
geplaatst: 16 september 2008, 18:50 uur
LucM schreef:
"All That You Can't Leave Behind"? Een goed album van U2, maar alle albums die ze in de jaren '80 hebben uitgebracht vind ik beter.
Achtung Baby vind ik ook erg goed. Maar All That You Can't Leave Behind luistert gewoon erg makkelijk.
0
stuart
geplaatst: 16 september 2008, 19:02 uur
Florsi Florsa schreef:
Maar All That You Can't Leave Behind luistert gewoon erg makkelijk.
Maar All That You Can't Leave Behind luistert gewoon erg makkelijk.
Daar zit wel wat in, Florsi.
0
geplaatst: 16 september 2008, 19:42 uur
AGE-411 schreef:
Dat is nu net probleem van die tijdelijke bevliegingen en de leden die 2 jaar lang niets van zich laten horen.
Dat valt wel mee. Jordy had eens de lijst gepost gebaseerd op actieve users (iedereen die het laatste jaar had ingelogd) en die zag er bijna precies hetzelfde uit. Dat iets een hype is wil niet zeggen dat het alleen een hype is onder niet-actieve users op de site.

Wees er zo maar zeker van dat Death Magnetic in de top250 zal komen binnen 2 jaar.
Ik schat zo rond de 120ste plek.
0
chrismusic
geplaatst: 17 september 2008, 01:29 uur
Waar kan je eigenlijk de toplijsten vinden die elke jaar door de users worden ingevuld, aan het einde van het jaar?
0
geplaatst: 17 september 2008, 15:15 uur
stuart schreef:
Jij hebt mijn 3 favoriete AC/DC albums in je top 10! On topic hier; niet the Girl Got The Rhythm , but you...(Ampivinni)
(quote)
Jij hebt mijn 3 favoriete AC/DC albums in je top 10! On topic hier; niet the Girl Got The Rhythm , but you...(Ampivinni)
Shook Me All Night Long

0
stuart
geplaatst: 17 september 2008, 16:26 uur
..ja ja, maar het album ligt al weer bijna uit de toblijst. Ik heb Back In Black eerst wel gesteund , maar ik zag dat zulke goede muziek hier geen kans maakt; dat zegt meer over deze lijst dan over Back In Black. 

0
Lost Highway
geplaatst: 17 september 2008, 18:40 uur
Zelf ben ik voorstander van een systeem waarbij de MM top 250 een driemaandelijkse wijziging kan ondergaan; users kunnen hun top 10 om de drie maand updaten; wie dat niet doet verliest zijn inbreng in de toplijst. Zo krijg je een representatieve en variabele lijst. Maar goed, deze discussie is al zo vaak gevoerd; het blijft gewoon mijn mening.
Wel ben ik zeker van het feit dat het invoeren van dit systeem behoorlijke wijzigingen zou veroorzaken. Parachutes, Californication en Hope and Fears ( en misschien nog enkele andere ) zouden meteen uit de top 50 gewipt worden. Wat dat betreft biedt de Tijdloze Albumlijst van Stubru een veel representatiever overzicht van welke albums classics zijn. Zo stond het debuut van de Arctic Monkeys twee jaar geleden nog rond de twintigste plaats, terwijl het vorig jaar niet eens meer bij de eerste zestig stond dacht ik. Zoiets is onmogelijk met ons statisch systeem.
Wel ben ik zeker van het feit dat het invoeren van dit systeem behoorlijke wijzigingen zou veroorzaken. Parachutes, Californication en Hope and Fears ( en misschien nog enkele andere ) zouden meteen uit de top 50 gewipt worden. Wat dat betreft biedt de Tijdloze Albumlijst van Stubru een veel representatiever overzicht van welke albums classics zijn. Zo stond het debuut van de Arctic Monkeys twee jaar geleden nog rond de twintigste plaats, terwijl het vorig jaar niet eens meer bij de eerste zestig stond dacht ik. Zoiets is onmogelijk met ons statisch systeem.
0
geplaatst: 17 september 2008, 18:44 uur
Waarom hanteert MusicMeter eigenlijk uberhaupt dit afwijkende toplijst-systeem (t.o.v. de andere metersites)?
0
geplaatst: 17 september 2008, 18:46 uur
Lost Highway schreef:
betreft biedt de Tijdloze Albumlijst van Stubru een veel representatiever overzicht van welke albums classics zijn. Zo stond het debuut van de Arctic Monkeys twee jaar geleden nog rond de twintigste plaats
betreft biedt de Tijdloze Albumlijst van Stubru een veel representatiever overzicht van welke albums classics zijn. Zo stond het debuut van de Arctic Monkeys twee jaar geleden nog rond de twintigste plaats
Dan lijkt me er meer sprake van een Tijdelijke Albumlijst

0
Lost Highway
geplaatst: 17 september 2008, 18:59 uur
Bléh, men zal ook wel een systeem kunnen uitwerken waarbij men met een 'bevestiging knop' ofzo je top 10 kan behouden als je niets wenst te wijzigen.
Wat een kortzichtige reactie...
Wat een kortzichtige reactie...
0
geplaatst: 17 september 2008, 19:18 uur
De kortzichtigheid ontgaat me even. Maar ik snap dat je pissig wordt omdat ik het niet met je systeem eens ben.
0
geplaatst: 17 september 2008, 21:14 uur
Goodfella_90 schreef:
Waarom hanteert MusicMeter eigenlijk uberhaupt dit afwijkende toplijst-systeem (t.o.v. de andere metersites)?
Om de zogenaamde proteststemmen te voorkomen.
0
geplaatst: 17 september 2008, 22:43 uur
Heeft naar mijn mening een veel realistischer beeld van hoe mensen over iets denken. Wat echt geliefd is. Zouden ze op andere metersites ook moeten invoegen.
Het heeft beter de onderlinge verhoudingen tussen albums weer. Zo kun je 20 albums een 5,0 geven, maar je kan ze niet allemaal op nr1 in je top 10 zetten.
En je moet ook es kijken naar de toplijsten per genre. Zo zie je dat Master Of Puppets bijvoorbeeld in deze toplijst slechts 37ste. Bovenaan een volstrekt onbekend album.
Het heeft beter de onderlinge verhoudingen tussen albums weer. Zo kun je 20 albums een 5,0 geven, maar je kan ze niet allemaal op nr1 in je top 10 zetten.
En je moet ook es kijken naar de toplijsten per genre. Zo zie je dat Master Of Puppets bijvoorbeeld in deze toplijst slechts 37ste. Bovenaan een volstrekt onbekend album.
0
geplaatst: 17 september 2008, 22:56 uur
AGE-411 schreef:
Heeft naar mijn mening een veel realistischer beeld van hoe mensen over iets denken. Wat echt geliefd is. Zouden ze op andere metersites ook moeten invoegen.
Maar afgaande op het stemgemiddelde wel een dijk van een plaat, die je dan lekker kan ontdekken.

0
geplaatst: 17 september 2008, 22:56 uur
AGE-411 schreef:
sterker nog, ik ken de nummers 1 tot en met 22 niet eens
0
geplaatst: 17 september 2008, 23:01 uur
Ik ken er 4 uit de top 20 en ik vind ze allemaal goed tot erg goed. Die genre-lijsten zijn fantastisch als je nieuwe muziek zoekt, die moeten zeker blijven!
0
geplaatst: 17 september 2008, 23:26 uur
dat bizarre gstemgemiddelde van nummer 1 intrigeert zeker...
0
stuart
geplaatst: 18 september 2008, 07:12 uur
Het stemgemiddelde vind ik wel een aardige graadmeter, maar wel 'kwetsbaar'.
0
stuart
geplaatst: 18 september 2008, 07:22 uur
...ik zie dat Pearl Jam met Ten op 3 staat; stond ie niet zo heel ver van Jeff Buckleys Grace of is Ten zo snel gestegen
.
.
0
geplaatst: 18 september 2008, 12:42 uur
Bij Queen - A Night at the Opera (1975):
Ondergewaardeerd issie zeker niet, volgens mij is dit het best beoordeelde Queen album in combinatie met het aantal stemmen en hij staat in de top 250 ook nog eens erg hoog genoteerd. ik vind dit album samen met Queen 2 en Innuendo de beste 3 albums van hun, hier staat erg veel variatie op en is eigenlijk als proef project begonnen maar is uitgegroeid tot ik denk wel het allerbeste Queen album die er is denk ik.
Ondergewaardeerd issie zeker niet, volgens mij is dit het best beoordeelde Queen album in combinatie met het aantal stemmen en hij staat in de top 250 ook nog eens erg hoog genoteerd. ik vind dit album samen met Queen 2 en Innuendo de beste 3 albums van hun, hier staat erg veel variatie op en is eigenlijk als proef project begonnen maar is uitgegroeid tot ik denk wel het allerbeste Queen album die er is denk ik.
0
stuart
geplaatst: 18 september 2008, 19:03 uur
Arno schreef:
Ten staat toch al tijden in de top 5.
Ten staat toch al tijden in de top 5.
Ja, dat weet ik; maar ik bedoelde eigenlijk of het verschil met Grace eerst groter was, of niet.

* denotes required fields.