MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Ik weet het niet; maar ik ben toch helemaal niet akkoord met die top 10 die er nu staat. En dan nog in welke volgorde.. Pearl Jam & Coldplay vind ik nu niet zo vet
Maarja, blijkbaar ben ik daar overduidelijk in de minderheid; en dan leg ik me er maar bij neer, ook al omdat ik zelf al even geen top 10 meer heb

dix schreef:
dat bizarre gstemgemiddelde van nummer 1 intrigeert zeker...

Nouwja, door wat antistemmers geraakt die binnen 2 maand in de 4,20 - 4,30. Tegen dan is er een nieuw album dat net 20+ gehaald heeft met een score van 4,50*. Is steeds zo geweest.

En ik ken er trouwens ook niet zoveel uit de top20 hoor. Enkele wel al van horen zeggen en lezen.

De 20ste is wel

stuart schreef:
(quote)

Ja, dat weet ik; maar ik bedoelde eigenlijk of het verschil met Grace eerst groter was, of niet.

Nee, dat verschil was al een tijdje klein volgens mij. Wel apart dat Coldplay steeds verder wegzakt, die stonden toch heel lang 2e.

Coldplay is blijkbaar minder populair geworden, ik denk vanwege het zwakkere "X&Y".
Overigens kan ik mij wel vinden in die toplijst. Van de eerste 30 hebben 14 albums 5* van mij gekregen, 6 andere 4,5*.

stuart
Ik respecteer de toplijst zoals het georganiseerd is, maar ik heb er zelf slechts 10 van de eerste 50.(er zit niet zo veel qua smaak voor mij tussen)

Ik respecteer ook de mening van het publiek en de toplijst zoals het nu georganiseerd is, de democratische wijze is steeds de minst slechte.
Overigens heb ik van de eerste 50 albums er 42, waarvan 20 van mij met 5* zijn toebedeeld.

stuart
Toe maar, LucM; welke 8 heb je niet eigenlijk (vraag uit interesse)

Waarschijnlijk de rapalbums, dat is bij mij ook zo trouwens (ik 'ontbreek' er 7)

Nrs. 8, 12, 13, 22, 26, 29, 33 en 50.
Inderdaad de rapalbums (ik ben daar niet goed in thuis) en de albums van Tool.

stuart
LucM schreef:
Nrs. 8, 12, 13, 22, 26, 29, 33 en 50.
Inderdaad vooral rapalbums (ik ben daar niet goed in thuis) en de albums van Tool.

Bedankt voor je antwoord. Mooie, brede smaak heb je.

AGE-411 schreef:
En je moet ook es kijken naar de toplijsten per genre. Zo zie je dat Master Of Puppets bijvoorbeeld in deze toplijst slechts 37ste. Bovenaan een volstrekt onbekend album.

In de top 250 wordt dan ook altijd een minimum aantal stemmen aangehouden.

Goodfella_90 schreef:
(quote)

In de top 250 wordt dan ook altijd een minimum aantal stemmen aangehouden.

nee hoor.

Gewoon genoeg punten hebben!

LucM schreef:
Overigens heb ik van de eerste 50 albums er 42, waarvan 20 van mij met 5* zijn toebedeeld.

Grappig. Ik heb 40 platen uit de top 50, waarvan ik op 1 (Damien Rice) nog niet heb gestemd (die heb ik pas recent gekocht en nog niet geluisterd).

Ik kom op:
7 keer 5*
11 keer 4,5*
8 keer 4*
6 keer 3,5*
4 keer 3*
1 keer 2,5*
1 keer 2*
1 keer 1,5*

Ja, op MuMe.. Jij voerde het bovenstaande aan als argument waarom een toplijst gebaseerd op cijfergemiddeldes niet representatief zou zijn en dat klopt gewoon niet.

Overigens heb ik net gekeken wat de toplijst hier wél zou zijn, en dat is zo verschrikkelijk eentonig dat dit systeem eigenlijk ook wel prima is voor deze site.

Bij Radiohead - OK Computer (1997):

Ik vind dit ook helemaal niks hoor, ten eerste snap ik niet wat men eraan vind en ten tweede klopt er totaal niks van dat dit op NUMMER 1 staat in de top 250... Kom op zeg.. Er zijn toch veel betere albums.

stuart
Dutchi schreef:
Ik vind dit ook helemaal niks hoor, ten eerste snap ik niet wat men eraan vind en ten tweede klopt er totaal niks van dat dit op NUMMER 1 staat in de top 250... Kom op zeg.. Er zijn toch veel betere albums.

Dat je er niks aan vind, dat mag ( komt later wel ). De rest van je bericht vind ik zeer vermakelijk (je hebt in ieder geval gevoel voor humor).

Joy
want?

dat dit op 1 staat bewijst dat men dit het populairste album vind onder de mm users

niet dat het de beste is

stuart
Het beste album bestaat niet; OK Computer wordt op deze site het meest gewaardeerd.

Welke 3 heb je dan onder de 3*, herman ?
Ook gewoon vraag uit interesse..

ik denk Tool maar ben te lui om te controleren.

RedLightCityBoy
Dit verdient echt niet de nummer 1 vindt ik...als dit jullie nummer 1 ter wereld moet zijn denk ik dat jullie nog veel moeten luisteren.

stuart
RedLightCityBoy schreef:
Dit verdient echt niet de nummer 1 vindt ik...als dit jullie nummer 1 ter wereld moet zijn denk ik dat jullie nog veel moeten luisteren.

Ach..een rapper bij OK Computer; dat VIND ik leuk.

"OK Computer" staat op nr.1 in de toplijst omdat dit het populairste album is op MuMe. Je bent niet verplicht ermee akkoord te gaan, maar de democratische wijze is steeds de minst slechte.

RedLightCityBoy
Ik sta open voor vele genres alleen ik denk dit vindt ik echt niet beter dan de minste Stevie Wonder plaat. Niet dat het echt te vergelijken valt maarja...ik waardeer jullie top plaat..

Metallica - Black Album op 1,5*
Red Hot Chili Peppers - Californication 2*
Tool - Lateralus 2,5*

Tool - Aenima staat nog op 3*

Jensi
stuart schreef:
Het beste album bestaat niet; OK Computer wordt op deze site het meest gewaardeerd.

Dat heeft ook meer te maken met de hordes Radiohead-fanboy's hier als je het mij vraagt maar goed..;)

stuart schreef:
Logisch Ricardo; ze staan ook het hoogst in de lijst en hebben de meeste stemmen.
Ik vind hem wel ondergewaardeerd. Queen is zo'n belangrijke band op verschillende vlakken dat ze het verdienen een album te hebben dat minstens de top 30 haalt. En dat is niet het geval. Dus vind ik het verdedigbaar deze ondergewaardeerd te noemen.

stuart
Queenlive schreef:
(quote)
Ik vind hem wel ondergewaardeerd. Queen is zo'n belangrijke band op verschillende vlakken dat ze het verdienen een album te hebben dat minstens de top 30 haalt. En dat is niet het geval. Dus vind ik het verdedigbaar deze ondergewaardeerd te noemen.

Jij bent natuurlijk ook een échte fan en dat is niet iedereen hier. Dit is een lijst op basis van persoonlijke voorkeur van mensen uit hun Top 10, dus dat zegt in principe niets over de 'kwaliteit' , ook al heeft A Night At The Opera dat wel, vind ik. Ik zou me niet te druk maken over deze lijst.

back in black weer uit de top 250

stuart
Ach Ampivinni, als je maar weet dat het wereldwijd wordt gezien als een rockklasieker van formaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:05 uur

geplaatst: vandaag om 23:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.