MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Overigens is het voor m'n gevoel ook "verkeerd" dat X&Y na 2 dagen in de top-100 staat. Misschien is een minimum-leeftijd dan toch een optie om "de waan van de dag" te voorkomen. Moeilijk.

inderdaad, titan

Overigens nogmaals even de "disclaimer" dat deze site helaas momenteel niet m'n volledige aandacht heeft omdat ik MovieMeter even wil afronden. Vanaf 1 augustus gaat m'n aandacht weer volledig deze kant op, dan wordt er een groot "verbetertopic" (of forumcategorie) geopend waar we dit ook mee kunnen nemen als verbetersuggestie.

moviefreak#1
Wat eventueel ook een optie kan zijn, alhoewel vrij moeilijk haalbaar, is een elite toplijst. Met elite bedoel ik een bepaald groepje erkende musicmeter addicts. Dan zou je voor die lijst een paar regels kunnen instellen zoals een verplichte uitleg als je een album een lage waardering geeft. Dit zou op basis van de top10 maar ook op basis van stemmen kunnen zijn. Ik weet niet of het haalbaar is maar het zou wat mij betreft het proberen waard kunnen zijn.

obsessed schreef:

Er is in je profiel dacht ik zo'n statistiekje met 'laatste bezoek', je kan ook zeggen dat als dat een X aantal dagen geleden is, dat de top-lijst dan op inactief word gesteld. Zo hoef je er verder niet naar te kijken, maar vallen toch de inactieve users eruit weg.

Dit vind ik wel een goed idee. Dat een gebruiker na een afwezigheid van bijvoorbeeld drie maanden weer eens wil inloggen, direct een pagina krijgt waarop hij zijn account met een druk op de knop weer moet activeren. Dat dus enkel actieve accounts meewegen in de toplijsten, wat ik persoonlijk nog representatiever vind voor musicmeter.

Misschien een idee wanneer het hier drukker wordt, maar de nummer 100 in de lijst heeft nu maar 44 punten. Met strenge regels op dit gebied komen we nooit aan 100 albums.

Laten we dan eerst een elitekopgroep samenstellen die criteria opstelt aan de hand waarvan we hard kunnen maken wie er echt bij hoort en wie niet.

Nee, ik ben niet zo voor een elitelijstje.

edit: dit was een reactie op het laatste bericht van pagina 7.

Pagina 7? Ik heb er nog maar 5 .

Jij zal als crew wel meer berichten op een pagina kunnen zetten?

Niet meer dan anderen (via je profiel). Maar ik kan me op de oude MovieMeter herinneren dat er wel eens mensen waren die er (ondanks een instelling van 30) tóch maar 20 per pagina bleven zien, misschien is dat hier ook zo

Verrek, je hebt gelijk. Ik heb ook 30 ingesteld, maar ik zie ook maar 20 berichten op een pagina. Die to-do-list wordt onderhand wel erg langer zeker?

Nee hoor, dit is gelukkig allemaal al opgelost in de nieuwe MovieMeter, programmeercode die ik straks voor 80% kan hergebruiken voor deze site.

Maar ja, die 20% he

Onderhond schreef:

Hobbes: voor recommendations heb je gewoon stemlijsten bij een persoon denk ik. Ik ken het systeem van bij Amazon (en IMDb), maar telkens denk ik weer "je zal er maar intrappen".

Het systeem van Imdb werkt inderdaad niet, maar Amazon daarentegen wel! Ik kom zelf ook vooral via stemlijsten van andere users of websites aan recommendations, maar als ik dan weer eens op amazon.com kijk, staan diezelfde albums daar vaak in mijn lijst!

titan (crew)
moviefreak#1 schreef:

Wat eventueel ook een optie kan zijn, alhoewel vrij moeilijk haalbaar, is een elite toplijst.

Brrrrr, wat een verschrikkelijk plan.

yosemite44 schreef:
(quote)

Het systeem van Imdb werkt inderdaad niet, maar Amazon daarentegen wel! Ik kom zelf ook vooral via stemlijsten van andere users of websites aan recommendations, maar als ik dan weer eens op amazon.com kijk, staan diezelfde albums daar vaak in mijn lijst!

En audioscrobbelen werkt ook wel voor aanbevelingen. Aan de hand van je eigen muziek "gebruik" en die van je muzikale vrienden, wordt een lijst gemaakt van wat je ook nog zou moeten draaien, en van artiesten die je misschien wat onderwaardeert.......en ik kan me in die lijsten altijd wel vinden.

Probleem bij AS is alleen dat je nooit echt op de onbekende bandjes zal stuiten. Het zijn vaak de bekende bands die je om wat voor reden dan ook tot nu toe hebt genegeerd die bovenaan staan in die lijstjes.

Komt doordat het werkt met het aantal mensen uit je omgeving die al iets hebben gedraaid! Dus ze gebruiken wel heel erg een kwantitatieve maatstaaf. Wat onderaan de aanbevelingen staat is het interessants.

Inderdaad. Bij mij staan bovenin de aanbevelingen lijst ook veel artiesten die ik best redelijk wat geluisterd heb, maar dan net niet in mijn top 50 staan. Björk bv.

Of artiesten waarvan ik al wel heel veel geluisterd heb, maar juist niet in mijn audiosrobbler tijdperk. Maar er staan nooit bandjes in waarvan ik denk hoe bestaat het dat die aan mij worden aanbevolen.

Ik zie dat Audioscrobbler het heeft uitgesplitst naar 'under-appreciated artists' en 'new suggestions' . In dat laatste lijstje staan bij mij veel artiesten die me al van meer kanten zijn aangeraden, maar die ik inderdaad nog niet beluisterd heb. In het eerste lijstje staan bands als Franz Ferdinand die nu op 52 oid staat in mijn AS-lijst.

Die tweede lijst zouden we dan ook hier kunnen integreren.

Nee ok dat niet, uit de onderste regionen kan je zeker leuke bandjes halen inderdaad. Zo heb ik ook de Arctic Monkeys ontdekt!

obsessed schreef:

Nee ok dat niet, uit de onderste regionen kan je zeker leuke bandjes halen inderdaad. Zo heb ik ook de Arctic Monkeys ontdekt!

Ik denk al waar haald obsessed al zijn inspiratie vandaan Maar goed het is natuurlijk ook gewoon handig om op verschillende manieren te volgen wat Herman en Obsessed zoal draaien!

bij Coldplay - X&Y (2005):

Ik volg dit topic helemaal niet wegens, het album nog maar twee keer gehoord te hebben, maar staat het nu al op 24 in de top100? Nondedju, ik val van mijne stoel...(zie me vallen...)...

Ik vind die 24e plek in de top-100 ook een beetje te veel van het goede. Ik ben een groot Coldplay fan maar nu ik X&Y al iets van 20 keer in zijn geheel heb gehoord ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het zijn voorganger (AROBTTH) niet kan overtreffen.
Die 24e plek is denk ik toch het gevolg van een ware Coldplay-hype. Het kan toch niet zo zijn dat een cd die net 1,5 maand oud is nu al op 24 (!) staat in de top-100 aller tijden. Dat kan 2 dingen betekenen: of het is een meesterwerk of iedereen is met de hype aan het meelopen. Ik denk dat het het laatste is.
Begrijp me niet verkeerd: Ik vind X&Y een top album maar die 24e plek in de top-100 vind ik nou net een tikje overdreven.

24 is inderdaad wat hoog, maar er staan wel meer platen te hoog of te laag als je het mij vraag

HiLL schreef:
(quote)

verklaar je eens nader? ben ik ook jong? 24

Inderdaad, maar je heb veel mensen hier die niet verder kijken dan de Top 40 en platen van 5 jaar terug zonder argumentatie "oud" vinden klinken.

neo
avdj schreef:

24 is inderdaad wat hoog, maar er staan wel meer platen te hoog of te laag als je het mij vraag

All in good times.

Music4ever schreef:

Ik vind die 24e plek in de top-100 ook een beetje te veel van het goede. Ik ben een groot Coldplay fan maar nu ik X&Y al iets van 20 keer in zijn geheel heb gehoord ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het zijn voorganger (AROBTTH) niet kan overtreffen.
Die 24e plek is denk ik toch het gevolg van een ware Coldplay-hype. Het kan toch niet zo zijn dat een cd die net 1,5 maand oud is nu al op 24 (!) staat in de top-100 aller tijden. Dat kan 2 dingen betekenen: of het is een meesterwerk of iedereen is met de hype aan het meelopen. Ik denk dat het het laatste is.
Begrijp me niet verkeerd: Ik vind X&Y een top album maar die 24e plek in de top-100 vind ik nou net een tikje overdreven.

Komt door het top 10 systeem denk ik die de stand van de albums in de top 100 bepaald. X&Y doet het nu eenmaal goed bij het grote publiek. Veel mensen vinden dit niet een super album maar vinden het toch een plekje in hun top 10 waard. En omdat zoveel mensen het album hebben (zie aantal stemmen) telt het qua top 100 punten al snel op als iemand het album bijvoorbeeld op 4 of 5 in zijn persoonlijke top 10 zet.

Sorry, geen idee waar ik het moet melden eigenlijk, maar :

Deze user is duidelijk de electronic top 50 afgelopen en alles wat hem niet zinde heeft hij zwaar omlaag gestemd (0.5* maw). Lijkt me niet de bedoeling.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.