MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
stuart
...Back In Black staat er weer in, Ampivinni...

Hoewel, "Let There Be Rock" hoort er eerder in thuis.

stuart
LucM schreef:
Hoewel, "Let There Be Rock" hoort er eerder in thuis.

Tjsa LucM, dat is ook zeker een classic. Maar ik ga zelf liever voor Back In Black; die vind ik toch iets beter en zeker iets mooier. Let There Be Rock is wat 'rauwer' , maar beslist ook heel goed. Het is misschien ook maar net wat voor invoelshoek je gebruikt bij de waardering voor een album en jij gaat voor die laatste; ieder zijn favoriet LucM, maar LTBR mag voor mij ook in de toplijst. Ik vind hem persoonlijk nét het beste studio album van het tijdperk met Bonn Scott (voor Highway To Hell) en zeker één van hun beste/mooiste 3.

P.S. over dat 'rauwe' ; dat is voor de één misschien juist mooier dan voor de ander (ik vind dat bijv. bij Iron Maiden wel weer mooier; kwestie van smaak)

"Black in Black" was het best verkochte AC/DC-album maar de albums uit de jaren '70 met Bon Scott als zanger vind ik beter (inderdaad rauwer en harder) en waren ook invloedrijker (o.a. Iron Maiden, Metallica).

stuart
Zeker, de albums waren invloedrijk en behoren m.i. tot hun beste werk. Sowieso heb ik Bon Scott liever dan Brian Johnson. Persoonlijk vind ik alleen Back In Black een album dat echt kan wedijveren met hun 70's werk en zo te horen denk jij er ook zo over.

stuart
...mmmm...Muse pakt Master Of Puppets weer bijna....mag dat

stuart
stuart schreef:
...mmmm...Muse pakt Master Of Puppets weer bijna....mag dat

Dat mag...en het is al gebeurd.

Het klinkt allemaal best aardig dit album, en het zit ook goed in elkaar dat hoor ik wel. ik snap alleen de straatlengte voorsprong in de ranking hier niet zo. deze muziek vind ik nou niet zo bijzonder wat er op wijst dat dit ver boven alle andere uittorend hier. onbegrijpelijk voor mij. wat mis ik nu dan dat hele volkstammen het wel horen en ik niet. het gevoel wat er bij komt kijken denk ik, en het raakt me nou eenmaal niet, niet genoeg en zoveel dat ik de hoge ranking met zo'n enorme voorsprong kan verklaren hier.

Omdat dit album gehyped wordt door de generatie die met internet zijn opgegroeid en die niet verder kijken dan hun neus lang is. Alles van voor pakweg 1990 is voor hun prehistorie. Veel ouwe zakken, zoals ik vinden dat veel wat uitgebracht is in de sixties en seventies veel meer eeuwigheidswaarde heeft. Deze groep is over het algemeen weinig te vinden op het internet, laat staan het forum-gebeuren, als ze dat al kunnen vinden met hun parkinsonvingers. Bovendien vinden ze alles, wat na pakweg 1990 uitgekomen is, troep.

Alvast m'n oprechte excuses aan iedereen die zich door mij aangesproken en gekwetst voelt.

haveman
Heb even wat top tiens bekeken, maar ik zie Radiohead toch echt vaak in een rijtje staan met The Beatles, Pink Floyd, The Doors, Jimi Hendrix etc.

stuart
hadiederk schreef:
Omdat dit album gehyped wordt door de generatie die met internet zijn opgegroeid en die niet verder kijken dan hun neus lang is. Alvast m'n oprechte excuses aan iedereen die zich door mij aangesproken en gekwetst voelt.

Je hoeft je niet te excuseren, het is jouw mening, maar je zit nog wel wat vastgeroest in de 'oude muziek' en scheert wel elke jongere over één kam. Dat het misschien wat een populair bandje hier op MuMe ben ik wel met je eens, maar dat betekent niet dat het dan ook niets is; jij vindt er waarschijnlijk niets aan wat natuurlijk mag, maar ik hoop niet dat dat ingegeven is door automatische afkeer van jongere muziek. Ik ben ook kritisch t.o.v. Radiohead, maar ik vind dit wel een mooi/goed album. Je hebt wel wat een houding van "Vroeger was alle altijd beter" maar dat is nu ook niet altijd zo; je moet het zelf weten natuurlijk. Ik lig er niet wakker van hoor. By the way: ik ben een oudere jongere.

hadiederk schreef:
Omdat dit album gehyped wordt door de generatie die met internet zijn opgegroeid en die niet verder kijken dan hun neus lang is. Alles van voor pakweg 1990 is voor hun prehistorie.

Alvast m'n oprechte excuses aan iedereen die zich door mij aangesproken en gekwetst voelt.

Denk dat je ongemerkt alleen jezelf kwetst met deze onnozele opmerkingen.

@ HadieDerk: Ik vind zowel oude jaren 70 muziek als jaren 80,90 en wat nu ook uitkomt er heel erg veel moois tussenzit. jaren 70 vooral Pink Floyd, Tangerine Dream, Deep Purple, Led Zeppelin, Rush, Frank Zappa, Rory Gallagher etc vind ik erg goed, uit de jaren 80 spreken mij vooral Metallica en Iron maiden en U2 mij erg aan, uit de jaren 90 vooral Dream Theater, Tool en Porcupine Tree, en nu natuurlijk vooral Tool en Porcupine Tree nog. Daarom snap ik dus ook niet dat dit zoveel meer betekend voor de meesten hier. muziek heeft volgens mij niets met leeftijd of internet te maken. het raakt je wel of niet. internet is wel mooi om veel nieuwe dingen te leren ontdekken. ik weet zeker dat ik zonder een site als deze niet zoveel mooie muziek had ontdekt dan als ik niet van deze site had afgeweten. ik denk wel dat hier meer jeugd opzit onder de 30 dan users die ouder zijn, en die zijn nu eenmaal opgegroeid met bands als Radiohead en Coldplay. ze zullen ook zeker in de meerderheid zijn denk ik. vandaar zou je de ranking met die enorme voorsprong van dit album kunnen verklaren. ik zou niet iets anders kunnen bedenken.

stuart schreef:
(quote)

Je hoeft je niet te excuseren, het is jouw mening, maar je zit nog wel wat vastgeroest in de 'oude muziek' en scheert wel elke jongere over één kam. Dat het misschien wat een populair bandje hier op MuMe ben ik wel met je eens, maar dat betekent niet dat het dan ook niets is; jij vindt er waarschijnlijk niets aan wat natuurlijk mag, maar ik hoop niet dat dat ingegeven is door automatische afkeer van jongere muziek. Ik ben ook kritisch t.o.v. Radiohead, maar ik vind dit wel een mooi/goed album. Je hebt wel wat een houding van "Vroeger was alle altijd beter" maar dat is nu ook niet altijd zo; je moet het zelf weten natuurlijk. Ik lig er niet wakker van hoor. By the way: ik ben een oudere jongere.

Ik zei toch al sorry.
Als je onze top tienen naast elkaar legt moet je toch toegeven dat ik minder vastgeroest ben dan jij.

Ook alvast excuses aan de mods die deze berichten weer moeten verplaatsen naar een daarvoor bestemd topic.

edit: onnozel? Heeft mijn waardering voor Radiohead hier iets mee te maken?

haveman
Ik zal het nog een keer zeggen dan:

In menig top 10 staat Radiohead in een rijtje samen met The Beatles, The Doors, Pink Floyd etc.

Ik ben reeds 48 en vind de jaren '60 en in mindere mate de jaren '70 de beste (lees : meest creatieve) periode in de popmuziek, maar ik zal de laatste zijn om te beweren dat alle huidige popmuziek troep is. Ook in de jaren '90 en nu zijn er nog tal van interessante bands of muzikanten, waaronder Radiohead. Dit album vond ik al een meesterwerk de dag dat hij uitkwam en ik hem kocht en nu nog steeds.
Overigens heb ik in mijn top-10 albums uit de jaren '60, '70, '80 en '90.

stuart
@Hadiekerk: Niet zo hypocriet doen; eerst ga je onzin spuwen en dan sorry zeggen. Het lijkt de 2e kamer wel. Je slaat de plank trouwens helemaal mis; mijntop 10 zegt niets over jouw stelling dat ik geen nieuwere muziek luister. Mijn hart ligt wat meer bij die albums; niet omdat ze uit die tijd komen. Maar dat betekent niet dat ik jongere muziek uitsluit met een houding van 'vroeger was alle beter', wat jij vindt. Niet te snel generaliseren.
(bovendien is mijn Top 10 ook meer een 'lijstduwers' Top 10, anders had OK Computer er wel in gestaan, maar die heeft de punten niet nodig )

hadiederk schreef:

edit: onnozel? Heeft mijn waardering voor Radiohead hier iets mee te maken?

Helemaal niets. Als jij het 2 sterren waard vind, prima!
De link die jij legt met de nummer 1 notering van dit album, internet en jeugd slaat helemaal nergens op.
Ik ben 37, niet opgegroeid met internet, vind muziek uit 2008 goed, maar ook muziek uit 1979. Muziek vind je goed of niet en dat is niet gebonden aan een jaartal waar het in gemaakt is. Snap niet dat ik dit nog moet uitleggen ook....

ricardo schreef:
muziek heeft volgens mij niets met leeftijd of internet te maken. het raakt je wel of niet.

Je stelling klopt, maar het KENNEN van jaren '70 muziek en het KENNEN van jaren '90 muziek en het AANWEZIG zijn op een internetforum heeft zeker een verband met leeftijd en leidt er toe dat de toplijst zich vormt naar het publiek op de site. Daar is niets mis mee, maar is wel een gegeven.

Natuurlijk is bovenstaande niet op iedereen van toepassing en zullen de uitzonderingen op die 'regel' zich direct melden. Als bovenstaande is wat Hadiederk bedoelde dan heeft hij gewoon een punt, ondanks de overtrokken aanvallende reacties van o.a. Starsailor.

Ik zal deze plaat wat vaker een kans geven nog want hij heeft wel erg veel voorsprong hier. ik vind hem ook wel ok hoor dat zeker, alleen hoor ik het super bijzondere ten opzichte van wat ik wel erg leuke muziek vind er niet echt uit springen. het is mij nog niet opgevallen ten minste. misschien is het ook wel een groeiplaat die na meerdere luisterbeurten wel helemaal valt voor mij.

bloempje24 schreef:
Je stelling klopt, maar het KENNEN van jaren '70 muziek en het KENNEN van jaren '90 muziek en het AANWEZIG zijn op een internetforum heeft zeker een verband met leeftijd en leidt er toe dat de toplijst zich vormt naar het publiek op de site. Daar is niets mis mee, maar is wel een gegeven.

ondanks de overtrokken aanvallende reacties van o.a. Starsailor.

Gelukkig zijn er nog fijne alternatieven hier voor de vastgeroeste jaren 70 en 90 kenners:

Top 10 van de jaren '70 - MusicMeter.nl

Top 10 van de jaren '90 - MusicMeter.nl

Wat wil je met die 4 pagina's duidelijk maken op een aantal van 25.000 gebruikers van de site? Dat het gros minder kennis heeft van de muziek van de jaren '60, '70 en '80? Wel leuk om te lezen dat je het met mijn stelling eens bent

dix
Iedereen die objectief naar getalletjes kan kijken, ziet dat deze plaat overgewaardeerd is op Mume.

Dat ie op nummer 1 staat is tot daar aan toe, maar dat ie bijna twee maal zoveel punten heeft als nummer 2 zou te denken moeten geven.

haveman
dix schreef:
Iedereen die objectief naar getalletjes kan kijken, ziet dat deze plaat overgewaardeerd is op Mume.

Dat ie op nummer 1 staat is tot daar aan toe, maar dat ie bijna twee maal zoveel punten heeft als nummer 2 zou te denken moeten geven.

Daar ben ik het wel mee eens.

dix schreef:

Wat bedoel je precies... Staat de plaat bij té veel mensen in de top-10? Of staat de plaat té hoog in de top-10 bij users?
Wat geeft jou precies te denken?

bloempje24 schreef:
Wat wil je met die 4 pagina's duidelijk maken op een aantal van 25.000 gebruikers van de site? Dat het gros minder kennis heeft van de muziek van de jaren '60, '70 en '80? Wel leuk om te lezen dat je het met mijn stelling eens bent

Ik wil er mee duidelijk maken dat jaren 70 kenners of ieder ander die hier lopen te huilebalken over de top 250 lijst (en met name het eeuwige gejank over OK Computer) alsnog hun ei kwijt kunnen in het forum.
Het is allemaal de schuld van al die stomme gebruikers die dit album in hun top 10 hebben gezet en en er helemaal niets van begrijpen.

Het geeft je inderdaad te denken. Conspiracy theory....

In deze discussie ben jij de enigste die loopt te janken en te huilebalken hier, omdat er een paar zijn die het niet met jou eens zijn over jouw favoriete bandje hier. kom nu eens met een goed onderbouwd argument waarom dit nou bijna 2 keer zoveel punten scoort dan de nummer 2, want dat geeft mij ook te denken.( Er is immers nog veeeel meer goede muziek op de markt gebracht, en zou dat dan zoveel minder zijn dan dit, zodat zoveel punten voorsprong bij dit album dan gerechtvaardigd is) geef daar eens een goed antwoord op ipv steeds als een gefrustreerde oude man overal op te reageren hier.

bloempje24 schreef:
(quote)

Wat bedoel je precies... Staat de plaat bij té veel mensen in de top-10? Of staat de plaat té hoog in de top-10 bij users?
Wat geeft jou precies te denken?

Nou ja dat doet er toch niet toe, het resultaat is gewoon dat hij op basis van de top10 noteringen met afstand eerste staat en dat mensen dat overdreven vinden ach.. kan ik me ergens wel in vinden. Hier op MuMe zou je, als je zoals hij zegt objectief naar de cijfers kijkt, het zo moeten zien dat je op een voetstuk Ok Computer hebt en een heel eind verderop nr 2. en vice versa pas komen. Dat hij dat overdreven vindt, vind ik persoonlijk geen gekke gedachte. Er is namelijk zoveel moois gemaakt, dus dat een album cijfermatig zover boven al het andere uitsteekt, dat mag opvallend genoemd worden. Wat natuurlijk er niks aan af doet dat het album gewoon een klassieker is qua kwaliteit en tevens in innovativiteit.

ricardo schreef:
In deze discussie ben jij de enigste die loopt te janken en te huilebalken hier, omdat er een paar zijn die het niet met jou eens zijn over jouw favoriete bandje hier. kom nu eens met een goed onderbouwd argument waarom dit nou bijna 2 keer zoveel punten scoort dan de nummer 2, want dat geeft mij ook te denken. geef daar eens een goed antwoord op ipv steeds als een gefrustreerde oude man overal op te reageren hier.

Ik loop helemaal niet te huilebalken maar reageer inderdaad geirriteerd op een ieder die dat wel doet. Snap ook helemaal niet waar je het op baseert dat Radiohead mijn favoriete band(je?) is. Dit soort misvattingen is zo'n stereotiep huilebalk kenmerk. Kijk voor de gein nog eens bij mijn berichten bij de albums Kid A en Amnesia. Die brand ik namelijk helemaal af.
Verder voel ik me helemaal niet geroepen om jou te overtuigen waarom dit album zoveel punten heeft. Lees gvd gewoon die 87 pagina's aan berichten hier door en ik neem zomaar aan dat je dan wel een redelijke indruk krijgt.

DonDijk
Even weer on-topic:

Wat vinden jullie er eigenlijk van dat dit album zo hoog staat in de toplijst?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:37 uur

geplaatst: vandaag om 00:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.