MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
stuart
CTK schreef:
Led Zeppelin staat eigenlijk schandalig laag in dat lijstje, maar dat gevoel komt puur voort uit mijn eigen gevoel.

Dat is ook zo, maar het is nu eenmaal een lijst van users met hun favoriete albums en dat zijn niet altijd meteen "de beste" albums als je het objectief zou bekijken. Bovendien speelt de leeftijd en 'stromingsgevoelige users' een rol; ik bedoel daarmee dat de "hardrockers" volgens mij ondervertegenwoordigt zijn. Ik denk dat er wel meer 'metal' aanhangers hier zijn; dat zie ik ook wel bij het topic wat draai je nu'', want daar zijn de 'heavy rockers' op één hand te tellen, waarvan ik er één ben (soms).

stuart schreef:
(quote)

Dat is ook zo, maar het is nu eenmaal een lijst van users met hun favoriete albums en dat zijn niet altijd meteen "de beste" albums als je het objectief zou bekijken. Bovendien speelt de leeftijd en 'stromingsgevoelige users' een rol; ik bedoel daarmee dat de "hardrockers" volgens mij ondervertegenwoordigt zijn. Ik denk dat er wel meer 'metal' aanhangers hier zijn; dat zie ik ook wel bij het topic wat draai je nu'', want daar zijn de 'heavy rockers' op één hand te tellen, waarvan ik er één ben (soms).

Ik ben nog te jong om heel de hard rock 70's te kennen. Lijkt me boeiend om me daar op lange termijn in te verdiepen.

Maar er zijn eerst nog een hoop heavy- en thrashmetalbands te ontdekken. En Power en glam metal lijken me ook wel boeiend zeg.

Ik ben ook nog erg jong AGE
Doch, AC/DC, Deep Purple, Led Zeppelin, eventueel The Clash, The Who, ... zijn allemaal al langs mijn oortje gepasseerd !
Stuk voor stuk geweldige muziek, zeker aan te raden.

Ploppesteksel schreef:
Ik ben ook nog erg jong AGE
Doch, AC/DC, Deep Purple, Led Zeppelin, eventueel The Clash, The Who, ... zijn allemaal al langs mijn oortje gepasseerd !
Stuk voor stuk geweldige muziek, zeker aan te raden.

Maar ik doe het op mijn gemak. Ik pindakaas maximum 3 albums per maand. En ik koop er minstens evenveel per maand.

Als ik een egocentrische klootzak was die niets gaf om de artiest die me lief is en mij de goede muziek bezorgde en als ik ongelimiteerd internet had (ipv die 10gig/maand) dan snokte ik natuurlijk tientallen albums de maand binnen.

Neemt niet weg dat het volgende nummer op mijn playlist SWEET HOME ALABAMA is (eerst nog het laatste nummer van the legacy van Testament).

Later, als ik mezelf oud begin te vinden, of als ik vind dat ik genoeg kennis van metal heb op gedaan dan zal ik wel Van Halen, Lep, Deep Purple en zulke bands wel es onderzoeken.

En mss zelf vroeger. Heb in de maand september een album van Kiss gepindakaast en een van Blue Öyster cult.
Allebei niet echt metal: De eerste een soort Disco-hard-rock dinges en de 2de psychedelic rock.

Vooral die laatste band moet je echt eens proberen. Slechts 15 users hebben op hun beste album gestemd. (mannen als Father Mckenzie, paalhaas, orbit en andere oude rockers).
Heb het ondekt via Metallica (Lars is er een grote fan van, en hebben ze ook al enkele nummers van gecoverd)
En ik wou de originele eens horen:

Astronomy (live)

Don't Fear the reaper

Veteran of the psychic wars

Casartelli (moderator)
AGE-411 schreef:
[...]

Blue Öyster cult.

[...]

Vooral die band moet je echt eens proberen. Slechts 15 users hebben op hun beste album gestemd. (mannen als Father Mckenzie, paalhaas, orbit en andere oude rockers).

Geweldige band inderdaad!

Casartelli schreef:
(quote)

Geweldige band inderdaad!

Ben momenteel op zoek naar de albums. Niet echt evident op te vinden. (Large, Free Record shop, Fnac, ... laten het af weten)

Casartelli (moderator)
AGE-411 schreef:
Ben momenteel op zoek naar de albums. Niet echt evident op te vinden. (Large, Free Record shop, Fnac, ... laten het af weten)

Hm bij de Fame liggen ze voor 5 - 7.50 euro, maar daar heb je in België niet zo veel aan...

ook Godzilla is zeker niet te versmaden van en inderdaad obscure groep

stuart
Ik zie trouwens ook dat niet alleen Metallica en Muse een robbertje aan het 'vechten' zijn, maar ook radiohead (Kid A) en Nas (Illmatic); ook 2 zeer verschiilende albums. Verder ook nog in de top 25 nrs. 15/16, 17/18 en zeker ook 20/24. Spannend; daar is op korte termijn nog van alles mogelijk.

CTK
stuart schreef:
(quote)

Wat draai je nu, hmm daar zal ik me dan ook eens moeten gaan moeien seh!
Ik ben er eigenlijk ook nog maar 24 en aan mijn top 10 te zien ben ik ouder dan mijn werkelijke leeftijd maw.....

Maar ik kan ook wel begrijpen dat groepen als Muse en consoorten zo hoog staan genoteerd. Het zijn gewoon verdomd goeie bands

@Age 411: Leer Led Zep nu maar al kennen door hun allereerste album af te halen. Ik baal er eigenlijk nog altijd van dat ik ze pas sinds een klein jaar echt ben beginnen te beluisteren.
Heb ondertussen ook een mooie Led Zep verzameling aangelegd:
-Led Zep I
- II
-III
-IV
-Physical Graffiti
- Live DVD
-Mothership ( was eerste wat ik heb gekocht van hun als instapje )

De overige CD's komen er zeker nog bij!

stuart
Ik zie al geruime tijd dat the Arctic Monkeys (nr. 19) boven U2 en The Beatles staat; dat kan natuurlijk niet . Met alle respect voor de 'Monkees', maar die moeten zich eerste 10/15 jaar nog maar bewijzen.

Je kan het ook omdraaien. The Beatles en U2 vallen na al die jaren steeds meer door de mand.

Ben trouwens wel benieuwd of de debuutplaat van Trentemoller in de top 250 komt, of ueberhaupt in de buurt.

Eerlijk gezegd vind ik het debuut van Arctic Monkeys (dat een enorme hype was) ook overroepen, hun tweede vind ik een stuk beter. Ik denk dat dit album na een tijdje gaat zakken als Arctic Monkeys nog meer albums hebben uitgebracht. Maar om naast the Beatles of U2 te komen staan zullen ze nog zo'n 10 uitstekende albums moeten uitbrengen.

hankster schreef:

Opera hoort gewoon in de top 20 imo. Maar ja, wat stelt de 250 überhaupt nog voor wanneer een bandje als Artic Monkeys zelfs nog boven een van de belangrijkste bands uit de vorige eeuw (The Beatles) staat en Dr. Dré zelfs nog hoger staat dan het juweeltje Harvest van Neil Young

Wat stelt het nog voor? Zeer veel! Het is dan ook geen top 250 van belangrijkste bands of van wat ene hankster juweeltjes vindt. Het is evenmin een top 250 samengesteld door journalisten of andere elitairen die beroepsgewijs met muziek bezig zijn. Neen, het is de top 250 van het volk en dat toont eens aan dat wat we "moeten" goed vinden niet altijd als het beste uitkomt als we eerlijk zijn.
Hoera voor eindelijk een lijst die eens écht de verhoudingen toont!

En nu zal dit bericht waarschijnlijk naar een obscuur forum verbannen worden.

cosmic kid (moderator)
>het is de top 250 van het volk

Kleine nuancering: het volk wat zijn stem heeft uitgebracht op MM. Dat is zeker niet representatief voor "het volk."
Voor de rest ben ik het met je eens en is de top 250 een verademing vergeleken bij de lijstjes van popjournalisten. In die lijstjes komen bepaalde muziekgenres geeneens aan bod...

herman schreef:
Je kan het ook omdraaien. The Beatles en U2 vallen na al die jaren steeds meer door de mand.

Ben trouwens wel benieuwd of de debuutplaat van Trentemoller in de top 250 komt, of ueberhaupt in de buurt.

Ik vind het knap dat the Beatles nog door de mand kunnen vallen aangezien ze niet meer bestaan. Eeuwigheidswaarde zal blijven bestaan net als de waan van de dag (5 jaar). Daar hoort mijns inziens the Arctic Monkeys tot nu toe toch echt bij. Ze moeten de tand des tijds nog maar even doorstaan.
Als je puur kijkt naar gemiddelden valt het allemaal nog wel mee met de 'noordpoolapen'. Beoordeling, ik blijf het roepen, hangt niet alleen af van top 10scores maar ook van het gemiddelde. (zie ook Neil Young).

U2 heeft ook een soort eeuwigheidswaarde. Qua albums is alleen Achtung Baby naar mijn idee het predikaat klassieker waard, de rest van de albums kennen te veel zwakheden.....

Ik vind het knap dat the Beatles nog door de mand kunnen vallen aangezien ze niet meer bestaan

De muziek blijft gewoon bestaan anders. Ik meende het verder niet *zo* serieus, ik heb nota bene drie Beatles-albums in mijn top 10 gehad hier.

stuart
herman schreef:
(quote)

De muziek blijft gewoon bestaan anders. Ik meende het verder niet *zo* serieus, ik heb nota bene drie Beatles-albums in mijn top 10 gehad hier.

Je hoeft je niet te verdigen Herman, The Beatles hebben ook wel mindere nummers gemaakt, maar de meesten lopen er klakkeloos mee weg en kijken vooral naar het vernieuwende van The Beatles en niet naar het geheel.

Iedere band heeft mindere nummers gemaakt, maar de meeste songs en albums van the Beatles zijn klassiekers, dat moet je toch toegeven, stuart. Waarom worden ze anders nu nog vaak gedraaid, gecoverd en ontdekt door nieuwe generaties?
Een schilder is zo goed als zijn beste schilderij. Beoordeel dus een band op basis van zijn beste of baanbrekende werk. Goede songs en albums blijven in ons collectief geheugen, slechte daarentegen worden vergeten.
The Rolling Stones hebben vanaf de jaren '80 ook een aantal zwakke albums en songs uitgebracht, maar zij blijven één van mijn favoriete bands vanwege hun werk in de jaren '60 en '70.
Metallica heeft met "St. Anger" een rotslecht album uitgebracht, is Metallica dan per definitie een slechte band hoewel ze in de jaren '80 prima werk uitbracht?

stuart schreef:
(quote)

Je hoeft je niet te verdigen Herman, The Beatles hebben ook wel mindere nummers gemaakt, maar de meesten lopen er klakkeloos mee weg en kijken vooral naar het vernieuwende van The Beatles en niet naar het geheel.

@ Herman: oké, dat had ik niet gezien. Ik zag geen knipoog o.i.d. erbij staan dus dacht dat je het serieus meende.

@ Stuart: Natuurlijk, elke band heeft mindere nummers gemaakt maar kenmerkend voor the Beatles is wel dat vrijwel elk nummer (vanaf Rubber Soul in elk geval) een eigen karakter heeft en na twee maten al te herkennen valt. Dan heb ik het nog niet eens over het vernieuwende van ze (I feel fine, Rain/She said, Tomorrow never knows, A day in the life, Helter Skelter, Revolution no. 9, populariseren van het conceptalbum via Peppers en de tweede kant van Abbey Road). Deze herkenbaarheid, de regelmatige vernieuwing , de soms nog grotere populariteit van de niet-albumnummers en het op tijd stoppen van de band (zie ook het tegenovergestelde: Rolling Stones) maken mijn inziens the Beatles tot een dusdanig grote band.

LucM schreef:
Iedere band heeft mindere nummers gemaakt, maar de meeste songs en albums van the Beatles zijn klassiekers, dat moet je toch toegeven, stuart. Waarom worden ze anders nu nog vaak gedraaid, gecoverd en ontdekt door nieuwe generaties?
Een schilder is zo goed als zijn beste schilderij. Beoordeel dus een band op basis van zijn beste of baanbrekende werk. Goede songs en albums blijven in ons collectief geheugen, slechte daarentegen worden vergeten.
The Rolling Stones hebben vanaf de jaren '80 ook een aantal zwakke albums en songs uitgebracht, maar zij blijven één van mijn favoriete bands vanwege hun werk in de jaren '60 en '70.
Metallica heeft met "St. Anger" een rotslecht album uitgebracht, is Metallica dan per definitie een slechte band hoewel ze in de jaren '80 prima werk uitbracht?

Idem, Rolling Stones hadden wat mij betreft mogen stoppen na Angie of anders na Start me up.

stuart
The Beatles zijn gestopt door onderlinge wrevel en wegvallende inspiratie/chemie; dat was misschien hun 'geluk'. Verder zou ik willen aanraden om mijn bericht bij het topic artiesten te lezen van The Beatles; dan zie je dat ik ze wel waardeer, alleen vind ik het (en daar ben ik niet de enige in) soms iets teveel van het goede. Ik respecteer jullie mening, respecteer dan ook mijn mening. Ik heb verder het voordeel dat ik de 60's niet bewust heb meegemaakt, dus ik word in ieder geval niet beïnvloedt door de tijdgeest waarin alles plaatsvond; daar zal ik niet de enige in zijn overigens. Ik ben The Beatles dankbaar, want mijn broer had muziek van ze en hun nummers waren de eerste die ik op gitaar kon spelen.
Verder kraak ik ze niet af; ik geef aleen maar een ietsje tegengas.

Als er wrevel is binnen de band en de inspiratie wegvalt kan de band beter stoppen en dat hebben the Beatles terecht gedaan in 1970. Zo vind ik Abba een van de grootste bands ooit mede omdat ze stopten op hun hoogtepunt, wanneer de verhoudingen tussen de leden begonnen te verslechteren en de motivatie er niet meer was.
Binnen the Rolling Stones was er ook hevige ruzie tussen Mick Jagger en Keith Richards in de jaren '80. Toch bleven the Stones om commerciële redenen doorgaan met zwakkere albums tot gevolg.

Hé, If You're Feeling Sinister staat er weer in Ook zo'n gezellig jojo-geval, eens zien hoe lang B&S het nu uit kan houden.

En Pink Floyd heeft bijna een album minder in de top 250 staan...

"The Piper at the Gates of Dawn" van Pink Floyd hoort terecht thuis in die lijst, het is een baanbrekende klassieker.
Inmiddels heeft Radiohead de kaap van 5000 punten overschreden met "OK Computer".

stuart
Ok Computer idd. Nog even en het heeft 2x zoveel punten als nr. 2, The Dark Side Of The Moon....

stuart
Het komt toch regelmatig voor (en dat is wel bekend) dat mensen met muziek uit hun middelbare schooltijd vaak veel hebben en in hun top 10 verwerkt hebben, waar overigens totaal niks mis mee is en ook wel begrijpelijk. In mijn geval zou dat New Wave/Post-punk moeten zijn, maar ik heb daar zelf niet zo heel veel mee. Ik heb juist wat meer muziek uit een tijd die ik niet/minder bewust heb meegemaakt, waarin ik overigens niet de enige in ben. Toch is de tienertijd een belagrijke periode , ook qua muziekbeleving.

stuart schreef:
Het komt toch regelmatig voor (en dat is wel bekend) dat mensen muziek uit hun middelbar schooltijd vaak in hun top 10 verwerkt hebben, waar overigens totaal niks mis mee is en ook wel begrijpelijk. In mijn geval zou dat New Wave/Post-punk moeten zijn,

ik kan wat mezelf betreft niet echt een muziekstroming aanduiden, een album wat eeuwig goed is uit mn middelbare tijd is natuurlijk Mellon Collie & The Infinite Sadness, terwijl ik echt helemaal niets heb met andere groepen uit die periode zoals Pearl Jam, Alice in Chains of Soundgarden..ik was zelfs toen al bezig op m'n eentje de discotheek van Kortrijk aan 't terroriseren.. op zoek naar schoonheid...

Bertus schreef:
Hé, If You're Feeling Sinister staat er weer in Ook zo'n gezellig jojo-geval, eens zien hoe lang B&S het nu uit kan houden.

Die ligt er ondertussen ook alweer uit.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.