MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Lukk0
freitzen schreef:
(quote)

Nou ja, als je het gevoel hebt dat het verschil tussen jouw nummer een en nummer twee groter is dan dat van je buurman, dan zou je dat door middel van dit systeem kunnen toepassen.

En ik heb (had??? Mijn bericht is leeg!!!) bewust de Tokio Hotel-barriere van vijf albums ingevoegd

Zoveel hebben ze er niet eens, je moet gewoon die albums in zijn geheel blokkeren

Het idee van Freitzen lijkt mij ook wel wat !
Sluit een beetje aan op wat ik al zei met een soort van top 20 waarbij de 1ste een stuk of 50 punten krijgt, 2de 40, 3de 35, 4de 30, ... en dan nog een stukje verder; met een paar albums die 3, 2, 1 puntjes krijgen.

Wel zo dat, als mensen dan geen 20 albums kunnen verzinnen, dat ze de mogelijkheid moeten krijgen er slechts 10 van in te vullen?

Ja: ik had het over minimaal 5, maximaal 20 albums.

En Nicci, je hoeft niet zo te overdrijven hoor. Op dit moment hebben we in totaal 55 punten die we in vaste proporties weggeven aan 10 albums. Als je smaak niet veel verder reikt dan Nickelback krijgen hun vijf albums opgeteld 40 punten, en in mijn voorstel worden dat maximaal 50. Zoveel maakt dat dus niet uit lijkt me.

Ik moet trouwens oppassen dat ik dit idee niet té serieus ga nemen... op zich vind ik het huidige systeem van 10 t/m 1 prima, alleen soms heb ik het gevoel dat ik twee albums gelijk waardeer en moeilijk kan kiezen, of dat ik meer dan 10 albums de top 250 in wil werken. En na Hadiederks idee kon ik het niet laten om ook mijn hersenspinsels eens met jullie te delen

Ach, 20 albums wordt binnen de kortste keren ook te weinig om al je favorieten in te plaatsen en voor je het weet mag iedereen zijn top 100 ingeven.

Laat het nu maar gewoon een top 10 blijven, da's een mooier getal.

CTK schreef:
Dat is hetgeen ik het meest mis. Een musicmeter voor songs.

Mee eens !!

als dat zou komen dan krijg je weer zo'n standaard top 3 van

queen-bohemian rhapsody
guns and roses-november rain
nirvana-smells like teen spirit

Nicci
Ik gok dat Radiohead dan weer op 1 zou komen.

Ik denk persoonlijk dat het wat meer verdeeld is. Musicmeter is geen top 2000 gelukkig.

stuart
Master Of Puppets gaat langzaam richting Tool....

stuart schreef:
Master Of Puppets gaat langzaam richting Tool....

Er zit nog steeds 92 punten verschil in hoor

Misterfool
Nicci schreef:
Ik gok dat Radiohead dan weer op 1 zou komen.

ik denk het niet zo vind ik pink floyd een geweldige album band. echt zón band waar je alle albums in je top 10 lijst wil zetten. voor de singels komt dan toch echt alleen comfortably numb in aanmerking. precies het zelfde met radiohead

stuart
AGE-411 schreef:
(quote)

Er zit nog steeds 92 punten verschil in hoor

Klopt, maar als ik de rest zie bovenin dan is dat nog redelijk. Het maakt mij vereder ecter niet uit.

Misterfool schreef:

ik denk het niet zo vind ik pink floyd een geweldige album band. echt zón band waar je alle albums in je top 10 lijst wil zetten. voor de singels komt dan toch echt alleen comfortably numb in aanmerking. precies het zelfde met radiohead

En Wish You Were Here (de single) dan ?

Nicci
Waarom moet het perse een single zijn? Je kan toch gewoon het nummer van je wens kiezen?
En ik denk nog steeds dat Radiohead dan hoge ogen gooit voor de nummer 1 positie.

Natuurlijk, Paranoid Android is al bijna 700 keer aangevinkt als favoriet nummer.

Misterfool
jup maar goed dat is gewoon zo'n nummer dat zelfs als een huis staat. maar dat is ook het beste nummer van een cd. wat als er een apparte top 10 word samengesteld voor alleen nummers. dan denk ik niet dat paranoid op 1 gaat staan.

Nicci
Waar denk je dan dat de voorkeur van het MuMu publiek naar uit gaat?

Ja, P.A. wordt het meeste gewaardeerd door de MuMe, daarna een hele tijd niks......
De vraag is dan inderdaad, moet je kijken naar de nummers met de meeste sterretjes voor hun naam of moet je voor een aparte top 10 gaan? Je zou best wel eens hele andere lijsten kunnen krijgen als je mensen expliciet vraagt een top 10 aan nummers op te geven.

mathieudc
Chronos85 schreef:
Je zou best wel eens hele andere lijsten kunnen krijgen als je mensen expliciet vraagt een top 10 aan nummers op te geven.
Ik ben hier wel voorstander van! Zou een zeer zware klus worden maar lijkt mij zalig!

Misterfool
ik zou voor een aparte top 10 gaan. kijk ik denk eerder dat liedje van Queen op 1 komt. als je kijkt wat heel veel mensen het beste nummer van radiohead vinden(volgens het topic top 10 radiohead songs) dan word dat toch street spirit(fade out)

Bij Radiohead - OK Computer (1997):

OKPC is sowieso een album uit duizenden. Maar ik denk dat "The Seldom Seen Kid" van Elbow op den duur OKPC toch naar de kroon zal steken... Dat is namelijk ook een superalbum dat door velen op MuMe met het volle pond wordt beoordeeld. Het zal mij benieuwen wie de nr 1 positie krijgt over een jaar of twee...

Wat mij betreft blijft OK Computer de nummer 1 hoor, maar op den duur kan ik me voorstellen dat een nieuwe nr 1 niet uit te sluiten valt.

Zo belangrijk is het niet wat de nummer 1 is.. het heeft toch te maken met hoe een plaat is gezien als historisch ijkpunt, de media en de pers ergens veel over heeft geschreven en wat wordt gezien als een veilige keus wat betreft kwaliteit. OKPC heeft wat dat betreft alles mee gehad, los van het feit dat het een prima plaat is. Maar de absolute nummer één, dat is toch een kwestie van waar je persoonlijk warm van wordt. Ik draai dit hoogstens 2 keer per jaar, hoor de kwaliteit, maar kippenvel krijg ik er niet echt van.

orbit schreef:
Zo belangrijk is het niet wat de nummer 1 is.. het heeft toch te maken met hoe een plaat is gezien als historisch ijkpunt, de media en de pers ergens veel over heeft geschreven en wat wordt gezien als een veilige keus wat betreft kwaliteit. OKPC heeft wat dat betreft alles mee gehad, los van het feit dat het een prima plaat is. Maar de absolute nummer één, dat is toch een kwestie van waar je persoonlijk warm van wordt. Ik draai dit hoogstens 2 keer per jaar, hoor de kwaliteit, maar kippenvel krijg ik er niet echt van.

Kan best zijn. Het maakt mij eigenlijk ook niet uit wat er op nummer 1 staat, maar ik wilde enkel aangeven dat Elbow OKPC zeker naar de kroon kan steken, de komende periode. En eerlijk gezegd zou het wat mij betreft tijd worden dat de nr 1 wordt afgewisseld...

Moet die plaat toch echt wat meer stemmen krijgen.. zal niet makkelijk worden.. misschien ga ik ook wel iets van Elbow checken, is een alom gerespecteerde band lijkt het.

Het zal inderdaad niet makkelijk worden... We zullen wel zien of mijn "voorspelling" uitkomt. Ik heb ondertussen de Karma Police opgeroepen en die zijn het niet met mij eens... maar toen kwam er een Tower Crane Driver voorbij die mij het mes op de keel zette... en de mening van de paus veroorzaakte een aantal rellen die mij ook aan het denken zette...

OKPC zit in mijn brein gegrift en zal er niet snel uit verwijderd worden, ongeacht of het de nummer 1 positie heeft op MuMe of niet. Een klasse album, dat misschien teveel van z'n status heeft genoten...

Het zal wel even duren voordat OK Computer van de nummer 1 hier wordt gestoten, hoor. Het feit dat 'ie nummer 1 staat zorgt namelijk voor een hele hoop extra stemmen ('o, dat is dus blijkbaar de beste plaat ooit, die moet ik eens even proberen'), daar waar The Seldom Seen Kid dat voordeel niet heeft. Welke beter is, dat laat ik in het midden; feit is dat OK Computer een stuk populairder en bekender is.

Jackson07
Karl schreef:
Het zal wel even duren voordat OK Computer van de nummer 1 hier wordt gestoten, hoor. Het feit dat 'ie nummer 1 staat zorgt namelijk voor een hele hoop extra stemmen ('o, dat is dus blijkbaar de beste plaat ooit, die moet ik eens even proberen'), daar waar The Seldom Seen Kid dat voordeel niet heeft. Welke beter is, dat laat ik in het midden; feit is dat OK Computer een stuk populairder en bekender is.

Dat het de beste plaat ooit is omdat hij hier op 1 staat zo denken mensen niet hoor. Ten 1e is het NIET de best boordeelde plaat op MusicMeter. Maar staat hij bij de meeste mensen in de top van hun persoonlijke Top 10, daar is het op gebasseerd. En ten 2e valt het mij op dat er een hoop rock liefhebbers op deze site staan, als je naar de top 250 kijkt hier. Zo eerlijk moeten we ook wezen. Wil niet zeggen dat ik het een fijne site vind en de meningen ook wel respecteer. Maar als je bijvoorbeeld bij andere toplijsten of all time kijkt aan het einde van het jaar, komt er echt een compleet andere lijst uit.

stuart
Jackson07 schreef:
..en ten 2e valt het mij op dat er een hoop rock liefhebbers op deze site staan, als je naar de top 250 kijkt hier. Zo eerlijk moeten we ook wezen

Jij bent in ieder geval een heel grote Jackson(s) fan , zo eerlijk moeten we ook wezen.

Dan nog heeft OK Computer het voordeel dat 'ie op één staat en dus door veel mensen zal worden (her)ontdekt. Mensen willen toch weten waarom uitgerekend déze plaat op de eerste plek staat en geen andere, lijkt me zo.
Het is niet voor niks dat OK Computer bijna 2500 stemmen heeft. Dat zou zonder die notering in de top 250 nooit zijn gebeurd.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:56 uur

geplaatst: vandaag om 11:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.