De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2009, 10:01 uur
Bij Radiohead - OK Computer (1997):
Erg goede plaat maar heb er niet zoveel meer mee. Het staat op de eerste plaats omdat het een redelijk recente cd is tevergeleken met de cd's die erom staan wat betekend dat hier bijna iedereen het kent. En dat is voor een aantal jongeren voor Pink Floyd en Jeff Buckley ed niet het geval. Ik kijk zelf ook nooit naar die top 250 geeft geen goed beeld vind ik. Deze plaat heb ik zelf ook uit mijn top 10 gehaald. En bij mij staan er eerlijk gezegd daarvoor in de plaats ook meer nieuwere cd's dus dat bevestigd mijn idee over de top 250 al. Deze cd heeft trouwens ook een lager gemiddelde door de velen 0.5 stemmers. Die het waarschijnlijk niet kunnen waarderen dat deze cd op de nummer 1 positie staat beetje triest natuurlijk.
Erg goede plaat maar heb er niet zoveel meer mee. Het staat op de eerste plaats omdat het een redelijk recente cd is tevergeleken met de cd's die erom staan wat betekend dat hier bijna iedereen het kent. En dat is voor een aantal jongeren voor Pink Floyd en Jeff Buckley ed niet het geval. Ik kijk zelf ook nooit naar die top 250 geeft geen goed beeld vind ik. Deze plaat heb ik zelf ook uit mijn top 10 gehaald. En bij mij staan er eerlijk gezegd daarvoor in de plaats ook meer nieuwere cd's dus dat bevestigd mijn idee over de top 250 al. Deze cd heeft trouwens ook een lager gemiddelde door de velen 0.5 stemmers. Die het waarschijnlijk niet kunnen waarderen dat deze cd op de nummer 1 positie staat beetje triest natuurlijk.
0
geplaatst: 24 juni 2009, 10:07 uur
blonde redhead schreef:
De score heeft niets te maken of deze cd op 1 staat of niet. Die wordt samengesteld door de top 10 per user.
0
geplaatst: 24 juni 2009, 11:44 uur
Von Helsing schreef:
De score heeft niets te maken of deze cd op 1 staat of niet. Die wordt samengesteld door de top 10 per user.
(quote)
Dat is ook niet wat hij zegt.
0
geplaatst: 26 juni 2009, 11:01 uur
Ik zou willen pleiten voor een alternatieve Top 250 op basis van gemiddelden van albums met, laten we zeggen. meer dan 150 of 200 stemmen.
En nog een toplijst op basis van aantal stemmen.
Waarom heeft Musicmeter minder toplijsten dan de andere metersites?
Toplijsten zijn leuk! Doe er nog een paar bij!
En nog een toplijst op basis van aantal stemmen.
Waarom heeft Musicmeter minder toplijsten dan de andere metersites?
Toplijsten zijn leuk! Doe er nog een paar bij!
0
geplaatst: 30 juni 2009, 14:02 uur
Ik vind het trouwens opvallend dat er ineens zo'n groot gat qua puntenaantal tussen nummer 7 en 8 zit.
0
stuart
geplaatst: 30 juni 2009, 14:04 uur
Arrie schreef:
Ik vind het trouwens opvallend dat er ineens zo'n groot gat qua puntenaantal tussen nummer 7 en 8 zit.
Is dat vrij plotseling gekomen dan
(ik heb dat een tijd niet gevolgd).
0
geplaatst: 30 juni 2009, 14:16 uur
Oh dat weet ik niet, ik bedoelde met ineens eigenlijk dat het boven nummer 7 en onder nummer 8 veel geleidelijker en minder snel verloopt, en dan ineens een gat van 500 punten.
0
geplaatst: 8 juli 2009, 00:24 uur
Bij Michael Jackson - Thriller (1982):
wel mooi dat het album nu precies de 1000 stemmen heeft gehaald.
0
fastpulseboy
geplaatst: 8 juli 2009, 00:34 uur
Woody schreef:
dikke onzin natuurlijk
straks staat ie ook nog no1 in de toplijst ofzo
en dat alleen maar omdat ie er aan is....
0
fastpulseboy
geplaatst: 8 juli 2009, 00:36 uur
owh jaaaaaaaaa
ik ga stemmen!
(ik ken de plaat natuurlijk, dus het mag!
)
ik ga stemmen!
(ik ken de plaat natuurlijk, dus het mag!
)
0
geplaatst: 8 juli 2009, 01:01 uur
Ik voorspel dat dit album ooit nog eens de nummer een in de top 250 kan gaan halen...
0
geplaatst: 9 juli 2009, 12:21 uur
Nas heeft Tool nu ook ingehaald, en staat nu op de achtste plaats! 

0
Lost Highway
geplaatst: 19 juli 2009, 18:17 uur
Idd, als de fanclubs Musicmeter blijven bestormen heeft het album binnen de twee jaar Ok C ingehaald. Stond twee jaar geleden nog niet eens in de top 50.
0
geplaatst: 19 juli 2009, 18:59 uur
De nr.1-positie van Radiohead zie ik nog lange tijd gehandhaafd vooral omdat de voorsprong op nr.2 zo immens is.
Het debuut van Nas wordt algemeen als de grootste hiphop-klassieker beschouwd, ik denk dat die stijging in de lijst te danken is aan de hiphopfans die massaal op dit album stemmen om het in de top-10 te krijgen.
Het debuut van Nas wordt algemeen als de grootste hiphop-klassieker beschouwd, ik denk dat die stijging in de lijst te danken is aan de hiphopfans die massaal op dit album stemmen om het in de top-10 te krijgen.
0
geplaatst: 19 juli 2009, 20:23 uur
Dat fanclub-argument is echt onzin, dat kun je dan net zo goed over Interpol gaan beweren. De laatste jaren is de hiphopcommunity op Musicmeter ontzettend gegroeid; kijk maar naar de activiteit op het hiphop-forum hier. Logisch dat sommige hiphopplaten dan stijgen.
Het valt me overigens op dat die debuutplaat van Wu Tang Clan gaandeweg de jaren hier wel weg is gezakt, die staat nu niet eens meer bij de top 20 waar 'ie lange tijd stond.
Het valt me overigens op dat die debuutplaat van Wu Tang Clan gaandeweg de jaren hier wel weg is gezakt, die staat nu niet eens meer bij de top 20 waar 'ie lange tijd stond.
0
stuart
geplaatst: 21 juli 2009, 15:25 uur
Ik zat laatst weer eens naar de 100 populairste albums van de Toplijst te kijken en zag dat maar liefst 1/3 (!) van na het jaar 2000 is; dat vind ik wel erg veel in grofweg 50 jaar popmuziek, maar wel (enigszins) begrijpelijk.
Overigens staan er in de hele lijst al meer dan 1/3 albums van dit millennium.
Overigens staan er in de hele lijst al meer dan 1/3 albums van dit millennium.
0
geplaatst: 21 juli 2009, 15:33 uur
Na 2000 zijn er ongetwijfeld ook veel klassiekers uitgebracht maar 1/3 van de toplijst vind ik ook te veel. Sommigen moeten blijkbaar nog vele oudere albums ontdekken.
Als je enkel naar de top-30 kijkt valt het op dat de jaren '60 enkel vertegenwoordigd zijn door the Beatles en de jaren '70 enkel door Pink Floyd en Joy Division.
Als je enkel naar de top-30 kijkt valt het op dat de jaren '60 enkel vertegenwoordigd zijn door the Beatles en de jaren '70 enkel door Pink Floyd en Joy Division.
0
wijsneus
geplaatst: 21 juli 2009, 15:35 uur
stuart schreef:
Ik zat laatst weer eens naar de 100 populairste albums van de Toplijst te kijken en zag dat maar liefst 1/3 (!) van na het jaar 200 is
Ik zat laatst weer eens naar de 100 populairste albums van de Toplijst te kijken en zag dat maar liefst 1/3 (!) van na het jaar 200 is
Volgens mij zijn alle albums van na het jaar 200
, gelukkig maar !
0
stuart
geplaatst: 21 juli 2009, 15:38 uur
Misschien werd er toen wel muziek gemaakt, maar geen albums idd.
; ik zag de schrijffout ook net n.a.v. Lucs reactie... Overigens heb ik er uiteraard geen probleem mee dat de lijst zo is samengesteld en zijn er natuurlijk ook klasse albums gemaakt in dit korte millennium, maar het viel me gewoon op.
; ik zag de schrijffout ook net n.a.v. Lucs reactie... Overigens heb ik er uiteraard geen probleem mee dat de lijst zo is samengesteld en zijn er natuurlijk ook klasse albums gemaakt in dit korte millennium, maar het viel me gewoon op.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 11:57 uur
60. Bob Dylan - Blonde on Blonde (1966)
61. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
62. Coldplay - X&Y (2005)
63. Queen - A Night at the Opera (1975)
64. Editors - An End Has a Start (2007)
65. The Killers - Hot Fuss (2004)
66. Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium (2006)
67. Miles Davis - Kind of Blue (1959)
68. Michael Jackson - Thriller (1982)
69. Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness (1995)
70. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
71. Eminem - The Marshall Mathers LP (2000)
72. Pixies - Doolittle (1989)
73. Muse - Black Holes and Revelations (2006)
74. Metallica - Ride the Lightning (1984)
75. The National - Boxer (2007)
Hier stel ik me toch vragen bij.
61. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
62. Coldplay - X&Y (2005)
63. Queen - A Night at the Opera (1975)
64. Editors - An End Has a Start (2007)
65. The Killers - Hot Fuss (2004)
66. Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium (2006)
67. Miles Davis - Kind of Blue (1959)
68. Michael Jackson - Thriller (1982)
69. Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness (1995)
70. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
71. Eminem - The Marshall Mathers LP (2000)
72. Pixies - Doolittle (1989)
73. Muse - Black Holes and Revelations (2006)
74. Metallica - Ride the Lightning (1984)
75. The National - Boxer (2007)
Hier stel ik me toch vragen bij.
0
wijsneus
geplaatst: 22 juli 2009, 12:08 uur
de cursief genoemde albums vind ie niet veel aan, vermoed ik.
0
stuart
geplaatst: 22 juli 2009, 12:10 uur
Ja, waarschijlijk vindt ie die overgewaardeerd (I guess)....
0
wijsneus
geplaatst: 22 juli 2009, 12:17 uur
..... en daar is een apart Topic voor; daar ga ik ook maar eens mijn top - 30 invullen, en dan hou ik er nog genoeg over 

0
wijsneus
geplaatst: 22 juli 2009, 12:21 uur
Das mijn rotatielijst, niet mijn top-10 !
Effe goed kieken heur !
Effe goed kieken heur !
0
geplaatst: 22 juli 2009, 13:01 uur
Die albums horen daar toch niet thuis.
Ik heb zelf ook albums die ik erg goed vind, maar waarvan ik wel weet dat ze (ook al is het onmogelijk om objectief over muziek te oordelen) niet thuishoren in de top 100, maar komop.. Die 4 albums staan wel vóór Doolittle, Mellon Collie, Ride the Lightning, ...
Toch iets dat voor mij aantoont dat er meerdere toplijsten mogen komen.
Ik heb zelf ook albums die ik erg goed vind, maar waarvan ik wel weet dat ze (ook al is het onmogelijk om objectief over muziek te oordelen) niet thuishoren in de top 100, maar komop.. Die 4 albums staan wel vóór Doolittle, Mellon Collie, Ride the Lightning, ...
Toch iets dat voor mij aantoont dat er meerdere toplijsten mogen komen.
0
The Oath
geplaatst: 22 juli 2009, 13:31 uur
Ze zouden de 2-jaar regel moeten uitbreiden naar 5 jaar. 

* denotes required fields.