De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juli 2009, 21:09 uur
"Hopes & Fears" van Keane is inderdaad aan het wegzakken merk ik. Goed album ("Bedshaped" vind ik ook prachtig) maar klassieker is iets te hoog gegrepen.
Een voorbeeld van een album door de MuMe-lijst ontdekt is dat van Neutral Milk Hotel. Ik had er nooit van gehoord, maar dit album viel erg goed mee.
Een voorbeeld van een album door de MuMe-lijst ontdekt is dat van Neutral Milk Hotel. Ik had er nooit van gehoord, maar dit album viel erg goed mee.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 21:16 uur
God, helemaal nog nooit gezien! Alleen maar jaarlijstjes, ik zie nu pas dat per decennium daaronder ook nog kon!
Het is een hele goede stap naar een interessante lijst. Nu nog vol maken tot een top 250 (?), dat mag wel als je het over een periode van 10 jaar hebt.
Dan kunnen er in de loop van de tijd ook nog interessante mutaties worden waargenomen.
En dan ook graag minimaal 75 tot 100 stemmen.
0
geplaatst: 28 juli 2009, 21:21 uur
Dat laatste zal er voorlopig niet van komen, voor sommige genres is 20 stemmen nog te veel. De reggae-toplijst komt nu maar tot 44.
Denk ook niet dat die lijstjes er interessanter op worden met zo'n hoog stemmenaantal; de lijstjes hebben ook een tip-functie en die zou dan compleet vervallen omdat er alleen maar heel bekende albums overblijven.
Denk ook niet dat die lijstjes er interessanter op worden met zo'n hoog stemmenaantal; de lijstjes hebben ook een tip-functie en die zou dan compleet vervallen omdat er alleen maar heel bekende albums overblijven.
0
geplaatst: 29 juli 2009, 10:50 uur
Als er enkel bekende albums in de toplijsten getoond worden is dat ook niet interessant meer voor mij en ook vele users. Ik denk dat juist velen op MuMe gaan om voor hen nog onbekende bands an albums te leren kennen.
Opmerkelijk dat twee Prodigy-albums na elkaar staan (200 en 201) met hetzelfde aantal punten.
Opmerkelijk dat twee Prodigy-albums na elkaar staan (200 en 201) met hetzelfde aantal punten.
0
wijsneus
geplaatst: 29 juli 2009, 10:52 uur
Nas - Illmatic is aan een indrukwekkende opmars bezig zeg, stond een paar maanden geleden nog op 13 of zo......................
0
geplaatst: 29 juli 2009, 12:09 uur
LucM schreef:
Als er enkel bekende albums in de toplijsten getoond worden is dat ook niet interessant meer voor mij en ook vele users. Ik denk dat juist velen op MuMe gaan om voor hen nog onbekende bands an albums te leren kennen.
Bovendien kun je aan de hand van de huidige toplijsten toch ook wel makkelijk zien welke albums er 100+ stemmen in combinatie met een hoog gemiddelde hebben.
Top x op basis van gemiddelde met een minimum van 100 stemmen (gemiddelde 4,30 of hoger):
1- 4,41 - Wish You Were Here
2- 4,34 - The Doors
3 - 4,33 - A Long Hot Summer - Masta Ace
4 - 4,32 - Abbey Road
5 - 4,32 - Kind of Blue
6 - 4,31 - Dark Side of the Moon
7 - 4,31 - Five Leaves Left
8 - 4,30 - Revolver
9 - 4,30 - Blood on the Tracks
10 - 4,29 - Sgt. Pepper's
Behalve de mij onbekende Masta Ace een onopvallend lijstje (allemaal grote namen), maar zo'n plaat wordt dan geheid naar beneden en uit de top 10 gestemd.
0
wijsneus
geplaatst: 29 juli 2009, 12:27 uur
Idd weinig verassingen, de oudjes doen het nog best hier op MuMe
.
Maar waarom zou je top - 10 Albums naar beneden stemmen ?
Dat maakt voor de lijst toch nix uit, omdat die niet op stemgemiddelde gemaakt wordt.
.Maar waarom zou je top - 10 Albums naar beneden stemmen ?
Dat maakt voor de lijst toch nix uit, omdat die niet op stemgemiddelde gemaakt wordt.
0
geplaatst: 29 juli 2009, 13:12 uur
herman schreef:
(...) Denk ook niet dat die lijstjes er interessanter op worden met zo'n hoog stemmenaantal; de lijstjes hebben ook een tip-functie en die zou dan compleet vervallen omdat er alleen maar heel bekende albums overblijven.
(...) Denk ook niet dat die lijstjes er interessanter op worden met zo'n hoog stemmenaantal; de lijstjes hebben ook een tip-functie en die zou dan compleet vervallen omdat er alleen maar heel bekende albums overblijven.
Ik ben een groot voorstander van tiplijsten en goede suggesties voor jonge generaties.
Maar een overzichtlijst van een bepaald jaar of decennium daarvoor gebruiken is misplaatst.
Dat de nummers 1 van 1977 en 1978 waarschijnlijk onbekend zijn bij 99% van de musicmeter beoordelers, is geen tip-functie meer maar een blamage, een volkomen verkeerd beeld van die jaren.
Daarom moet het aantal minimum stemmen drastisch omhoog, ik stel toch voor naar 80.
Een bubbling-under van 50 cd's voor 40-80 stemmen.
En een tiplijst voor de hoogstgewaardeerde 50 platen onder de 40 stemmen.
0
geplaatst: 29 juli 2009, 14:03 uur
Dan krijg je wel een enorme wildgroei aan lijstjes. En zo onbekend zijn Brel en Springsteen toch ook weer niet? En dan nog, als een onbekende plaat het beste wordt gewaardeerd, dan is dat toch gewoon een terechte nummer 1?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 juli 2009, 14:05 uur
Drie categorieën is wat veel, maar twee (analoog aan wat rateyourmusic ook heeft), bijvoorbeeld 20-100 en 100+ stemmen, lijkt mij ook niet zo'n gek idee.
0
geplaatst: 29 juli 2009, 14:13 uur
herman schreef:
Dan krijg je wel een enorme wildgroei aan lijstjes. En zo onbekend zijn Brel en Springsteen toch ook weer niet? En dan nog, als een onbekende plaat het beste wordt gewaardeerd, dan is dat toch gewoon een terechte nummer 1?
Excuus voor Bruce, hij is blijkbaar recent naar nummer 1 gegaan in 1978. Dat lijkt mij inmiddels wel terecht en logisch, Israel Vibration stond daar tot voor kort op 1, nu 2. John Carpenter overigens met 20 stemmen op 4.
Het is helemaal geen wildgroei aan lijstjes, als het gewoon wordt geïntroduceerd en boven elkaar wordt gezet. Kwestie van even door lezen.
En met 150 titels (3 x 50 dus) geef je de jonge generatie betere en meer suggesties/tips per jaar dan nu.
0
geplaatst: 29 juli 2009, 14:24 uur
De jongere generatie tips aanreiken kan best leuk zijn, maar de oudere generatie mag ook best wat tips van jongeren krijgen 

0
geplaatst: 29 juli 2009, 14:30 uur
Ploppesteksel schreef:
De jongere generatie tips aanreiken kan best leuk zijn, maar de oudere generatie mag ook best wat tips van jongeren krijgen
Je hebt helemaal gelijk, maar in mijn voorstel sluit het een het ander niet uit en gebeurt het dus automatisch allebei

0
Misterfool
geplaatst: 29 juli 2009, 17:54 uur
op zich zou er toch een poll gehouden kunnen worden onder alle leden. meer lijsten of niet? het zou zelfs op de zelfde manier kunnen als de laast gehouden prijsvraag
0
geplaatst: 29 juli 2009, 19:23 uur
Een poll over dit soort dingen zal sowieso niet plaatsvinden, het is geen democratie hier. 

0
geplaatst: 29 juli 2009, 19:46 uur
Die toplijsten duiden enkel de populariteit van de albums op MuMe aan en is een handig hulpmiddel voor muziekliefhebbers en -verzamelaars. Er is geen wet die je verplicht al dan niet eens te zijn met die lijsten.
0
Misterfool
geplaatst: 29 juli 2009, 19:53 uur
wat geen democratie hier een schande. dat worden stakingen van limburg tot friesland. heel het radewerk staat stil als u dat wil en meer. dat worden donkere dagen voor de onderdrukker. 
nee maar even serieus, ik denk persoonlijk dat er meer animo is voor andere toplijsten. wie wil er nou niet zien wat de slechtste muziek ooit gemaakt is. en wie wil er nou niet een lijst waar de gemiddelde meetellen. veel meesterwerken hebben een hoog gemiddelde maar staan weinig in de top tien. en ten slotte een tip 250. ik bedoel mischien niet de bekenste albums op mume maar er zijn zeker een groot aantal diamantjes te vinden. een poll zou wellicht handig zijn om de mening van heel mume te pijlen.
maar goed het is natuurlijk de keuze van de mods.
P.S het is wel zo dat musicmeter de enige site is die slechst èèn toplijst heeft.
misterfool over en uit

nee maar even serieus, ik denk persoonlijk dat er meer animo is voor andere toplijsten. wie wil er nou niet zien wat de slechtste muziek ooit gemaakt is. en wie wil er nou niet een lijst waar de gemiddelde meetellen. veel meesterwerken hebben een hoog gemiddelde maar staan weinig in de top tien. en ten slotte een tip 250. ik bedoel mischien niet de bekenste albums op mume maar er zijn zeker een groot aantal diamantjes te vinden. een poll zou wellicht handig zijn om de mening van heel mume te pijlen.
maar goed het is natuurlijk de keuze van de mods.

P.S het is wel zo dat musicmeter de enige site is die slechst èèn toplijst heeft.
misterfool over en uit

0
geplaatst: 29 juli 2009, 20:01 uur
Die toplijst is wel degelijk op democratische wijze samengesteld, Misterfool nl. op basis van de top-10's van de gebruikers. Met de meeste albums in de toplijst ben ik het eens maar niet met alle, zo simpel is het. Misschien een uitbreiding naar een top 500 doen?
Ik denk niet dat velen zijn geïnteresseerd in de slechtste muziek, wel in parels die ze nog niet kennen.
Ik denk niet dat velen zijn geïnteresseerd in de slechtste muziek, wel in parels die ze nog niet kennen.
0
geplaatst: 29 juli 2009, 20:02 uur
Zelfs dat niet.

En veel democratischer dan de huidige top 250 kan inderdaad niet, goed punt Luc.

0
The Oath
geplaatst: 29 juli 2009, 21:42 uur
Ik ben er wel voor om zoals op Moviemeter 2 toplijsten te maken. Een met de stemgemiddelden en op basis van de top10's.
0
Misterfool
geplaatst: 29 juli 2009, 22:03 uur
LucM schreef:
Ik denk niet dat velen zijn geïnteresseerd in de slechtste muziek,
Ik denk niet dat velen zijn geïnteresseerd in de slechtste muziek,
goed leedvermaak is nooit weg. maar ja dan heb je iemand die het werkelijk goed vind. zo vind ik zelf beauborg van vangelis gewoon ok. terwijl de helft van het vangelis beluisterend volk erover valt.
jouw punt over de huidige top 250 is inderdaad goed. maar van mij hoeft die toplijst absoluut niet weg. ik zou alleen graag wat meer toplijsten zien. hierdoor zouden bepaalde albums die erg sterk zijn maar nu buiten de bood vallen(red king crimson,don't break the oath mercyfull fate ) alsnog in een toplijst staan en daardoor door meer mensen ontdekt worden. wat kunnen extra toplijsten voor kwaad denk ik dan.
uiteraard is dit een zaak voor de mo...
herman schreef:
Zelfs dat niet.
(quote)
Zelfs dat niet.

iemand anders dan de mods

0
stuart
geplaatst: 1 augustus 2009, 07:39 uur
Abbey Road gaat gestaag omhoog (nr.13 nu); het is misschien ook wel onder de niet "echte/fanatieke" Beatles fans het favoriete album en van mij ook. Ik zou het wel mooi vinden als ie de Top 10 t.z.t gaat halen als eerste 60's album daarin en een terechte vertegenwoordiger van dat decennium (Tool en een ander er dan maar uit
).
).
0
lowriderluuk
geplaatst: 1 augustus 2009, 07:45 uur
Een top 8 positie is vooralsnog onaantastbaar er is een behoorlijk gar ontstaan naar de voorlopig hoogst haalbare positie nr. 9 op de top 250 ranglijst..
0
stuart
geplaatst: 1 augustus 2009, 07:47 uur
Ja, dat denk ik ook (Nas is qua punten toch ook wel binnen handbereik, maar heeft denk ik als enige Hip-Hop/Rap album een stevige aanhang en is ook al een tijdje stijgende).
0
stuart
geplaatst: 1 augustus 2009, 07:54 uur
Dan is dat wat gestopt, maar die is wel qua punten te halen; we zullen zien.
0
stuart
geplaatst: 1 augustus 2009, 18:31 uur
ik betwijfel het ook, gezien de fanatieke aanhang. Ik heb niks tegen Nas, behalve dat ik er weinig aan vindt; ieder zijn smaak. Dus Tool ern en Nas er maar uiit wat mij betreft.... 

0
geplaatst: 1 augustus 2009, 18:47 uur
Ik zou je toch zweren dat jij Illmatic ooit op 4.5* had staan 

* denotes required fields.