MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Bij Rihanna - Good Girl Gone Bad (2007):

Ik zie alleen maar negatieve reacties... hoe kan dit album dan nr 172 staan in de top 250?!?!

FatBottomedGirl
stuart schreef:
Ik ken dit album niet, maar wat me wel vaker opvalt bij populaire bands van dit decennium dat ze vaak veel stemmen hebben, maar qua stemgemiddelde relatief tegenvallen (zie ook Toplijst); meer wrijving tussen liefhebbers en "tegenstanders"......wel een mooie hoes (vind ik).

Snap ik niet. 3,63 met ruim 600 stemmen vind ik anders niet misselijk als gemiddelde. Alle albums met een gemiddelde van > 3,35 beoordeel ik als goede albums, daaronder krijg ik mijn twijfels.

En de toplijsten komen op een andere manier tot stand. Daarvoor staat dit album in te weinig top 10en van gebruikers.

SSS
Ik beoordeel zelf of een album goed is, daar doet gemiddelde door andere weinig aan.

OK Computer is daar een goed voorbeeld van, die staat op 4,08 gemiddeld over 2808 stemmen. Maar dat betekend niet dat ik het dagelijks draai omdat het een goed album zou zijn. Ik zet het zelfs nooit op omdat het niet aan mij besteed is.

Ik zou ook graag een gemiddelde toplijst zien, waarbij ook gekeken wordt naar het aantal stemmen. Daarnaast ook de top10 toplijst behouden, maar dat eerste zit er kennelijk niet in.

stuart
Het is zeker een goed stemgemiddelde en ruim voldoende dus, alleen behoort het niet tot de 'beste' albums als je naar andere albums kijkt qua waardering, al zijn er ook 'mindere' albums in dat opzicht (ik kijk dan naar stemwaardering in combinatie met de positie in de Toplijst van albums uit dit decennium).

Als het album "oud" genoeg was om voor de toplijst in aanmerking te komen, had ie er overigens wel net ingestaan (zo'n 230 punten).

stuart
De Editors en de Killers staan beide reeds 2x keer in de de top 100 van de Toplijst; zijn die vooral goed of vooral populair of een combi van beide (in welke verhouding dan ook) .

P.S. ik ken beide bands alleen van naam en het 'type' muziek dat ze spelen (voor de goede orde).

Bij Nas - Illmatic (1994):

Ik weet nog dat ik me aanmelde bij MuMe en dat het eerste hiphopalbum in de Top250 Enter the Wu was op nummer 29...

Harco
Zo laag stond 'ie destijds toch niet?

Jawel.

Niek schreef:
Ik weet nog dat ik me aanmelde bij MuMe en dat het eerste hiphopalbum in de Top250 Enter the Wu was op nummer 29...
Nee man.

Wat nee man? Toen ik op MuMe kwam, was Enter the Wu ook het het hoogstgenoteerde hip-hopalbum in de top 250, hoor, dat weet ik me wel te herinneren.

Hoogstgenoteerde ja, maar hij zegt het eerste hiphopalbum in de top 250.

Dat verschilt uiteraard van persoon tot persoon. The Killers vind ik persoonlijk echt een kutband. Editors is wel een degelijke groep, maar hun 'And End Has A Start' wordt volgens mij ook nogal onterecht geprezen..
The Back Room staat er naar mijn mening wel terecht in, al moet die eigenlijk pas tussen 200 & 250 voorkomen.
Ik zou dus zeggen vooral populariteit..

The Killers vind ik ook overroepen, Editors vind ik een stuk beter maar ook niet echt bijzonder.

Ill
Ik denk dat Niek bedoeld dat het de hoogst genoteerde was idd.

Ja idd. Het eerste dan ik tegenkwam toen ik van boven naar beneden ging zoeken . Excuses voor de verwarring. Ik bedoelde daarmee dus dat deze nog daaronder zat. Ergens in de 30 denk ik.

Lost Highway
Editors is een erg goede band. Behoorlijk populair bij het jonge Indievolkje en vandaar vrij sceptisch bekeken door sommigen. Als liefhebber van het ook meer obscuur post-punk spul durf ik zeggen dat The Back Room geen goedkoop aftreksel is, maar wel degelijk een steengoed album. An End Has A Start is ook nog goed, maar een tikkeltje teveel U2/Coldplay en dat zijn nu eenmaal bands die ik nogal overschat vind. Ik vind het positief dat voor het derde album de gitaren aan de kant blijven, hoop enkel dat het niet zo een miskleun als de laatste Bloc Party wordt, maar heb er wel vertrouwen in.

The Killers ken je toch wel? Bandje waar je vooral veel kritiek aan moet geven als je een hippe vogel wil zijn (hetzelfde geldt ook wel een beetje voor Editors). Het debuut van The Killers, Hot Fuss, is een lekker complexloos danceplaatje. Tegenwoordig is het meer en meer een showband aan het worden, te hoog Las Vegas gehalte.

joeri592
gewoon

JoBBuS schreef:
Ik zie alleen maar negatieve reacties... hoe kan dit album dan nr 172 staan in de top 250?!?!

Ja er heerst ook wansmaak bij de MuMu-leden, ja neen grapje, smaken verschillen. Ik denk ook dat dit enkel een tijdelijk fenomeen zal zijn... Jammer dat er veel te veel rescente bands in staan...

Lost Highway
JoBBuS schreef:

Ik denk niet dat er nog vier actieve leden zijn die dit album in hun top 10 hebben staan, check de statistieken maar eens.

Ik ken eigenlijk alleen Jowietje van die lijst. Vroeger zeer actief hier, maar nu meer een actieve lezer dan poster, volgens mij.

Enter The Wu blijft maar zakken..

Illmatic staat wel keurig op de negende plaats.

stuart
Enter The Wu blijft voorlopig wel binnen de top 25 , Flylo, of men moet het album 'massaal' droppen. Nas en Metallica zitten qua 'uitersten' lekker in mekaars vaarwater, maar Tool blijft ook binnen bereik. Van mij mag Tool wel naar plaats 10 (voorlopig ), Nas op 9 blijven en Metallica maar op 8....if you don't mind..

Blinking Lights... van Eels dreigt uit de top 250 te zakken. Dat mag toch niet gebeuren?

Nas staat niet meer in de top 10
Maar The Beatles staan er nu wel in met Abbey Road!

Schandalig

Nas zal in ieder geval nog eens in de top 10 staan hoor, tussen Illmatic en Abbey Road staan slechts 2 punten

The Oath
Metallica al op 8
Hoe komt dat zeg?

Misterfool
abbey road in de top 10 is gewoon terecht mensen.

Leuk voor je.

Misterfool schreef:
abbey road in de top 10 is gewoon terecht mensen.

Illmatic in de top 10 ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:01 uur

geplaatst: vandaag om 01:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.