De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
Misterfool
geplaatst: 26 september 2009, 14:26 uur
Arrie schreef:
Illmatic in de top 10 ook.
(quote)
Illmatic in de top 10 ook.
kan dat moeten jullie hiphoppers weten. maar abbey road moet eigenlijk wel in de top 10. hoeveel bands hebben door beatles wel niet hun creatieve koppen bij elkaar gestoken. ik vind echter wel dat de beatles wat overgewaardeerd worden.
de beatles hebben dan wel de eerste steen gelegd
maar andere artiesten bouwden het eerste huis.
0
Lukk0
geplaatst: 26 september 2009, 21:19 uur
Ik heb trouwens zo het idee dat die twee (Abbey Road en Illmatic) op 10 oktober serieuze concurrentie gaan krijgen voor dat plekje in de top 10. In Rainbows werd namelijk uitgebracht op 10 oktober 2007 en gaat dan dus de toplijst in en als ik zo naar de lijst kijk met mensen die dat in de top 10 hebben gaat hij heel hoog komen. Ik heb absoluut geen zin om dat te gaan tellen, maar dat wil iemand anders vast wel voor me doen
.
edit: toch maar even geteld, de top 10 gaat hij bij lange na niet halen. De lijst ziet er toch iets indrukwekkender uit dan hij is. Ik tel nu 1302 punten, dus dat is net de top 25. Zeker niet verkeerd om op die positie de toplijst in te komen.
.edit: toch maar even geteld, de top 10 gaat hij bij lange na niet halen. De lijst ziet er toch iets indrukwekkender uit dan hij is. Ik tel nu 1302 punten, dus dat is net de top 25. Zeker niet verkeerd om op die positie de toplijst in te komen.
0
The Oath
geplaatst: 28 september 2009, 01:36 uur
Bij Pearl Jam - Ten (1991):
Eerst bericht bij dit album
Staat nu al op een 4de plaats.
Mss moet ik eens alle albums in de top20 binnen halen om te chekken. (Heb wel zin om eens een aantal albums af te kraken
)
moviefreak#1 schreef:
Ik had eigenlijk verwacht dat dit album volop in de race zou zijn voor een top 10 notering op z'n minst in de top 100, valt vooralsnog een beetje tegen
Ik had eigenlijk verwacht dat dit album volop in de race zou zijn voor een top 10 notering op z'n minst in de top 100, valt vooralsnog een beetje tegen
Eerst bericht bij dit album

Staat nu al op een 4de plaats.
Mss moet ik eens alle albums in de top20 binnen halen om te chekken. (Heb wel zin om eens een aantal albums af te kraken
)
0
geplaatst: 28 september 2009, 01:39 uur
ricardo schreef:
(quote)
Het lijkt erop dat alle hoogeplaatste platen hier op mu.me niet aan jou besteed zijn. Misschien moet er maar eens een mu.me komen voor mensen van boven de 45.
Uit de top 10 van MuMe vind ik maar 3 platen uitstekend.
0
The Oath
geplaatst: 28 september 2009, 02:02 uur
Je mag ze bij naam noemen hoor.
Op basis van wat ik ken via de radio zal Pink Floyd de keuring doorstaan en zal ik dit one-hitwonder (voor mij dan eerder zero-hitwonder) moeten afmaken, samen met Coldplay en de nr1.
Maar dat zie ik nog wel dan

0
geplaatst: 28 september 2009, 02:08 uur
Master of Puppets, Nevermind en Wish You Were Here. Ik vind bijvoorbeeld dat Tool wel beter platen heeft gemaakt dan die nu in de top 10 staat.
Ten heb veel te vaak gehoord en ben bang dat het nooit meer goed komt tussen mij en Ten. Ik kocht de plaat wel toen hij uitkwam nog vóór iedereen erop dook door de hit Alive. Ik vond Mother Love Bone namelijk erg goed, en later Temple of the Dog en zodoende wist ik via de Metal tijdschriften dat er een debuut aan kwam van een band met de naam Pearl Jam.
Beide gitaristen hebben wel twee KISS albums in hun persoonlijke top 5 staan, dus echt een hekel heb ik niet aan ze, ook komt Ace Frehley regelmatig een nummertje meespelen als ze in de regio van New York optreden.
Ten heb veel te vaak gehoord en ben bang dat het nooit meer goed komt tussen mij en Ten. Ik kocht de plaat wel toen hij uitkwam nog vóór iedereen erop dook door de hit Alive. Ik vond Mother Love Bone namelijk erg goed, en later Temple of the Dog en zodoende wist ik via de Metal tijdschriften dat er een debuut aan kwam van een band met de naam Pearl Jam.
Beide gitaristen hebben wel twee KISS albums in hun persoonlijke top 5 staan, dus echt een hekel heb ik niet aan ze, ook komt Ace Frehley regelmatig een nummertje meespelen als ze in de regio van New York optreden.

0
geplaatst: 28 september 2009, 11:42 uur
The Oath schreef:
)
Rare insteek. Muziekliefhebbers doen zoiets in de hoop iets moois te ontdekken.Mss moet ik eens alle albums in de top20 binnen halen om te chekken. (Heb wel zin om eens een aantal albums af te kraken
)
0
The Oath
geplaatst: 28 september 2009, 13:26 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Rare insteek. Muziekliefhebbers doen zoiets in de hoop iets moois te ontdekken. Als ik wat moois wil ondekken vraag ik wel raad aan personen die me goeie raad kunnen geven.
Zo kreeg ik begin 2009 het advies: ga es The Doors en Jimi Hendrix luisteren gekregen... en dat beviel me wel :cheer:
Maar het probleem is dat het me een courage ontbreekt om die hele top20 te beluisteren... maar ooit doe ik het wel eens!
(To be continued...)
0
geplaatst: 28 september 2009, 16:14 uur
Ik heb de hele top 20 beluisterd en Master of Puppets scoorde bij mij het laagste (2,5*). Dus de slechtste heb je al gehad. 

0
geplaatst: 28 september 2009, 16:35 uur
Van de top-20 moet ik enkel de albums van Tool en Nas nog beluisteren. Van de 17 overige albums vind ik die van Arctic Monkeys de minste (3*), andere albums scoren tenminste 4*.
0
geplaatst: 28 september 2009, 16:39 uur
Van de 20 heb ik er 7 op 3,5* of lager (2 keer Coldplay, 2 keer Tool, Metallica, Muse en Arctic Monkeys).
0
Lukk0
geplaatst: 28 september 2009, 16:45 uur
ik heb alleen geen stem bij Nas staan, hoewel die wel op het lijstje met te beluisteren albums staat. Alleen Arctic Monkeys zitten op 2,5*, de rest op 3* of meer, maar alleen Kid A weet de maximale score te halen.
0
wijsneus
geplaatst: 28 september 2009, 16:46 uur
Van de bovenste 20 ben ik van De Apen, Gereedschap en Koudspel ook niet onder de indruk.
Wel leuk dat de Kevers nou in de top - 10 staan; alleen ; voor hoe lang ?
Nas moet ik me nog eens aan wagen, maar ja, ben niet zo van de hip-hop.
Wel leuk dat de Kevers nou in de top - 10 staan; alleen ; voor hoe lang ?
Nas moet ik me nog eens aan wagen, maar ja, ben niet zo van de hip-hop.
0
Social_Mask
geplaatst: 28 september 2009, 18:13 uur
Jammer dat Illmatic zo hoog staat, had liever ATCQ daar gezien, want Atmosphere zal dat toch nooit halen.
0
The Oath
geplaatst: 30 september 2009, 23:06 uur
Bij Deep Purple - Deep Purple in Rock (1970):
Waarom staat deze niet in de top250 en wannabe-rock type Radiohead, Pearl Jam en Coldplay wel?
Waarom staat deze niet in de top250 en wannabe-rock type Radiohead, Pearl Jam en Coldplay wel?

0
geplaatst: 30 september 2009, 23:18 uur
The Oath schreef:
Een factortje 7 meer mensen die OK Computer kennen lijkt me.
Het lot van een veertig (
) jaar oude plaat...Jij hebt hem trouwens ook niet in je Top 10...
0
geplaatst: 30 september 2009, 23:25 uur
Met alle respect maar deze plaat verdient toch ook echt zijn plaats in de top 250. Niet alleen omdat ze goed is maar omdat deze de hele rockscene toch wel duidelijk heeft veranderd.
0
geplaatst: 30 september 2009, 23:26 uur
barrett schreef:
Met alle respect maar deze plaat verdient toch ook echt zijn plaats in de top 250. Niet alleen omdat ze goed is maar omdat deze de hele rockscene toch wel duidelijk heeft veranderd.
Jij hebt hem ook niet in je Top 10...
0
The Oath
geplaatst: 30 september 2009, 23:29 uur
lebowski schreef:
(quote)
Je kan geen 250 platen in je top10 hebben...
0
geplaatst: 30 september 2009, 23:31 uur
Eén van de twee Metallica-platen eruit en iets van Deep Purple erin?

0
geplaatst: 30 september 2009, 23:34 uur
Das een mogelijkheid maar bijvoorbeeld al die platen van onder andere muse, arctic monkeys of coldplay lijkt mij toch wat van het goede te veel...
0
geplaatst: 30 september 2009, 23:46 uur
The Oath schreef:
Klopt, maar zonder Top 10-noteringen geen Top-250 notering. Als iedereen die dit een groot onrecht vindt DPIR in zijn Top 10 gooit is Radiohead history

0
geplaatst: 1 oktober 2009, 11:49 uur
The Oath schreef:
Omdat die betere platen hebben gemaakt. Deep Purple heeft wel een grote status, maar afgezien van de noeste rockers luistert niemand daar toch meer naar?

0
geplaatst: 1 oktober 2009, 12:06 uur
herman schreef:
Omdat die betere platen hebben gemaakt. Deep Purple heeft wel een grote status, maar afgezien van de noeste rockers luistert niemand daar toch meer naar?
Mwoah herman, gewaagde uitspraak, jij bent domweg niet met DP opgegroeid. Die grote status danken ze aan de ijzersterke composities en de spectaculaire liveprestaties, niet omdat een aantal noeste rockers er af en toe nog naar luistert. Eerst maar eens afwachten of die drie plaatjes van Coldplay over 40 jaar nog besproken worden lijkt me voor we laatdunkend gaan doen...
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 12:20 uur
Dat zal het zijn. Ik heb Deep Purple in Rock wel op LP gekocht, maar het is totaal niet mijn muziek. Al vind ik Soldier of Fortune (dat ik ken via via een verzamelaar) wel weer een heel mooi nummer.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 12:37 uur
"Deep Purple in Rock" is toch één van de belangwekkendste hardrock-albums en wel degelijk een klassieker. Maar Deep Purple heeft wel meerdere klassiekers uitgebracht waardoor de stemmen over de albums van Deep Purple verdeeld zijn.
Nu merk ik dat ook King Crimson uit de lijst verdwenen is.
Nu merk ik dat ook King Crimson uit de lijst verdwenen is.
* denotes required fields.