MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Oja foutje ¬¬ - dom..

Nou ja goed dan nog.. behoorlijk wat punten..

p.s.: volgens mij hebben zo'n 48 mensen hem in de top 10 gezet als ik de statistieken zo bekijk.. toch iets minder dan 1/6 van de stemmers

herman schreef:
(quote)

(quote)

Ik heb eens gekeken naar het aantal punten per artiest. Hier alle artiesten met meer dan 2000 punten. Heb wel alleen gekeken naar de albums in de top 250, dus het is niet helemaal accuraat. Interpol scoort met 3 albums ongeveer evengoed als Joy Division met 2. Waarschijnlijk scoort Joy Division wel iets beter als we ook de top 10 noteringen van Heart and Soul, Substance, etc. mee tellen (die platen staan niet in de top 250).

Aantal punten per artiest:

12.225 Radiohead
8.473 Pink Floyd
5.800 Beatles
5.607 Coldplay
4.522 Metallica
4.182 Muse
4.005 Nirvana
3.844 Tool
3.781 U2
3.505 Red Hot Chili Peppers
3.307 Pearl Jam
2.913 Sigur Ros
2.790 Arctic Monkeys
2.737 Jeff Buckley
2.591 Interpol
2.473 Joy Division
2.379 Bob Dylan (hoogste pas op 63)
2.197 dEUS
2.106 The Cure

Absurd eigenlijk dat the Stones met zoveel releases in zo'n gecombineerd klassement nog niet eens Jeff Buckley (eigenlijk 1 plaat) en Arctic Monkeys (2 of nu 3 geloof ik) achter zich kunnen houden. Exile On Main Str., Sticky Fingers, Let it Bleed, Aftermath en Beggars Banquet zijn toch niet de minste plaatjes in de rock-geschiedenis.
Wat die Arctische Apen nou eigenlijk ook zo hoog in die lijst doen, is mij nog steeds een groot raadsel. Top 20/50 noteringen van the Strokes, Interpol en Muse kan ik absoluut waarderen maar de extra waarde van de Arctic Monkeys ontgaat mij nog steeds. Vind het niet slecht hoor, heb zelf de eerste 2, maar zo hoog......???????

Tja, ik vind de apen ook een tikkeltje overschat, maar ik vind The Strokes, Interpol en Muse nog vele malen meer overschat. Vooral The Strokes en Interpol. Verschilt per persoon dus.

Casartelli (moderator)
Persoonlijk vind ik die bands allemaal nogal overschat. Als ik echter over mijn eigen schaduw heen probeer te springen, zie ik bij Interpol een band die kennelijk goed genoeg was om een hele sloot sound-alikes achter zich aan te trekken. Een toonaangevende band in de post-punk revival dus. De enige reden waarom ik de Arctic Monkeys toonaangevend heb horen noemen is dat ze een geslaagd voorbeeld waren van een band die zichzelf via myspace omhoog gewerkt heeft.

Dus dat is een band met een muzikale relevantie versus een band met promotionele relevantie. Welke vind jíj het relevantst?

Bij Elliott Smith - XO (1998):

raar dat dit album niet in de top 250 staat....

Wat Tool in alle lijstjes doet is me nog steeds een raadsel...

Bij 50 Cent - Get Rich Or Die Tryin' (2003):

2.71 en toch in de Top 250? -.-

Demon. schreef:
2.71 en toch in de Top 250? -.-

Deze lijst is samengesteld uit de persoonlijke top 10-lijsten van de MusicMeter-gebruikers, en dus niet via de stemgemiddelden.
Bovendien:
Let op! Discussies over de top 250-notering van dit album horen in het forum, niet bij het album.

avdj schreef:
Wat Tool in alle lijstjes doet is me nog steeds een raadsel...

Tool lijkt mij meer terecht dan bvb een Arctic Monkeys. De users hier op MusicMeter zijn sowieso meer gericht op verder denkende muziek (term erg breed nemen), dus Tool lijkt mij wel op zijn plaats.

boomkat
Kom op dat laatste MJ

Ik had even een politiek correct momentje, het zal niet meer voorkomen .

Gajarigon schreef:
(quote)

De stap is toch sneller gezet om even op de achtergrond een album op te zetten en dan na een halfuurtje een lage stem uit te brengen dan de moeite te doen om een spel te kopen/downloaden.

Plus het feit je overal om je heen muziek hoort. Op de TV en radio natuurlijk, maar ook in kroegen, feesten of in de winkel van mij part. Hierdoor kom je onbedoeld in contact met allerlei soorten muziek, en vaak is het muziek wat je niet lief is. Met als gevolg dat mensen bepaalde artiesten naar beneden stemmen.

Bij boeken en games wordt wat wat moeilijker .

Ja, maar dan kan je toch nagaan hoe slecht die top 250 eigenlijk in elkaar steekt omdat hij over het algemeen zo laag gewaardeerd word.

50 Cent is gewoon erg populair, maar er zijn ook veel mensen die er niets aan vinden. Ik haal het gemiddelde ook wel omlaag met een 1,5*.

bennerd schreef:
Tool lijkt mij meer terecht dan bvb een Arctic Monkeys. De users hier op MusicMeter zijn sowieso meer gericht op verder denkende muziek (term erg breed nemen), dus Tool lijkt mij wel op zijn plaats.

Tsja... ik vind Tool oersaai, ze mochten willen dat ze nog een nummer als Crying Lightning konden schrijven.

Dat is dan weer persoonlijk Ik doelde vooral op de smaak van de gemiddelde user hier.

Zo, Down the Way van Angus & Julia Stone is zich mooi aan het opwerken. Binnen een klein weekje staat die wel op 1

Bij Radiohead - OK Computer (1997):

Snap nog steeds niet waarom dit op nummer 1 staat..

Waarschijnlijk omdat veel users het een heel goed album vinden

Frank White schreef:

Typisch blunderende uitspraak.

Frank White schreef:

De top 250 populairste albums. Deze lijst is samengesteld uit de persoonlijke top 10-lijsten van de MusicMeter-gebruikers, en dus niet via de stemgemiddelden.

Een nummer één positie in een persoonlijke top 10 is goed voor 10 punten, voor een nummer tien-notering krijgt een album 1 punt voor deze lijst.

Albums jonger dan 2 jaar oud komen nog niet in aanmerking voor deze lijst.

Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen

VictorJan schreef:
Zo, Down the Way van Angus & Julia Stone is zich mooi aan het opwerken. Binnen een klein weekje staat die wel op 1

Bij Jamai - Jamai (2003):

Eigenlijk toch jammer dat Musicmeter geen top 250 van slechtste platen heeft. Moviemeter heeft dat wel!

Ik heb wellicht een wat raar verzoek maar ik probeer het toch.
Is er toevallig nog iemand die het CSV-rapport van de rotatielijst dagelijks download want ik heb er een aantal gemist die ik toch graag wel zou willen hebben. Mocht er iemand bij toeval een lijst van één van de dagen tussen 7 maart en 11 april hebben, je zou er mij vrij gelukkig mee kunnen maken.

Paar opvallende feitjes over de Top 250:
- 6 jaren '60 albums in de Top 50
- 6 jaren '70 albums in de Top 50
- 6 jaren '80 albums in de Top 50
- 16 jaren '90 albums in de Top 50
- 16 jaren '00 albums in de Top 50

Dat recente albums populair zijn verrast me niet gezien de vele jonge users op de site. Maar dat de jaren '60 en '70 het niet beter doen dan de jaren '80 verbaasd me wel enorm. Bovendien ontbreken talloze grote oude artiesten in de Top 50.

Zorin
Vergis je niet; er zijn hier behoorlijk wat jaren 80 liefhebbers. De liefhebbers van oudere muziek (zeg maar zo voor de Punktijd) zijn kleiner in aantal. Het heeft dus gewoon meer met populariteit te maken, niet zozeer met kwaliteit .

Vind die cijfers nogal meevallen en verder: zo'n momentopname zegt heel weinig.

Ik heb de laatste keer dat Oor een soort top100 publiceerde die vergeleken met die van (5 of 10 jaar?) ervoor en daar zat wel een opvallend verschil in: t.o.v. de oudere lijst had die recente (2008 of 2009) ingeboet aan kwantiteit v.w.b. 80's muziek, en dat met name ten faveure van 60's en 50's - 70's waren ongeveer gelijkgebleven en uiteraard was 00 gegroeid (want nieuw erbij).

Mijn idee - nog niet onderzocht en bevestigd - is dat enerzijds met name oudere muziek profiteert van uitgebreide en goedkope re-releases - veelal nu voor het eerst breed beschikbaar én dat wellicht om pomo/neoroma* redenen mensen meer interesse hebben in oudere muziek.

*pomo/neoroma = postmodernistisch + neo-romantische redenen

Welke momentopname? De site is toch al een jaar of vijf in de lucht? Sinds ik hier kom is de toplijst ook nauwelijks veranderd. Wat mij wel opvalt is de hoge beoordeling van veel hiphop albums. Worden de lage stemmen verwijderd of zo?

Verder zijn er de jaren '80 dus vrij populair op deze site. Zal ook wel te maken hebben met de vele dertigers op de site. En toch kan ik nog steeds weinig toppers uit de jaren '80 ontdekken. Iedere keer stoor ik me aan de gelikte productie. Er zijn uitzonderingen maar de jaren '90 liggen me dan beter.

De '60 en '70 profiteren inderdaad van goedkope re-releases. Zelf ben ik ook iemand die voor kleine prijsjes heel wat classics in huis haalt.

Eindelijk Hip-Hop in de top 10

t-h-y-$
Harderwiek schreef:
Eindelijk Hip-Hop in de top 10

Go Nas

Persoonlijk vind ik sommige albums echt veel te hoog staan, bijvoorbeeld A Rush To The Blood of the Head van Coldplay, goed album hoor, maar zo goed om bij de 5 beste albums allertijden te horen? Daar mag van mij een album van Tool voor in de plaats. De top 3 is goed, dit zijn echt klassiekers. Persoonlijk staat GYBE ook veel te laag, dat hoort zeker wel in de top 100

Gast
geplaatst: vandaag om 00:52 uur

geplaatst: vandaag om 00:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.