De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 14:04 uur
Misschien een goed idee om niet alleen het gemiddelde weer te geven maar ook de mediaan en modus. Zo krijg je meer inzicht in de stemverdeling.
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 17:43 uur
die stemverdeling kun je al precies zien, door op 'bekijk stemoverzicht' te drukken!
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 18:00 uur
Wat betreft stemverdelingen ed: dat wordt ook al beter met de nieuwe site, kijk maar naar hoe het er nu bij Moviemeter uitziet. Alleen de mediaan krijgen we er niet bij, maar zo boeiend is dat toch ook weer niet?
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 19:41 uur
De mediaan of de modus (wat is het verschil ook al weer
) kun je snel uit het grafiekje uitlezen, verder komt de standaarddeviatie er bij.
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 19:47 uur
De modus is de meest voorkomende stem, de mediaan de middelste stem als deze gesorteerd zijn op volgorde (zal meestal wel 3 zijn). Of het gemiddelde van de middelste twee stemmen als er een even aantal stemmen is uitgebracht.
0
geplaatst: 24 augustus 2005, 22:46 uur
Is het misschien mogelijk dat ook de lijsten per jaar een top 50 in plaats van - zoals nu - een top 25 worden? Er zijn zoveel goede albums, dat het m.i. interessant is wat de beste 50 van een bepaald jaar zijn.
p.s.
Mocht deze vraag al gesteld zijn, dan sorry maar heb niet alle voorgaande berichten gelezen.
p.s.
Mocht deze vraag al gesteld zijn, dan sorry maar heb niet alle voorgaande berichten gelezen.

0
geplaatst: 25 augustus 2005, 12:54 uur
Zal er bij de nieuwe site nog eens kritisch naar kijken, of de tijd daar al rijp voor is 

0
geplaatst: 27 augustus 2005, 01:09 uur
En Funeral nu ook. Opvallend detail: Dit ging ten koste van Toto.
0
geplaatst: 29 augustus 2005, 17:33 uur
Dat laatste juichen we alleen maar toe, ook al komt dat misschien alleen maar door een bepaalde user
.Dat eerste werd trouwens ook wel eens tijd
.
0
geplaatst: 29 augustus 2005, 18:40 uur
Funeral begint hier naar een 5 te neigen. En als ie eenmaal op 5 staat, is de top 10 ook niet zo'n grote stap meer. 

0
geplaatst: 4 september 2005, 20:02 uur
Yak schreef:
Nog een PM gestuurd. Als hij niet snel reageert en wanneer ik weer geen glashelder antwoord krijg gooi ik zijn stemmen weg.
Nog een PM gestuurd. Als hij niet snel reageert en wanneer ik weer geen glashelder antwoord krijg gooi ik zijn stemmen weg.
Geen idee wat jij snel noemt, maar uhm

0
geplaatst: 10 september 2005, 18:45 uur
Bij Coldplay - X&Y (2005):
Waarom is dit album eigenlijk verdwenen uit de top 250?? Eergisteren stond hij er nog in, dacht ik...
Waarom is dit album eigenlijk verdwenen uit de top 250?? Eergisteren stond hij er nog in, dacht ik...
0
geplaatst: 10 september 2005, 19:11 uur
Jordy schreef:
De uitleg vind je bovenaan die lijst.
De uitleg vind je bovenaan die lijst.
"Albums jonger dan 2 jaar oud komen nog niet in aanmerking voor deze lijst"
Heeft het nog zin om dit album in mijn top10 te zetten, of moet ik nog een jaartje wachten?
0
geplaatst: 10 september 2005, 19:13 uur
Huh? Hoe bedoel je, zin? Jouw top tien is toch enkel een representatie van wat jij geweldig vindt, moet je daarom rekening houden met lijsten? Als je vindt dat hij in je top tien hoort zet je hem er toch gewoon in.
0
geplaatst: 10 september 2005, 19:15 uur
JJ_D schreef:
Heeft het nog zin om dit album in mijn top10 te zetten, of moet ik nog een jaartje wachten?
Wat een onzinnige opmerking zeg. Hiermee toon je gelijk al aan waarom deze regel terecht is ingevoerd.
Je vind een album goed dus zet je hem in je top 10, wat je motivatie ook is. En niet om je favo-band op die manier lekker hoog in de lijst te krijgen.
Waarom zou je hem eruit halen als jij hem top 10 waardig vind???
0
geplaatst: 10 september 2005, 19:22 uur
aERodynamIC schreef:
Wat een onzinnige opmerking zeg. Hiermee toon je gelijk al aan waarom deze regel terecht is ingevoerd.
Je vind een album goed dus zet je hem in je top 10, wat je motivatie ook is. En niet om je favo-band op die manier lekker hoog in de lijst te krijgen.
(quote)
Precies !!!
0
geplaatst: 10 september 2005, 20:27 uur
aERodynamIC schreef:
[
[
(quote)
quote]
[/quote]Wat een onzinnige opmerking zeg. Hiermee toon je gelijk al aan waarom deze regel terecht is ingevoerd.
Je begrijpt me verkeerd. Ik ga ervanuit dat NIEMAND mijn top10 bekijkt. Er zijn genoeg andere albums die volgens mij MuM's top 100 waard zijn, dus dan zet ik die erin (in mijn top 10... Dat heeft niets te maken met albums hoger krijgen. Ik heb het niet over bv. extra accounts maken, dat is pas belachelijk!
0
dutch2
geplaatst: 10 september 2005, 20:58 uur
Het is de bedoeling van die top 10 dat je er je tien meest favoriete platen in de juiste volgorde in plaatst. En of die nou wel of niet in de top 100 komen doet er helemaal niet toe.
En je moet er niet van uitgaan dat NIEMAND je top 10 bekijkt, want dat is het eerste wat ik doe als ik een berichtje van een user lees dat me aanstaat. Altijd leuk om op die manier iemands favorieten te leren kennen.
En je moet er niet van uitgaan dat NIEMAND je top 10 bekijkt, want dat is het eerste wat ik doe als ik een berichtje van een user lees dat me aanstaat. Altijd leuk om op die manier iemands favorieten te leren kennen.
0
geplaatst: 10 september 2005, 21:57 uur
dutch2 schreef:
Inderdaad, dit is een goede manier om aan nieuwe muziek-ideeen te komen!
0
geplaatst: 10 september 2005, 23:34 uur
Ik kijk juist ook naar die top 10 van users. Het geeft meestal een doorsnee van de smaak van betreffende user aan. En natuurlijk weet ik dan ook wel dat het niet alles zegt over die persoon. De scherpe randjes zijn er vaak wat van af gehaald. In mijn top 10 staan zoveel voorkeuren niet verwoord, maar toch geeft het al wel een richting.
Als een top 10 mij aanspreekt hou ik die mensen juist wat meer in de gaten en kijk ik bij welke cd's ze opduiken. Het zou zomaar ook wat voor mij kunnen zijn
.
Als een top 10 mij aanspreekt hou ik die mensen juist wat meer in de gaten en kijk ik bij welke cd's ze opduiken. Het zou zomaar ook wat voor mij kunnen zijn
.
0
geplaatst: 11 september 2005, 16:45 uur
aERodynamIC schreef:
Ik kijk juist ook naar die top 10 van users.
Ik kijk juist ook naar die top 10 van users.
Ik ging de voorbije 2 maanden als volgt te werk: Ik heb de top 100 afgeprint en enkele albums daarvan gekocht. Op die manier heb ik veel schitterende muziek ontdekt. Als ik elk album dat een user goed vind moet gaan kopen, kost me dat nogal een duit. Als ik nu X&Y uit m'n top 10 haal en daardoor een ander album de top 100 kan BINNENkrijgen(!) dan zal ik opnieuw veel mensen kunnen plezieren, denk ik...
PS: Hoe vinden julie mijn top10??

0
geplaatst: 11 september 2005, 21:08 uur
JJ_D schreef:
Ik ging de voorbije 2 maanden als volgt te werk: Ik heb de top 100 afgeprint en enkele albums daarvan gekocht. Op die manier heb ik veel schitterende muziek ontdekt. Als ik elk album dat een user goed vind moet gaan kopen, kost me dat nogal een duit. Als ik nu X&Y uit m'n top 10 haal en daardoor een ander album de top 100 kan BINNENkrijgen(!) dan zal ik opnieuw veel mensen kunnen plezieren, denk ik...
Onzin. Het gaat om jouw persoonlijke top 10 en dat die dan toevallig de top 100 beinvloedt, dat is bijzaak.
PS: Hoe vinden julie mijn top10??
Onbegrijpelijk dat je de latere Metallica albums zo hoog waardeert. Ik kan echt helemaal niks geniaals ontdekken in een flauwe herhalingsoefening als 'S&M'. Geef alsjeblieft 'Master Of Puppets' en 'Ride The Lightning' nog een kans.
0
geplaatst: 11 september 2005, 23:42 uur
gemaster schreef:
Onbegrijpelijk dat je de latere Metallica albums zo hoog waardeert. Ik kan echt helemaal niks geniaals ontdekken in een flauwe herhalingsoefening als 'S&M'. Geef alsjeblieft 'Master Of Puppets' en 'Ride The Lightning' nog een kans.
(quote)
Juist, S&M is een dramatisch werkje, en het feit dat die op het hoogste treetje van je erepodium prijkt, wijst er volgens mij op dat je nog heel wat mooie dingen KÚNT gaan ontdekken. Of je dat ook doet, ligt aan jezelf...
0
geplaatst: 12 september 2005, 19:00 uur
gemaster schreef:
Onzin. Het gaat om jouw persoonlijke top 10 en dat die dan toevallig de top 100 beinvloedt, dat is bijzaak.
(quote)
(quote)
`
Het is puur een kwestie van hoe je het bekijkt, persoonlijk gezien moet mijn top10 effectief de mijne zijn. PUNT. Een discussie die ik niet winnen kan is dit.
Wat jij zegt over MIJN smaak zint me helemaal niet. Het fantastische staaltje klassiek gemengt met Metal is iets dat de doorsnee muziek fan niet kan appereciëren... SORRY daarvoor, DOORSNEE muziekfan. Ook Load heeft voor mij een diepere emotionele betekenis, ook SORRY daarvoor. En ivm Master of Puppets & Ride The Lightning, die moet ik dringend nog eens opnieuw beluisteren. Welcome Home (S.) en Fade to Black zijn 2 ONOVERTROFFEN liederen.
Achja, ik ben slechts 14 dus, tijd genoeg om nog te ontedekken. (Kvraag me trouwens af hoeveel tieners PINK FLOYD in hun top10 staan hebben, DAAR ben ik fier op...)
0
geplaatst: 12 september 2005, 19:36 uur
JJ_D schreef:
Het is puur een kwestie van hoe je het bekijkt, persoonlijk gezien moet mijn top10 effectief de mijne zijn. PUNT. Een discussie die ik niet winnen kan is dit.
De jouwe ja. Dus moeten daar geen strategieën achter zitten waardoor je andere mensen kunt attenderen op goede albums. Goed bedoeld misschien, maar dat doe je maar bij de albumdiscussies. Je haalt toch niet één van je favoriete albums uit je top 10, omdat je dan een ander album de top 100 in kan krijgen (wat trouwens nog maar te bezien valt)? Nee, je zet je 10 dierbaarste, allerfavorietste albums erin, en wel in volgorde van dierbaarheid. Zo kunnen de mensen ook zien waar je werkelijk het meest van houdt.
Wat jij zegt over MIJN smaak zint me helemaal niet. Het fantastische staaltje klassiek gemengt met Metal is iets dat de doorsnee muziek fan niet kan appereciëren... SORRY daarvoor, DOORSNEE muziekfan. Ook Load heeft voor mij een diepere emotionele betekenis, ook SORRY daarvoor.
Haha, iedereen die S&M niet kan waarderen is een doorsnee muziekfan? Laat me niet lachen, ik zou graag willen zien hoe lang die albums stand houden in je top 10 als je meer muziek gaat ontdekken...
En die verontschuldigingen zijn niet nodig hoor, we kunnen er hier allemaal best aardig tegen als iemand slechte albums in zijn lijst zet.
Achja, ik ben slechts 14 dus, tijd genoeg om nog te ontdekken.
Precies, ik wens je veel plezier op je ontdekkingsreis
.
0
geplaatst: 12 september 2005, 19:46 uur
JJ_D schreef:
Kvraag me trouwens af hoeveel tieners PINK FLOYD in hun top10 staan hebben, DAAR ben ik fier op...
Kvraag me trouwens af hoeveel tieners PINK FLOYD in hun top10 staan hebben, DAAR ben ik fier op...
Ik, maar jij bent er een jaartje eerder mee hoor.

Mijn top 10 is overigens even weg omdat ik er niet tevreden meer over was, komt binnenkort wel weer.
* denotes required fields.