MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Paalhaas schreef:

(quote)

Laat me niet lachen, ik zou graag willen zien hoe lang die albums stand houden in je top 10 als je meer muziek gaat ontdekken...

We zullen zien, maar het album zal sowieso altijd een speciaal plaatsje bij me hebben. Het was één van m'n eerste albums, MIJN kennismaking met Metallica, één van de beste band ooit (zal dat ook veranderen, volgens jouw??)

(quote)

Precies, ik wens je veel plezier op je ontdekkingsreis .

BEDANKT!!!

JJ_D schreef:

We zullen zien, maar het album zal sowieso altijd een speciaal plaatsje bij me hebben. Het was één van m'n eerste albums, MIJN kennismaking met Metallica, één van de beste band ooit (zal dat ook veranderen, volgens jouw??)

Dat is best mogelijk. Hoe meer muziek je leert kennen, hoe meer je daadwerkelijk je eigen smaak begrijpt en weet te formuleren. Zo kan het gebeuren dat je na het luisteren van een geweldig album dat je nog niet kende, een boel andere albums ineens met heel andere ogen gaat bekijken (bewust dan wel onbewust) en je ze ook lager gaat aanslaan. Toen ik 14 was, luisterde ik naar Green day, Offspring, Nirvana, Rage against the machine, Pearl jam en Bush. Dat was in mijn ogen je van het. Ik kende toen ook pas een album of 25-50. Nu ik inmiddels al meer dan duizend albums ken vind ik het nog steeds prima bandjes, maar in mijn top 10 zijn ze niet meer te bekennen.

Over Metallica: wees niet bang want dat is een band die tijdloze, originele kwaliteitsmuziek heeft gemaakt. Ze hebben een heel genre uitgevonden en zullen volgens mij altijd wel tot de groten van de rockmuziek blijven behoren. Je zult alleen waarschijnlijk snel tot de conclusie komen dat het vroege werk een stuk meer heeft te bieden dan het latere werk (En al helemaal meer dan een mislukt project cq. slappe herhalingsoefening met een symfonie-orkest ). Maar daarover kunnen we verder praten op de albumpagina .

Blood on the Tracks is eindelijk in de top 100.
Schande dat die er niet voorheen in stond.

Music
waarom staat er geen cd van Jay-z of biggie bijv. niet in het top 100 en een album van snoopy doggy dog wel?!

Omdat jij geen top 10 hebt gemaakt waar Jay Z of Biggie in staan.

gemaster schreef:
Omdat jij geen top 10 hebt gemaakt waar Jay Z of Biggie in staan.

En laten we even denken, behoren deze jongens wel tot de top 100?

Music schreef:
snoopy doggy dog

Die heeft iets teveel gekeken naar de clip van Partysquad.

JJ_D schreef:
(quote)

En laten we even denken, behoren deze jongens wel tot de top 100?

Geef mij een reden waarom niet, ik ben er geen fan van, maar als er genoeg liefhebbers zijn...

Eddie schreef:
(quote)

Geef mij een reden waarom niet, ik ben er geen fan van, maar als er genoeg liefhebbers zijn...

Ja natuurlijk, maar dit is gewoon per definitie niet de beste muziek ooit gemaakt. Ik durf zelfs beweren dat het beste hip-hop album ooit op muzikaal gebied (en daar draait het juist om) niet kan tippen aan goede rockalbums...

Casartelli (moderator)
JJ_D schreef:
Ja natuurlijk, maar dit is gewoon per definitie niet de beste muziek ooit gemaakt. Ik durf zelfs beweren dat het beste hip-hop album ooit op muzikaal gebied (en daar draait het juist om) niet kan tippen aan goede rockalbums...

*wacht in spanning af tot hier het servies weer door de lucht vliegt*

*gaat er alvast voor zitten met cola en chips*

Casartelli schreef:
(quote)

*wacht in spanning af tot hier het servies weer door de lucht vliegt*

JJ_D schreef:

En hoe kom jij aan die wijsheid, waarom zou alleen rock muziek tot de beste muziek mogen behoren, er zijn zeker rapalbums gemaakt die kunnen tippen aan Rock albums. Kijk eens naar een rapper als Jay-z of Notorious B.I.G (is wel van voor jou tijd maar als je Pink Floyd kent moet dit geen probleem zijn) Zij maakte rijmschema's waar menig rock zanger een puntje aan kan zuigen, dat geld zeker ook voor een zanger als Brainpower, die man is een geniaal woorddichter. Of je nu van beats houd of niet tsja dat is een persoonlijke smaak, maar wat je nu doe is eigenlijk zeggen dat de enige goede muziek rock muziek is, dus een artiest als Jean Michel Jarre zou met Equinoxe muziek maken die per definitie minder is als metallica's Load of Reload of zelfs St. Anger, complete onzin Natuurlijk.
Of tewel ook Hiphop nummers behoren in de top en als de meeste users ze hoog in hun lijstjes hebben staan dan komen ze hoog in de top 250, so be it. Of ik hip hop mooi vind, nee over het algemeen niet, een enkel uitzondering daar. Rock muziek is voor mij de beste muziek ooit gemaakt. Bekijk het eens van de andere kant vergeleken bij Klassieke Muziek van componisten als Dvorzak, Mozart Of Tsjaikovskie zijn de meeste rocknummers maar simpele liedjes van vier minuten en zijn het niet meer dan 2/3 verschillende partijen. Vergelik dat met een klassiek stuk met weet ik hoeveel partijen en een lengte van ruim een uur tsja dan zou dat eigenlijk hoog in de top moeten staan volgens jou redenatie.

Eddie schreef:
(quote)

En hoe kom jij aan die wijsheid, waarom zou alleen rock muziek tot de beste muziek mogen behoren, er zijn zeker rapalbums gemaakt die kunnen tippen aan Rock albums. Kijk eens naar een rapper als Jay-z of Notorious B.I.G (is wel van voor jou tijd maar als je Pink Floyd kent moet dit geen probleem zijn) Zij maakte rijmschema's waar menig rock zanger een puntje aan kan zuigen, dat geld zeker ook voor een zanger als Brainpower, die man is een geniaal woorddichter. Of je nu van beats houd of niet tsja dat is een persoonlijke smaak,

maar wat je nu doe is eigenlijk zeggen dat de enige goede muziek rock muziek is, dus een artiest als Jean Michel Jarre zou met Equinoxe muziek maken die per definitie minder is als metallica's Load of Reload of zelfs St. Anger, complete onzin Natuurlijk.

Dat zeg ik niet, ik zeg dat geen enkel hip-hop album kan tippen aan de betere rock, zoals Pink Floyd, dEUs, Radiohead, etc. Door woordspelletjes ben je nog niet even geniaal als David Gilmour, toch?

Of tewel ook Hiphop nummers behoren in de top en als de meeste users ze hoog in hun lijstjes hebben staan dan komen ze hoog in de top 250, so be it. Of ik hip hop mooi vind, nee over het algemeen niet, een enkel uitzondering daar. Rock muziek is voor mij de beste muziek ooit gemaakt. Bekijk het eens van de andere kant vergeleken bij Klassieke Muziek van componisten als Dvorzak, Mozart Of Tsjaikovskie zijn de meeste rocknummers maar simpele liedjes van vier minuten en zijn het niet meer dan 2/3 verschillende partijen. Vergelik dat met een klassiek stuk met weet ik hoeveel partijen en een lengte van ruim een uur tsja dan zou dat eigenlijk hoog in de top moeten staan volgens jou redenatie.

Weet ik ook wel. Eén van de prachtigste werken ooit is Tsjaikovsky's pianoconcerto (Ook Rachmaninov's 1e en 3e pianoconcerto zijn magnifiek). Wat is RAP dan in vergelijking daarmee?? Rock moge dan wel repetitief zijn, bij rap duurt 1 beat gemiddeld zo'n 3 seconden of zo. Daarom haal ik ook de betere ROCKbands aan die het repetitieve doorbreken, zoals dEUs & Radiohead & Pink Floyd... (Ook al zijn deze niet in staat tot stukken van 45min. en zo --> Pink Floyd's Echoes duurt toch ook wel lang genoeg, hé? )

Eddie schreef:
maar wat je nu doe is eigenlijk zeggen dat de enige goede muziek rock muziek is, dus een artiest als Jean Michel Jarre zou met Equinoxe muziek maken die per definitie minder is als metallica's Load of Reload of zelfs St. Anger, complete onzin Natuurlijk.

Nou, Eddie, dat bedoelt hij volgens mij niet. Volgens mij bedoelt hij dat de allerbeste werken van rockmuziek beter zijn dan de meesterwerken van de hip-hop. Maar dat is meer een opmerking voor in een ander forum, geloof ik.

JJ_D schreef:
Weet ik ook wel. Eén van de prachtigste werken ooit is Tsjaikovsky's pianoconcerto (Ook Rachmaninov's 1e en 3e pianoconcerto zijn magnifiek). Wat is RAP dan in vergelijking daarmee?? Rock moge dan wel repetitief zijn, bij rap duurt 1 beat gemiddeld zo'n 3 seconden of zo. Daarom haal ik ook de betere ROCKbands aan die het repetitieve doorbreken, zoals dEUs & Radiohead & Pink Floyd... (Ook al zijn deze niet in staat tot stukken van 45min. en zo --> Pink Floyd's Echoes duurt toch ook wel lang genoeg, hé? )

Ik begrijp een paar dingen niet:

Lang=goed? In een lang stuk kun je meer emotie kwijt, dat klopt. Daarom zijn veel van mijn favoriete nummers erg lang. Maar om lengte op zich te prijzen gaat me veel te ver.

Rapmuziek is een herhaling van een 3 seconden durend stukje? Onzin!

Casartelli (moderator)
Paalhaas schreef:
Lang=goed? In een lang stuk kun je meer emotie kwijt, dat klopt. Daarom zijn veel van mijn favoriete nummers erg lang. Maar om lengte op zich te prijzen gaat me veel te ver.

Sterker nog: je krijgt de indruk dat lange nummers vaak lang zijn om het lang zijn, wat ik eerder een zwaktebod vind.

Ik wil Echoes niet direct hieronder scharen, maar los daarvan had dat nummer van mij rustig een dikke vijf minuten korter mogen zijn.

Paalhaas schreef:
Nou, Eddie, dat bedoelt hij volgens mij niet. Volgens mij bedoelt hij dat de allerbeste werken van rockmuziek beter zijn dan de meesterwerken van de hip-hop. Maar dat is meer een opmerking voor in een ander forum, geloof ik.

Wat ik dan vreemd vind is dat hij metallica's load tot de beste rock platen vind horen.

Waar het mij om gaat is dat ik de stelling niet vind kloppen dat Rap Muziek zoveelminder is als goede rock muziek, ik vind dat de grote onzin. Je kunt het gewoon niet met elkaar vergelijken, omdat een beat of een sample maar 3 seconden duurt wil nog niet zeggen dat het slecht is (het nummer Politik van coldplay vind ik muziekaal ook niet uitblinken in veelzijdigheid). Je noemt dEUS en Pink Floyd als goede rockbands, dat is puur een verschil van smaak, dEUS daar ken ik te weinig van om echt een mening over te hebben maar wat ik ken vind ik geen barst aan. Pink Floyd heb ik nooit een ruk aan gevonden, sterker nog ik luister liever naar Extince's Binnelandse funk dan naar The Wall. Licht dat aan mijn beperkte smaak of is er toch nog altijds ziets als persoonlijke smaak.

Paalhaas schreef:

Inderdaad, dat probeerde ik zoëven uit te leggen...

Eddie schreef:
Licht dat aan mijn beperkte smaak of is er toch nog altijds zoiets als persoonlijke smaak.

Beide denk ik.

[quote="Paalhaas]

Ik begrijp een paar dingen niet:

Rapmuziek is een herhaling van een 3 seconden durend stukje? Onzin!

Dat beweert Eddie, ik toch niet!

De beat/groove wel, da's een feit!

Ik beweer als eerste niet dat een lang moet zijn om goed te zijn. Deze discussie wordt een beetje zinloos. Zoals ik al eerder zei gaat het er mij om dat ik de redenatie van JJ_D nergens op vind slaan dat Hip Hop platen niet in de top 250 thuis horen omdat ze per definitie minder zijn. Dat is puur Objectief, en sorry dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn stelling)

Beste JJ_D ik ben absoluut niet beperkt in mijn muziek smaak, alleen ken ik wel een aantal Rap Albums die ik beter vind dan Pink Floyd, Cold Play of dEUS, maar dat komt gewoon omdat ik niet van die stijl rock muziek hou.

Als mensen die de ballen verstand hebben van hiphop nu gewoon hun mond erover houden. Kunnen er ook geen domme dingen uitkomen. Dank u.

Volgens mij gaat het niet over Hip Hop, maar over het feit dat de beste albums van het ene Genre (in dit gevaal rock) altijd beter zijn als de beste albums uit een ander genre (in dit geval Hip Hop).

JJ_D schreef:

Toch duidelijk dat hiphop hier als genre inferieur wordt gemaakt aan rockmuziek.

...Laten we lekker allemaal appels met peren gaan vergelijken, het is toch niet mogelijk om hip hop- en rockalbums zo te vergelijken. Het is toch puur je eigen smaak of je nou rock of hip hop beter vindt. Mijn smaak ligt ook meer op gebied van rock, en voor mij is het beste rock-album dus beter dan het beste hip hop-album. Maar er zullen zeker mensen zijn die hier anders over denken en daar ook volkomen gelijk in hebben (voor zichzelf). Door mijn gebrek aan interesse in hip-hop neem ik ook niet de moeite om meer in de hip hop wereld terecht te komen en zal ik dus de betere niet snel vinden. Wat ik wel vind is dat de hip hop waar je in het dagelijks leven mee in aanraking komt van een droevige kwaliteit is (..... het snoepwinkel-liedje enzo....) maar ik heb ook zeker al wel betere hip hop gehoord en kan me ook perfect voorstellen dat dat mensen meer aanspreekt dan rock.
En bovendien... zoveel maakt het toch niet uit wat er precies in die top-100 staat. Zolang jij weet wat je goede muziek vind en je hier nieuwe muziek kan ontdekken (kan prima zonder top-100) is die top-100 toch niet meer dan een doorsnee feitenlijstje (wel een leuk feitenlijstje )

BoordAppel schreef:
Als mensen die de ballen verstand hebben van hiphop nu gewoon hun mond erover houden. Kunnen er ook geen domme dingen uitkomen. Dank u.

Ok dan.

moviefreak#1
Subtiel als altijd BoordAppel

Zie niet in waarom ik bij ongenuanceerde, op niets slaande uitspraken subtiel moet gaan doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.