MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Louredine
Hoe komt het eigenlijk dat 'The Quintet - Jazz at Massey Hall' niet opgenomen wordt in de Jazz-toplijst?

Zorin
Omdat het een live-album is.

Op termijn drie Radiohead albums in de Top 10 vindt ik rijkelijk veel.

"All that you can't leave behind" is het volgende studioalbum van U2 dat zich niet in de top 250 heeft kunnen handhaven. Jammer.

Ozric Spacefolk
Wat nou top 10 van de site Musicmeter.
Ik vind nog de plaat van Radiohead, nog deze plaat van Pink Floyd de beste.

Daar is de persoonlijke top10 voor.

Ik denk overigens dat een heleboel users die die Radioheadplaat in hun rotatielijst hebben staan, al jaren niet meer hebben ingelogd.

Zie toplijsten topic. Als je die users er uit haalt staat radiohead nog altijd comfortabel eerst. De voorsprong is dan ook enorm.

Zie ook het feedbacktopic. Als je een top 10 maakt op basis van de users die het afgelopen jaar hebben ingelogd, is die exact hetzelfde als de huidige top 10.

Geldt dat ook ongeveer voor de overige 240 platen?

Ozric Spacefolk
Ik deed maar een aanname, was helemaal niet van plan, om over zoiets onzinnigs te discussieren

Misterfool
De top 10 van de top 250 vind ik nog het minst belangerijk. Daar staan toch meestal de bekende klassiekers. De onderste regionen van de top 250, daar vind men de spannende, controversiele platen. Is er ook onderzoek gedaan naar: de invloed die het weghalen van de top 10 van inactieve users heeft op de onderste regionen van de top 250?. Persoonlijk vind ik ook dat het gerechtvaardigd is om de top 10 van inactieve users te verwijderen. Zo krijg je een actueler beeld van de 250 platen die het meest populair zijn en wordt actieve deelname aan de site beloond.

De plaat van eels is weer terug in de top 250, het is de zoveelste re entry van deze mooie plaat.

Zorin schreef:
Omdat het een live-album is.
Dat heeft er niks mee te maken. Made In Japan staat er ook in.

Zorin
Dat snap ik niet; een enorm stuk lawaai.

Echt niet!

chevy93 schreef:
Dat heeft er niks mee te maken. Made In Japan staat er ook in.

In de jazz-toplijst? Lijkt me sterk.

Zorin heeft gelijk.

Oh wacht, verkeerd gelezen. Weet ik ook gelijk waarom ik de vorige keer niet heb gereageerd.

Ik had al zo'n vermoeden. Ik dacht nog heel even dat Deep Purple zonder mijn medeweten jazz speelde op Made in Japan.

Doen ze ook, maar Ian gilt er doorheen, dus je hoort het bijna niet.

Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
Doen ze ook, maar Ian gilt er doorheen, dus je hoort het bijna niet.

Ja, was Ian weer aan het Gillan?

Misterfool

u2 terug en eels er weer uit.

Neil Young is met "live at the massey" nieuwkomer in de top 250.

Tweede livealbum na Made In Japan?
Overigens zwaar terecht met zo'n gemiddelde na zoveel stemmen. Is ook een prachtig album.

terug van weg geweest: Spiderland van Slint.

En terecht. Invoedrijke plaat.

zeer terecht. Mag ook nog wel een stukje stijgen.

Met "Hail to the Thief" staat Radiohead op het punt haar 5e punt in de top 100 te hebben. Dat de andere vier in de Top 25 staan dat laten wij even voor wat het is, maar het is wel erg veel eer.

Radiohead vind ik überhaupt een zeer overschatte band.

Misterfool
onderschat kun je ze niet noemen,maar dat ze toch een van de meest invloedrijke en orginele bands van de afgelopen twee decenia zijn, maakt ze ook niet overschat.

Invloedrijkheid zegt niks over de kwaliteit. Bovendien, volgens de top 250-notering is Radiohead by far de beste band ooit. Kwalitatief kunnen ze echt niet meten met bands als The Beatles, The Doors of The Rolling Stones.

Voordat er weer van die moraalridders komen. Dit vind ik dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:29 uur

geplaatst: vandaag om 10:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.