De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
Misterfool
geplaatst: 24 oktober 2010, 16:37 uur
chevy93 schreef:
Invloedrijkheid zegt niks over de kwaliteit. Bovendien
Invloedrijkheid zegt niks over de kwaliteit. Bovendien
klopt

volgens de top 250-notering is Radiohead by far de beste band ooit. Kwalitatief kunnen ze echt niet meten met bands als The Beatles, The Doors of The Rolling Stones.
Mjn mening is dat radiohead wel degelijk een van de beste bands allertijden is en dat ze voor mijn part best in het rijtje: The beatles,The doors en rolling stones passen. Zo vind ik een top 10 notering voor Ok Computer eigenlijk niets meer dan redelijk. Maar 4 albums in de top 50 is wel iets te veel van het goede.
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 16:40 uur
chevy93 schreef:
Kwalitatief kunnen ze echt niet meten met bands als The Beatles, The Doors of The Rolling Stones.
Kwalitatief kunnen ze echt niet meten met bands als The Beatles, The Doors of The Rolling Stones.
*ahum* Ouwe lul...

Oh ik zie dat je nog maar 17 bent...
0
Misterfool
geplaatst: 24 oktober 2010, 17:29 uur
niks mis met de liefhebberij van oudere albums. De jare 60 en 70(en 80) vind ik in vele opzichten muzikaal geniaal en het zeker waard om door iedere muziekliefhebber verkend te worden.
0
geplaatst: 28 oktober 2010, 12:30 uur
Exile on main street is aan een prachtige opmars bezig. Vanaf mei dit jaar is het plaatwerk gestegen van 85 naar de 74e plek.
0
geplaatst: 28 oktober 2010, 12:30 uur
Komt vast door de re-master waardoor het weer onder de aandacht komt.
0
geplaatst: 28 oktober 2010, 12:54 uur
Misterfool schreef:
niks mis met de liefhebberij van oudere albums. De jare 60 en 70(en 80) vind ik in vele opzichten muzikaal geniaal en het zeker waard om door iedere muziekliefhebber verkend te worden.
Als je m'n top 10/stemmenlijst bekijkt weet je dat ik het daar heus wel mee eens ben.

0
geplaatst: 28 oktober 2010, 14:18 uur
Thomzic schreef:
Komt vast door de re-master waardoor het weer onder de aandacht komt.
Of omdat er steeds meer "gewoon" publiek naar musicmeter komt, als je begrijpt wat ik bedoel. Het top 2000-publiek zullen sommigen het noemen.Komt vast door de re-master waardoor het weer onder de aandacht komt.
0
geplaatst: 28 oktober 2010, 14:23 uur
Dat denk ik niet, lijkt me niet het meest vanzelfsprekende album dat daar een boost van zou krijgen.
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 14:16 uur
Ik kan Hanggai - He who travels far, niet vinden op deze musicmeter, dus kan ik deze plaat ook niet aan mijn rotatielijst toevoegen
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 14:31 uur
Arrie schreef:
Dat denk ik niet, lijkt me niet het meest vanzelfsprekende album dat daar een boost van zou krijgen.
Waarom niet? Rolling Stones zijn erg geliefd. Op The Beatles na zelfs het meest geliefd.Dat denk ik niet, lijkt me niet het meest vanzelfsprekende album dat daar een boost van zou krijgen.
Live @ Massey Hall is er trouwens alweer uit.

0
geplaatst: 29 oktober 2010, 14:54 uur
Het album is erg onder de aandacht geweest door de reissue, lijkt me sterk dat het komt doordat er meer top 2000-publiek op de site komt, want dan zou je deze trend ook bij andere albums moeten zien.
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 17:15 uur
Het komt door kwaliteit van "Exile on main street". Het is een buitengewoon goede plaat.
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 17:21 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Waarom niet? Rolling Stones zijn erg geliefd. Op The Beatles na zelfs het meest geliefd. Denk dat je dan eerder een boost zou krijgen bij albums als Led Zeppelin IV.
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 21:46 uur
Het is moeilijk te zien welke albums nou echt stijgen en welke echt dalen. Op MovieMeter kun je makkelijk kijken naar de log van het gemiddelde. Hier niet.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 15:16 uur
Aphex Twin entert de Top 250 voor het eerst, dit gaat ten koste van Johan, en dat is jammer maar er komt weer een andere gedenkwaardige plaat voor terug.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 20:54 uur
Johan is leuk, maar dat er eindelijk eens een electronische plaat in de lijst staat is wel een mijlpaal van jewelste. Is dit ooit eerder gebeurd? Volgens mij niet.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 20:56 uur
Orbital - In Sides heeft in de lijst gestaan. Lang geleden
.
.
0
geplaatst: 1 november 2010, 17:54 uur
Tot mijn grote plezier is Back in Black van AC/DC flink aan het stijgen. Een paar maanden geleden stond het nog op 205 en nu staat hij op 176!!
Terecht, want het op één na best verkochte album mag van mij net als Thriller ook in de top 50 staan. Helaas is dat nog een lange weg.
Terecht, want het op één na best verkochte album mag van mij net als Thriller ook in de top 50 staan. Helaas is dat nog een lange weg.
0
geplaatst: 1 november 2010, 22:13 uur
maar zongen zij zelf ook niet "it's a long way to the top...."
0
geplaatst: 2 november 2010, 08:37 uur
Haha, ja dat is waar. Ik denk dat het probleem is dat veel mensen hem niet proberen, hij heeft in verhouding ook maar weinig stemmen
0
geplaatst: 2 november 2010, 20:39 uur
en dan toch fors stijgen. Dit kan alleen maar beter worden is dan de gedachte die ik daar bij heb. Deze plaat is dertig jaar na de release nog steeds aan het groeien. Ik ga de plaat ook opnemen in mijn top 10.
0
geplaatst: 2 november 2010, 20:47 uur
Bijna een jaar na het laatst gepubliceerde bericht blijkt aanhakend bij het laatste dit inderdaad het geval te zijn. Coldplay geeft inderdaad langzaam terrein prijs, met de nadruk op langzaam. Met twee in de top 20 en vier in de top 100 zijn zij heel nadrukkelijk aanwezig. Er is een tijd geweest dat er twee in de top 10 stonden. Die tijd hebben wij echt achter ons. X & Y stond ooit op de vijftigste plek en zakt heel langzaam in de richting van 100e positie, het nieuwste zal in het huidige tempo nooit de top 50 behalen. Ook de Red Hot Chili Peppers hebben hun beste tijd gehad overigens.
0
Misterfool
geplaatst: 2 november 2010, 20:50 uur
Ik vind het een heel flauw(maar ook niet echt heel slecht) album, zeker als je de voorgangers met Bon scott kent.
0
geplaatst: 2 november 2010, 20:51 uur
Helemaal mee eens, Misterfool. Liever Let There Be Rock in de top 250 dan Back In Black!
* denotes required fields.