De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2010, 21:45 uur
Inderdaad, toen ik op de site kwam, stond A Rush op 2 (of 3?) en Parachutes op 10. 

0
Misterfool
geplaatst: 2 november 2010, 21:55 uur
Love over gold mag er van mij wel in. stukken beter dan publiekslieveling brothers in arms.
0
geplaatst: 2 november 2010, 22:08 uur
Als we dan toch bezig zijn mogen highway to hell en powerage er ook wel in, maar vooral let there be rock is een klasieker die er in hoort te staan. Back in black is voor mij Het op éen na beste ooit als je mijn recensie er over leest begrijp je waarom.
Over dire straits, hun debuutalbum en brothers in arms horen er ook gewoon hoog in .
Over dire straits, hun debuutalbum en brothers in arms horen er ook gewoon hoog in .
0
geplaatst: 6 november 2010, 08:46 uur
aphex Twin heeft maar zeer kort in de Top 250 mogen verblijven. Er is ruimte gemaakt voor "Live at the Massy' van Neil Young die weer terugkomt.
0
geplaatst: 6 november 2010, 08:50 uur
"Automatic for the people" raakt een beetje in de versukkeling. Je voelt de band in de vergetelheid geraken. Dat gevoel komt terug in de genoemde die fors aan het zakken is in de top 250.
0
geplaatst: 6 november 2010, 11:14 uur
Live at Massey Hall is er weer in (plek 246), één onder Everybody Knows This Is Nowhere. Maar wat belangrijker is:
HIStory van The King of Pop dreigt eruit te gaan.
HIStory van The King of Pop dreigt eruit te gaan.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 november 2010, 11:29 uur
Dat is toch maar een veredelde verzamelaar? Weg ermee!
0
geplaatst: 6 november 2010, 18:47 uur
Thriller, Bad en Dangerous staan er al in. Lijkt me voldoende, al zie ik dan liever Off The Wall ipv Dangerous.
0
Zorin
geplaatst: 6 november 2010, 19:00 uur
Arrie schreef:
.... al zie ik dan liever Off The Wall ipv Dangerous.
.... al zie ik dan liever Off The Wall ipv Dangerous.
Eens idd.
0
geplaatst: 6 november 2010, 20:03 uur
Arrie schreef:
Lijkt me voldoende,
Er staat nooit voldoende Michael Jackson in de lijst. Lijkt me voldoende,

Aan de ene kant heb je wel gelijk dat er niet teveel van één artiest in moet komen, maar er staan nog genoeg albums die (veel) slechter zijn dan HIStory, veredelde verzamelaar of niet.
0
geplaatst: 6 november 2010, 20:10 uur
Dat betekent dus dat die albums eruit moeten en niet dat HIStory erin moet blijven. 

0
geplaatst: 6 november 2010, 21:22 uur
Alleen Thriller en Bad in de top 250 vind ik meer dan voldoende, zo goed zijn die andere platen van hem ook weer niet.
Aphex Twin heeft trouwens net zoveel punten als de nummer 249 en 250, dus die staat echt net buiten de lijst. Weet niet waar er bij een gelijk aantal punten op gesorteerd wordt, waarschijnlijk het aantal keren dat iemand hem op 1 heeft staan in zijn top 10 (het is in ieder geval niet het aantal stemmen, het alfabet of het releasejaar).
Aphex Twin heeft trouwens net zoveel punten als de nummer 249 en 250, dus die staat echt net buiten de lijst. Weet niet waar er bij een gelijk aantal punten op gesorteerd wordt, waarschijnlijk het aantal keren dat iemand hem op 1 heeft staan in zijn top 10 (het is in ieder geval niet het aantal stemmen, het alfabet of het releasejaar).
0
geplaatst: 7 november 2010, 09:20 uur
in veel gevallen telt voor deze artiesten "als je uit beeld bent dan ben je weg" Vaak terugkeren in de Top 250 is een kwaliteit die eels tot in de puntjes beheerst, met regelmaat heeft hij dat gedaan, "Desire"van Bob Dylan is ook enkele terugkomen in de Top 250, "White Pony" van Deftones is er ook zo één, En Neil Young is ook zo'n topper in het opnieuw betreden van de Top 250, tenminste dat heeft hij verscheidene malen met "EKTIN" gedaan en ondertussen is hij ook voor de tweede maal in korte tijd binnengekomen met zijn live plaat.
0
geplaatst: 7 november 2010, 09:23 uur
En Pink Floyd heeft kunnen consolideren met twee platen in de Top 5. Ik ben wel benieuwd waar de stemmers op "Grace" vandaan komen.
0
Zorin
geplaatst: 7 november 2010, 09:24 uur
Hoe zit dat nou eigenlijk met die live- en verzamelalbums? Die mogen blijkbaar wel in dé toplijst (van 250) ?
0
geplaatst: 7 november 2010, 11:04 uur
Verzamelalbums maken weinig kans, aangezien veel mensen tegen compilatiealbums zijn.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 november 2010, 13:34 uur
Zorin schreef:
Hoe zit dat nou eigenlijk met die live- en verzamelalbums? Die mogen blijkbaar wel in dé toplijst (van 250) ?
Jep.
0
geplaatst: 7 november 2010, 13:36 uur
chevy93 schreef:
Verzamelalbums maken weinig kans, aangezien veel mensen tegen compilatiealbums zijn.
Er staat er wel eentje van Bob Marley in, geloof ik.
0
geplaatst: 9 november 2010, 15:56 uur
Het ziet er nu al naar uit dat arcade fire met the suburbs de plaat van het jaar gaat worden. Dat betekent dat het vooral het jaar gaat worden van gevestigde artiesten, die goede albums maken, maar niet hun beste....... (mgmt, vampire weekend, joanne newsom enzo)
0
geplaatst: 9 november 2010, 16:55 uur
rolandobabel schreef:
Het ziet er nu al naar uit dat arcade fire met the suburbs de plaat van het jaar gaat worden.
Het ziet er nu al naar uit dat arcade fire met the suburbs de plaat van het jaar gaat worden.
Hmm, High Violet is ook een grote kanshebber, denk ik.
0
geplaatst: 9 november 2010, 17:15 uur
Die gaat het inderdaad wel worden, heeft meer stemmen en een aanzienlijk hoger gemiddelde dan The Suburbs.
0
geplaatst: 10 november 2010, 18:28 uur
Ik zou het ook niet terecht vinden als The Suburbs zou winnen, Arcade Fire kan nog wel wat beter en The National overtreft ( of evenaart ) een bijna niet te overtreffen album. Dan vind ik het toch terechter als High Violet wint
0
geplaatst: 10 november 2010, 19:01 uur
The Suburbs is denk ik wel mijn favoriete Arcade Fire, van de drie albums die ik van The National ken vind ik High Violet de minste. Dus voor mij geldt dat niet.
Maar je hebt gelijk een gemiddelde van 4,13 met zo'n hoog stemmenaantal mag beloond worden.
Maar je hebt gelijk een gemiddelde van 4,13 met zo'n hoog stemmenaantal mag beloond worden.
0
geplaatst: 10 november 2010, 19:02 uur
Klopt ja. Ik vind The National zelf niet zo bijzonder, maar ik ging puur op het aantal stemmen en hoge gemiddelde af.
0
geplaatst: 10 november 2010, 19:06 uur
The Suburbs vind ik veruit de minste van Arcade Fire, en High Violet gewoon weer een erg goede plaat van The National in het verlengde van de voorganger.
0
geplaatst: 11 november 2010, 23:06 uur
Schrikbarend om te zien hoe hard Rihanna, Kelly Clarkson en Amy Winehouse naar beneden kletteren in de 250. Eels doet er dit keer langer over om terug te keren in de top 250. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de rek er deze keer definitief uit is, het houdt een keer op natuuurlijk.
* denotes required fields.