MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
waarom?

All that you can't leave behind heeft zich teruggevochten in de Top 250, en dat is verheugend.

"Hotel California" heeft de Top 250 bereikt. Zolang ik de lijst volg is dit een van de meest constante stijger die mij opgevallen zijn. Het gaat heel traag maar wel heel constant.

Snakeskin schreef:
"Hotel California" heeft de Top 250 bereikt.
Waarschijnlijk bedoel je Top 150?

Roger Waters is net als AC/DC en The Eagles een van die artiesten die rustig aan steeds hoger komen in de lijst.

En terecht, Roger Waters hoort erbij omdat het één van de geniaalste songwriters ooit is, AC/DC omdat het het 1 na meest verkochte album heeft afgeleverd wat heel knap is voor een hardrockband en The Eagles met Hotel California omdat er een paar grootse klassiekers op staan, daarom allemaal terecht aan het stijgen

Waar is Millenium van The Backstreet Boys dan?

Als een album goed verkoopt wilt het niet zeggen dat het gelijk geweldig is.

Nee maar in dit geval is het verkocht omdat er ontzettend veel kwaliteit in zit, en dan zou ik het terecht vinden als hij net als thriller in de top 50 komt te staan.
Naar mijn mening is back in black een van de geniaalste albums die er is.

Don Cappuccino schreef:
Als een album goed verkoopt wilt het niet zeggen dat het gelijk geweldig is.

Jij hebt gelijk, kijk maar naar Lionel Richie, Mariah Carey, Madonna, Spice Girls enz enz

Snoeperd schreef:
The Eagles met Hotel California omdat er een paar grootse klassiekers op staan

Welnee, vreselijke plaat.

Titelnummer is super, New Kid In Town is ook meer dan prima.
Album hoort zeker in de lijst thuis.

Zorin
Voor mij mag die toplijst wel terug naa(op zijn hoogst) 200 en op basis van stemwaarden. Ik weet dat het daar al eens over gehad hebben en maak me er verder ook niet druk om, maar als ik zie wat er soms nu wel en niet in staat vind ik die lijst nogal......mwoah .

Van die laatste 50 noem ik nu de albums die wél in de top 200 behoren te staan zoals het een goeie lijst betaamt nrs. 201, 204, 207,214,219,230,232,235,237,239 en 246, een elftal dus. Daar is ruimte zat voor , want er kunnen al minstens een stuk of 25 uit die 200 en dan ben ik nog mild .

Dit betreft rock/pop muziek . die zeker lang niet alle mijn smaak zijn en er missen enkele twijfelgevallen* en zo'n jazzplaat als A Love Supreme.

* ik ben zo iemand: bij twijfel, niet doen.

Niet op de basis van stemwaarden, omdat bijvoorbeeld een album als OK Computer tamelijk 'vervuild' is door mensen die 0,5 stemmen omdat het bovenaan staat (neem tenminste aan dat dat heel veel gebeurd).

Verder zou een album wat bijna niemand kent, waar 3 mensen 4,5 en 5 op stemmen, meteen bovenaan komen te staan, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Electro-Shock Bues in de top-250!!!1

niels94 schreef:
Niet op de basis van stemwaarden, omdat bijvoorbeeld een album als OK Computer tamelijk 'vervuild' is door mensen die 0,5 stemmen omdat het bovenaan staat (neem tenminste aan dat dat heel veel gebeurd).

Verder zou een album wat bijna niemand kent, waar 3 mensen 4,5 en 5 op stemmen, meteen bovenaan komen te staan, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Niet als je een minimumgrens van pakweg 250 stemmen hebt.

Dan niet. Dan nog blijft de vervuiling van de hogere albums in de top 250, zoals beschreven bij OK Computer. Niet dat ik OK Computer zo graag op nummer 1 zou willen, maar die zou zo'n belachelijk eind naar beneden vallen, dat het niet klopt.

Dan krijg je wel een veel betere nummer 1.

Aan de andere kant moeten livealbums dan geweerd worden. Anders komt Elbow and the BBC Concert Orchestra - The Seldom Seen Kid Live at Abbey Road (2009) op 1 en Neil Young - Live at Massey Hall 1971 (2007) op 2... Volgens mij is het beste om het gewoon zo te laten zoals het is. Muziek is te persoonlijk om dit soort dingen te wijzigen. (Hip-Hop albums zullen bijna niet hoog kunnen komen)

Zorin
niels94 schreef:

Dat is zo; er moeten dan idd meer componenten bij zitten qua waardering dan alleen stemwaarden. Had ik even over het hoofd gezien. Maar ik breek mijn hoofd er ook niet verder om; ik kijk er zelden naar.

Sorry, maar even een .
Als de to-250 niet naar je smaak is, hem maar even aanpassen? Slaat op kaas wat mij betreft. Bovendien krijgen we dan hele horden haatstemmers die de hele top-250 gaan bevuilen met 0,5*en. Houden zo, de top-250!

Zorin
Zie je de ironie niet in mijn 1e bericht, Hoi123?....

edit; en ik noem ook nog albums die (toaal) niet/nauwlijks mijn smaak zijn, dus dan bevalt ie me nog niet dus....

Seventeen Seconds is pijlsnel gestegen. Vijfentwintig plaatsen winst is no time. Dit doet mij echt deugd, met voorsprong de beste Cure plaat.

Behalve The Cure is het een trend dat de wat meer belegen muziek recent toch langzaam gaat stijgen, ik denk hierbij aan The Beatles, Rolling Stones, AC/DC, Bruce Springsteen, The Eagles en ook Marvin Gaye krijgt de bovenste honderd weer in het vizier.

Hoe zijn die artiesten belegen?

Dat staat er niet.

de wat meer belegen muziek
ik denk hierbij aan The Beatles, Rolling Stones, AC/DC, Bruce Springsteen, The Eagles en ook Marvin Gaye

Ja, en nu?

Zorin schreef:
Zie je de ironie niet in mijn 1e bericht, Hoi123?....

edit; en ik noem ook nog albums die (toaal) niet/nauwlijks mijn smaak zijn, dus dan bevalt ie me nog niet dus....

Excuses heer Zorin, had ik kunnen weten.

@Chevy, met "belegen" bedoelt Snakeskin waarschijnlijk gewoon "oud".

Snakeskin schreef:
Ja, en nu?
Doe jij het er nou gewoon om of ben jij nou echt zo ***?

hoi123 schreef:
@Chevy, met "belegen" bedoelt Snakeskin waarschijnlijk gewoon "oud".
Dan nog steeds dezelfde vraag, maar verander belegen in oud.

Waarom zijn The Beatles, Rolling Stones, AC/DC, Bruce Springsteen, The Eagles en ook Marvin Gaye "oud"?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:26 uur

geplaatst: vandaag om 05:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.