MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Zorin
Misterfool schreef:
Hier nog een progrocker die het ook al weer niet met je eens is. Muziek tegenwoordig is nog net zo intressant als muziek 40 jaar geleden. Hoewel 2010 zeker niet mijn favoriete jaar allertijden is.

Eens en verder niet teveel 'zoeken' wat er niet is .

Zorin schreef:
Ik geef gewoon een mening over 2010 en als jou die niet bevalt kan ik niet mee zitten. Ik ga mezelf niet verdedigen als daar geen reden voor is en met modder gooien doe jijzelf én dat voor een "onpartijdige" moderator; zit je misschien ook in het moderatorteam van de telegraaf met je niet inhoudelijk en zwamachtig verweer .

Het zou je zieren dat je mijn/anderen hun afwijkende mening respecteert en anderen niet hoeft te helpen.s

Wel een beetje een zwaktebod om het op mijn moderator-zijn te gooien.

Jij poneert een boude stelling, ik reageer daar op. En jou kennende (of in ieder geval de manier waarop je je hier profileert) vind je het leuk de rode lap op te houden, maar is van enige onderbouwing nooit sprake. Eigenlijk gewoon trollgedrag dus. Het zou leuk zijn als je eens een concrete mening gaf over muziek, maar daar heb ik je helaas nog niet op kunnen betrappen.

Er komt een dag dat de Toreador op de hoorens van de stier terecht komt

Zorin
Nee, ik doe net zo flauw als jou om met zaken te komen die niet waar zijn of die jij veronderstelt te weten. Jij bent te persoonsgericht bezig terwijl je me niet eens kent (dat denk je waarschijnlijk).Als je dit al trollgedrag noemt, kun je de hele dag wel bezig blijven met harde/afwijkende meningen.. Ik mag dit vinden en als dat niet meer kan, is het gewoon de telegraaf hier, die ook niet ieder zijn mening respecteert. Als ik niet zo van dit muziekjaar houd en jij wel is datt toch gewoon klaar? What 's all the fuzz? .

Zorin schreef:
Nee, ik doe net zo flauw als jou om met zaken te komen die niet waar zijn of die jij veronderstelt te weten. Jij bent te persoonsgericht bezig terwijl je me niet eens kent (dat denk je waarschijnlijk).Als je dit al trollgedrag noemt, kun je de hele dag wel bezig blijven met harde/afwijkende meningen.. Ik mag dit vinden en als dat niet meer kan, is het gewoon de telegraaf hier die ook niet ieder zijn mening respecteert. Als ik niet zo van dit muziekjaar houd en jij wel is datt toch gewoon klaar? What 's all the fuzz? .

Je mag het best vinden, maar enige onderbouwing zou ik wel leuk vinden om te lezen. Jammergenoeg ga je dat steeds uit de weg (wat me doet vermoeden dat de stelling op weinig gebaseerd is).

Zorin
Ik houd niet van discussies die wat mij betreft weinig zin hebben; dat is de reden.

On topic stel ik voor.

Ik zal je maar niet vragen naar je andere favorieten uit deze toplijst van 2010.

Dwejkk_ heeft er wel een erg mooie lijst van gemaakt. Ben benieuwd of de top 3 een voorbode is voor de algemene jaarlijst, het zou me niets verbazen.

herman schreef:
Dwejkk_ heeft er wel een erg mooie lijst van gemaakt. Ben benieuwd of de top 3 een voorbode is voor de algemene jaarlijst, het zou me niets verbazen.

Denk dat de Top 4 wellicht in een iets andere volgorde ook de Top 4 over 2010 zal vormen.
Overgins denk ik wel dat The Roots - How I Got Over erg hoog gaat eindigen (verwacht Top 10)

Mumford and Sons is uit 2009, dus die zal dit jaar niet in de lijst staan. Een voorspelling dan maar:

1. The National
2. Arcade Fire
3. Angus and Julia Stone
4. The Black Keys
5. Beach House

Het album van The Roots moet ik nog eens checken.

Zorin
[quote]herman schreef:
Ik zal je maar niet vragen naar je andere favorieten uit deze toplijst van 2010. /quote]

Nee, dat kun je nu wel vergeten inderdaad...

In het Verenigd Koninkrijk houden ze van The Killers en ook Oasis. Verder heb ik wel een aantal leuke tips opgedaan uit deze top 1000. Een aantal keuzes zijn twijfelachtig, maar het is wel een aardig mix tussen nieuw en oud. Het is alleen jammer dat een aantal bands een veel te groot aantal hogere noteringen hebben:

XFM Top 1000

Mijn gokje, ligt niet ver van die van herman, maar die top 2 is denk ik voor vele logisch.

1 The National
2 Arcade Fire
3 Angus & Julia Stone
4 Kanye West
5 The Black Keys

Magick1
Mijn pronostiek:

1. The National
2. Arcade Fire
3. Gorillaz
4. Angus & Julia Stone
5. Beach House

en de Album top 10 van BBC6Music (samen met Studio Brussel mijn favoriete radiostations). Wat mij betreft het mooiste eindejaarslijstje dat ik al ben tegengekomen, op mijn eigen lijstje na.

1. Arcade Fire - We Used To Wait
2. Beach House - Teen Dream
3. The National - High Violet
4. Warpaint - The Fool
5. Everything Everything - Man Alive
6. Foals - Total Life Forever
7. Laura Marling - I Speak Because I Can
8. Caribou - Odessa
9. Tame Impala - InnerSpeaker
10. Gorillaz - Plastic Beach

Kanye West had ik helemaal over het hoofd gezien, maar die staat ook nog maar kort in de rotatielijst natuurlijk. Dat is zeker een contender voor de top 5.

Hounds of love is ineens teruggekeerd in de top 250, die stond er eerst niet in als ik het goed heb. Kate Bush komt met Hounds of love zelfs boven Kick inside op 239 binnen, puike prestatie!

is mij ook opgevallen. Is inderdaad een puike prestatie. The Rolling Stones hebben vorig jaar ook een puike prestatie geleverd: het gros van de platen die in de top 250 staan zij fors gestegen. Exile on main street zie ik ook dit jaar wel doorstijgen.

Hounds of love is weer uit de Top 250 verdwenen. Kate blijft de gemoederen bezig houden.

Welke plaat levert in verhouding eigenlijk de beste prestatie? (punten/aantal stemmen)
Ik denk persoonlijk Marbles (310/267) = 1,16

Edit: Madvillain - Madvillainy (2004) (415/344) = 1,21
Edit2: Illmatic (2090/965) = 2,17

Lukk0
Ook OK Computer heeft gemiddeld ruim twee punten per stem.

Nicci
Dat het een zinloos getal is doet verder niet ter zake?

Zorin
Iets is zo zinloos als je zelf vindt.

ClassicRocker
Wat is bepalend bij de regel dat albums jonger dan twee jaar niet in aanmerking komen voor de Top 250: het releasejaar of de releasedatum?

In ben nl. benieuwd of The Resistance van Muse uit 2009, net als alle andere studio-albums van de band, in de Top 250 komt. Iets dat een mooie prestatie zou zijn van Bellamy en co.

Gaaf om te zien overigens dat alle albums in mijn Top 10 ook in de Top 250 staan.

Releasedatum, lijkt me. Is op MovieMeter ook zo.

ClassicRocker schreef:
In ben nl. benieuwd of The Resistance van Muse uit 2009, net als alle andere studio-albums van de band, in de Top 250 komt. Iets dat een mooie prestatie zou zijn van Bellamy en co.
52 top 10 notering. Het zal er om spannen, maar ik denk dat hij rond 240 binnen zal komen.

maar de entree van die plaat is dus pas in september.

ClassicRocker
chevy93 schreef:
52 top 10 notering. Het zal er om spannen, maar ik denk dat hij rond 240 binnen zal komen.

Thanks voor de info.

Verhip ja, zo kun je eenvoudig uitrekenen hoeveel punten een album heeft. Eens kijken of Queen en Led Zeppelin (beide bands staan elk slechts driemaal in de Top 250) dichtbij een dikverdiende vierde notering of meer zijn. Meesterwerken als Sheer Heart Attack, A Day at the Races, Led Zeppelin III en Physical Graffiti misstaan tenslotte bepaald niet in de lijst.

Ik ben benieuwd.

Nicci
Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoeld met 'dik verdiend'?

Drie noteringen is ook echt wel heel weinig...

Bij Eminem - The Eminem Show (2002):

wist niet dat deze ook in de top 250 stond ? is dit ook niet een wat lage score voor een gemiddelde van 3,50 ? the slim shady bijv. staat veel lager dan deze

Niet iedereen bevalt Eminem op deze site.

joeri_musicfreak schreef:
wist niet dat deze ook in de top 250 stond ? is dit ook niet een wat lage score voor een gemiddelde van 3,50 ? the slim shady bijv. staat veel lager dan deze

Deze is dan ook veel bekender dan de Slim Shady LP.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:39 uur

geplaatst: vandaag om 09:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.