De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
ClassicRocker
geplaatst: 3 januari 2011, 19:55 uur
Nicci schreef:
Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoeld met 'dik verdiend'?
Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoeld met 'dik verdiend'?
Ik ben fan van Queen en Zep en vind drie Top 250-noteringen te weinig voor deze superbands. Naar mijn mening is het dus dikverdiend als er meer meesterwerken van deze rockgoden in de Top 250 staan. That's all.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 21:31 uur
ClassicRocker schreef:
Gaaf om te zien overigens dat alle albums in mijn Top 10 ook in de Top 250 staan.
In Rock van Deep Purple (jammer genoeg) niet. Wel 49x top 10, dus het zal niet veel schelen.Gaaf om te zien overigens dat alle albums in mijn Top 10 ook in de Top 250 staan.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 12:30 uur
ClassicRocker schreef:
Gaaf om te zien overigens dat alle albums in mijn Top 10 ook in de Top 250 staan.
Ok, dus je hebt de bevestiging dat je een voorspelbare standaard top 10 hebt. Maar wat is daar dan zo gaaf aan?
0
geplaatst: 4 januari 2011, 12:50 uur
GrafGantz schreef:
Ok, dus je hebt de bevestiging dat je een voorspelbare standaard top 10 hebt. Maar wat is daar dan zo gaaf aan?
(quote)
Precies, voor mij zou dat een reden te zijn om a. te twijfelen aan mijn 'musical sanity' en b. te vrezen dat mijn lief ontbinding van ons samenlevingscontract zou aanvragen o.g.v. een MOR-muzieksmaak (expliciet aangegeven dat ze zoiets niet moet tolereren) .
0
Zorin
geplaatst: 4 januari 2011, 12:58 uur
Gaaf in de zin van 'leuk'/ 'top' denk ik. Trek je verder niks aan van mensen die meesmuilend op je Top 10 reageren ...(het is een soort jaloezie/ betweterigheid
).
).
0
geplaatst: 4 januari 2011, 13:04 uur
Zorin schreef:
Gaaf in de zin van 'leuk'/ 'top' denk ik. Trek je verder niks aan van mensen die meesmuilend op je Top 10 reageren ...(het is een soort jaloezie/ betweterigheid
).
). Ja, ja - zegt Zorin, die met dit citaat zich sterk wil maken voor de Nobelprijs voor de MuMe-vrede. Zorin, die zelf geen toptien plaatst en telkens een andere avatar-jas aantrekt, waarom geen toptien?
0
Zorin
geplaatst: 4 januari 2011, 13:09 uur
Wat ik doe is mijn zaak, wat jij doet is jouw zaak; jij bent hier de baas niet (al denk je dat soms wel
)
)
0
geplaatst: 4 januari 2011, 13:48 uur
Mjuman schreef:
Precies, voor mij zou dat een reden te zijn om a. te twijfelen aan mijn 'musical sanity' en b. te vrezen dat mijn lief ontbinding van ons samenlevingscontract zou aanvragen o.g.v. een MOR-muzieksmaak (expliciet aangegeven dat ze zoiets niet moet tolereren) .
Wat een onzin. Alsof je bewust wel of geen albums in je top 10 zet als ze in de top 250 staan. Dat is bijzonder zwak. Een top 250-notering zegt 0,0 over een album en de gebruiker.Precies, voor mij zou dat een reden te zijn om a. te twijfelen aan mijn 'musical sanity' en b. te vrezen dat mijn lief ontbinding van ons samenlevingscontract zou aanvragen o.g.v. een MOR-muzieksmaak (expliciet aangegeven dat ze zoiets niet moet tolereren) .
0
geplaatst: 4 januari 2011, 14:26 uur
Zorin schreef:
Wat ik doe is mijn zaak, wat jij doet is jouw zaak; jij bent hier de baas niet (al denk je dat soms wel
)
) D'zijn users die zich uitgeschreven hebben en die jou heel goed in de smiezen hadden; maar goed dat was hun zaak. En zo, werden al vroeg in het nieuwe jaar zaken gedaan

0
geplaatst: 4 januari 2011, 14:30 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Wat een onzin. Alsof je bewust wel of geen albums in je top 10 zet als ze in de top 250 staan. Dat is bijzonder zwak. Een top 250-notering zegt 0,0 over een album en de gebruiker. Mijn favoriete bankklerk (vreemde valuta) roert zich ook weer: welkom in het nieuwe jaar, knul - veel muziekplezier en een stevige huid - die heb je hier wel nodig. En probeer ook eens iets te doen aan je gevoel voor humor en je relativeringsvermogen.
Kom, laten we Dire Straits nog eens opzetten, dat scherpt de geest.

0
Zorin
geplaatst: 4 januari 2011, 14:52 uur
Mjuman schreef:
D'zijn users die zich uitgeschreven hebben en die jou heel goed in de smiezen hadden; maar goed dat was hun zaak. En zo, werden al vroeg in het nieuwe jaar zaken gedaan
D'zijn users die zich uitgeschreven hebben en die jou heel goed in de smiezen hadden; maar goed dat was hun zaak. En zo, werden al vroeg in het nieuwe jaar zaken gedaan
Zonet beweerde je bij Arthur Wave lijst over een dikke huid; ik heb met niemand problemen hier en als jij denkt dat je iemand voor je hebt die je denkt te kennen, heb je het goed mis. Ik heb eerder lang genoeg deze site stilzwijgend gevolgd en om te zien wat users over jou schreven waar was....,en..... het is waar, jochie (zo noem je Chevy93 toch?; niet zo hooghartig/badinerend doen, "Master Mjoeman
. Ik had van een gentlemasn als jou verwacht dat die niet met modder gooit: jij hebt mede dat hooghartige toontje uitgevonden en ik maak dan daar wel weleens gehakt van, net als anderen. Veel plezier opdeze site.

0
geplaatst: 4 januari 2011, 14:57 uur
Zorin schreef:
)
) Je doet me soms denken aan The Invisible Man van Queen, waarom ben je zo bang je echte top 10 neer te zetten of iets inhoudelijks over muziek te posten?
Ik zou trouwens niet weten hoeveel platen van mijn top 10 in de top 250 staan... Ik denk 6/10 ofzo.
0
Zorin
geplaatst: 4 januari 2011, 14:58 uur
Niet je vriendje helpen; hou je er buiten graag. Geen oude koeien, maar een eerlijk reactie op Mjumans Post en toon over Classic Rockers \Top 10 en nu jij weer.....
(en graag eerlijk).
(en graag eerlijk).
0
geplaatst: 4 januari 2011, 15:05 uur
Zorin schreef:
Niet je vriendje helpen; hou je er buiten graag. Geen oude koeien, maar een eerlijk reactie op Mjumans Post en toon over Classic Rockers Top 10 en nu jij weer.....
(en graag eerlijk).
Niet je vriendje helpen; hou je er buiten graag. Geen oude koeien, maar een eerlijk reactie op Mjumans Post en toon over Classic Rockers Top 10 en nu jij weer.....
(en graag eerlijk). Wat mij betreft is er niets mis met Classic Rockers top 10. Ik zie ook niet zoveel kwaads in die reactie van Mjuman, is toch gewoon een dolletje? Geen wonder dat overal in het land het strooizout op is als jij op elke slak zoveel zout legt.

0
Zorin
geplaatst: 4 januari 2011, 15:13 uur
Je begeeft je op glad ijs, Herman
.
Laat ik maar weer de wijste zijn en voorstellen on topic te gaan....
. Laat ik maar weer de wijste zijn en voorstellen on topic te gaan....
0
geplaatst: 4 januari 2011, 15:20 uur
Volgens mij gaat het over de match van CR's top 10 met de top 250. Best on topic dus.
Het verbaast mij wel dat Dog Man Star niet en Silent Shout wel in de top 250 staat.
Het verbaast mij wel dat Dog Man Star niet en Silent Shout wel in de top 250 staat.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 15:38 uur
Even een kleine relativering van deze kant: ik heb empirisch onderzoek gedaan omdat ik het fijne ervan wilde weten.
Van deze top250 heb ik ca 40% en 5 albums uit mijn toptien staan in de lijst; gelukkig met 36 als hoogste plaats; pfoe dat was fff close
Ik heb geen enkele intentie die ca 100 albums af te danken omdat ze in die lijst staan - ook al draai ik ze niet allemaal even vaak - sommige lp's heb ik na lange zoektochten en bloedige biedingen op Ebay verworven.
Ik hecht gewoon heel weinig waarde aan lijstjes en eenieder die zich daar meer dan gewoon mee bezighoudt, raad ik altijd aan High Fidelity te lezen van Nick Hornby - en soms helpt dat; lijstjes maken en bijhouden is overigens een typisch mannending
Van deze top250 heb ik ca 40% en 5 albums uit mijn toptien staan in de lijst; gelukkig met 36 als hoogste plaats; pfoe dat was fff close

Ik heb geen enkele intentie die ca 100 albums af te danken omdat ze in die lijst staan - ook al draai ik ze niet allemaal even vaak - sommige lp's heb ik na lange zoektochten en bloedige biedingen op Ebay verworven.
Ik hecht gewoon heel weinig waarde aan lijstjes en eenieder die zich daar meer dan gewoon mee bezighoudt, raad ik altijd aan High Fidelity te lezen van Nick Hornby - en soms helpt dat; lijstjes maken en bijhouden is overigens een typisch mannending

0
geplaatst: 4 januari 2011, 16:51 uur
herman schreef:
waarom ben je zo bang je echte top 10 neer te zetten of iets inhoudelijks over muziek te posten?
Waarom ga je persoonlijk doen? Het is echt niet verplicht om een top 10 te hebben of om te stemmen, hoor.. Daarbij is het een redelijk ongegronde uitspraak.waarom ben je zo bang je echte top 10 neer te zetten of iets inhoudelijks over muziek te posten?
Mjuman schreef:
Ik hecht gewoon heel weinig waarde aan lijstjes
Hou je mond dan en wat doe je dan überhaupt in dit topic? Ik hecht gewoon heel weinig waarde aan lijstjes

Narratio argentea, silentium vero aureum est
0
geplaatst: 4 januari 2011, 17:12 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Waarom ga je persoonlijk doen? Het is echt niet verplicht om een top 10 te hebben of om te stemmen, hoor.. Daarbij is het een redelijk ongegronde uitspraak.(quote)
Hou je mond dan en wat doe je dan überhaupt in dit topic?
Aha, mijn vriend is ook weer wakker geworden. Luister knul, dim je toon, of ik vraag een mod je te muilkorven. We hebben hier op MuMe geen topic-verbod en ook zo'n keffer als jij kan dat niet afdwingen.
Het staat een mens gewoon vrij om hier te kijken, ideeën op te doen en uit te wisselen en evt. commentaar te geven. Als dat je niet bevalt, tant pis. Ik wil ook voorstellen ook om 18 februari als een Zwarte dag op te nemen in het MuMe - geschiedenisboek. Je hantert nl constant een buitengewoon irritant en intolerante toon.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 17:23 uur
Mjuman schreef:
Luister knul, dim je toon, of ik vraag een mod je te muilkorven. We hebben hier op MuMe geen topic-verbod en ook zo'n keffer als jij kan dat niet afdwingen.
Luister knul, dim je toon, of ik vraag een mod je te muilkorven. We hebben hier op MuMe geen topic-verbod en ook zo'n keffer als jij kan dat niet afdwingen.
Het begrip fatsoen is sommige hier blijkbaar ook vreemd. En als moderators gaan wij zeker niemand "muilkorven". Graag op een wat normalere manier reageren op je mede-gebruikers op MusicMeter.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 17:37 uur
L_T_B schreef:
Het begrip fatsoen is sommige hier blijkbaar ook vreemd. En als moderators gaan wij zeker niemand "muilkorven". Graag op een wat normalere manier reageren op je mede-gebruikers op MusicMeter.
(quote)
Sorry hoor - dat kan echt anders!! Neem gewoon de moeite zijn teksten eens écht te lezen, voordat je je wijsvinger opheft, vanuit je moreel superiore positie. En zeker als moderator pak je dat niet zo aan - daar zijn pm's voor. Dit is gewoon imponeergedrag.
Even een letterlijk citaat: "Hou je mond dan en wat doe je dan überhaupt in dit topic?" Dat is geen normale toon, maar bot en bevelend - ook op internet doe je dat niet; dat getuigt iig niet van respect voor mede-users. En dan neem ik nog de moeite om eea toe te lichten.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 17:55 uur
Mjuman schreef:
Sorry hoor - dat kan echt anders!! Neem gewoon de moeite zijn teksten eens écht te lezen, voordat je je wijsvinger opheft, vanuit je moreel superiore positie. En zeker als moderator pak je dat niet zo aan - daar zijn pm's voor. Dit is gewoon imponeergedrag.
(quote)
Dus jij bent de enige die mag imponeren?
0
geplaatst: 4 januari 2011, 17:57 uur
bennerd schreef:
(quote)
En u bent... padvinder?
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:01 uur
Uw opendeurintrapper van dienst.
Maar goed, u leest graag naast de kwestie. Eerst dreigen iemand te laten 'muilkorven door de moderators' en dan klagen dat een moderator imponeergedrag vertoont als die niet doet wat je wilt. Sneu.
Geloof mij man, als je zelf niet op een degelijke toon kunt praten tegen je mede-users kun je niet verwachten dat die braaf blijven luisteren. Het komt van twee kanten.
Maar goed, u leest graag naast de kwestie. Eerst dreigen iemand te laten 'muilkorven door de moderators' en dan klagen dat een moderator imponeergedrag vertoont als die niet doet wat je wilt. Sneu.
Geloof mij man, als je zelf niet op een degelijke toon kunt praten tegen je mede-users kun je niet verwachten dat die braaf blijven luisteren. Het komt van twee kanten.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:07 uur
bennerd schreef:
Ok - dat "dreigen" zag ik anders, maar goed blijkbaar herkent men hier alleen humor als er smiley's
zoals deze bij staan. Het ging mij gewoon erom dat - ongeacht iemand's muzikale smaak - hij nog een correcte toon naar zijn mede-users kan gebruiken. Nogmaals - voortaan zal ik meer smiley''s gebruiken - dat vergemakkelijkt ook de lezing voor Vlaamse lezers - no harm intended; Hollandse humor is gewoon harder.En verder verwachtte ik een reactie van LTB - ik blijf van mening dat hij, wilde hij correct blijven (uitgaande van de geventileerde morele superioriteit) had hij dat in een pm kunnen doen. Dan had ie mijn begrip gehad.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:11 uur
Dat is geen Hollandse humor, dat is Duitse humor (lees: geen humor). Maar goed, dat terzijde.
Ik zou inderdaad dringend meer smileys gaan gebruiken, want dit
en dit
... heeft nogal de kans om verkeerd over te komen.
Ik zou inderdaad dringend meer smileys gaan gebruiken, want dit
Mjuman schreef:
Aha, mijn vriend is ook weer wakker geworden. Luister knul, dim je toon, of ik vraag een mod je te muilkorven. We hebben hier op MuMe geen topic-verbod en ook zo'n keffer als jij kan dat niet afdwingen.
en dit
Mjuman schreef:
Mijn favoriete bankklerk (vreemde valuta) roert zich ook weer: welkom in het nieuwe jaar, knul - veel muziekplezier en een stevige huid - die heb je hier wel nodig. En probeer ook eens iets te doen aan je gevoel voor humor en je relativeringsvermogen.)
Mijn favoriete bankklerk (vreemde valuta) roert zich ook weer: welkom in het nieuwe jaar, knul - veel muziekplezier en een stevige huid - die heb je hier wel nodig. En probeer ook eens iets te doen aan je gevoel voor humor en je relativeringsvermogen.)
... heeft nogal de kans om verkeerd over te komen.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:13 uur
Mjuman schreef:
Ok - dat "dreigen" zag ik anders, maar goed blijkbaar herkent men hier alleen humor als er smiley's
zoals deze bij staan. Het ging mij gewoon erom dat - ongeacht iemand's muzikale smaak - hij nog een correcte toon naar zijn mede-users kan gebruiken. Nogmaals - voortaan zal ik meer smiley''s gebruiken - dat vergemakkelijkt ook de lezing voor Vlaamse lezers - no harm intended; Hollandse humor is gewoon harder.
En verder verwachtte ik een reactie van LTB - ik blijf van mening dat hij, wilde hij correct blijven (uitgaande van de geventileerde morele superioriteit) had hij dat in een pm kunnen doen. Dan had ie mijn begrip gehad.
(quote)
zoals deze bij staan. Het ging mij gewoon erom dat - ongeacht iemand's muzikale smaak - hij nog een correcte toon naar zijn mede-users kan gebruiken. Nogmaals - voortaan zal ik meer smiley''s gebruiken - dat vergemakkelijkt ook de lezing voor Vlaamse lezers - no harm intended; Hollandse humor is gewoon harder.En verder verwachtte ik een reactie van LTB - ik blijf van mening dat hij, wilde hij correct blijven (uitgaande van de geventileerde morele superioriteit) had hij dat in een pm kunnen doen. Dan had ie mijn begrip gehad.
Daar doen we het natuurlijk allemaal voor!
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:21 uur
@Bennerd: citeren zonder context heeft iets willekeurigs en dan lijkt een - deels met hyperbolen neergezette - reactie snel overtrokken. Daarom wat context:
Citaat 1 - op een grap van mij over het vertonen van MOR-voorkeur (MOR = middel of the road rock)
Citaat 2 - reactie op mijn 'bekentenis' weinig in lijstjes te zien:
Ja een vriendelijke baasje; op mijn latere toelichting, ca 100 vd 250 albums te hebben en 5 uit mijn toptien erbij - nee daarop reageert ie niet.
Kortom, om met Humphrey Bogart (Casablanca) te spreken: "I feel the beginning of a beautiful friendship"
Citaat 1 - op een grap van mij over het vertonen van MOR-voorkeur (MOR = middel of the road rock)
chevy93 schreef:
Wat een onzin. Alsof je bewust wel of geen albums in je top 10 zet als ze in de top 250 staan. Dat is bijzonder zwak. Een top 250-notering zegt 0,0 over een album en de gebruiker.
Wat een onzin. Alsof je bewust wel of geen albums in je top 10 zet als ze in de top 250 staan. Dat is bijzonder zwak. Een top 250-notering zegt 0,0 over een album en de gebruiker.
Citaat 2 - reactie op mijn 'bekentenis' weinig in lijstjes te zien:
chevy93 schreef:

Ja een vriendelijke baasje; op mijn latere toelichting, ca 100 vd 250 albums te hebben en 5 uit mijn toptien erbij - nee daarop reageert ie niet.
Kortom, om met Humphrey Bogart (Casablanca) te spreken: "I feel the beginning of a beautiful friendship"
0
ClassicRocker
geplaatst: 4 januari 2011, 20:01 uur
Oververhitte gemoederen naar aanleiding van mijn Top 10. Ik bezit de twijfelachtige eer om de meest besproken user van vandaag te zijn.

Verder bestaat mijn Top 10 in z'n geheel uit bonafide klassiekers, stuk voor stuk tijdloze meesterwerken.
MOR? M'n reet!

Verder bestaat mijn Top 10 in z'n geheel uit bonafide klassiekers, stuk voor stuk tijdloze meesterwerken.
MOR? M'n reet!
* denotes required fields.