MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
ClassicRocker schreef:
MOR? M'n reet!

Middle of my Rate? Zo goed?

CR, in het geval van je nr. 8 zou ik wel een beetje MOR blijven, anders word je nog aangereden.

ClassicRocker
Mjuman schreef:
(quote)

Middle of my Rate? Zo goed?

Nee, top of the bill.

Stijn_Slayer
ClassicRocker schreef:
MOR? M'n reet!

Veel dichter naar het midden toe kan het niet hoor. Niet dat het per definitie slecht is (zo vind ik In Rock bijvoorbeeld uitstekend).

ClassicRocker schreef:
(quote)

Nee, top of the bill.

Kijk maar uit anders moet je je userid nog wijzigen in Butthead

Eerlijk gezegd denk ik dat ik meer albums uit jouw toptien heb dan jij uit de mijne

ClassicRocker
herman schreef:
CR, in het geval van je nr. 8 zou ik wel een beetje MOR blijven, anders word je nog aangereden.

Maak je geen zorgen. Met Exile on Mainstream betreed ik alleen veilige paden en hoef ik niet bang te zijn voor jouw nr. 7.

Die onschuldige plaagstoot van me over de top 10 van CR doet de gemoederen flink verhitten hier. Dat ga ik eens wat vaker doen, een beetje leven in de brouwerij kan nooit kwaad natuurlijk

En nog even ontopic: Hotel California staat nu definitief in de top 150, denk ik.

Physical Graffiti heeft tot 2009 in de lijst gestaan en dat is toen heel plotseling gegaan. Soms zie je dat. Recentelijk schreef in over Kate Bush dat zij niet meer in de lijst stond nadat haar prachtige The kick inside verdwenen was. De volgende dag was zij echter met deze plaat terug en weer enkele dagen was ook Hounds of love voor een dag terug in de lijst. Omdat ik nadien van deze uitstekende plaat taal noch teken vernomen heb denk ik niet dat wij deze nog terug zien. Ik hoop het wel, want hij is geweldig.

Bericht verwijderd, niet nodig om de discussie van gisteren weer op te rakelen.

Ik weet niet of dit de plek is om het te melden, maar Ten is als 5e album over de 2000 stemmen gegaan. Opmerkelijk dat Nevermind bijna 400x meer beluisterd is.

Dit is de plek om dat te melden. Waarom is het opmerkelijk dat Nevermind 400 stemmen meer heeft?

Jammer dat Rumours van Fleetwood Mac langzaam wegzakt.

Datzelfde is het geval bij "L.A. Woman" van The Doors

Snakeskin schreef:
Waarom is het opmerkelijk dat Nevermind 400 stemmen meer heeft?
Ten staat hoger in de top 250 en is toegankelijker dan Nevermind.

Zoveel toegankelijker dan Nevermind vindt ik Ten niet. De bands zullen ongetwijfeld geprofiteerd hebben van het feit dat beide uit dezelfde stad kwamen, vrijwel tegelijkertijd een prima album uitgebracht hebben waarvan vooral die van Nirvana insloeg als een bom

Ik vond Nevermind ook een stuk toegankelijker dam Ten. Nevermind vond ik na 1 luisterbeurt al geweldig

En ook nog eens een flink pak beter

in de breedte wordt daar dus anders over gedacht. Van de 2000 stemmen zijn er meer die Pearl Jam in de top 10 hebben opgenomen dan Nirvana. Ik zelf zou eerder Nevermind in mijn top 10 opnemen dan "Ten"

ac/dc stijgt gestaag door, ondertussen belandt op de 166e plek.

die zou je toch eerder verwachten op de 666e plek.

Die is al weggelegd voor de plaat Highway To Hell.

Als Back in Black zo door blijft stijgen is ie zo in de top 100 waar hij thuis hoort.

niet te gretig, snoeperd. Uiteraard is het zo dat wanneer de plaat blijft stijgen hij bij de bovenste honderd terecht gaat komen. Maar om daar te geraken is hij wel een tijdje onderweg. Het zo wel mooi als de plaat het haalt. Ik heb deze zelf ook enige tijd in mijn top 10 gehad. Geweldige plaat.

Daarvoor moet hij nog ruim 200 punten halen.

Daarom denk ik dat zij op weg daar naartoe nog wel enige tijd onderweg zijn. The Eagles, jouw anddere helden, zijn al jaren aan het stijgen en hebben twee jaar nodig gehad om van 191 naar de huidige stek door te stijgen.

Leuk, nog een plaat van Placebo in de top 250.

"into the wild" van Eddie Vedder op 190. Puike prestatie!

Stijn_Slayer
Toevallig las ik hierboven iets waar ik al een tijdje over nadacht. Ik vind het opvallend dat Ten hoger in de lijst staat dan Nevermind.

Ik durf wel te stellen dat Nevermind bekender en populairder is dan Ten. Het aantal stemmen hier, de destijdse 'chart positions' en de verkoopcijfers bevestigen dat. De toplijst staat niet los van populariteit, en Nevermind is aantoonbaar populairder (niets ten nadele van Ten, en het scheelt natuurlijk niet veel).

Nevermind heeft afgaande op de 0,5* stemmers gemiddeld misschien iets meer anti-stemmers, maar dit verschil is niet dusdanig groot. Nu is er wel altijd een soort competitiestrijd in die grunge hoek, waarbij de bekendste (Nirvana dus) misschien eerder aan de kant wordt gezet, maar dit is niet te staven.

De verklaring is natuurlijk logisch: op musicmeter wordt Ten meer gewaardeerd dan Nevermind (gemiddelde en toplijstnotering zijn beiden hoger). Ik heb echter de indruk dat het over het algemeen, wereldwijd, omgekeerd is.

Een antwoord zal er niet op zijn denk ik, misschien is Nederland net het land waar Pearl Jam meer punten scoort, maar persoonlijk vind ik het een beetje vreemd.

Pearl Jam heeft in Nederland een serie (keiharde) concerten gegeven waarbij men veel misschien veel goodwill heeft gekweekt. Bij het opstellen van de Top 10 staan misschien beide erin maar "Ten" telkens net een plekje hoger. Ik vindt Nevermind ook een stuk beter.

Hunky Dory is na een zeer lang afwezigheid terug in de Top 250. Dit geeft de burger moed, misschien is zo meteen Led Zeppelin weer aan de beurt met haar prachtige Psychical GrafittI.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.