MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
JJ_D schreef:
maar dit is gewoon per definitie niet de beste muziek ooit gemaakt.

Kun je die definitie van "goede muziek" misschien even aanwijzen, een linkje ofzo, dat vergemakkelijkt de discussie misschien.

moviefreak#1

Hey dat lijkt waarempel mijn fictieve 0,5* lijst wel

JJ_D wij wachten op een definitie??

Jordy schreef:
(quote)

Kun je die definitie van "goede muziek" misschien even aanwijzen, een linkje ofzo, dat vergemakkelijkt de discussie misschien.

Goede muziek is: Muziek waarvan je een meer-ervaring krijgt, een moment van geluk, een gedachte dat de perfectie toch bestaat. Iets dat op het eerst chaotisch, maar na (een) (meerdere) aandachtige luisterbeurt(en) des te beter klinkt, is volgens mij daar een voorbeeld van. Ik denk hierbij natuurlijk aan Radiohead's OK Computer dat het meest toegankelijke voorbeeld blijkt te zijn, Coldplay's X&Y, dEUs' Pocket Revolution, etc. Ik heb het dus wel degelijk over MUZIKAAL gezien. Natuurlijk zullen velen de teksten van Eminem geniaal vinden (dat zijn ze bij momenten ook), maar hij is gewoon niet DE grootste muziekant ooit. Is het eigenlijk zo'n schande dat je de beste muziek ooit niet graag hoort, nee toch???

Ik hoop dat sommige mensen nu wél eens met mij akkoord kunnen gaan...

Ik hoop ook dat ik de lotto ooit win, zelf al speel ik niet mee ...

maar hij is gewoon niet DE grootste muziekant ooit

Dat is niemand natuurlijk.

Goede muziek is: Muziek waarvan je een meer-ervaring krijgt, een moment van geluk,

He dat is grappig, dat heb ik bij meerdere rapplaten. Dat moet wel betekenen dat het goede muziek is.

JJ_D schreef:
Ik hoop dat sommige mensen nu wél eens met mij akkoord kunnen gaan...

Nou, ik ben bang van niet. Dit is namelijk de meest subjectieve definitie van 'goede muziek' die je maar kan bedenken.

JJ_D schreef:

Ik denk hierbij natuurlijk aan Radiohead's OK Computer dat het meest toegankelijke voorbeeld blijkt te zijn, Coldplay's X&Y, dEUs' Pocket Revolution, etc. Ik heb het dus wel degelijk over MUZIKAAL gezien.

Sorry dat ik het zeg maar de platen die jij hierboven noemt vind ik (let op vind, niet zijn) waardeloze rockplaten slappe deuntjes, met weinig pit, het raakt mij geen seconde. Je vergelijking raakt nog steeds kant nog wal. Luister maar eens naar bands als Darkthrone dat moet jij zeker kunnen waarderen ook bands als Meshuggah of Dillinger escape plan moeten dan zeker in jouw straatje passen, dat is muziek die vele malen technischer en knapper is als Radiohead, en dus veel beter ongeacht je muziekale smaak.
Misschien een domme vraag, maar speel je zelf een instrument, als je dat doet dan moet je dus weten dat je voor goede muziek inzicht moet hebben, het maakt niet uit wat voor muziek je maakt, of je nu Rap of Radiohead achtige muziek maakt, je moet het inzicht hebben. Heb je dat dan moet je de muziek maken wanneer je je instrumend machtig bend maakt dat niets uit of dat draaitafels zijn of een gitaar of in mijn geval een basgitaar. Je zecht toch ook niet dat drummen per se makkelijker is als gitaar spelen omdat er minder tonen te verkrijgen zijn. Wat ik wil zeggen is dat goede hiphop net zo goed knap is als goede rock muziek.

Eddie schreef:

dat is muziek die vele malen technischer en knapper is als Radiohead, en dus veel beter ongeacht je muziekale smaak.

Haha, zelfs al ZOU het technischer en knapper zijn, dan nog klinkt het in mijn oren nergens naar, ik vind zelf radiohead gewoon veeeeel beter. En het tweede deel van de quote past mooi in de discussie hier

Eddie schreef:
(quote)

Misschien een domme vraag, maar speel je zelf een instrument, als je dat deot dan moet je dus weten dat je voor goede muziek inzicht moet hebben, het maakt niet uit wat voor muziek je maakt.
Ik speel 3 instrumenten, die ik beoefen in een academie, dus aan inzicht géén gebrek . (Iedereen vind mij super-subjectief, merk ik.) Je moet toch wel MUZIKAAL zijn om deurbellen, robotstemmen, wind, etc. in muziek te verwerken. De rap die ik ken (5O cent, Jay-Z, etc.) doen dat zeker niet, met uitzondering van geweerschoten natuurlijk...

Maar als de muziek goed klinkt maakt het toch geen donder uit of de artiest nou 325 instrumenten perfect kan bespelen of nog geen eens een heldere noot uit een triangel kan krijgen! (Bij het 2e is de kans wel kleiner dat ie muziek maakt die goed klinkt, maar dat doet er niet toe). Met andere woorden, de muzikant kan nog zo muzikaal zijn, dit zegt niks over de muziek.

EDIT: en nogmaals, het begint al erg op de discussie hier te lijken

Deze discussie gaat nergens meer over, wanneer jij vind dat Rap of Hip hop niet beter kan zijn dan Rock muziek dan so be it, dan vind ik je slechts wat nauw van geest voor iemand die zo verschrikkelijk muziekaal onderlegd is als jij. (is 14 niet wat jong voor een academie...ach laat ook maar)

The Scientist schreef:
Maar als de muziek goed klinkt maakt het toch geen donder uit of de artiest nou 325 instrumenten perfect kan bespelen of nog geen eens een heldere noot uit een triangel kan krijgen!

Dat beweer ik ook niet, als de artisten erg muzikaal zijn, is er meestal een variatie van stijlen, zodat meer mensen het leuk vinden. Natuurlijk bestaan er rap-meeterwerken, die niet gekend zijn door hun typische hip-hop stijl. Dat vindt ik juist zo goed aan dEUs' Pocket Revolution, je hoort zovéél verschillend en het heeft toch z'n eigen dEUs sound. Als de muzikant MUZIKAAL is, is er meer kans op toegankelijke, grensoverschreidende muziek... Zo goed?

Eddie schreef:
...slaat (RAAKT) kant nog wal...jouW straatje...knapper als (DAN)...muziekale...deot...inzicjt...instrumend machtig bend...zecht...makkelijker als (DAN)...

Kom op, Eddie, doe eens wat beter je best! Dit doet een beetje pijn aan mijn ogen.

Eddie schreef:
Is 14 niet wat jong voor een academie?
Ik heb het wel over DKO (Deeltijds Kunst-Onderwijs...) In België begint dat vanaf het 3e leerjaar, 8 jaar dus.) Ben dus al verscheidene jaartjes bezig...

Paalhaas schreef:

Kom op, Eddie, doe eens wat beter je best! Dit doet een beetje pijn aan mijn ogen.

Dyslexie.

gemaster schreef:
(quote)

Dyslexie.

Ik wed dat je die voor de zekerheid nog even hebt opgezocht in de Van Dale!

Nee, wel voor de zekerheid ff in de google toolbar ingetikt en er kwamen 300.000 hits ofzo, dus dat zat wel goed dacht ik.

gemaster schreef:
Nee, wel voor de zekerheid ff in de google toolbar ingetikt en er kwamen 300.000 hits ofzo, dus dat zat wel goed dacht ik.

gemaster schreef:
(quote)

Dyslexie.

inderdaat beedje lysdecties.

Is er een mogelijkheid om binnen het Toplijsten-topic de boel een beetje te ordenen?

Er is een wildgroei aan Top 10-hitlijstjes, Top 5-albumlijstjes en Top 100 Countdown-lijstjes. Ik doe er zelf overigens feestelijk aan mee. Maar alles staat dwars door elkaar heen.

Kunnen we daar iets mee of vinden jullie het wel prima zo?

Wees blij dat het tegenwoordig uberhaupt in een eigen categorie staat

Misschien is het inderdaad wel een idee om van "toplijsten" een hoofdcategorie te maken, en van de types toplijsten de subcategoriën. Maar overdrijven we het dan niet een beetje?

Ja eigenlijk wel maar je weet hoe die lijstjes-freaks zijn he, alles keurig keurig willen opbergen.

Yak
Voor mij wordt die wildgroei aan toplijstjes ook wel een beetje vermoeiend, ik zat er nog aan te denken om ze per artiest onder te brengen in Muziek > Artiesten maar ik geloof niet dat ik daar erg veel zin in heb.

zat net te denken aan een toplijstjes top 10

Yak schreef:
Voor mij wordt die wildgroei aan toplijstjes ook wel een beetje vermoeiend

Het is ook jammer dat er een tijdje was dat ALLES in een top-vorm werd gestoken. Zo'n topic als

Top 100 Slechtste Optredens/Concerten - MusicMeter.nl

Was denk ik veel leuker geweest als een algemeen "slecht optreden"-topic, ipv zo'n verstikkend toplijstje.

Music
Paalhaas schreef:
(quote)

Die heeft iets teveel gekeken naar de clip van Partysquad.

Helemaal niet.. want zijn album was in die tijd toen hij nog zo heette

Edris
Nog nooit in de geschiedenis van de mens is er een muzikant geweest die zichzelf Snoopy Doggy Dog noemt, wel eentje die zichzelf Snoop Doggy Dog noemt (denk ik).

Volgens mij ook, Edris... Mooie zin trouwens, Music: want zijn album was in die tijd toen hij nog zo heette

Gast
geplaatst: vandaag om 08:03 uur

geplaatst: vandaag om 08:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.