De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
ClassicRocker
geplaatst: 14 mei 2011, 21:00 uur
Led Zeppelin heeft een beperkt aantal albums uitgebracht en staat dus logischerwijs niet bij de bovenste namen.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 21:18 uur
Nochtans hebben ze wel 3 albums in de top 250. Daarbij heeft Muse maar 5 albums uitgebracht. Zelfs Nirvana (met slechts 3 reguliere albums) scoort beter.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 21:26 uur
Snakeskin schreef:
nog een opvallend feit: The Rolling Stones, zij maken een inhaalslag.
nog een opvallend feit: The Rolling Stones, zij maken een inhaalslag.
Volgens mij post je dat elke week.

0
geplaatst: 15 mei 2011, 19:15 uur
0
geplaatst: 15 mei 2011, 20:41 uur
Erg veel inderdaad. Kan echt niemand vinden die ook maar in de buurt komt. Gene die ik nog had gevonden met veel albums zijn: Johnny Cash (123) en Frank Zappa (111)
0
geplaatst: 15 mei 2011, 20:44 uur
Ik dacht aan Tangerine Dream, maar die komt 'slechts' aan de 222 albums.
0
geplaatst: 15 mei 2011, 22:24 uur
Echter: Merzbow holds the record with well over 200 albums made oh yeah ;and he made a Merzbox set with over 50 disks try to beat that slim dusty.
Read more: Answers.com - Which musician or group has released the most albums - wiki.answers.com
Read more: Answers.com - Which musician or group has released the most albums - wiki.answers.com
0
geplaatst: 15 mei 2011, 22:50 uur
Deze band is ook aardig op weg: Albums by Bull of Heaven - Rate Your Music - rateyourmusic.com
0
geplaatst: 16 mei 2011, 00:38 uur
Zan Hoffman: 1054
Solo heeft ie er 647: Zan Hoffman
En ook nog eens 407 met zijn groepen/samenwerkingsverbanden.
Allemaal trouwens toegevoegd door dezelfde user, ook een indrukwekkende prestatie op zich.
0
geplaatst: 16 mei 2011, 00:46 uur
Harderwiek schreef:
Merzbow komt ook op een 'lage' score van 129
Merzbow komt ook op een 'lage' score van 129
Het verschil is echter dat het bij Elvis voor een héél groot gedeelte allemaal verzamelaars zijn.
0
geplaatst: 16 mei 2011, 10:15 uur
en dat het enthousiasme om hier elvis-dingen toe te voegen vermoedelijk groter is dat het enthousiasme merzbow-dingen toe te voegen.
0
geplaatst: 16 mei 2011, 10:28 uur
Als iemand zoveel albums toevoegt, moet het enthousiasme ook enorm groot zijn, lijkt me. 

0
geplaatst: 19 mei 2011, 18:46 uur
Bij The White Stripes - Elephant (2003):
Goed album nog altijd, wel opvallend, zo'n hoog gemiddelde en zo veel stemmen, maar niet meer in de top 250.
Goed album nog altijd, wel opvallend, zo'n hoog gemiddelde en zo veel stemmen, maar niet meer in de top 250.
0
geplaatst: 19 mei 2011, 18:49 uur
Er staat helemaal niks van the White Stripes in de top 250, schande!!!
0
geplaatst: 19 mei 2011, 20:37 uur
Beetje overdreven reactie, je hebt ze zelf ook niet in je top 10 staan. Een betere top 250 begint bij jezelf.
0
geplaatst: 19 mei 2011, 20:49 uur
Robbie Keane schreef:
Als je even een pagina terugkijkt
:chevy93 schreef:
801 stemmen, 62 top 10 noteringen, maar geen top 250 notering.
The White Stripes - Elephant (2003)
Dat moet een record zijn.
801 stemmen, 62 top 10 noteringen, maar geen top 250 notering.
The White Stripes - Elephant (2003)
Dat moet een record zijn.
0
geplaatst: 19 mei 2011, 21:00 uur
herman schreef:
Beetje overdreven reactie, je hebt ze zelf ook niet in je top 10 staan.
Dat vind ik toch altijd zo'n slappe reactie. In een top 250 zitten 250 albums. Hoe kun je die nou allemaal in je top 10 doen?Beetje overdreven reactie, je hebt ze zelf ook niet in je top 10 staan.
0
geplaatst: 19 mei 2011, 21:09 uur
Zijn er 250 albums waarvan jij het een schande vindt dat ze er niet in staan dan? Als je je zo overdreven uitlaat ga ik er wel vanuit dat het om een van je topfavorieten gaat.
0
geplaatst: 19 mei 2011, 21:57 uur
Dat 'schande' was natuurlijk niet zo serieus als dat je het nu laat lijken. Hij vindt gewoon, en dat snap ik wel, dat er eigenlijk wel wat van The White Stripes in de top 250 thuishoort, omdat het toch een vrij grote band was. Dan hoeft het nog niet bij zijn eigen top favorieten te horen.
0
geplaatst: 19 mei 2011, 22:12 uur
Is ook zo, maar je leest zo vaak berichten in die trant op de site. Het gaat wat vervelen soms. 
Qua populariteit horen ze er inderdaad wel in, zeker als je ziet dat veel minder populaire bands met 2/3 albums in de lijst staan.

Qua populariteit horen ze er inderdaad wel in, zeker als je ziet dat veel minder populaire bands met 2/3 albums in de lijst staan.
0
geplaatst: 20 mei 2011, 17:45 uur
Sorry dat ik je verveelde Herman 
Ik bedoelde het, zoals Niels al aangaf, niet zo serieus. The White Stripes is wel een van mn favoriete bandjes om hun oeuvre in het algemeen en om de live optredens van ze. Die zijn namelijk geweldig!
In mijn top 10 is geen ruimte voor een White Stripes album maar in mijn top 25 zou ik wel White Blood Cells of de Stijl zetten.

Ik bedoelde het, zoals Niels al aangaf, niet zo serieus. The White Stripes is wel een van mn favoriete bandjes om hun oeuvre in het algemeen en om de live optredens van ze. Die zijn namelijk geweldig!
In mijn top 10 is geen ruimte voor een White Stripes album maar in mijn top 25 zou ik wel White Blood Cells of de Stijl zetten.
0
geplaatst: 20 mei 2011, 18:40 uur
herman schreef:
Zijn er 250 albums waarvan jij het een schande vindt dat ze er niet in staan dan?
Schande is inderdaad een groot woord, maar dat bv. Radiohead 4x in de top 20 staat (en elk ander album in de top 250), vind ik toch wel zonde. Zeker aangezien er daardoor zoveel goeds niet inkomt. En ja, dan denk ik ook aan albums die niet in mijn top 10 staan (mijn nummer 11 bijvoorbeeld).Zijn er 250 albums waarvan jij het een schande vindt dat ze er niet in staan dan?
0
geplaatst: 21 mei 2011, 00:56 uur
Als ik de top 250 eigenhandig mocht samenstellen zou er hoogstens nog 3 keer Radiohead instaan, dus dat ben ik wel met je eens... Maar goed, ik kan me niet echt druk maken over die lijst. Ik heb zat favorieten waarvan ik het al heel wat vind dat ze ooit eens de 20 stemmen-grens hebben gehaald, laat staan dat ik vind dat ze in de top 250 thuishoren.
0
geplaatst: 21 mei 2011, 01:34 uur
Alleen een bewust samengestelde toplijst kan iets of wat evenwichtig zijn.
Een lijst die door niemand bewust is samengesteld maar een 'toevallig' gevolg is van wat vele individuele liefhebbers in hun persoonlijke top 10 plaatsen is logischerwijs NIET evenwichtig. Die geeft enkel aan welke albums HIER het populairst zijn.
En dan is het niet zo moeilijk te begrijpen dat er minstens 250 albums voor die van The White Stripes komen.
Een lijst die door niemand bewust is samengesteld maar een 'toevallig' gevolg is van wat vele individuele liefhebbers in hun persoonlijke top 10 plaatsen is logischerwijs NIET evenwichtig. Die geeft enkel aan welke albums HIER het populairst zijn.
En dan is het niet zo moeilijk te begrijpen dat er minstens 250 albums voor die van The White Stripes komen.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 07:42 uur
De situatie voor wat betreft hun verblijf in de top 250 wordt het zorgelijk voor Swordfishtrombones en Beggars Banquet van respectievelijk Tom Waits en Rolling Stones. Zij staan nu echt op het punt de lijst te verlaten. Jammer voor deze goede platen.
0
geplaatst: 26 mei 2011, 07:44 uur
The Prodigy eerste meesterwerk is recent sterk gezakt en zit ondertussen in een zone waaruit de platen doorgaans moeilijk uitkomen. Ook erg jammer.
0
geplaatst: 31 mei 2011, 18:47 uur
Word er bij het generen van die lijst ook bijgehouden hoeveel van die mensen die bijvoorbeeld OK Computer in hun lijst hebben staan de afgelopen paar jaar ook online zijn geweest?
Anders vind ik de lijst niet erg representatief. Het zou me trouwens ook helemaal niet verbazen als maar de helft van de ongeveer 40000 leden nog actief zijn (in mijn opinie betekent dat dat men maximaal een jaar geleden ingelogd heeft).
Anders vind ik de lijst niet erg representatief. Het zou me trouwens ook helemaal niet verbazen als maar de helft van de ongeveer 40000 leden nog actief zijn (in mijn opinie betekent dat dat men maximaal een jaar geleden ingelogd heeft).
0
geplaatst: 31 mei 2011, 18:49 uur
Snakeskin schreef:
The Prodigy eerste meesterwerk is recent sterk gezakt en zit ondertussen in een zone waaruit de platen doorgaans moeilijk uitkomen. Ook erg jammer.
Experience staat er helemaal niet in.

* denotes required fields.