MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Arrie schreef:
(quote)

Experience staat er helemaal niet in.

Hij zei dan ook 'eerste meesterwerk'

ClassicRocker
Japsuh schreef:
Word er bij het generen van die lijst ook bijgehouden hoeveel van die mensen die bijvoorbeeld OK Computer in hun lijst hebben staan de afgelopen paar jaar ook online zijn geweest?

Anders vind ik de lijst niet erg representatief. Het zou me trouwens ook helemaal niet verbazen als maar de helft van de ongeveer 40000 leden nog actief zijn (in mijn opinie betekent dat dat men maximaal een jaar geleden ingelogd heeft).

Nee, een gemiddelde Arabische verkiezingsuitslag is betrouwbaarder dan die Top 250 hier. En het interesseert de crew geen klote. Blijkbaar zijn zij niet geïnteresseerd in een zo betrouwbaar mogelijke "lijst der lijsten". Jammer! Wat bij de Rotatielijst kan, moet bij de Top 250 ook kunnen.

Beetje jammer dat je zo op de crew moet afgeven, omdat die (en dan vooral Jordy) bepaalde beslissingen nemen. Het is ook maar net hoe je betrouwbaar interpreteert. Het is zo inderdaad niet representatief voor alle actieve users, maar wel voor álle users. Daarbij zijn er keuzes gemaakt daaromtrent en die zijn al vaak genoeg uitgelegd, daar hoef je dan niet weer over door te gaan. Jordy gaat nou eenmaal niet instellen dat je top 10 na een tijd vervalt, live with it.

Zephyr
Ik denk dat de top-250 over het geheel wel een goede indruk geeft van wat de "gemiddelde" gebruiker goed vindt. En of users nou vaak/minder vaak/weinig/1 jaar niet meer inloggen, maakt niet zo veel verschil. Of zijn er veel gebruikers die constant hun top-10 aanpassen c.q. veranderen ?

Zelf heb ik niet zoveel met een aantal albums uit (bijvoorbeeld) de bovenste 20, maar goed, smaken verschillen nou eenmaal.

Het is maar een lijst; waarom maken sommigen zich daar nou zo druk over ?

ClassicRocker schreef:
(quote)

Nee, een gemiddelde Arabische verkiezingsuitslag is betrouwbaarder dan die Top 250 hier. En het interesseert de crew geen klote. Blijkbaar zijn zij niet geïnteresseerd in een zo betrouwbaar mogelijke "lijst der lijsten". Jammer! Wat bij de Rotatielijst kan, moet bij de Top 250 ook kunnen.

Haha kerel... Slechte dag vandaag?

Ik vind het nergens voor nodig dat niet actieve accounts vervallen en het heeft volgens mij ook weinig met de toplijsten te maken.

MusicMeter bestaat van 2003. De tien eerste albums van de top 250 zijn allemaal heel wat ouder, behalve Coldplay en Interpol. Die albums zouden mogelijk wat zakken als accounts aangemaakt in die periode maar nu niet meer actief zouden vervallen.
Maar verder zal het weinig verschil maken.
Bovendien komen er ook nu nog steeds nieuwe users bij die een top 10 invullen en wat later niet meer terugkomen. Die beïnvloeden de top 250 evengoed.

Volgens mij is er niks mis met de methode waarop de top 250 tot stand komt. Er scheelt soms wel iets met wat mensen van zo'n lijst verwachten. Dat het een top van de beste albums allertijden moet zijn en die ook nog eens de eigen voorkeuren weespiegeld, bijvoorbeeld.

Maar dat is het dus niet en kan het ook niet zijn. Zoals ik al schreef, de lijst geeft enkel aan welke albums HIER het populairst zijn.

eels laat deze keer heel lang op zich wachten voordat hij terugkeert in de Top 250. Ik denk dat wij hem voor een langere tijd niet terugzien, maar ik zit er graag naast in dit geval want ik vind zijn Blinking light..... erg goed

Met dank aan classic albums staat Paul Simon nu op de 170e plaats in de lijst. Zonder dat programma had hij daar nu niet gestaan.

In de hemelse honderd 100 die vandaag te beluisteren is op radio drie is de invloed die Radiohead had toch enigszins tanende in de zin van dat de platen, misschien ook wel door toedoen van de slappe nieuwe release, niet meer zo prominent aanwezig zijn dan dit wel eens het geval geweest is. In Nederland moet het o.a. de nieuwe adele voor zich dulden, dat is misschien lichtjes overgewaardeerd voor deze plaat, maar het is een teken.

ClassicRocker
Ok Computer verdient het om in elke serieuze aller tijden albumtoplijst bij de bovenste albums te staan. Iets dat altijd het geval is, en altijd zo zal blijven. Vier albums in de Top 20, zoals Radiohead hier heeft, is echter (voor misschien wel elke band/artiest) te veel eer. Misschien hebben Yorke en co daarom onlangs een kutalbum afgeleverd, omdat ze zich te populair vinden op Music Meter e.d..

In de lijst die studio brussel gisteren heeft uitgezonden staat OK computer op de zesde plaats.

Marvin Gaye is terug in de Top 100 en Dire Straits met "Alchemy" terug in de Top 250.

ClassicRocker
Ten koste van welk album is Alchemy terug in de Top 250? Als vaste Top 250-watcher weet jij dit ongetwijfeld.

Get rich or die tryin' van 50 cent.

ClassicRocker
Da's een hele vooruitgang.

De menigen zijn over Alchemy een stuk minder verdeeld dan "Get rich or die tryin". Kijkend naar hoe de plaat scoort is het op zich een raar fenomeen dat hij in de Top 250 heeft kunnen belanden omdat het gros de plaat matig vindt, maar er is dus ook een deel is dat helemaal uit zijn plaat gaat bij het horen van al dit moois. Ik laat even buiten beschouwing tot welk kamp ik behoor, maar zonder er een uitgesproken fan van de te zijn vindt ik Alchemy zeker geen verzuring van de lijst opleveren.

Historisch is ook het gegeven dat Bob Dylan met 'Highway 61 revisited" de top 100 heeft gehaald. Dat is echt een mijlpaal in deze. Recent heeft Rubber Soul van The Beatles deze ook gehaald en bij tijde en wijle entert Marvin Gaye "What's going on" de bovenste honderd. Deze wordt er nu uitgewerkt door Dylan, maar het gaat om het verschijnsel op zich.

Snakeskin schreef:
De menigen zijn over Alchemy een stuk minder verdeeld dan "Get rich or die tryin". Kijkend naar hoe de plaat scoort is het op zich een raar fenomeen dat hij in de Top 250 heeft kunnen belanden omdat het gros de plaat matig vindt, maar er is dus ook een deel is dat helemaal uit zijn plaat gaat bij het horen van al dit moois. Ik laat even buiten beschouwing tot welk kamp ik behoor, maar zonder er een uitgesproken fan van de te zijn vindt ik Alchemy zeker geen verzuring van de lijst opleveren.

Jij moet dringend in de politiek gaan

Dylan is uit de top 100 gevallen. Ik hoop dat dit van korte duur is. Stuivertje gewisseld met Marvin Gaye.

Van mij hoeft het niet, Dylan heeft nog 2 platen in de top 100 en Marvin nu maar eentje.

Bij Radiohead - OK Computer (1997):

Beetje raar; In de album toplijst van 1997 staat dit album op nummer 9, en in de toplijst allertijden op 1. ?

Corporal Clegg schreef:
Beetje raar; In de album toplijst van 1997 staat dit album op nummer 9, en in de toplijst allertijden op 1. ?

Beide toplijsten worden op een andere manier samengesteld.

Die van 1997 is gebaseerd op het gemiddelde. De toplijst allertijden is gebaseerd op het aantal keer voorkomend in de top 10 van gebruikers. Simpel toch?

Het staat overigens ook in de uitleg boven de toplijst zelf.

Beide in de Top 100 is dan de beste oplossing. ik denk ook dat dit binnenkort het geval is.

hetzelfde als gisteren maar dan andersom. Dylan heeft het welgeteld 1 dag volgehouden in de Top 100, maar hij heeft het gehaald en hij komt terug.

Over een paar maandjes gaat Mumford en Sonds ook de Top 250 erg hoog instromen!

De lijst is ook weer toe aan instroom van nieuw recent werk. Hoe hoog gaat deze dan instromen?

Heb ik zo niet nagerekend, maar heeft 121 top 10 notering, dus zal wel eindje komen...

Ik heb het even door excel gehaald, hij heeft nu 676 punten.

Momenteel is dat goed voor de 91ste plek.

Maar goed, releasedatum was 5 oktober, dus waarschijnlijk komen er nog wel wat punten bij.

Dan komt ie inderdaad wel behoorlijk hoog binnen zeg! En dat voor zo'n matig album...

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.