MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Inderdaad. Vind het wel een vermakelijk album om een paar naar keer te luisteren, best goed over de hele linie maar nummer 91 is wel heel erg hoog voor dit album.

Hoogste nieuwe binnenkomer sinds "in rainbows" de voorlaatste Radiohead worp. Daar is de lijst echt bij gebaat dat zich een nieuwe plaat zich er wreed tussen wringt. De tijd maakt de platen groot, vanaf het moment van zijn aanstaande entree mag de plaat zich bewijzen. Ik kan mij de entree van Fleet Foxes herinneren op nummer 183 die vervolgens langzaam ging wegzakken maar nadien met horten en stoten langzaam lelkens hoger komt. Snow patrol is dan plaat die binnenkwam omstreeks de 105 plek, de bovenste honderd heeft gehaald en daarna is weggezakt en nu wil weg naar boven weer worden ingezet een sterke nieuwe plaat nodig heeft. Is het overigens een idee om de lijst uit te breiden met een kolom voor de hoogste bereikte positie, het maximaal behaalde aantal punten, het aantal weken dat de plaat (onafgebroken) in de lijst staat? of iets dergelijk, wat een extra meerwaarde aan de lijst geeft.

Gaat Muse met "The resistance" overigens de Top 250 halen?

Van mij hoeft 'ie er helemaal niet in.

The Resistance heeft 54 top 10 noteringen, maar waarschijnlijk gaat The XX er ook instromen, die heeft 57 top 10 noteringen. Die zou dan 17 augustus binnenstromen. Arctic Monkeys komen met Humbug te kort met maar 43 noteringen.

word nog spannend of The Resistance erin komt. Eigenlijk gun ik het Muse wel omdat ze zich anders moeten schamen dat ze er niet met elke plaat in staan, haha.

Zou wel treurig zijn als zo'n flauwekul-plaat in de lijst komt...

Vooral omdat dan allevijf de Muse-albums erin staan. Volgens mij is er geen enkele andere groep die met zoveel albums ze er allemaal in heeft staan...

herman schreef:

Dat denk ik helaas van veel platen...

Arrie schreef:
Vooral omdat dan allevijf de Muse-albums erin staan. Volgens mij is er geen enkele andere groep die met zoveel albums ze er allemaal in heeft staan...

Nee volgens mij ook niet. Metallica, radiohead en the beatles hebben er ook 5 of 6 in staan. Maar die hebben meerde albums, denk ook dat het uniek is als muse dat lukt!

bro
Snakeskin schreef:
Is het overigens een idee om de lijst uit te breiden met een kolom voor de hoogste bereikte positie, het maximaal behaalde aantal punten, het aantal weken dat de plaat (onafgebroken) in de lijst staat? of iets dergelijk, wat een extra meerwaarde aan de lijst geeft.

Lijkt mij leuk

Volgens mij is dat soort informatie helemaal niet beschikbaar, maar ik kan me vergissen.

herman schreef:
Treurig? Flauwekul? Hoe bedoel je?

ClassicRocker
herman schreef:

Treurig? Flauwekul?

herman schreef:
Volgens mij is dat soort informatie helemaal niet beschikbaar, maar ik kan me vergissen.

Maar zou het een idee zijn?. De charme van een lijst staat en valt vaak met cijfers zoals ik die heb genoemd heb.

Ik weet het niet. Voor mij is het een toplijst, niet zozeer een hitlijst. Ik vind het leuk om te lezen dat een bepaald album in de lift zit, maar aantal weken/hoogste positie en dat soort dingen hoeven van mij niet zo. Maar goed, je kan het altijd vragen in het feedbacktopic.

Het is "White pony" van The Deftones eindelijk gelukt om iets hoger in de lijst te belanden. Vele malen is de plaat opnieuw binnengekomen in de lijst. Wellicht dat zij nu enige ruimte heeft om punten te vergaren zodat dit een structureel verblijf mogelijk kan maken.

Grappig, 16 albums uit 2007 in de top 250. Veel albums in de onderste regionen.

Dat vond ik leuk om uit te zoeken en dit is de top 5:

2007: 16 albums
2006: 13 "
1994: 11 "
1991; 2001; 2002; 2004; 2005: 10 "

Vraagje: Wat is de EP met de meeste stemmen?
Edit: The Beatles - Magical Mystery Tour (1967) (153)
Edit2: Godspeed You Black Emperor! - Slow Riot for New Zerø Kanada (1999) (266)
Edit3: Radiohead - My Iron Lung (1994) (294)

Coldplay - Prospekt's MarchColdplay - Prospekt's March heeft er ook 266

1991 staat mij ook helder voor de geest als een zeer goed muziekjaar waarbij direct U2, Nirvana, Metallica en Pearl Jam en "Moon in scorpio" van The Family Stand mij te binnen schieten en waarin ook enkele goede boxen verschenen zijn.

Snakeskin schreef:
Het is "White pony" van The Deftones eindelijk gelukt om iets hoger in de lijst te belanden. Vele malen is de plaat opnieuw binnengekomen in de lijst. Wellicht dat zij nu enige ruimte heeft om punten te vergaren zodat dit een structureel verblijf mogelijk kan maken.

Ik zie net dat hij niet meer in mijn top 10 staat, snel veranderen.

Shame! Shame! Shame! Net opgemerkt dat er geen enkel album van Johnny Cash in de top 250 staat. Al een geluk dat 50 cent er in staat, oef...

Ik vind 50 Cent toch een stuk boeiender dan Johnny Cash, moet ik zeggen.

Rizz

Idd, dat was mijn reactie ook.
Ik blijf hopen dat het ironisch is eigenlijk.

I'll take you to the candy shop
I'll let you lick the lollipop
Go 'head girl, don't you stop
Keep going 'til you hit the spot

My daddy left home when I was three
And he didn't leave much to ma and me
Just this old guitar and an empty bottle of booze.
Now, I don't blame him cause he run and hid
But the meanest thing that he ever did
Was before he left, he went and named me "Sue."

Johnny Cash:
Er staan 122 albums van deze artiest op MusicMeter. Er is in totaal 3639 keer op deze albums gestemd, met een gemiddelde van 4,03 sterren.

Volgens mij de reden waarom hij niet in de toplijst staat eigenlijk, veel te veel keuze!

corn1holio1 schreef:
Idd, dat was mijn reactie ook.
Ik blijf hopen dat het ironisch is eigenlijk.

Nee hoor.
Ik vind 50 Cent een matige rapper, en Johnny Cash een matige zanger (ik hoor geen emotie, vrij saaie stem). 50 Cent krijgt echter zo nu en dan nog vrij aardige producties waar ie overheen mag rappen. Johnny Cash covert veelal (in ieder geval zijn laatste en meest gewaardeerde periode), en dan verder weinig variatie in de instrumentale begeleiding. Dat maakt zijn albums erg saai.

Ok ik snap je argumentatie rond Johnny Cash nog wel. Ik zal ook zelden meer dan 1 album van hem achter elkaar opzetten, daar voor is hij iets te eentonig.

Maar hij heeft toch dat unieke stemgeluid en enkele wereldsongs gemaakt (onder meer de covers uit de latere periode).

Wat mij vooral stoort aan 50 Cent hoger te zetten als Johnny Cash, is dat Cash nog meer originaliteit in eender welk van zijn covers heeft gestoken, dan 50 Cent in heel zijn oeuvre.
Dat je 50 cent liever in de hitparade hoort voorbijkomen akkoord, maar om hem nu te waarderen met een plaats in een toplijst aller tijden: (ik weet ook wel dat hij waarsch niet in je pers top 250 zou staan Arrie).

Ik waardeer hem niet met een plaats in een toplijst, maar Johnny Cash ook niet. Ik begrijp trouwens dat jij heel 50 Cent's oeuvre kent?
Ik snap het wel, dat Johnny Cash zo gewaardeerd wordt, maar het is wat mij betreft niet genoeg voor de top 250. Bedenk wel dat het maar 250 plaatsen zijn.

Rizz
Johnny Cash is puur emotie... Heeft miljoenen mensen een hart onder de riem gestoken, als iemand het telefoonboek aan mij had mogen voorlezen was hij het wel geweest, absoluut een plek in de top 250 verdiend, met wat voor een album dan ook. Als je zijn soort stem gewoon niks vindt, oke, maar zeggen dat er geen emotie in zit, dat gaat me een brug te ver.

corn1holio1 schreef:

Volgens mij de reden waarom hij niet in de toplijst staat eigenlijk, veel te veel keuze!

Ge zal waarschijnlijk wel gelijk hebben, Johnny is misschien meer de man van de constante, met enkele uitschieters natuurlijk...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:27 uur

geplaatst: vandaag om 18:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.