MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Ok, 50 cent kan een stukje rappen, en de beats zullen ook wel nog niet zo slecht zijn, maar dat fake-stoer zijn irriteert mij enorm. Op dat gebied kan 50 nog veel leren van Johnny Cash, dé grootste badass ever!

corn1holio1 schreef:
I'll take you to the candy shop
I'll let you lick the lollipop
Go 'head girl, don't you stop
Keep going 'til you hit the spot

My daddy left home when I was three
And he didn't leave much to ma and me
Just this old guitar and an empty bottle of booze.
Now, I don't blame him cause he run and hid
But the meanest thing that he ever did
Was before he left, he went and named me "Sue."

Zo ontzettend veel vind ik die teksten niet van kwaliteit verschillen. Eigenlijk vind ik beide teksten niks aan.

Mja was snel ineen geflansd, maar vind de tekst van Cash wel grappig en origineel (heel het lied dan). Die van 50 Cent... tja... laat ons zeggen dat elke commerciële rapper/hip-hopper met zo'n teksten ongeveer de helft van zijn albums vult.
Maar dan beter

Dat stukje tekst van Cash vind ik inderdaad ook grappig, lachwekkend. Die tekst van 50 Cent is triest inderdaad.

Arrie schreef:
Ik waardeer hem niet met een plaats in een toplijst, maar Johnny Cash ook niet. Ik begrijp trouwens dat jij heel 50 Cent's oeuvre kent?
Ik snap het wel, dat Johnny Cash zo gewaardeerd wordt, maar het is wat mij betreft niet genoeg voor de top 250. Bedenk wel dat het maar 250 plaatsen zijn.

Hier geef ik je wel gelijk hoor, ik zou waarschijnlijk Cash net wel/net niet in mijn top zetten, dus zo fantastisch vind ik hem ook niet. Alleen niet te vergelijken met 50Cent voor mij, laat dat duidelijk zijn

Het verbaast me dat Arctic Monkeys hoger staat dan Bon Iver in de rotatielijst.

ClassicRocker
Sinds Feyenoord supporters Ring of Fire van Johnny Cash hebben geadopteerd als alternatief clublied ben ik toch wel benieuwd naar de rest van zijn oeuvre. Mijn muziek zal het waarschijnlijk nooit worden, maar meer dan één pareltje zal wijlen Johnny de countrylegende ongetwijfeld op z'n naam hebben.

50 cent vind ik nog geen 5 cent waard.

rock-rick schreef:
Dat stukje tekst van Cash vind ik inderdaad ook grappig, lachwekkend.

Die tekst komt overigens van Shel Silverstein (schreef ook "Sylvia's Mother").

Tekstueel zal Cash veruit winnen, maar het verschil is dat muziek meer is dan alleen tekst. De muziek van 50 Cent vind ik een stuk beter te pruimen. Vooral omdat ik Cash eerder saai vind dan goed. Niet dat ik van beide artiesten heel veel ken, maar afgaande op de bekende nummers zou ik 50 Cent denk ik prefereren. Maar beide artiesten zouden niet eens in mijn top 500 komen, denk ik.

Heeft Johnny Cash geen emotie in zijn nummers? Luister dan maar eens even hier naar.

Alleen zijn laatste periode interessant? Ken je deze al?

En geen goede teksten? Wat zeggen jullie hiervan:

"Folsom Prison Blues"

I hear the train a comin'
It's rolling round the bend
And I ain't seen the sunshine since I don't know when,
I'm stuck in Folsom prison, and time keeps draggin' on
But that train keeps a rollin' on down to San Antone..
When I was just a baby my mama told me. Son,
Always be a good boy, don't ever play with guns.
But I shot a man in Reno just to watch him die
When I hear that whistle blowing, I hang my head and cry..

I bet there's rich folks eating from a fancy dining car
They're probably drinkin' coffee and smoking big cigars.
Well I know I had it coming, I know I can't be free
But those people keep a movin'
And that's what tortures me...

Well if they freed me from this prison,
If that railroad train was mine
I bet I'd move it on a little farther down the line
Far from Folsom prison, that's where I want to stay
And I'd let that lonesome whistle blow my blues away.....

Luister ook eens naar het nummer zelf, daar vind je ook wel emotie in terug hoor.

En nu stoppen met zeuren over Johnny Cash. Hij was een held

Hij zou zeker wel in mijn top 250 voorkomen, eerder dan 50. En dat terwijl mijn grootste interesse in HipHop ligt. Cash heeft zeker veel emotie in zijn nummers, begrijp dat het iets wat saai kan zijn, wat ik het soms ook vind. Maar deze man gooit erg veel emotie in zijn nummers, dit komt deels ook door de stem van de man. Zonde dat die er niet in staat.

Zijn album (http://www.musicmeter.nl/album/4237 met de meeste top 10 noteringen heeft er maar 34. Dus hij zal er komende tijd ook niet in komen.

Slint is (weer) terug in de Top 250 en Megadeth kom ik voor het eerst tegen als nieuwe binnenkomer. Dat is best wel een verassing eigenlijk.

Live at Massey Hall: 387 stemmen, 4,53*, 52x top 10 en 305 punten
Alchemy: 371 stemmen, 3,97*, 47x top 10 en 290 punten.

Zo'n verschil in gemiddelde, maar qua top 10 en punten doet Alchemy het misschien wel beter.

High Violet, die pas vorig jaar uit kwam, heeft al 112 top 10 noteringen, deze zal over er volgend jaar ook erg hoog instromen!

dan heeft hij minder topnoteringen dan Mumford and sons, die op kortere termijn gaan instromen. Gezien de ontwikkeling die de band heeft meegemaakt is dat verassend dat zij, zoals het nu staat straks achter Mumford and sons binnenstromen.

Mumford: releasedatum: 5 oktober 2009
releasedatum: 10 mei 2010

Daar zit nogal wat tijd tussen, dus ruim de tijd om die 6 top 10-noteringen goed te maken. Gezien het gemiddelde van High Violet lijkt me het ook terechter dat die (een stuk) hoger komt van Mumford. Beiden kan ik overigens missen, maar dat even terzijde.

De trend van MovieMeter (modern ten koste van klassiekers) leek zich hier redelijk afzijde te houden, maar ik ben bang dat dit hier ook gaat gebeuren.

Stijgt de eerste Bon Iver nog een beetje? Je zou verwachten dat de aandacht voor de twee Bon Iver wel als een catalysator werkt.

En Chevy: dat is het nadeel van een site die pas in 2004 is opgericht... Ben wel benieuwd hoe de lijst eruit zou zien als ie 50 jaar langer bestond. Misschien zouden we klassieke albums op de een of andere manier meer in het zonnetje kunnen zetten (al zijn er ook al topics voor).

En het nadeel dat er hier vooral jongeren zitten, toch meer dan ouderen, al helemaal in de niet actieve groep gebruikers die wel een top 10 hebben. Maar ach, al met al toch wel een mooie, afwisselende lijst waar veel in te vinden is, vind ik.

Ik denk dat het vooral komt, omdat er steeds meer mensen komen die minder interesse hebben in platen uit het verleden. Pink Floyd, The Beatles, Neil Young, The Doors en Led Zeppelin worden nog wel beluisterd. Maar de "grote" artiesten die daar net onder staan niet. Bijvoorbeeld Dire Straits, Tom Waits, Kate Bush, Eagles, The Who, Pixies, The Alan Parsons Project, Talk Talk.

Hoewel het hier op MuMe (t.o.v. MovieMeter) nog reuze meevalt. Bij MuMe komen nog steeds veel echte muziekliefhebbers. Op MovieMeter komen steeds meer doorsnee mensen (wat absoluut niet denigrerend bedoeld is, maar het is zo..). Met als resultaat dat veel nieuwe films een absurd hoog gemiddelde krijgen (de doorsnee mens is gauw tevreden en kijkt weinig kritisch), terwijl de minder op de massa gerichte films veelal het onderspit delven, omdat daar alleen de kritischere gebruikers naar kijken. Gelukkig haal ik mijn tips amper nog uit de top 250.

Young Ertegun
Bij Radiohead - OK Computer (1997):

Hoe kan Radiohead in godsnaam nummer één staan?

Wat een verschrikkelijke saaie jank muziek maken ze toch.

Op nummer één zouden legendarische zangers/bands moeten staan zoals Elvis, Michael Jackson, Bruce Springsteen, Jimmy Hendrix, Rolling Stones, Beatles, U2 of Queen.

Ik zou er haast emotioneel van worden.

Weer zo'n genuanceerde subtilico die uitgebreid de moeite neemt om zijn mening te beargumenteren. Kom op zeg, zo moeilijk kan het bedenken van wat onderbouwing toch niet zijn?

Young Ertegun schreef:

Op nummer één zouden legendarische zangers/bands moeten staan zoals Elvis, Michael Jackson, Bruce Springsteen, Jimmy Hendrix, Rolling Stones, Beatles, U2 of Queen.

Ga maar eens even nalezen war Radiohead heeft betekend voor de popmuziek voordat je met zulke oerstomme argumenten komt.

Young Ertegun schreef:

Ik ben altijd blij als er ons nog iemand komt opwijzen dat ongeveer 2000 mensen geen smaak hebben en dat jullie er ons op wijzen wat igenlijk goede muziek is.

Young Ertegun
Wat heeft het dan betekend voor de popmuziek?

Heeft het iets nieuws gebracht of voorbeeld geweest voor andere succesvolle bands?

Als dat zo is, hoor ik het graag.

Ze hebben alleen veel albums/singles verkocht zie ik, daar kan ik niet om heen.

Radiohead is typisch muziek voor mensen die ''intellectueel'' willen gaan doen, zoals die ene gast van Wereld Draait Door.

Nee dan heeft zelfs Jan Mulder meer verstand van muziek.

Muziek is gewoon smaak het heeft niets met verstand te maken.

De besten blijven over en het beeld zal naarmate de site langer bestaat een steeds beter beeld geven van de waardering van de users. Het zou daarom zo maar kunnen dat er juist meer "klassieke" platen gaan instromen naast de hooggewaardeerde actuele zoals die van The National. Tom Waits is goed vertegenwoordigd in de top 250 voor de cultartiest die hij altijd gebleven is (een prestatie op zich) en ook ik betreur dat Swordfishtrombones op het punt staat de lijst te verlaten. Als ik even kijk naar wie de top 100 recent heeft bereikt dan zijn dat The Beatles (Rubber Soul) en Bob Dylan (highway) en Marvin Gaye (What's going on) en ook de entry van King Crimson en Megadeth had ik niet voorzien. Van sommige artiesten zou het terecht zijn dat zij een plaat in de Top 250 zouden hebben vanwege een constant oevre dat zij hebben opgebouwd als beloning daarvoor. Jij kan stellen dat zij misschien niet net goed genoeg zijn. Meer en meer zal een plaat het in de toekomst moeten hebben van een ijzersterke lobby van de liefhebbers. Zelf zet ik het geweldige eerste album van Big Star af en toe in het zonnetje in de hoop dat er iemand is die er onbekend mee is en het daardoor leert kennen, zodat de plaat op die manier alsnog mega wordt. Zou overigens volkomen verdiend zijn.

Nick Cave zakt langzaam af. Recent is "no more shall we part"verdwenen. Een zelfde lot lijkt "Boatman's call" beschoren. Onderin pakken The Stones en Tom Waits weer punten zodat zij in ieder geval nog iets langer in de lijst staan.

ClassicRocker
Je zou een goede een wielrencommentator zijn, Snakeskin.

@classicrocker
Dat vindt ik aardige kritiek, hoewel wielrennen niet helemaal mijn ding is.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:47 uur

geplaatst: vandaag om 16:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.