De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 15 maart 2012, 23:22 uur
In die generatie zijn wel betere platen gemaakt dan deze. Het meest sprekende voorbeeld daarvan staat op nummer zeven. Ik vindt Ten per definitie geen top 10 plaat
0
geplaatst: 15 maart 2012, 23:43 uur
Ik vind Ten wel een stuk beter dan Nevermind, moet ik zeggen. Nevermind is een veel invloedrijkere plaat, maar wel eentje die ik nooit meer draai. Ten draai ik na al die jaren nog steeds wel eens. Het enige vergelijkbare album uit die tijd dat ik beter vind is Siamese Dream van Smashing Pumpkins.
0
geplaatst: 16 maart 2012, 07:58 uur
helemaal correct. Smashing Pumpkins in de Top 10 en Pearl Jam eruit. Maak er een item van. Nevermind vindt ik overigens stukken beter dan Ten,
0
geplaatst: 22 maart 2012, 07:13 uur
Sign op the times is op weg naar de top 100, de 103e plek is de hoogste positie in jaren.
0
geplaatst: 22 maart 2012, 07:46 uur
herman schreef:
Ik vind Ten wel een stuk beter dan Nevermind, moet ik zeggen. Nevermind is een veel invloedrijkere plaat, maar wel eentje die ik nooit meer draai. Ten draai ik na al die jaren nog steeds wel eens. Het enige vergelijkbare album uit die tijd dat ik beter vind is Siamese Dream van Smashing Pumpkins.
Volledig omgekeerd hier (behalve dan je mening over het superieure Siamese Dream). Ten is voor mij de vreemde eend in de bijt in de top 10.
0
geplaatst: 22 maart 2012, 20:57 uur
herman schreef:
Paar feitjes van nu:
8. The Beatles - Abbey Road (1969) - 2613 (385)
10. Arcade Fire - Funeral (2004) - 2347 (392).
Inmiddels:Paar feitjes van nu:
8. The Beatles - Abbey Road (1969) - 2613 (385)
10. Arcade Fire - Funeral (2004) - 2347 (392).
8. The Beatles - Abbey Road (1969) 2688 (396)
9. Arcade Fire - Funeral (2004) 2396 (402)
Funeral stijgt dus 49 na 10 extra posities en Abbey Road 75 na 11. Het lijkt er dus niet op dat Funeral snel nog zal stijgen. Sowieso had ik niet verwacht dat Abbey Road sneller zou stijgen dan Funeral. Blijkbaar melden zich nog een boel klassiekerliefhebbers aan. Of zijn The Beatles echt tijdloos?

0
geplaatst: 22 maart 2012, 21:05 uur
Of is een periode van nog geen drie maanden niet erg representatief? Abbey Road heeft lange tijd veel lager gestaan (rond plaats 20/25), maar is ook pas de top 10 ingedoken toen de remasters uitkwamen. Als er een nieuwe Arcade Fire uitkomt zal Funeral ook wel weer een hoop extra punten vergaren.
0
geplaatst: 22 maart 2012, 21:07 uur
Laten we hopen dat het zo blijft. Want Abbey Road vind ik toch stukken beter.
0
geplaatst: 22 maart 2012, 21:27 uur
Het gaat niet om de beste albums, maar om de populairste albums. 

0
geplaatst: 22 maart 2012, 21:41 uur
Klopt, maar indirect vind ik wel om beste gaan. Want je zet een album in je top omdat je die goed vind en niet omdat het album zo populair is bij andere. Jouw top 10 is een weergave van albums die volgens jou bij de beste aller tijden horen lijkt me.
0
geplaatst: 22 maart 2012, 22:55 uur
Nee, dat zijn mijn 10 favoriete albums waar ik het meeste luistergenot bij beleef. Dat kunnen over een jaar wel weer 10 andere zijn, al verandert het bij mij niet zo snel. Een lijstje van de 10 'beste' albums zou er bij mij heel anders uitzien en dikke kans dat Abbey Road er dan ook in staat. 

0
geplaatst: 22 maart 2012, 23:12 uur
Oke,dan hebben wij een andere manier van de top 10 samenstellen.In mijn top 10 staan de albums waar ik de meeste emotionele connectie mee heb. En omdat ik die connectie heb vind ik zo enorm sterk. Of een plaat waar ik van begin tot eind op mijn puntje van stoel zit. En een album waar ik veel luistergenot bij het vind ik automatisch ook zeer goed. Naja, je kan het inderdaad op 2 manieren zien.
0
geplaatst: 24 maart 2012, 09:37 uur
Positiewisseling in de top 250 gaan erg langzaam. Een paar jaar terug ten tijde van het verschijnen van het opnieuw geheel opgepoetste materiaal van The Beatles had Abbey Road een achterstand van bijna 800 punten op Nevermind. Momenteel is zo'n driehonderd. Het gaat nog jaren duren alvorens dat gat gedicht is, als dat al gaat lukken. De top tien is dan ook niet het meest interresant om te volgen. Onderin bijvoorbeeld komt Slint WEER binnen, dat is dan weer heel verassend omdat deze terug blijft komen ondanks dat het steeds lastiger wordt.
0
geplaatst: 25 maart 2012, 08:05 uur
Bruce Springsteen heeft met Born to run de top 50 bereikt. Metallica zakt weg.
0
geplaatst: 25 maart 2012, 08:11 uur
Swordfishtrombones is ook weer terug, voor de vierde keer ondertussen en Slint is weer verdwenen.
0
geplaatst: 25 maart 2012, 12:19 uur
Our love to admire zakt weg en komt altijd maar dichter bij die 250ste plaats. Ook is Nevermind in 2 weken 10 punten ingelopen op Grace. Laat ik maar hopen dat dit zich voortzet, dan wisselen ze binnen 30 weken van plaats.
0
geplaatst: 25 maart 2012, 14:07 uur
Our love to admire was al weg en Jimi Hendrix naderdt de top 100 met Electric Ladyland. Het classic album effect. Ik hoop dat het gelijknamige album van The Band op grond van dat programma ook de top 250 gaat halen. Dan heeft het nog wel een lange weg te gaan maar het album heeft het in zich. Grace mag wat mij betreft volgende week wel door Nevermind ingehaald worden.
0
geplaatst: 25 maart 2012, 14:40 uur
Snakeskin schreef:
Grace mag wat mij betreft volgende week wel door Nevermind ingehaald worden.
Grace mag wat mij betreft volgende week wel door Nevermind ingehaald worden.
Wat mij betreft mocht Grace nooit boven Nevermind staan.
0
geplaatst: 25 maart 2012, 17:05 uur
Ik begrijp ook niet goed waarom de plaat hier zo geweldig scoort, datzelfde geldt overigens voor Ten van Pearl Jam en In Rainbows van Radiohead alsmede Wish you were here van Pink Floyd.
0
geplaatst: 25 maart 2012, 23:54 uur
Het is gewoon een schitterend album, een van de vele uit de gouden jaren '90.
0
geplaatst: 26 maart 2012, 09:48 uur
Ik zag graag een minimumgrens van 50 stemmen in de diverse toplijsten.
Als ik nu op een jaar zoek, struikel ik altijd over albums op ep's met 21 of 37 stemmen van die-hards in een welbepaald genre (het doet er niet toe welk) die met een gemiddelde van 4,13 of 4,21 sterren in de top 50 staan. Heel fijn voor de fans, maar niet representatief voor het deelnemersveld op deze website. Het is nu vrij eenvoudig om met een groepje van 25 mensen een favoriete plaat in zo'n lijst te pluggen. Zo'n lijst zou iets meer een grote gemene deler mogen zijn van het stemgedrag van de users, vind ik.
Ik filter vanzelff dergelijke albums weg uit het overzicht, maar het zou mooier zijn als dit ook wordt ingebouwd hier. Want ik ben natuurlijk benieuwd naar de 10 albums (plaatsen 51 tot 60) die staan te dringen om in de top 50 te geraken. En tja, waarom niet meteen gewoon een top 100 per jaar? Maar dan wel aan de hierboven gestelde voorwaarde.
Gewoon even een mening.
Als ik nu op een jaar zoek, struikel ik altijd over albums op ep's met 21 of 37 stemmen van die-hards in een welbepaald genre (het doet er niet toe welk) die met een gemiddelde van 4,13 of 4,21 sterren in de top 50 staan. Heel fijn voor de fans, maar niet representatief voor het deelnemersveld op deze website. Het is nu vrij eenvoudig om met een groepje van 25 mensen een favoriete plaat in zo'n lijst te pluggen. Zo'n lijst zou iets meer een grote gemene deler mogen zijn van het stemgedrag van de users, vind ik.
Ik filter vanzelff dergelijke albums weg uit het overzicht, maar het zou mooier zijn als dit ook wordt ingebouwd hier. Want ik ben natuurlijk benieuwd naar de 10 albums (plaatsen 51 tot 60) die staan te dringen om in de top 50 te geraken. En tja, waarom niet meteen gewoon een top 100 per jaar? Maar dan wel aan de hierboven gestelde voorwaarde.
Gewoon even een mening.
0
geplaatst: 26 maart 2012, 10:01 uur
The Doors heeft voor het eerst sinds de oprichting van MuMe de 4,38* bereikt. Hiermee is het Abbey Road voorbij (die overigens ook stijgende is) voorbij en heeft nu na Wish You Were Here het hoogste gemiddelde op MuMe*.
*) Van albums met een aardig aantal stemmen en geen live-albums waar alleen fans op afkomen.
@dazzler; de 20-stemmengrens is (voor een aantal genres, zoals rock en pop) inderdaad een achterhaald aantal. Echter is het voor een genre als country nog steeds een aardig aantal. Vandaar dat Jordy (inmiddels al een tijdje, meen ik) aan het kijken is naar hoe hij dit op gaat lossen.
Wel is de kans dat hij hier binnen afzienbare tijd wat aan gaat doen, vrij klein. Met name, omdat je nu je eigen toplijstjes kan creëren met de uitgebreide zoekfunctie.
*) Van albums met een aardig aantal stemmen en geen live-albums waar alleen fans op afkomen.
@dazzler; de 20-stemmengrens is (voor een aantal genres, zoals rock en pop) inderdaad een achterhaald aantal. Echter is het voor een genre als country nog steeds een aardig aantal. Vandaar dat Jordy (inmiddels al een tijdje, meen ik) aan het kijken is naar hoe hij dit op gaat lossen.
Wel is de kans dat hij hier binnen afzienbare tijd wat aan gaat doen, vrij klein. Met name, omdat je nu je eigen toplijstjes kan creëren met de uitgebreide zoekfunctie.
0
geplaatst: 31 maart 2012, 11:24 uur
Iemand enig idee wat er aan de hand is met King Crimson? Een tijdje terug nog stuivertje wisselen in de onderkant van de top 250 en inmiddels al bijna tot de beste 200 doorgedrongen.
0
geplaatst: 31 maart 2012, 11:31 uur
Er zijn sowieso sinds begin februari een aantal zeer hoge stemmen bijgekomen waaronder een aantal 5-en en wat users welke hun cijfer na verhoging op een 5 zagen uitkomen. Wellicht dat er onder die mensen er ook een paar deze in hun top 10 hebben gezet.
0
geplaatst: 2 april 2012, 18:01 uur
Er zijn er minimaal 2 top10 plaatsen bijgekomen (het was 60, nu 62) en 23 punten in totaal sinds 1 januari. Hij staat bij mij ook op de langere versie van de rotatielijst vanwege het Super Tip-Topper Topic
0
geplaatst: 8 april 2012, 07:46 uur
The Doors stomen op naar 79, achter Bon Iver die zich daar al enige tijd geparkeerd staat.
0
geplaatst: 10 april 2012, 07:54 uur
Nick Drake gaat een opmerkelijke prestatie leveren, hij gaat de top 100 halen.
* denotes required fields.