MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Ik niet deze keer.

Coldplay heeft heel lang geparkeerd gestaan op nummer 81 en heeft deze plek nu moeten overdoen aan The Doors. Deze plaat stijgt gestaag en dat is weer een beeld dat ik al eerder constateerde mbt de klassiekers.

The Beatles "Rubber Soul" heeft een grote sprong gemaakt naar nummer 89, dit is gelijk hun hoogste bereikte positie ever met deze plaat

Snakeskin schreef:
Met de 92e plek evenaart "rubber soul"haar hoogst bereikte positie

Een maand terug stond het album al op 92, dus de recente sprong valt wel mee.

Alchemy heeft een boost gehad en staat nu weer even een eindje verwijderd van de afgrond van de top 250.

Een maand terug stond het album al op 92, dus de recente sprong valt wel mee. [/quote]

Dan ben jij niet helemaal op de hoogte van hoe het er bij deze lijst aan toe gaat. Wanneer een plaat hier drie plekken doorschuift, zoals dus nu het geval geweest is, dan maakt een plaat echt een sprong. Het is geen hitparade waar wordt gewerkt met superstip of whatever. Als jij een watcher was dan had jij dit geweten

Oké, wat er door de cijferfetisjisten onderling is afgesproken wat wel en niet een grote sprong is vind ik niet zo heel interessant, dat zal dan wel. Maar ik vind het (persoonlijk) nog niet zo spannend als een plaat van 92 naar 89 stijgt. Als het nou van 20 naar 18 zou zijn of 10 naar 8, dan vind ik het spannend.

Daarbij: nummers 89 en 93 staan 6 punten van elkaar verwijderd en met in het achterhoofd dat per dag minstens 50 mensen hun Top 10 wijzigen (iets wat Herman een aantal posts eerder heeft gemeld) val ik niet steil achterover van jouw gegeven.

de hele top250 is toch het tegenovergestelde van spannend?

The Scientist schreef:
de hele top250 is toch het tegenovergestelde van spannend?

Man, man - dan lees je 'em toch achterstevoren, change y'r attitude: zoek eens verkering en zeg tegen een vrouw: "we kunnen nu we lang lullen met elkaar, seks hebben, ruzie maken en uit elkaar gaan, maar we kunnen het ook anders doen: seks hebben, daarna lullen en vrienden worden"

"What's goin on" gaat de aansluiting verliezen met de bovenste honderd. Ergens halverwege het vorig jaar is het nog gelukt om terug te keren in de top 100. Ik heb daar toen melding van gemaakt. Daarna zat hij er enkele malen dichtbij maar voorlopig is de top 100 even uit zicht. Bob Dylan daarentegen schurkt weer tegen de beste 100 aan met zijn Highway 61 revisited. Als het gaat lukken (en waarom niet want het is een geweldige plaat) is het de vierde keer voor deze schijf. Let ook even op Prince met Sign of the times. Peddelt al jaren tussen de 106e en 119e plek heen en weer en misschien dat hij nu eens doorschiet naar de top 100. Misschien dat het helpt om deze plaat eens extra in het zonnetje te zetten, want hij wordt dit jaar 25 jaar.

Don Cappuccino schreef:
In totaal heeft High Violet 844 punten en zou daarmee op plaats 77 komen. Wel in de top 100.
Inmiddels 878 punten (plaats 74). 15 maart komt hij binnenstormen. Benieuwd of hij Boxer uiteindelijk nog gaat benaderen/inhalen.

Als The National binnenkomt dan wordt het voor Marvin Gaye nog lastiger om terug te kunnen keren naar de Top 100. Voor Dr Dre hetzelfde verhaal als Marvin Gaye. Wat zij nodig hebben is een revival, zoals Springsteen dat op dit moment met een nieuwe release heeft. De man scoort gigantisch. het gaat hem een top 50 notering opleveren met Born to run en mogelijk op termijn zelfs nog een top 100 notering voor Darkness. Led Zeppelin staat ineens dicht bij de 1000 punten en Interpol is verassend snel gezakt en staat op het punt van verdwijnen uit de lijst. Ik ben benieuwd wat daarvoor terug komt.

Led Zeppelin heeft zich gevoegd bij het zich langzaam uitbreidende gezelschap dat de 1000 punten grens overschrijdt. Het is het laaste stuk vlot gegaan voor de band. Wat ook opvallend is dat het aantal punten dat ok computer scoort afvlakt. Niet dat zij hoeven te vrezen voor de eerste plaats want daar hoeven zij de eerste jaren totaal niet over in te zitten, maar het is wel opvallend.

Radiohead met twee platen in de top 10, vooral voor "In Rainbows" is dat ongekend.

Snakeskin schreef:
Radiohead met twee platen in de top 10, vooral voor "In Rainbows" is dat ongekend.

Ik heb m gisteren op 1 gezet in mn top 10 dus ik vind het helemaal top:)

Misschien moet ik Interpol maar iets hoger zetten

Snakeskin schreef:

Hoezo? Die plaat wordt door de meeste jongeren hoger aangeslagen dan OK Computer. Het is wel een enorme klassieker in ieder geval.

Ik zag het al aankomen. Die plaat is al een behoorlijke tijd aan het stijgen. Werd redelijk ontvangen, maar is vervolgens steeds meer bij veel mensen gaan groeien, en nu vinden velen het inderdaad de beste Radiohead-plaat.

Ik vind het zelf ook de beste Radiohead-plaat, inmiddels.

Op Rateyourmusic.com is OK Computer sindskort ook de nummer 1 (naast Kid A die op 9 staat) de enige 2 platen uit de laatste 20 jaar die in de top 30 staan.

De stemcurve van In Rainbows is er inderdaad eentje van een stijgende lijn:

(afbeelding)

Twee keer Radiohead in de top 10 vind ik toch wat te veel van het goede. Ik had dan ook liever Kid A in de top 10 gezien, in plaats van In Rainbows die ik toch niet meer vind dan een erg goede plaat maar niets memorabels.

Tsja, als het aan mij lag stond er ueberhaupt geen Radiohead in de top 10, hoe goed ik ze ook vind.

Sowieso kan ik me grotendeels niet echt in de top 250 vinden.
Zo snap ik ook niet wat Pearl Jam en Coldplay zo hoog in de lijst doen. Ik vind de eerste 250 plaatsen in de lijst van Rate Your Music toch pakken beter dan die van Mume.

Daar is echt tijd voor nodig, er zijn ook wel signalen die langzaam in die richting wijzen dat toch de echte bekende platen op termijn waardering krijgen, waarvan het van de individu afhangt af dit wel of niet terecht is. Zolang ik het volg is de sprong van Abbey Road significant, valt het dat U2 met twee stuks te laag staat maar wel heel stabiel zijn. The Beatles al enige tijd vijf platen in de top honderd hebben waarvan Rubber Soul al enige jaren gestaag stijgt. The Doors ook weer de weg naar boven gevonden hebben, The Wall ook de top 25 wel zal halen, Led Zeppelin op de 1000 grens zit. R.E.M. als moderne klassieker ook weer stijgt en Bruce Springsteen ook nog wel een sprongetje gaat maken met één van zijn platen uit de Top 250. Wij moeten geduld hebben en dan komt er een heel mooie lijst uit, dat weet ik zeker.

Van de zes Radiohead-albums die ik ken vind ik In Rainbows de minste. Maar blijkbaar is het dus een flink groeialbum. Misschien dus nog wel erger dan Kid A en OK Computer, wat bij mij ook veel tijd kostte.

Typisch dat In Rainbows doorgestoten is naar de top 10. Hij schurkt er al tijden tegenaan, maar haalde het telkens net niet. Misschien dat de aankondiging van het concert ervoor gezorgd heeft dat mensen zijn gaan herluisteren.
Blijft natuurlijk een moderne klassieker.

Ha, ik ben denk ik een van die mensen maar had 'm al voor de aankondiging gedaan. Gewoon een fantastisch album!

Pearl Jam is aan een flinke opmars bezig. 97 punten gewonnen sinds begin dit jaar. Als die trend zich voortzet kan hij wel eens rond de jaarwisseling Pink Floyd van de 2de plaats verstoten.

Verder hebben ook the Doors veel zieltjes gewonnen door de recente aandacht aan het debuutalbum

Streup schreef:
(quote)
Inmiddels 878 punten (plaats 74). 15 maart komt hij binnenstormen. Benieuwd of hij Boxer uiteindelijk nog gaat benaderen/inhalen.
ergens in mei komt dit album er toch maar in?

[quote]inquestos schreef:
Pearl Jam is aan een flinke opmars bezig. 97 punten gewonnen sinds begin dit jaar. Als die trend zich voortzet kan hij wel eens rond de jaarwisseling Pink Floyd van de 2de plaats verstoten.

Dat is niet gering voor deze plaat, die in feite een paar leuke nummers bevat.

Ach, wel een plaat van een generatie, op zich niet vreemd dat ´ie zo hoog staat.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:16 uur

geplaatst: vandaag om 09:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.