MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Waarschijnlijk een vraag die al eens gesteld is geweest, maar hoe moet je eigenlijk aan sommige verzamelaars op de site geraken? Ik wist dat Rose of Sharyn van Killswitch Engage op één van de Headbangers Ball verzamelalbums stond, maar ik zag die niet bij de "verzamelalbums" staan op de artiestenpagina terwijl die er toch wel opstaat: MTV2 Headbangers Ball: Volume 2 (2004) Ik heb nu even via Google gezocht om te weten te komen op welke Headbangers Ball het nummer stond, maar dat was gemakkelijk omdat ik het wist dat dat de titel was...

Casartelli (moderator)
Misschien snap ik de vraag niet helemaal, maar als je Rose of Sharyn invoert bij zoeken op track, geeft hij die Headbangers Ball cd toch gewoon?

Verzamel oud meerdere artiesten komt niet bij de discografie van een artiest of band te staan, ik denk dat hij dat bedoelt? Is bewust zo gedaan door Jordy toen.

Klopt, ik verwacht die bij de artiestenpagina te zien staan. Ik heb niet gezocht via track omdat ik toen al dacht dat het album gewoon niet op de site stond.

CHIEP (crew)
Wanneer elke "verzamel, oud meerdere artiesten" wordt weergegeven op een artiestenpagina zou dit meer dan eens een gigantische lijst opleveren, wat het overzichtelijk/"netjes" houden van die pagina niet bepaald ten goede komt.

Het idee was ook juist verzamelaars weer te geven waarop nieuwe tracks van de artiest staan (die dus nog niet zijn uitgebracht via een album of single/ep). Die sneeuwen volledig onder als je alle verzamelaars zou weergeven op een artiestenpagina.

metalfist schreef:
Waarschijnlijk een vraag die al eens gesteld is geweest, maar hoe moet je eigenlijk aan sommige verzamelaars op de site geraken?

Als je de titel van een nummer kent kan je gewoon met de zoekfunctie te weten komen waar je het kan vinden.

https://i.ibb.co/zsP1STL/zoeken.jpg

Ja, die functie ken ik uiteraard ook. Zoals ik gisteren al zei: ik zat met het idee dat de verzamelaar simpelweg niet op de site stond. Waarom? Omdat ik de verzamelaar niet tussen de artiestenpagina zag staan. Als je dat denkt, dan ga je toch niet apart nog eens zoeken naar de verzamelaar door het nummer apart te zoeken? Blijkbaar, zoals CHIEP al aangeeft, worden dit soort verzamelaars niet getoond op die artiestenpagina. Dat is duidelijk nu

metalfist schreef:
Als je dat denkt, dan ga je toch niet apart nog eens zoeken naar de verzamelaar door het nummer apart te zoeken?

Het was een antwoord op je vraag: Hoe moet je eigenlijk aan sommige verzamelaars op de site geraken?

Los daarvan; MTV2 Headbangers Ball: Volume 2 is geen album van Killswitch Engage. Waarom zou dat op hun artiestenpagina staan? Lijkt me logisch dat je op het nummer zelf zoekt als je die functie kent.

Ik snap eigenlijk echt niet wat de bedoeling van je antwoord is Kronos? Het is een herhaling van hetgeen Casartelli al voorheen heeft gezegd en voor je laatste opmerking: zijn dit dan wel albums van Killswitch Engage?:
Ginger Snaps (2001)
Freddy vs. Jason (2003)
God of War: Blood & Metal (2010)
Ronnie James Dio: This Is Your Life (2014)
Catch the Throne, Volume II (2015)

Die staan namelijk wel op de artiestenpagina. De reden waarom het ene album wel en het andere album niet is ondertussen ook al meermaals aangekaart, dus dan is die vraag toch afgesloten? Als je nu nog eens een samenvatting van alle berichten wil maken, be my guest, maar ik snap het nut niet

metalfist schreef:
Ik snap eigenlijk echt niet wat de bedoeling van je antwoord is Kronos?

Die reactie Casartelli had ik over het hoofd gezien.

Simon Smith (crew)
CHIEP schreef:
Wanneer elke "verzamel, oud meerdere artiesten" wordt weergegeven op een artiestenpagina zou dit meer dan eens een gigantische lijst opleveren, wat het overzichtelijk/"netjes" houden van die pagina niet bepaald ten goede komt.
Het zou wel mooi zijn als je dit overzicht toch zou kunnen bereiken via de artiest-pagina, bijv. door een knop waarmee je het kunt openklappen of openen in een ander tabblad oid. Ik heb dit ook altijd al een tekortkoming gevonden van de site. Maar ja, er wordt toch niets ontwikkeld tegenwoordig…

Mssr Renard
Als een verzamelplaat al onder de naam van een band staat, maar er staan ook nummers tussen van soloprojecten, dan worden deze apart benoemd. Maar dan hoeft de main artist niet alsnog apart genoemd te worden toch? Voorbeeld:

The Allman Brothers Band - Dreams (1989) - MusicMeter.nl

Ik zal dit aanpassen wanneer ik er antwoord op heb.

De nummer 250 dreigt wel richting de 100-puntengrens te gaan. Toen we net overgingen naar het nieuwe systeem (begin 2015) had de nummer 250 nog bijna 150 punten. Inmiddels is dat dus al 25% lager. Met 145 punten kom je nu al in de top 200.

Mssr Renard
Ik zie dat er meer dan 550.000 labels zijn ingevoerd: Art of Propaganda - MusicMeter.nl
Terwijl er maar 587.772 albums en 509.356 artiesten zijn. Dat is bijna een label per album, dat kan toch niet kloppen?

Is er een manier om een lijst van alle labels uit te draaien?

Mssr Renard schreef:
Ik zie dat er meer dan 550.000 labels zijn ingevoerd: Art of Propaganda - MusicMeter.nl
Terwijl er maar 587.772 albums en 509.356 artiesten zijn. Dat is bijna een label per album, dat kan toch niet kloppen?

Ik zat voor de gein bij die URL van jou wat willekeurige nummers in te typen, bijvoorbeeld deze drie voor label "50000", label "50001" en label "50002". Zoek de verschillen...

Arcade - MusicMeter.nl
Arcade - MusicMeter.nl
Arcade - MusicMeter.nl

Geen idee verder wat hier achter zit, maar het lijkt me dus stug dat er meer dan een half miljoen verschillende labels op MuMe staan.

/edit: onder de 50000 gaat het ook nog door met Arcade, dit is blijkbaar 49995 t/m 50002.

Mssr Renard
GrafGantz schreef:
... maar het lijkt me dus stug dat er meer dan een half miljoen verschillende labels op MuMe staan.

Dan ben ik weer gerustgesteld. Ik houd van orde op zaken, en 500000 labels nalopen of ze correct zijn, kost me nogal wat verlofdagen. Nu kan ik gelukkig weer gaan wandelen in mijn vrije tijd.

Mssr Renard
Moet hier niet de master Orchestra Baobab heten en Baobab als alias?

Baobab - MusicMeter.nl

Als gewone user is mij dat teveel gepuzzel, welk crewlid kan dit oplossen?

Bron: Orchestra Baobab | Discography | Discogs

Ik vraag mij af waarom ervoor gekozen wordt om Moderat met 24 stemmen op de Homepage te zetten als opvallendste nieuwe plaat en niet voor Kendrick Lamar met 68 stemmen.

Casartelli (moderator)
west schreef:
Ik vraag mij af waarom ervoor gekozen wordt om Moderat met 24 stemmen op de Homepage te zetten als opvallendste nieuwe plaat en niet voor Kendrick Lamar met 68 stemmen.
Toen de moderator van dienst zag dat de automatisch gegenereerde nieuwe plaat en de nummer 1 in de rotatielijst samenvielen, heeft hij zich enigszins door zijn eigen voorkeur laten leiden bij het zoeken van een alternatief.

Op zich logisch dat een moderator voor een album van Moderat gaat.

Ichiko Aoba - 0 (2013) - MusicMeter.nl

Vraagje: klopt het dat je bij dit album niet op een nummer kan stemmen. Het behoudt niet de stemmen die ik heb staan, en ik zie bij de statistieken geen enkele stem staan, ook al gaat het om een vrij populair album dacht ik, met 39 stemmen.

Zou het iets te maken hebben met de Japanse tekens, waardoor je niet voor een favoriet nummer kan stemmen.

TornadoEF5 schreef:
Vraagje: klopt het dat je bij dit album niet op een nummer kan stemmen.
Lijkt inderdaad niet te kunnen. Als ik een favoriet aan vink zie ik die vervolgens niet terug bij de statistieken. Ook is mijn stem bij een volgend bezoek aan de betreffende albumpagina weer verdwenen.

Gebeurt iets raars hier

Edgar18 schreef:
(quote)
Lijkt inderdaad niet te kunnen. Als ik een favoriet aan vink zie ik die vervolgens niet terug bij de statistieken. Ook is mijn stem bij een volgend bezoek aan de betreffende albumpagina weer verdwenen.

Ja, datzelfde ervaar ik ook.

Het lijkt wel specifiek bij dit album te zijn, geen idee waarom. Misschien de Japanse tekens? Maar bij qp van Ichiko Aoba en 2 andere Japanse albums die ik even controleerde, had ik geen probleem bij het stemmen bij alle drie.

Er loopt volgens mij specifieks iets mis bij O van Ichiko Aoba bij het stemmen op de nummers.

Het lijkt mij dat deze 0,5 stem een haatstem op de verkeerde ali b is, gezien de user zijn andere halve sterren op ali b.

Ali B - Fabriclive. 02 (2002) - MusicMeter.nl

Is ons aller (ex) Beaster weer in da house?

Nee, deze is al sinds 2009 niet meer ingelogd.

vigil schreef:
Is ons aller (ex) Beaster weer in da house?

Die heeft vorige maand nog een ban gehad.

Mssr Renard
Beaster was wel even terug, maar ging daarna als een malle alle platen die er bestonden raten, en dat mocht niet. Nu stop ik met roddelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:40 uur

geplaatst: vandaag om 00:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.