De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
1
geplaatst: 29 mei 2022, 15:45 uur
Tja hij stond vroeger in de toplijst met meeste stemmen op albums en moest wat inhalen 

0
geplaatst: 29 mei 2022, 15:47 uur
Ik zie het niet, maar goed het gaat om dit account die al sinds 2009 niet ingelogd is en een haatstem op dit album heeft gedaan, zou een moderator dat kunnen verwijderen?
Mister Onserious - MusicMeter.nl
Ali B - Fabriclive. 02 (2002) - MusicMeter.nl
Mister Onserious - MusicMeter.nl
Ali B - Fabriclive. 02 (2002) - MusicMeter.nl
1
geplaatst: 29 mei 2022, 15:50 uur
Mssr Renard schreef:
Beaster was wel even terug, maar ging daarna als een malle alle platen die er bestonden raten, en dat mocht niet. Nu stop ik met roddelen.
Beaster was wel even terug, maar ging daarna als een malle alle platen die er bestonden raten, en dat mocht niet. Nu stop ik met roddelen.
Ach wat is roddelen, in principe zet je enkel wat feiten op een rij

0
Mssr Renard
geplaatst: 29 mei 2022, 15:55 uur
Er lopen twee gesprekken door elkaar, terwijl trebremmit een belangrijker issue aansnijdt.
1
geplaatst: 30 mei 2022, 14:40 uur
Misschien dat WhoAmI graag de meeste toevoegingen wilt hebben
. Maar Deze staat Hier al op de site. Dat ene nieuwe bonusnummer rechtvaardigt volgens mij niet een geheel nieuwe toevoeging.
Oh en ik dacht dat er minimaal 3 nummers op moesten staan trouwens. Of mag een nummer van 20 minuten ook? Bass Communion - Drone Works #6
. Maar Deze staat Hier al op de site. Dat ene nieuwe bonusnummer rechtvaardigt volgens mij niet een geheel nieuwe toevoeging.Oh en ik dacht dat er minimaal 3 nummers op moesten staan trouwens. Of mag een nummer van 20 minuten ook? Bass Communion - Drone Works #6
2
WhoAmI (crew)
geplaatst: 30 mei 2022, 19:06 uur
Haha, dan heb ik nog een hele weg te gaan hoor!

Maar Deze staat Hier al op de site. Dat ene nieuwe bonusnummer rechtvaardigt volgens mij niet een geheel nieuwe toevoeging.
Ik zie nu inderdaad de vijf tracks van de versie uit 2019 nu, op één na, als bonustracks bij de release uit 2005 staan. Met de nieuwe titel en de inhoud aan remixes dacht ik, dat dit een 'verzamel (nieuw)'-album betrof.
Oh en ik dacht dat er minimaal 3 nummers op moesten staan trouwens. Of mag een nummer van 20 minuten ook? Bass Communion - Drone Works #6
Voor singles geldt dat er minimaal drie nieuwe tracks op dienen te staan bij verschijnen. EP's mogen altijd op de site. En dit is een van de laatste categorie, vandaar!
1
geplaatst: 3 juni 2022, 12:46 uur
WhoAmI schreef:
Voor singles geldt dat er minimaal drie nieuwe tracks op dienen te staan bij verschijnen. EP's mogen altijd op de site. En dit is een van de laatste categorie, vandaar!
Aha ok dat verklaart het, ben er zelf ook niet helemaal in thuis.
0
geplaatst: 12 juli 2022, 17:29 uur
Achter deze links gaat één en dezelfde artiest schuil:
Hulder (I) - MusicMeter.nl
Hulder - MusicMeter.nl
Kan dat samengevoegd worden?
Hulder - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 26 juli 2022, 12:11 uur
Deze Radius (I) - MusicMeter.nl is een alias van Stephen Hitchell - MusicMeter.nl, dus die kunnen samengevoegd worden.
Zie ook: Radius | Discography | Discogs
0
geplaatst: 29 juli 2022, 12:11 uur
GrafGantz schreef:
Deze Radius (I) - MusicMeter.nl is een alias van Stephen Hitchell - MusicMeter.nl, dus die kunnen samengevoegd worden.
Niemand?
1
geplaatst: 29 juli 2022, 12:56 uur
Edwynn schreef:
Hulder - MusicMeter.nl
Hulder - MusicMeter.nl
Ja dat kan. Land bij de ene gewijzigd van VS naar België.
0
geplaatst: 29 juli 2022, 13:02 uur
Thanks. Maar het is volgens mij echt een Amerikaanse artieste. Weliswaar met Belgische roots. Maar wel Amerikaans.
1
geplaatst: 29 juli 2022, 13:04 uur
Hulder is a One-Woman Black Metal band originating in Mechelen, Belgium. zegt Discogs. Als er 1x VS en 1x België staat moet ik toch een keuze maken. 2x VS mag wat mij betreft ook wel.
1
geplaatst: 29 juli 2022, 13:29 uur
Allemaal leuk dat discogs. Maar Hulder ontstond pas nadat ze verhuisde naar Oregon in de VS. Dat schrijft ze zelf in haar bio.
Edit: Metal-Archives schrijft het ook op als een US band in haar onvolprezen kronieken.
Enfin, niet zo relevant verder. De twee Hulders op Mume zijn weer één. Dat was het voornaamste.
Edit: Metal-Archives schrijft het ook op als een US band in haar onvolprezen kronieken.
Enfin, niet zo relevant verder. De twee Hulders op Mume zijn weer één. Dat was het voornaamste.
0
geplaatst: 5 augustus 2022, 21:53 uur
Dit album hoort niet bij de (darkwave) artiest uit Zweden. Het is een andere artiest, uit de USA, heeft wel dezelfde naam.
Nou weet ik niet (meer) hoe dit te corrigeren; iemand die me uit de brand kan helpen ?
Nou weet ik niet (meer) hoe dit te corrigeren; iemand die me uit de brand kan helpen ?
2
geplaatst: 5 augustus 2022, 22:11 uur
Als het deze Arcana is (https://www.musicmeter.nl/artist/35611), dan bij het album een correctie indienen waarbij je achter de artiest nog een romeins cijfer kan toevoegen (apart invulveld) en in dat geval het romeinse cijfer I. Als het nog een andere Arcana is, dan staat die nog niet op de site. In dat geval doe je hetzelfde (albumcorrectie indienen), maar dan het cijfer II toevoegen. Dan zal er automatisch een nieuwe artiestenpagina komen voor Arcana (II).
Al moet het volgens de regels volgens mij ook nog als volgt gecorrigeerd worden:
- Arcana (I) -> Arcana (III)
- Huidige Arcana zonder romeins cijfers -> Arcana (I)
- En als dit dan weer een andere Arcana is, dan moet dat Arcana (III) zijn.
Maar dat zou even gecheckt moeten worden bij de regels in de wiki, want daar ben ik niet helemaal zeker van.
Al moet het volgens de regels volgens mij ook nog als volgt gecorrigeerd worden:
- Arcana (I) -> Arcana (III)
- Huidige Arcana zonder romeins cijfers -> Arcana (I)
- En als dit dan weer een andere Arcana is, dan moet dat Arcana (III) zijn.
Maar dat zou even gecheckt moeten worden bij de regels in de wiki, want daar ben ik niet helemaal zeker van.
1
Mssr Renard
geplaatst: 12 augustus 2022, 18:52 uur
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen 'score' als genre en als albumtype? Schijnbaar heb ik iets gemist.
0
geplaatst: 12 augustus 2022, 20:22 uur
Ik interpreteer het zo:
Alleen als het typische filmmuziek is, past het genre score. Als een score bestaat uit bijvoorbeeld alleen maar pop en rock, dan moet daar niet het genre score bij.
Hier een voorbeeld: Saturday Night Fever (1977) - MusicMeter.nl
Alleen als het typische filmmuziek is, past het genre score. Als een score bestaat uit bijvoorbeeld alleen maar pop en rock, dan moet daar niet het genre score bij.
0
Mssr Renard
geplaatst: 12 augustus 2022, 20:59 uur
Teunnis schreef:
Ik interpreteer het zo:
Ik interpreteer het zo:
Ja maar bij het toevoegen van een album kun je al jaren kiezen voor het albumtype: 'score'. Zie de discografiepagina. Wat voor meerwaarde heeft het genre 'score' dan nog?
Er zijn wel meer verzamelplaten met meer dan 2 genres erop, dus dat kan de reden niet zijn.
1
geplaatst: 12 augustus 2022, 21:27 uur
Mssr Renard schreef:
Ja maar bij het toevoegen van een album kun je al jaren kiezen voor het albumtype: 'score'. Zie de discografiepagina. Wat voor meerwaarde heeft het genre 'score' dan nog?
(quote)
Omdat het albumtype score dus niet impliceert dat jet type muziek ook filmmuziek is. Dat zijn twee losse eigenschappen van een album. Albumtype score betekent dat het album onderdeel is van een film. Genre score betekent dat het type muziek op het album filmmuziek is. Dus Saturday Night Fever is alleen een score qua albumtype, niet qua genre. De muziek van Hans Zimmer is qua genre wel score (of filmmuziek). En ik ben recent (maar vergeten wel album) op een album gestuit dat geen score was qua albumtype, maar het soort muziek was wel filmmuziek. Die zou dan op de site moeten staan als een regulier album qua albumtype, maar score als genre.
0
Mssr Renard
geplaatst: 12 augustus 2022, 21:43 uur
Teunnis, mijn vraag was naar aanleiding vaan game-score:
David Arkenstone - Music Inspired by Middle Earth Volume II (2022) - MusicMeter.nl , deze staat bij de normale albums, terwijl als naar beneden scrollt de rest van zijn game-muziek tussen de scores staan: David Arkenstone - MusicMeter.nl
Maar als ik een correctie instuur wil ik het wel goed doen.
David Arkenstone - Music Inspired by Middle Earth Volume II (2022) - MusicMeter.nl , deze staat bij de normale albums, terwijl als naar beneden scrollt de rest van zijn game-muziek tussen de scores staan: David Arkenstone - MusicMeter.nl
Maar als ik een correctie instuur wil ik het wel goed doen.
1
geplaatst: 13 augustus 2022, 09:21 uur
Lijkt me dat die al goed staat. Als ik het goed begrijp is de muziek alleen geïnspireerd op een film, niet de score/soundtrack voor een film. En dus een regulier studioalbum. Vergelijkbaar met deze: Bo Hansson - Sagan Om Ringen (1970) - MusicMeter.nl (ook gewoon een regulier studioalbum).
De genres die RYM het geeft zijn New Age en Cinematic Classical. Dat zou ik op MusicMeter vertalen naar neoklassiek / score.
De genres die RYM het geeft zijn New Age en Cinematic Classical. Dat zou ik op MusicMeter vertalen naar neoklassiek / score.
0
Mssr Renard
geplaatst: 13 augustus 2022, 10:44 uur
Okay, dank je wel. Ik dacht dat het een game-score was, maar ik zie nu via Bandcamp (sinds kort zit hij daar dus ook, daar gaat al mijn geld....), dat het gewone studioplaat is.
Ik was gewoon verbaasda dat score nu een genre is. Dat was voorheen niet.
Rate Your Music vind ik onbetrouwbaar. Gelukkig hebben we discogs en bandcamp.
Ik was gewoon verbaasda dat score nu een genre is. Dat was voorheen niet.
Rate Your Music vind ik onbetrouwbaar. Gelukkig hebben we discogs en bandcamp.
0
geplaatst: 13 augustus 2022, 23:16 uur
0
Mssr Renard
geplaatst: 14 augustus 2022, 09:30 uur
L_T_B schreef:
Wil een crewlid hier de alias Rani Arbo & Daisy Mayhem van Rani Arbo verwijderen? Rani Arbo is onderdeel van de band (zie hieronder) en niet een eenmansformatie.
Wil een crewlid hier de alias Rani Arbo & Daisy Mayhem van Rani Arbo verwijderen? Rani Arbo is onderdeel van de band (zie hieronder) en niet een eenmansformatie.
Ik heb een correctie ingestuurd.
Tip: dit kun je ook zelf. Als je achterhaald wat het artidst-id is (in dit geval 22970), en dan bij de andere artiest op corrigeren klikt, kun je in de url de artiest-id vervangen, hierdoor kun je ook artiesten corrigeren die als een alias zijn ingevoerd.
Als jij dan de arriestenpagina van die band invult, want ik heb er even geen tijd/zin in.
0
geplaatst: 17 augustus 2022, 13:58 uur
Cijfers van gebande users blijven staan. Vroeger was dat een dag (24 uur) zo het geval, maar nu dus al langer (een week):
Winger - Karma (2009) - MusicMeter.nl (votes) / Winger - Karma (2009) - MusicMeter.nl (info)
Zie user Leonidas5
Ik zie trouwens dat het hartje dat Leonidas5 aan Vielip gaf ook is blijven staan.
Zo heeft bannen bij stemfraude ook geen zin meer.
Winger - Karma (2009) - MusicMeter.nl (votes) / Winger - Karma (2009) - MusicMeter.nl (info)
Zie user Leonidas5
Ik zie trouwens dat het hartje dat Leonidas5 aan Vielip gaf ook is blijven staan.
Zo heeft bannen bij stemfraude ook geen zin meer.
Je voorkomt wel nieuwe stemfraude. Helemaal zinloos is het niet. Ook is het maar de vraag of alle eerdere stemmen frauduleus waren. Ik kan hier wel mee leven.
1
Mssr Renard
geplaatst: 26 augustus 2022, 10:54 uur
Ik heb er heel lang over gedaan om het quartet, quitet en alle andere bands die Nat Birchall leidt, te bewerken, en nu heeft één of andere user alles onder één naam gezet:
Nat Birchall - MusicMeter.nl
a.) wie doet dit soort dingen?
b.) welke crew-member keurt dit goed?
Dit klopt niet, het zijn allemaal verschillende artiestnamen. Nu moet ik weer uren wijden aan al die gegevens opzoeken en invoeren.
Er moet echt een regel komen dat niet alles maar mag worden ge-aliast. Al dat harde werk van andere users wordt met een druk op de knop tenietgedaan.
Ben echt een beetje pissed hierover. Ik ga het ook allemaal weer editten en insturen. Graag het verzoek dit soort mega-edits om alles onder één artiest te plaatsen NIET goed te keuren, dank je.
Nat Birchall - MusicMeter.nl
a.) wie doet dit soort dingen?
b.) welke crew-member keurt dit goed?
Dit klopt niet, het zijn allemaal verschillende artiestnamen. Nu moet ik weer uren wijden aan al die gegevens opzoeken en invoeren.
Er moet echt een regel komen dat niet alles maar mag worden ge-aliast. Al dat harde werk van andere users wordt met een druk op de knop tenietgedaan.
Ben echt een beetje pissed hierover. Ik ga het ook allemaal weer editten en insturen. Graag het verzoek dit soort mega-edits om alles onder één artiest te plaatsen NIET goed te keuren, dank je.
0
geplaatst: 26 augustus 2022, 11:12 uur
Volgens mij is het zo wel de bedoeling, zo als het nu staat. Gebeurd al een paar jaar zo.
* denotes required fields.