MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Mssr Renard
trebremmit schreef:
...2de link van mrs renard...

Ik verander van de weeromstuit van geslacht

Probleem speelt zich bij mij af in zowel Chrome als Edge in Windows 10.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Kruimelpad is (waarschijnlijk) een vakterm. In dit geval bedoel ik 'Muziek / Algemeen / Youtube.com'.
Elk van deze is aanklikbaar, dit is bedoelt op terug te navigeren. Bij mij werkte het als ik er op klikte.

Broodkruimelnavigatie - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Broodkruimelnavigatie, wat een prachtig woord!

Mssr Renard
Arrie schreef:
(quote)

Broodkruimelnavigatie - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Broodkruimelnavigatie, wat een prachtig woord!

Ik wou dat ik het zo mooi kon uitleggen. Het is inderdaad wel een prachtig woord. GPS? Nee, ik gebruik broodkruimelnavigatie.

Arrie schreef:
Probleem speelt zich bij mij af in zowel Chrome als Edge in Windows 10.

Ook op m'n mobiel geprobeerd (Chrome), zelfde verhaal.

Zal eens Safari downloaden om te testen.

Edit: nvm ik heb een Android, geen iPhone. Ik kan niet zomaar Safari downloaden.

Mssr Renard
Arrie schreef:
(quote)

Ook op m'n mobiel geprobeerd (Chrome), zelfde verhaal.

Zal eens Safari downloaden om te testen.

Wat ik al wel eens eerder vermoedde met dead links, is dat de één 'Nieuwste bericht eerst'
' en de ander 'Oudste bericht eerst' bij de volgorde discussies heeft aangezet. Dat is makkelijker te testen bij instellingen.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Wat ik al wel eens eerder vermoedde met dead links, is dat de één 'laatste bericht bovenaan' en de ander 'laatste bericht onderaan'. Dat is makkelijker te testen bij instellingen.

Jup, dat is 'm. Laatste berichten bovenaan verhelpt het probleem.

Tim94 Kan jij dit issue verder onderzoeken? Ik vind dit geen ideale workaround.

Mssr Renard
Arrie schreef:
(quote)

Jup, dat is 'm. Laatste berichten bovenaan verhelpt het probleem.

Tim94 Kan jij dit issue verder onderzoeken? Ik vind dit geen ideale workaround.

Ik testte het ook, en ik kreeg ineens niets te zien. Fijn dat we met z'n allen de kink hebben gevonden. Nu nog fixen.

nota bene: snel weer terug veranderd, want ik vind het niks. Maar dat geldt ook voor de anderen die nu plotseling omgedraaid het forum moeten gaan raadplegen. Ik voel met jullie mee.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Ik testte het ook, en ik kreeg ineens niets te zien. Fijn dat we met z'n allen de kink hebben gevonden. Nu nog fixen.

nota bene: snel weer terug veranderd, want ik vind het niks. Maar dat geldt ook voor de anderen die nu plotseling omgedraaid het forum moeten gaan raadplegen. Ik voel met jullie mee.

Je kan ook op je kop gaan staan en zo aflezen, het is wel even aanpassen. Wel zo niet naar buiten, ivm. botbreuken.

vivalamusica schreef:
(quote)

Je kan ook op je kop gaan staan en zo aflezen, het is wel even aanpassen. Wel zo niet naar buiten, ivm. botbreuken.

Ach, in Australië zijn ze dat ook gewend toch?

Ik heb bovenstaand issue gemeld bij de developer

Ik heb de verkeerde Elizabeth Mitchell "gealiasd".

Is er trouwens een reden waarom Tom Van Laere - MusicMeter.nl als Tom Van Laere gecrediteerd staat en niet als Admiral Freebee? Enkel die Dez Mona gastoptredens zijn onder zijn echte naam, maar in mijn top 10 van artiesten staat dat nu zo vreemd als Tom Van Laere

L_T_B schreef:
Ik heb de verkeerde Elizabeth Mitchell "gealiasd".

Wat moet er precies gebeuren?

Mausie schreef:
Wat moet er precies gebeuren?

De artiest van dit album moet een alias zijn van deze artiest.

L_T_B schreef:
(quote)

De artiest van dit album moet een alias zijn van deze artiest.

Done

Zou de topiccategorie “Overigen” onder het kopje “Genres” niet zonder n moeten? Genres zijn immers geen mensen…

Amina - Is Dit Geluk? (2024) is niet van Amiina, maar daar kom ik wel terecht als ik op haar artiestennaam klik.

Ik wilde de artiestenpagina aanmaken voor Volker Kriegel. Hij is geboren in 1943 in Darmstadt. Nu kan ik alleen kiezen uit Duitsland of West-Duitsland, terwijl het land officieel nog Weimar Republiek heette.

Mijn vraag is derhalve: kan Weimar Republiek als land worden toegevoegd?

Weimar Republiek: 1919-1933
Hitler haatte de Weimarrepubliek.
Duitsland lijkt mij correct.

Duitse Rijk was toen de officiele naam.

Duitse Rijk - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org

Dat is niet helemaal waar. Maar heb geen zin om hier een uitgebreid verhaal over de naam van het gebied tussen 1933 en 1945 neer te tikken. Het gaat mij er meer om, dat iemand die in 1943 geboren was, een Duitser of West-Duitser is.

Verder is het allemaal wel heel makkelijk om even snel te googlen en het eerste wat je ziet te posten. Dat Hitler de macht greep en een nieuwe 'naam' verzon betekent nog niet dat dat echt klopt. Maar goed, als Volker Kriger geboren is in Nazi Duitsland of het Derde Rijk, dan moeten die termen maar worden toegevoegd.

Weimar Republiek lijkt mij gewoon netter en daarmee zetten we dat hele nare gebeuren ook op een zijspoor.

Heb jij een bron die naar 1943 verwijst als Weimar Republiek dan?

De realiteit wegdrukken verandert niets aan de realiteit. Wat is de volgende stap? Mein Kampf van Boekmeter afhalen?

Ik ben niet genoeg thuis in de materie om te zeggen wat de officiele naam was maar ik vind 'netter' en 'het nare gebeuren op een zijspoor zetten' geen argumenten.

Bijzonder, moet men jou perse gelijk geven en anders haal je het weer weg?

Mssr Renard
Ik leg dat nog een keer wat mijn bedoeling was, en alsjeblieft maak het niet groter. Het hoeft geen hele discussie te worden. En lukraak linkjes naar wikipedia posten, daar heb ik niets aan. Ik weet wikipedia ook te vinden en ook Google kan ik met mijn leeftijd nog wel gebruiken,

Ik werk graag aan deze site. Zo corrigeer ik veel platen, voeg platen toe, en help de artiestenpagina's compleet te maken en aan te vullen.

Vandaag stuitte ik op Volker Kriegel, geboren te Darmstadt in 1943. Ik kon kiezen uit West-Duitsland of Duitsland. Deze keuzes zijn beiden niet juist. West-Duitsland is pas ná 1949 ontstaan en Duitsland pas ná 1990.

Er moet dus een andere keuze gemaakt worden. Ik heb uitgebreid gezocht en wat ik ook deed ik kwam altijd uit op Nazi-Duitsland (Nazi-Germany, hoe de Britten het noemde) of het Drittes Reich of nog erger het Großdeutsches Reich. Sterker nog Hitler wilde zelf eigenlijk niet meer dat het het Drittes Reich heette en verbood het gebruik van die naam zelf.

Hoe heet dan dat grondgebied tussen het einde van de Weimar Republiek (1933) en het einde van de oorlog (1945)? Omdat Hitler de macht had gegrepen en omdat er geen éénduidige naam is voor het land, zou je ook kunnen stellen dat het land (waar dus een staatsgreep had plaatsgevonden) eigenlijk officieel gewoon nog Weimar Republiek zou heten.

Ik begrijp nu dat je jullie dat allemaal maar niks vinden en willen dat de Weimar Republiek eindigt in 1933 bij de machtsgreep van Hitler. Prima, ik schik me daarnaar.

Maar daarmee is het euvel niet opgelost. Want waar is Volker Kriegel dan geboren? Hoe heet het land wat ik moet invullen? Duitsland en West-Duitsland zijn mijn enige opties en die kloppen niet.

De reden waarom ik mijn berichten weghaalde, is omdat ik plotseling teveel reacties kreeg, ik met bronnenmateriaal moest komen aanzetten, terwijl het voor de anderen volstond om een wikipedialink te posten. Ik word daar onrustig van, en het leek mij meer dat mensen er op uit waren mij op fouten te betrappen en een dikke discussie te starten, dan daadwerkelijk een oplossing te vinden voor het probleem waar ik mee kwam.

Wellicht kunnen de volgende namen aan de site worden toegevoegd:

Weimar Republiek (1933-1945)
Het Derde Rijk (1918-1945)

Dan zitten we nog met de periode van het eind van de oorlog (1945) tot en met de 'oprichting' van West-Duitsland en Oost-Duitsland in 1949, waarin het grondgebied bezet was door de geallieerden. In het engels heet die periode The Allied-occupied Germany (ned.: Geallieerde bezettingszones in Duitsland). Er zijn vast ook muzikanten en artiesten in die periode geboren, maar dat gaat wel erg ver.

Rudi S. stelde dat de periode vóór West-Duitsland kan volstaan met Duitsland. Ik bestrijd dat.

Apollo vraagt mij een bron te presenteren waarin wordt gesteld dat de benaming van de Weimar Republiek nog gangbaar was. Ik heb daar geen bron voor. Ik ging daarvan uit, omdat Hitler een staatsgreep pleegde.

Nu is het wel weer zo (lees ik elders) dat Weimar Republiek ook het Deutches Reich heette. Het wordt er allemaal niet makkelijker op, hoe dieper ik er in duik. Trebremmit heeft het wat dat betreft dan nog het meest bij het juiste einde. Maar ook deze optie is niet te kiezen op Musicmeter, dus dan zou deze ook moeten worden toegevoegd.

Graag wat vriendelijker reacties en misschien een oplossing voor de periode van vóór de Tweede Wereldoorlog. Als we consensus bereiken voor het gebruik van Duitsland dat vind ik ook prima. Dan is dat maar gewoon zo.

Deze bronnen gebruikte ik vandaag: Weimar Republic: Definition, Inflation & Collapse | HISTORY , Weimar Republic - Nazi Rise, Hyperinflation, Collapse | Britannica , Why was the German Reich (that was its official name) called the Weimar Republic? - Quora

Verder ben ik ook niet thuis in de materie. Ik heb niet gestudeerd, en zie mijzelf niet als iemand die per sé gelijk wil hebben. Maar ik ben ook geen ster in discussieren, dus discussies vermijd ik liever. Ik was ook niet ervan doordrongen dat mijn vraag zoveel discussie zou oproepen. Mijn excuses voor de hele onrust bij dezen.

Mssr Renard
Overigens is Weimar Republiek niet juist want het is anachronistisch. Een benaming (net sls Bijzsntiijnse Rijk) die pas later aan het land is gegeven, om het overzichtelijker te maken. Trebremmit zit dus erg op het goede spoor wat de periode voor 1933 betreft.

Je hebt gelijk dat 'Duitsland' en 'West-Duitsland' technisch gezien incorrect zijn. Je vroeg: "kan Weimar Republiek als land worden toegevoegd?", waarop het antwoord van Rudi S was dat de Weimar Republiek anno 1943 niet meer bestond. In jouw reactie daarop beweer je dat dat niet zo is, maar de bronnen die je nu aanhaalt bevestigen dat de Weimar Republiek ophield te bestaan in 1933.

Omdat Hitler de macht had gegrepen en omdat er geen éénduidige naam is voor het land, zou je ook kunnen stellen dat het land (waar dus een staatsgreep had plaatsgevonden) eigenlijk officieel gewoon nog Weimar Republiek zou heten.

Jouw eerstgenoemde bron, history.com, vat het mooi samen in de laatste 2 alinea's (ik mag de tekst helaas niet kopiëren en plakken). Hoe je het Duitse grondgebied in de periode 1933-1945 ook wilt noemen, de Weimar Republiek was ten einde.

Wellicht kunnen de volgende namen aan de site worden toegevoegd:

Weimar Republiek (1933-1945)
Het Derde Rijk (1918-1945)

Is dus geen juiste oplossing voor het probleem.

Ik denk dat overkoepelend '(het) Duitse Rijk' afdoende is om de geboorteplaats van Volker Kriegel aan te duiden, en tegelijkertijd een hoop toekomstige discussies kan voorkomen.

Verder geen boze bedoelingen of blikken naar jou, Mssr Renard, zo is het althans van mij niet bedoeld, en ik neem aan van de andere gebruikers ook niet. Je bijdragen en kritisch denken worden juist gewaardeerd, dat je dat maar weet.

Mssr Renard
Apollo schreef:
Je hebt gelijk dat 'Duitsland' en 'West-Duitsland' technisch gezien incorrect zijn. Je vroeg: "kan Weimar Republiek als land worden toegevoegd?", waarop het antwoord van Rudi S was dat de Weimar Republiek anno 1943 niet meer bestond. In jouw reactie daarop beweer je dat dat niet zo is, maar de bronnen die je nu aanhaalt bevestigen dat de Weimar Republiek ophield te bestaan in 1933.

Dat komt omdat ik vlug ergens las dat de Weimar Republiek in naam bleef voortbestaan. Maar ik kan dat niet meer terugvinden, en bij nader inzien klopt dat ook niet.

Ik kan mij wel vinden in Duitse Rijk voor de volledige periode van vóór 1949. Ik ben benieuwd of de crew dat ook vindt.

Verder is het best intimiderend om met een oppergod te debatteren.

Ik kreeg de indruk dat je liever niet aan de term Nazi Duitsland wilde omdat je je daar niet prettig bij voelt. Daar reageerde ik op.

Als dat niet zo is, heb ik je verkeerd begrepen.

Ik vind verder gewoon dat je een terecht punt aanhaalt maar ik ben geen historicus... Zo af en toe lees ik wel eens wat maar wat de juiste term is, die discussie heb ik weinig zinnigs over te melden.

Ik vond alleen niet dat we 'besmette' namen moeten ontwijken. That's all.

Interessante periode Duitsland tussen de twee wereldoorlogen, maar voor muziek (en hier op MM) zou ik het mooi bij Duitsland houden.

Kan wel dit boek aanbevelen, heb ik nog niet gelezen, zijn andere boek wel, dat over de jaren na WOII gaat.

Harald Jähner Hoogteroes recensie - allesoverboekenenschrijvers.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 03:14 uur

geplaatst: vandaag om 03:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.