De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2023, 10:21 uur
dix schreef:
Ik open Musicmeter en wat zie ik? Een nieuwe van Dolly Parton! Daarnaast, Rolling Stones stevig bovenaan in de rotatie lijst.
Verjonging van het forum wordt op die manier wel een issue.
Ik open Musicmeter en wat zie ik? Een nieuwe van Dolly Parton! Daarnaast, Rolling Stones stevig bovenaan in de rotatie lijst.
Maakt een soort game-topic: welke OL moet zich (verplicht) uitschrijven?

Anderszins: kijk voor de grap eens bij de laatste Stones - ik heb er nix te zoeken - en wees verbaasd over de reacties en de 'virtuele' leeftijden - Dino-rock pfuh - het mocht wat!
2
geplaatst: 14 november 2023, 11:21 uur
dix schreef:
Voor verjonging zorgen de Rolling Stones echt wel, ik heb een neef van 53 jaar en die vindt dat laatste album ook echt beregoed.
0
geplaatst: 18 november 2023, 18:14 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Top 20 i.p.v. Top 10:
Ik vind het behoorlijk zwaar om met "maar" een persoonlijke top 10 op de proppen te komen, een top 20 zou een pak makkelijker zijn en me minder hartzeer geven.
Bij deze hoop ik dat iedereen er zo over denkt :-P
Ik vind het behoorlijk zwaar om met "maar" een persoonlijke top 10 op de proppen te komen, een top 20 zou een pak makkelijker zijn en me minder hartzeer geven.

Bij deze hoop ik dat iedereen er zo over denkt :-P
3
geplaatst: 18 november 2023, 23:23 uur
Wat een gedoe met al die lead singles die er wel op mogen omdat ze toevallig een dag of meer voor het album verschenen en nog een derde titel op 12" formaat bevatten. Het is bij een aantal artiesten behoorlijk scrollen geworden voor je aan reguliere albums komt. Misschien een idee om de reguliere albums helemaal bovenaan te zetten in het discografie overzicht? Waar de singles en EP's dan moeten, maakt me niet zoveel uit. Ik zou de mini-albums (vanaf 5 tracks) trouwens bij de reguliere albums onderbrengen. Dat is toch wel wat anders dan een single of een EP. Af en toe maak ik eens een slapende hond wakker.
Ik herhaal nog een voorstel van jaren geleden. Waarom niet 1 nummer aanvinken per 3 tracks? Dan mag je bij een EP van 3 tracks 1 nummer aanvinken (nu is dat 0), bij een mini-album van 6 tracks 2, bij een elpee van 9 tracks 3 en bij een langspeler van 12 tracks 4. Nu kan je bij een album van 10 tracks maar twee nummers aanvinken. Ik vind dat weinig. Mensen kiezen doorgaans voor de singles. Maar die kennen we meestal wel. Mij benieuwt het hoe populair de deep cuts zijn. Daar krijg je een beter beeld van als er op een gewoon album (dat doorgaans tussen de 9 tot 12 tracks bevat) 3 of 4 nummers mogen worden aangevinkt.
Ik herhaal nog een voorstel van jaren geleden. Waarom niet 1 nummer aanvinken per 3 tracks? Dan mag je bij een EP van 3 tracks 1 nummer aanvinken (nu is dat 0), bij een mini-album van 6 tracks 2, bij een elpee van 9 tracks 3 en bij een langspeler van 12 tracks 4. Nu kan je bij een album van 10 tracks maar twee nummers aanvinken. Ik vind dat weinig. Mensen kiezen doorgaans voor de singles. Maar die kennen we meestal wel. Mij benieuwt het hoe populair de deep cuts zijn. Daar krijg je een beter beeld van als er op een gewoon album (dat doorgaans tussen de 9 tot 12 tracks bevat) 3 of 4 nummers mogen worden aangevinkt.
0
geplaatst: 19 november 2023, 09:27 uur
Mik anders gewoon op een top-5, dan heb je nog vijf bonusalbums.
0
geplaatst: 19 november 2023, 14:52 uur
dix schreef:
Had je de nieuwe single van the Beatles al gehoord? Ook afgelopen maand uitgekomen. En ja, we schrijven toch echt 2023.

0
geplaatst: 30 november 2023, 13:40 uur
De fans waren snel en het modteam niet zo alert blijkbaar. Maar deze staat nu dubbel.
Ze hebben wel net even een andere hoes gevonden zie ik.
The Pineapple Thief - It Leads to This (2024) - MusicMeter.nl
Ze hebben wel net even een andere hoes gevonden zie ik.
0
geplaatst: 29 december 2023, 12:04 uur
In Muziek > Algemeen > albumoverzicht op jaar vraag/opmerking?!:
Hallo,
ik ben aan het kijken welke LP's ik nog hebben wil tussen de jaren 1977 en 1988
Daarvoor ga ik via albums naar overzicht en kan dan per maand per jaar kijken.
Echter het valt me wel op dat ik daar albums niet tegenkom op jaar, maar wel als ik er naar zoek.
Een voorbeeld: Graham Parker and the Rumour - The Parkerilla (1978) Graham Parker and the Rumour - The Parkerilla (1978) - MusicMeter.nl
maar op jaartal dus niet te zien, en zo zijn er nog wel meer?
Misschien is dit al eens aangekaart? maar viel me zo op. of zijn die jaren uit het LP tijdperk nog niet volledig bijgewerkt?
groeten,
Henk
Hallo,
ik ben aan het kijken welke LP's ik nog hebben wil tussen de jaren 1977 en 1988
Daarvoor ga ik via albums naar overzicht en kan dan per maand per jaar kijken.
Echter het valt me wel op dat ik daar albums niet tegenkom op jaar, maar wel als ik er naar zoek.
Een voorbeeld: Graham Parker and the Rumour - The Parkerilla (1978) Graham Parker and the Rumour - The Parkerilla (1978) - MusicMeter.nl
maar op jaartal dus niet te zien, en zo zijn er nog wel meer?
Misschien is dit al eens aangekaart? maar viel me zo op. of zijn die jaren uit het LP tijdperk nog niet volledig bijgewerkt?
groeten,
Henk
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 december 2023, 13:05 uur
hdelange schreef:
Ik neem aan dat albums alleen in dat overzicht verschijnen als er ook een releasedatum van geregistreerd is. Als ik het wel heb, is dat op zeker moment verplicht gesteld bij het toevoegen van nieuwe albums, maar bij alles wat er toen al op stond, is de releasedatum alleen aanwezig als iemand die later alsnog toegevoegd heeft.Misschien is dit al eens aangekaart? maar viel me zo op. of zijn die jaren uit het LP tijdperk nog niet volledig bijgewerkt?
0
geplaatst: 29 december 2023, 13:49 uur
ja dat dacht ik later ook al aan toen ik het net had geplaatst, dat zal het dan wel zijn.
Wel jammer want dan mist er nogal wat als je op jaar kijkt, maar goed is niet anders dan.
dank je!
Wel jammer want dan mist er nogal wat als je op jaar kijkt, maar goed is niet anders dan.
dank je!
0
geplaatst: 1 januari 2024, 13:37 uur
Klein dingetje: kan Sudan Soedan heten, of eventueel Zuid-Soedan Zuid-Sudan?
0
Mssr Renard
geplaatst: 6 januari 2024, 17:44 uur
Kan een crewlid deze verwijderen of hernoemen (ik zie niet waar ze bij horen, waarschijnlij, verzamel oude tracks):
Bachman Turner Overdrive* - MusicMeter.nl
Bachman -Turner Overdrive - MusicMeter.nl
Dit is de schrijfwijze:
Bachman-Turner Overdrive - MusicMeter.nl
Bachman Turner Overdrive* - MusicMeter.nl
Bachman -Turner Overdrive - MusicMeter.nl
Dit is de schrijfwijze:
Bachman-Turner Overdrive - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 12 januari 2024, 12:03 uur
Weet iemand waar onderstaand (discussie)topic is gebleven? "Toplijsten (centraal topic)" bestond uit ca. 200-300 pagina's en is nu niet meer vindbaar via de zoekfunctie. Googelen levert een dode link op. Zou toch zonde zijn als het voor de eeuwigheid verwijderd is. Ik ging er ook vanuit dat forumstopics niet zomaar vernietigd werden, tenzij er sprake is van dubbele topics die worden samengevoegd of als het over een onderwerp gaat dat op MuMe niet is toegestaan.
https://i.vgy.me/eJ0Y6i.png
Toplijsten (centraal topic) - MusicMeter.nl - web.archive.org
https://i.vgy.me/dJJreG.png
https://i.vgy.me/eJ0Y6i.png
https://i.vgy.me/dJJreG.png
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 januari 2024, 12:11 uur
Gretz schreef:
Weet iemand waar onderstaand (discussie)topic is gebleven? "Toplijsten (centraal topic)" bestond uit ca. 200-300 pagina's en is nu niet meer vindbaar via de zoekfunctie. Googelen levert een dode link op. Zou toch zonde zijn als het voor de eeuwigheid verwijderd is. Ik ging er ook vanuit dat forumstopics niet zomaar vernietigd werden, tenzij er sprake is van dubbele topics die worden samengevoegd of als het over een onderwerp gaat dat op MuMe niet is toegestaan.
(afbeelding)
(afbeelding)
Het topic lijkt inderdaad verdwenen. Daar is ook niks meer aan te doen (er worden geen backups van losse posts/topics bijgehouden). Hoe dat gebeurd is, is onduidelijk: een mod kan een heel topic verwijderen, maar die operatie is wel dermate ingewikkeld dat je dat niet per ongeluk even doet. Er staat me iets bij dat op zeker moment een backup van de hele site teruggezet moest worden - wellicht is daar toen een deel van de topics gesneuveld met deze als zichtbaar slachtoffer.Weet iemand waar onderstaand (discussie)topic is gebleven? "Toplijsten (centraal topic)" bestond uit ca. 200-300 pagina's en is nu niet meer vindbaar via de zoekfunctie. Googelen levert een dode link op. Zou toch zonde zijn als het voor de eeuwigheid verwijderd is. Ik ging er ook vanuit dat forumstopics niet zomaar vernietigd werden, tenzij er sprake is van dubbele topics die worden samengevoegd of als het over een onderwerp gaat dat op MuMe niet is toegestaan.
(afbeelding)
(afbeelding)
Lang verhaal kort: wij weten het ook niet.
0
geplaatst: 16 januari 2024, 10:35 uur
En in dit topic zijn plots alle berichten weg: Youtube.com - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 16 januari 2024, 10:37 uur
Oh jee. Er zijn bepaalde topics waarbij ik wel echt zou balen als dit gebeurt. 
Tim94 Kan jij wellicht zien wat hier is gebeurd?

Tim94 Kan jij wellicht zien wat hier is gebeurd?
1
Mssr Renard
geplaatst: 16 januari 2024, 11:41 uur
trebremmit schreef:
Ik zie alle berichten nog.
Ik zie alle berichten nog.
Ik ook. Maar gisteren toen Teunnis het deeplinkte niet. Dus misschien heeft het te maken met het deeplinken zelf.
Dit was de link van Teunnis: Youtube.com - MusicMeter.nl
Dit is de link waar ik wel berichten zie: Youtube.com - MusicMeter.nl
0
Mssr Renard
geplaatst: 16 januari 2024, 11:45 uur
Raar ik zie nu geen berichten wel de melding " dit topic bevat geen berichten".
Even in het kruimelpad op 'Youtube.com' klikken. Dan kom je op de eerste (of laatste, ligt aan je instellingen) pagina van die thread.
1
geplaatst: 16 januari 2024, 11:46 uur
1
geplaatst: 16 januari 2024, 11:47 uur
Ik weet niet wat een kruimelpad is, maar als ik op 'Youtube.com' klik zoals in die screenshot verandert er niks.
0
geplaatst: 16 januari 2024, 11:50 uur
Misschien ligt het aan de browsers, ik gebruik Ipad/safari en ik krijg de inhoud gewoon te zien, met de uitgebreidere link krijg ik ook niks te zien
1
geplaatst: 16 januari 2024, 11:50 uur
Ik zie gewoon alle berichten staan als ik op de 2de link van mrs renard klik, en ook op de link van teunis, de eerste link van mrs renard krijg ik een leeg topic.
0
Mssr Renard
geplaatst: 16 januari 2024, 11:51 uur
Arrie schreef:
Ik weet niet wat een kruimelpad is, maar als ik op 'Youtube.com' klik zoals in die screenshot verandert er niks.
Kruimelpad is (waarschijnlijk) een vakterm. In dit geval bedoel ik 'Muziek / Algemeen / Youtube.com'.
Elk van deze is aanklikbaar, dit is bedoelt op terug te navigeren. Bij mij werkte het als ik er op klikte.
* denotes required fields.