MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Uitgebreide artiestenpagina

zoeken in:
Jordy, dit is echt fantastisch. Ontzettend leuk speelgoed.

Hoe werkt het eigenlijk met een split EP of een eenmalig samenwerkingsalbum? Bijvoorbeeld de EP van Iron & Wine en Calexico. Ik kan niet twee artiesten aan het album hangen, dus er ontstaat automatisch een pagina voor "Iron & Wine / Calexico". Wat moet ik nu doen met deze pagina? Een aparte bandpagina maken lijkt me niet echt handig, aangezien het een eenmalige samenwerking is. En als alias kan ik er ook niks mee, want ik mag maar 1 originele artiest opgeven. Hoe krijg ik deze EP toch gelinkt aan zowel de discografie van Iron & Wine als die van Calexico? Hetzelfde geldt uiteraard voor vele andere split EP's e.d. waarbij niet een nieuwe band is gevormd en beide artiesten hun eigen naam behouden.

bubbachups schreef:
dus er ontstaat automatisch een pagina voor "Iron & Wine / Calexico". Wat moet ik nu doen met deze pagina? Een aparte bandpagina maken lijkt me niet echt handig, aangezien het een eenmalige samenwerking is.

Toch wel, deze samenwerking krijgt een eigen pagina in de huidige opzet, ik zou niet weten waarom niet.

Jordy schreef:
(quote)

Toch wel, deze samenwerking krijgt een eigen pagina in de huidige opzet, ik zou niet weten waarom niet.

Mag ik dan wel een band als lid van een andere band opgeven?

Het is moeilijk om dit voor Pink Floyd in te vullen. Naar mijn weten heeft Richard Wright er van 1965 tot 1981 bijgezeten, maar is er in 1987 weer bijgekomen.
Wat te doen??

Jordy schreef:
(quote)

De meeste split albums zijn helemaal geen samenwerkingen op artistiek gebied. Vaak is het gewoon een handvol nummers van de éne artiest en een handvol van de andere. Het lijkt me simpelweg incorrect om daar een aparte artiestenpagina voor te maken.

Wat betreft de statistieken; voorbeeldje: Songs: Ohia is een alias van Jason Molina. Songs: Ohia heeft dus geen eigen artiestenpagina. Als ik op die naam klik dan wordt ik automatisch doorgelinkt naar de artiestenpagina van Jason Molina.

Op die pagina worden echter enkel de albums van Jason Molina meegenomen in de statistieken (aantal stemmen, gemiddelde, st.dev.) en niet zijn albums onder alias Songs: Ohia. Is het niet beter om dan juist wel zijn albums onder alias mee te nemen? Anders blijven de albums onder alias altijd buiten beschouwing in de statistieken.

Ik vind het eerlijk gezegt een beetje vreemd dat je bij een solo-artiest wel zijn/haar echte naam kan opgeven, maar bij een groep/samenwerking niet.

Dus bij 'Anastacia' staat er wel 'Anastacia Lyn Newkirk' bij. Maar bij U2 staat er bij Bono en the Edge hun echte namen niet.

Stoor ik mij totaal niet aan.

Leuk werk, die artiestenpagina's. Ben ik trouwens de enige die dat pop-up kalendertje in de hens wil steken?

lebowski schreef:
Leuk werk, die artiestenpagina's. Ben ik trouwens de enige die dat pop-up kalendertje in de hens wil steken?

Dat kalendertje is inderdaad vrij irritant. Het is veel eenvoudiger, gebruiksvriendelijker en vooral sneller om de datum gewoon handmatig in te voeren. Dat kalendertje zit eigenlijk alleen maar in de weg.

Trouwens, nog iets: bij mij is bij alle artiestenplaatjes de rechter kaderlijn niet zichtbaar (IE 6).
Ik zie dus plaatjes die ahw weglekken naar de rechterkant, geen flauw idee of iemand anders dit ook heeft.

Electro_
Ik heb dat ook Stoor me er niet echt aan maar helemaal netjes staat dat niet natuurlijk.

Toine Rorije
Ik zie dan niet zo wat de geboortedatum van een artiest precies toevoegt, maar verder is het een prima systeem.
De site is trouwens ook ineens erg traag, al weet ik niet of dat híer iets mee te maken heeft.

Electro_
En ook daar heb ik last van. En dát vind ik wel erg irritant

Hier ook al

Er lijkt nog iets fout te gaan (soms) met aliassen

voorbeeld: Bobby Digital is een alias van RZA

De rechtstreekse link naar Bobby Digital is dit:

http://www.musicmeter.nl/artist/1811

daar zie je nu een rare lege pagina. Geeft niet, want als het goed is moet je nergens op de gehele site bovenstaande link tegenkomen. Als je zoekt op 'bobby digital' verwijst het zoekresultaat naar de pagina van RZA.

Ik vermoed dat onder sommige omstandigheden toch nog naar een alias gelinkt wordt. Kom je dit ergens tegen, kom je een rare lege pagina tegen zoals hierboven, meld dan even hoe en wat svp

Hier gaat nog iets mis, waarschijnlijk vanwege het kleine plaatje. Het woord 'Leden' staat over het stukje tekst heen:

http://www.musicmeter.nl/artist/2713

obsessed schreef:
Hier gaat nog iets mis, waarschijnlijk vanwege het kleine plaatje. Het woord 'Leden' staat over het stukje tekst heen:

http://www.musicmeter.nl/artist/2713

Komt vaker voor: kwestie van een groter plaatje zoeken en dan is het inderdaad opgelost

Dat snap ik, maar het zou natuurlijk met een klein plaatje ook goed moeten gaan

obsessed schreef:
Dat snap ik, maar het zou natuurlijk met een klein plaatje ook goed moeten gaan

Of er zouden alleen plaatjes met een minimale hoogte ingevoerd kunnen worden.
Weet iemand die hoogste trouwens, dat vind ik sowieso wel handig om te weten dan...

JonnieBrasco
In het kader van puntjes op de i zetten heb ik een opmerking over de datums die je kan invoeren. Je kan een "van" en een "tot" datum invullen. Ik zou liever zien dat "tot" veranderd in "t/m", zeker omdat in de meeste gevallen niet specifieke datums worden gebruikt maar dat maand + dag achterwege worden gelaten.
Voorbeeld: Als er een wisseling van bandlid plaatsvindt zie je nu dat we dit invoeren als: bandlid 1 "van 1987 tot 1989", bandlid 2 "vanaf 1990". Doordat er "tot" staat vergeten we er handmatig een jaartje bij op te tellen, in dit voorbeeld zou er in 1989 dus geen bandlid zijn.

Nog een klein puntje in dezelfde categorie. Soms is een bandlid maar heel even aanwezig geweest, ik heb al een aantal keer zien staan: (van 1994 tot 1994) bijvoorbeeld. Het zou misschien mooier staan om indien de start- en einddatum in hetzelfde jaar vallen er gewoon (1994) van te maken.

neo
Als een album bij een artiest verschijnt onder naam of live ofzo, staat de titel van het album erbij. Gaat het om een samenwerking worden alleen de twee of meerdere artiesten vermeld. Zie hier: http://www.musicmeter.nl/artist/8136

En Jordy ik zou graag zien dat je iets kan uitvinden zodat samenwerkingen ook gewoon onder score gezet kunnen worden op een of andere manier. Zou erg tof zijn

En als je Lisa Gerrard & Pieter Bourke beiden hebt ingevoerd op ''hun'' pagina met de twee leden apart, verschijnt er slechts 1 bij Lisa Gerrards'pagina. Kan dat niet gewoon allemaal op 1 pagina worden aangegeven. Stel dat iemand altijd in samenwerkingen met vele verschillende iets doet, heb ik toch liever al die artiesten namen en albumnamen op haar eigen pagina.

neo schreef:
Gaat het om een samenwerking worden alleen de twee of meerdere artiesten vermeld.

Da's de bedoeling ook Je ziet alle groepen/samenwerkingen waar een persoon in zit zodat je door kunt klikken.

Sorry maar ik vind dat groep-albums niet rechtstreeks op de pagina van een lid van de groep/band horen, ze zijn via 1 doorklik alsnog te bekijken

neo
Ik zou als bezoeker in 1 oogopslag willen kunnen zien wat iemand allemaal heeft gedaan. Gerrrard hoort ook bij de band Dead Can Dance, waarvan ik kan begrijpen als alleen de bandnaam er dan staat. Maar zij zelf met iemand in samenwerking zonder een andere naam zou gewoon helemaal duidelijk op de pagina moeten staan.

neo
En nog iets:

http://www.musicmeter.nl/album/40292

Gewoon een uitgaven van twee verschillende werken van twee verschillende componisten samen gegooid op 1 cd. Dit komt dat dus onder groep/samenwerking te staan, terwijl die twee benamingen aanduiden dat het om een artiest gaat die met andere in 1 groep/band zit of een artiest die samen met een andere artiest werkt. In dit geval geen van beiden.

neo
Vond nog wat:

http://www.musicmeter.nl/artist/17370

Deze heeft dus enkele malen met Gerrard samen wat gedaan. Nu staat Gerrard dikgedrukt en kan ik doorklikken naar haar pagina. Bij Bourke nog niet. Moet er dan eerst een solo album van hem opstaan zodat er een normale pagina voor hem is?

hoe kan je voor een plaatje erbij zorgen??

Geweldig dit Jordy!

Hier zat ik echt op te wachten, gelijk het één en ander ingevuld.

Net geprobeerd Pulp toe te voegen. Het plaatje bleek niet goed te zijn en vervolgens moet alles overnieuw. Kan daar niet wat aan gedaan worden? Best frustrerend voor een band die in de loop der jaren zo'n 20 bandleden heeft gehad. Ben blij dat ik alleen de huidige bandleden en het bekendste ex-lid erin had gezet.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.