De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 29 mei 2008, 19:38 uur
Volgens mij zouden ze die mogelijkheid om 0.5* te stemmen beter afschaffen...
0
geplaatst: 29 mei 2008, 19:41 uur
bennerd schreef:
Of daarbij een bel, de je vertelt "Motiveren die hap!!!
0
geplaatst: 29 mei 2008, 19:44 uur
0,5 stemmen is je zowiezo al verdacht maken. Ik stuur naar verdachte 0,5's (zowat de helft van de gevallen) een PM, en daar krijg ik steeds een verdacht antwoor dop terug:
"ik vondt het niet goed"
"De titel en de hoes lijken me allesinds zeer lelijk"
"hou op met zeiken man, ik geef zoveel 0,5 stemmen aan om het even welke artiest als ik wil"
En dergelijke.
Het profiel van de verdachte stemmer: (klopt meestal)
Een R&B, rap, top 50 rotzooi fanaat die nog maar enkele dagen ingeschreven is en op het metalalbum bovenaan de lijst beste album van 2008 een 0,5 heeft, en alle andere albums 5,0*.
Ik stem overgens niet meer: ik veranderde toch constant van mening, en soms weet ik niet goed wat uit te delen. Daarom geen stemmen meer. Woorden zeggen meer dan stemmen.
"ik vondt het niet goed"
"De titel en de hoes lijken me allesinds zeer lelijk"
"hou op met zeiken man, ik geef zoveel 0,5 stemmen aan om het even welke artiest als ik wil"
En dergelijke.

Het profiel van de verdachte stemmer: (klopt meestal)
Een R&B, rap, top 50 rotzooi fanaat die nog maar enkele dagen ingeschreven is en op het metalalbum bovenaan de lijst beste album van 2008 een 0,5 heeft, en alle andere albums 5,0*.

Ik stem overgens niet meer: ik veranderde toch constant van mening, en soms weet ik niet goed wat uit te delen. Daarom geen stemmen meer. Woorden zeggen meer dan stemmen.
0
geplaatst: 29 mei 2008, 19:48 uur
Gerards Dream schreef:
Volgens mij begrijpen we elkaar even niet. Het gaat in dit geval over haatstemmen jegens een bepaalde artiest. wat ik probeerde te zeggen met mijn vorige bericht als je ziet dat iemand een hele rij albums van een bepaalde artiest een 0.5 geeft, dat er iets loos is en dat hij of zij een niet zo betrouwbare user is. Een artiest al bij voorbaat een 0.5 geven is voor mijn niet reëel te noemen. Er kan namelijk best een album zijn dat wel een beetje de moeite waard is. Alleen 0.5 stemmen is bij mij al een soort van verdacht gedrag.
Volgens mij begrijpen we elkaar even niet. Het gaat in dit geval over haatstemmen jegens een bepaalde artiest. wat ik probeerde te zeggen met mijn vorige bericht als je ziet dat iemand een hele rij albums van een bepaalde artiest een 0.5 geeft, dat er iets loos is en dat hij of zij een niet zo betrouwbare user is. Een artiest al bij voorbaat een 0.5 geven is voor mijn niet reëel te noemen. Er kan namelijk best een album zijn dat wel een beetje de moeite waard is. Alleen 0.5 stemmen is bij mij al een soort van verdacht gedrag.
Klopt, je hebt gelijk, het ging even langs elkaar heen. Ik vind het prima als iemand een album een 0,5 geeft, maar licht het dan even toe. Van al mijn stemmen heb ik 1x een 0,5 uitgedeeld en dat was een probeersel uit een ander genre en ik werd letterlijk agressief van die plaat, nog nooit zoiets slechts gehoord als dat en dat heb ik ook bij desbetreffende album vermeld.
Hetgene wat mij dan zo stoort is dat een user in 5 minuten tijd alleen maar die 0,5 uitdeelt, maar goed, dat is mijn mening..
0
geplaatst: 29 mei 2008, 20:01 uur
musicfriek schreef:
Klopt, je hebt gelijk, het ging even langs elkaar heen. Ik vind het prima als iemand een album een 0,5 geeft, maar licht het dan even toe. Van al mijn stemmen heb ik 1x een 0,5 uitgedeeld en dat was een probeersel uit een ander genre en ik werd letterlijk agressief van die plaat, nog nooit zoiets slechts gehoord als dat en dat heb ik ook bij desbetreffende album vermeld.
Hetgene wat mij dan zo stoort is dat een user in 5 minuten tijd alleen maar die 0,5 uitdeelt, maar goed, dat is mijn mening..
"(quote)
Dat ben ik met je eens, zoiets zou eigenlijk niet moeten kunnen. Het klinkt wellicht kinderachtig, maar in dat geval zou een dergelijke gebruiker even op pauze moeten worden gezet. Zodat hij of zij tot na denken wordt gezet en dat dit niet de bedoeling is.
0
geplaatst: 29 mei 2008, 20:09 uur
Gerards Dream schreef:
(quote)
Het was alleszins heel sarcastisch bedoeld. Al die commotie rond een 0.5*-stem...
Waarom zouden we die mogelijkheid hebben om zo'n score te geven als het "moreel onverantwoord" is? Lijkt mij maar een vreemde redenering. Natuurlijk, ik zal ook wel eens steigeren bij het zien van die score bij mijn favoriete albums, en ik heb ook liefst een verduidelijking (lees: post waarin de stem duidelijk gemaakt wordt), maar om er nou zo een spel van te maken

0
geplaatst: 29 mei 2008, 20:15 uur
bennerd schreef:
Het was alleszins heel sarcastisch bedoeld. Al die commotie rond een 0.5*-stem...
Waarom zouden we die mogelijkheid hebben om zo'n score te geven als het "moreel onverantwoord" is? Lijkt mij maar een vreemde redenering. Natuurlijk, ik zal ook wel eens steigeren bij het zien van die score bij mijn favoriete albums, en ik heb ook liefst een verduidelijking (lees: post waarin de stem duidelijk gemaakt wordt), maar om er nou zo een spel van te maken
(quote)
Het was mijn bedoeling niet om er zo'n spel van te maken, maar als je verkeerd wordt begrepen en ienand reageerd daarop krijg je een dergelijke vertoning. Laten we daarom dit afspreken ik plaats hier weer wat als het mij tot hier zit. Duidelijk.
0
geplaatst: 29 mei 2008, 20:17 uur
bennerd schreef:
Toch iets beter lezen, het gaat hier om een hele serie 0,5 stemmen. En Tina Turner is allesbehalve mijn favoriete artiest te noemen..
Maar dit soort dingen vallen mij dus gewoon op. En daar maak ik melding van, daar is dit topic toch ook voor?
0
geplaatst: 29 mei 2008, 20:36 uur
musicfriek schreef:
Toch iets beter lezen, het gaat hier om een hele serie 0,5 stemmen. En Tina Turner is allesbehalve mijn favoriete artiest te noemen..
Maar dit soort dingen vallen mij dus gewoon op. En daar maak ik melding van, daar is dit topic toch ook voor?
(quote)
Maar dit soort dingen vallen mij dus gewoon op. En daar maak ik melding van, daar is dit topic toch ook voor? Tuurlijk hoor, en het was geen persoonlijke aanval, noch tegen jou, noch tegen Gerards Dream. Mijn excuses als jullie die indruk kregen.
Maar ik bedoel het veel algemener. Het is inderdaad opvallend als iemand een 0.5* geeft, maar daar zou eigenlijk tegenover moeten staan dat een 5* ook opvallend is. Maar over een 5*-stem hoor ik maar weinig mensen klagen. (Ben je nog mee?)
Voor mij geld: iedere stem die goed onderbouwd is, is een tellende stem. Niets verdacht voor mij. Zelfs niet als je alle albums van een artiest 0.5* geeft. Ik zal het wel jammer vinden als de artiest in kwestie een van mijn favorieten is, maar zolang je je eigen stem duidelijk verklaard, zal ik er weinig problemen van maken (en het zeker niet verdacht vinden of iets dergelijks.)
0
geplaatst: 29 mei 2008, 21:02 uur
Dat heb hier op de MusicMeter eerder geschreven, bij extreem stemmen dit even motiveren door een bericht. Zoiets schept duidelijkheid en voorkomt een dergelijke discussie als deze. Sorry dat ik zo snel weer terug was.
0
geplaatst: 30 mei 2008, 07:15 uur
bennerd schreef: Zelfs niet als je alle albums van een artiest 0.5* geeft.
dit geeft m.i. weer dat het hiet je genre is, dus waarom dan er op gestemd?
Een vergelijkbaar kunstje haalt slangehuid uit met Ry Cooder waar hij 2,5en aan het uitdelen is.
Waarlijk een kenner.
En verder erger ik me er niet aan hij doet maar.
Sticks and stone may brake my bones, but votes can never hurt me.
0
geplaatst: 30 mei 2008, 10:00 uur
Tja, dit kan je natuurlijk ook omdraaien. Er zijn users die elke scheet van Mark Knopfler en zijn Dire Straits of Frank Zappa 5* geven.
Dan kun je er vanuit gaan dat dat fans zijn. Zullen we die stemmen dan ook maar even weg halen? Want alsje alles wat zo iemand doet 5* waard vindt, dan ben je toch ook bevooroordeeld.
En als iemand in 5 minuten een compleet euvre stemmen geeft, wil dat nog steeds niet zeggen dat hij het niet gehoord heeft.
Ik blijf vinden dat stemmen persoonlijk is en dat je niet zomaar stemmen weg kan gaan halen. Die 5* van Fans vallen mooi weg tegen de 0,5* van de haters.
Als ik alles van Abba 0.5 * geef, dan komt dat omdat ik het erg slecht vindt. Ik heb ze echt allemaal gehoord, waarschijnlijk wel 20x of meer.
Ik zeg niet dat Abba slechte muziek maakt, maar ik vind het echt erg slechte muziek. Nu zou ik daar niet alles 0,5 mogen stemmen?
Maar mijn zusje, (waar ik dit van ken en die mega fan is) mag wel alles van Abba 5* geven?
Beetje raar.
Dan kun je er vanuit gaan dat dat fans zijn. Zullen we die stemmen dan ook maar even weg halen? Want alsje alles wat zo iemand doet 5* waard vindt, dan ben je toch ook bevooroordeeld.
En als iemand in 5 minuten een compleet euvre stemmen geeft, wil dat nog steeds niet zeggen dat hij het niet gehoord heeft.
Ik blijf vinden dat stemmen persoonlijk is en dat je niet zomaar stemmen weg kan gaan halen. Die 5* van Fans vallen mooi weg tegen de 0,5* van de haters.
Als ik alles van Abba 0.5 * geef, dan komt dat omdat ik het erg slecht vindt. Ik heb ze echt allemaal gehoord, waarschijnlijk wel 20x of meer.
Ik zeg niet dat Abba slechte muziek maakt, maar ik vind het echt erg slechte muziek. Nu zou ik daar niet alles 0,5 mogen stemmen?
Maar mijn zusje, (waar ik dit van ken en die mega fan is) mag wel alles van Abba 5* geven?
Beetje raar.
0
geplaatst: 30 mei 2008, 18:39 uur
Ja, maar het grote verschil is meestal wel dat als men meerdere albums 5 sterren geeft er dan wel een verhaal of verklaring bij staat. Bij 0,5 stemmen zie ik echter zelden een toelichting. Wat dan op mij weer heel anders overkomt, snap je? Maar goed, we hebben een verschillende mening en laat het hier ook bij 

0
geplaatst: 30 mei 2008, 23:33 uur
musicfriek schreef:
Om Jordy even aan te halen...
Jordy schreef:
Overigens netter om klachten over specifieke users via een PM te doen.
Overigens netter om klachten over specifieke users via een PM te doen.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 19:32 uur
In De Site > Algemeen > Haatstemmen:
Ik zie steeds vaker gemiddelden voorbij komen bij albums die opmerkelijk laag zijn, bij albums van populaire artiesten is dit dan vooral het geval. Kan hier wat tegen gedaan worden, want ik heb moeite om het hele idee van deze website nog serieus te nemen.
Ook deze site heeft z'n eigen Kane-haters, de kotsers op de Top 40 liedjes en dat is te merken zeg. Aanleiding tot dit topic is het gemiddelde bij het nieuwe album van Jeroen van der Boom, waar 22 stemmen op zijn uitgebracht en slechts één user de moeite heeft genomen om zijn stem toe te lichten. De lage score verwijt ik dan ook aan de mensen die de hits te vaak hebben gehoord en dus in een semi-stoere bui een lage score uitbrengen, met een 1,20 als gemiddelde.
Ik houd ook niet van alle muziekstromingen, maar laat m'n gezicht dan ook niet zien bij albums van Frans Bauer, Amy Winehouse of Alain Clark.
Is het wellicht mogelijk dat je stem alleen telt als je deze ook middels een reactie hebt toegelicht? Dit zal een hoop vervelende usertjes ontmoedigen tot het verder verzieken van deze website.
Ik zie steeds vaker gemiddelden voorbij komen bij albums die opmerkelijk laag zijn, bij albums van populaire artiesten is dit dan vooral het geval. Kan hier wat tegen gedaan worden, want ik heb moeite om het hele idee van deze website nog serieus te nemen.
Ook deze site heeft z'n eigen Kane-haters, de kotsers op de Top 40 liedjes en dat is te merken zeg. Aanleiding tot dit topic is het gemiddelde bij het nieuwe album van Jeroen van der Boom, waar 22 stemmen op zijn uitgebracht en slechts één user de moeite heeft genomen om zijn stem toe te lichten. De lage score verwijt ik dan ook aan de mensen die de hits te vaak hebben gehoord en dus in een semi-stoere bui een lage score uitbrengen, met een 1,20 als gemiddelde.
Ik houd ook niet van alle muziekstromingen, maar laat m'n gezicht dan ook niet zien bij albums van Frans Bauer, Amy Winehouse of Alain Clark.
Is het wellicht mogelijk dat je stem alleen telt als je deze ook middels een reactie hebt toegelicht? Dit zal een hoop vervelende usertjes ontmoedigen tot het verder verzieken van deze website.
0
geplaatst: 2 juni 2008, 15:38 uur
ForgottenSon schreef:
Even kort hier een reactie op jou stellngen.
In je eerste alinea heb je het over de lage stemgemiddelen op bepaalde albums, waarvan jezelf denkt dat dit hoger moet zijn. Gezien de vele users die op deze site actief zijn denk ik dat dit wel klopt. En dit een kwestie is van iets hoger te hebben zitten dan het daadwerklijk is.
In het tweede deel van je bericht heb je het over de haatstemmen. Dat blijft een probleem wat je niet zo maar oplost. Hiervoor, ik blijf het zeggen, moet echt gaan gelden motiveren ervan, zodat inzichtelijk wordt gemaakt waarom. En of dit top 40 publiek is of iets anders moet hier niets uitmaken. Eigen verantwoordelijkheid dient in mijn ogen de basis te vormen.
De derde alinea gaat over muziekstromingen waar je niets mee hebt en dat je daar je hoofd niet laat zien. Dat is opzich verstandig te noemen, maar hierdoor sluit je wel een deel af wat wellicht interessant kan zijn. Zelf heb ik inmiddels gebruikers gevonden die mijn oren positief hebben geopend, waardoor ik opnieuw ben begonnen met experimenteren met muziek, zonder daarbij mijn wortels te verliezen. Begin daarom eerst met rondkijken welke users zo'n beetje in jou straatje passen.
In één van je laaste zinnen heb je het over het eventueel verzieken van deze site. Ik denk dat dit wel mee valt. Zie hiervoor bijvoorbeeld de discussie bij het album The Man-Machine van Kraftwerk om te zien hoe constructief dit kan verlopen. Pittig en in stijl
0
geplaatst: 3 juni 2008, 15:01 uur
Bij Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust (2008):
1 stem is van DjArend en die klopt aangezien hij die voor zijn winkel op gestuurd heeft gekregen. Die andere is van Coldwarkids en is denk ik nep.
1 stem is van DjArend en die klopt aangezien hij die voor zijn winkel op gestuurd heeft gekregen. Die andere is van Coldwarkids en is denk ik nep.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 17:47 uur
Woody heb jij verstand van dingen als ik, nou denk ik niet
ik werk ook in platenzaak en dan krijg je ook dingen op gestuurd maarja vooral niet geloven, dit gaat over een nieuw album van Sigur Ros waarop je moet reageren en niet waarmee je met iemand anders moet bemoeien
ik werk ook in platenzaak en dan krijg je ook dingen op gestuurd maarja vooral niet geloven, dit gaat over een nieuw album van Sigur Ros waarop je moet reageren en niet waarmee je met iemand anders moet bemoeien
0
geplaatst: 3 juni 2008, 17:58 uur
Zou je ons dan wat meer willen vertellen over deze cd? Bevredig onze nieuwsgierigheid zou ik zeggen. Het is juist zo leuk om nu al meer te lezen over dit te verschijnen album!
0
geplaatst: 3 juni 2008, 18:00 uur
coldwarkids schreef:
Tja, je eigen bericht werkt niet zo in je voordeel:
coldwarkids schreef:
al was het een te vroege stem who cares alsof je niet op dingen mag stemmen op musicmeter.nl mensen zitten tegenwoordig op elkaars hielen op internet (bang om een stem neer te zetten) of je word al gelijk confronteerd met veel discussies
al was het een te vroege stem who cares alsof je niet op dingen mag stemmen op musicmeter.nl mensen zitten tegenwoordig op elkaars hielen op internet (bang om een stem neer te zetten) of je word al gelijk confronteerd met veel discussies
Ik wilde in eerste instantie gewoon weten wat je van het album vindt toen ik zag dat je een stem had uitgebracht. we zijn er allemaal nieuwschierig naar namelijk. (net als jij toen je aan djarend vroeg hoe het album klinkt). Dan kom jij vervolgens met bovenstaand antwoord.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 20:32 uur
Jesus christ, laat coldwarkids lekker stemmen als hij het gehoord heeft, die nerdy discussie of hij het wel of niet gehoord heeft is totaal oninteressant en kinderachtig.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 21:25 uur
Ataronchronon schreef:
Jesus christ, laat coldwarkids lekker stemmen als hij het gehoord heeft, die nerdy discussie of hij het wel of niet gehoord heeft is totaal oninteressant en kinderachtig.
blijkbaar mag ik de nieuwste cd's niet horen en stemmen want anders krijg je dit kinderachtig gediscuseer, omdat ze het zelf niet kunnen horen tja wat kan ik eraan doen, weinig....
0
geplaatst: 3 juni 2008, 21:27 uur
Waarom vertel je niet gewoon wat meer over het album? Ben je meteen van alle discussie af. Door de inhoudelijke vragen over dit album uit de weg te gaan maak je jezelf alleen maar (onnodig) verdacht.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 22:16 uur
Ataronchronon schreef:
Ik snap sowieso niet wat het uitmaakt of iemand op een cd gestemd heeft zonder die te beluisteren. Kan mij dat nou schelen, als hij dat leuk of cool vindt overkomen.. lekker boeiend

0
geplaatst: 3 juni 2008, 22:32 uur
Montorsi schreef:
Ik snap sowieso niet wat het uitmaakt of iemand op een cd gestemd heeft zonder die te beluisteren. Kan mij dat nou schelen, als hij dat leuk of cool vindt overkomen.. lekker boeiend
In dat geval kunnen we het hele puntensysteem maar beter gelijk in de prullenbak gooien nietwaar.
Ik verwacht net als vele anderen juist een uitvoeriger bespreking en wat is nu leuker dan juist met de primeur te komen?! Maar het enige dat we zien is een in de verdediging schietende user die zich totaal niet over het album zelf uitspreekt.
Het zal best dat ik de site dan te serieus neem, maar mag het? Ik erger me ook aan al die tegenstemmen bij artiesten als Borsato en consorten: die geven zo ook geen goed beeld van een cd. We vragen bij dit album om meer info en die krijgen we niet: dat is jammer. Nu wordt het afgedaan als kinderachtig gediscussieer en vervolgens verlagen we met een halfje. Vertel daar dan wat bij: waarom ben je het album minder gaan vinden? Is het te toegankelijk, raakt het je niet meer? Vanwaar de omslag? Maar nee, dat mogen we niet vragen want dat is kinderachtig

0
geplaatst: 3 juni 2008, 22:49 uur
aERodynamIC schreef:
In dat geval kunnen we het hele puntensysteem maar beter gelijk in de prullenbak gooien nietwaar.
Ik verwacht net als vele anderen juist een uitvoeriger bespreking en wat is nu leuker dan juist met de primeur te komen?! Maar het enige dat we zien is in in de verdeging schietende user die zich totaal niet over het album zelf uitspreekt.
Het zal best dat ik de site dan te serieus neem, maar mag het? Ik erger me ook aan al die tegenstemmen bij artiesten als Borsato en consorten: die geven zo ook geen goed beeld van een cd. We vragen bij dit album om meer info en die krijgen we niet: dat is jammer. Nu wordt het afgedaan als kinderachtig gediscussieer en vervolgens verlagen we met een halfje. Vertel daar dan wat bij: waarom ben je het album minder gaan vinden? Is het te toegankelijk, raakt het je niet meer? Vanwaar de omslag? Maar nee, dat mogen we niet vragen want dat is kinderachtig
(quote)
Ik verwacht net als vele anderen juist een uitvoeriger bespreking en wat is nu leuker dan juist met de primeur te komen?! Maar het enige dat we zien is in in de verdeging schietende user die zich totaal niet over het album zelf uitspreekt.
Nee dat puntensysteem heeft daar verder niks mee van doen, dat is meer dan prima. Doordat dit een internetsite is kun je gewoon niet controleren of iemand daadwerkelijk de cd beluisterd heeft. Wil je dat ook wel controleren vraag ik me af. Zolang je in stand houdt dat er op cd's gestemd kan worden vóórdat ze officieel gereleased komen die dingen voor. Stel dat coldwarkids deze CD nog niet beluisterd blijkt te hebben, dan zullen jullie zijn stem verwijderen, die dan weer terugkeert, is het niet vlak erna, dan is het wel na de officiele release, terwijl je dan net zo goed niet weet of hij dit keer wel 'oprecht' heeft gestemd. Ik snap de intresse voor zijn mening ook wel, maar ook niet meer dan dat. Ik begrijp niet dat er opgeroepen wordt zijn stem te verwijderen, wat is het probleem dan in hemelsnaam

Het is bekend dat de CD al gedistribueerd is via platenzaken, dus de mogelijkheid bestaat dat hij al beluisterd is, dus ook de mogelijkheid dat er gestemd wordt. Als dat dan gebeurd moet je niet als een soort politieagent gaan controleren of die CD wel ECHT is beluisterd. Doe me een lol zeg.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 23:01 uur
Nee: graag meer info, dat is heel wat anders. En voor mij is dat tevens het enige dat ik vraag.
En als iedereen maar wat gaat doen hier valt de site minder serieus te nemen (iets wat ik dus wel doe: raar he). Ik wil graag een objectief beeld en er moeten grenzen getrokken worden: en een regel op de site is nu eenmaal dat je een album beluisterd moet hebben (en natuurlijk is dat makkelijk onderuit te halen met de stelling die nu naar voren geschoven wordt, maar goed dan moeten we ieder zijn gang maar laten gaan verder en kunnen we beter maar nergens meer over zeuren hier, kunnen de mods het ook gelijk rustiger aan gaan doen). Flauwe regel want niet controleerbaar? Zeker, maar mogen er nog regels gesteld worden? Of laten we alles maar varen zodat het een onoverzichtelijke bende gaat worden? Ergens moet je toch beginnen en dat mag toch gevraagd worden aan users?
Mijn probleem zit helemaal niet in een te vroege beluistering (want die is zeer zeker mogelijk), integendeel. Het komt wel raar over als je aan een andere user (die notabene ook in een muziekwinkel werkt) vraagt hoe het album is en vervolgens nog geen dag later stemt. Dan is het niet raar dat er wenkbrauwen gefronst worden.
Ik vraag niet om verwijdering van een stem, maar ik vraag wel om wat meer toelichting bij deze cd die door velen nog niet beluisterd is want dat maakt deze site voor mij nu juist boeiend. Een grote release als deze verdient dat wel in mijn ogen.
Blijkbaar teveel gevraagd..... gemiste kans......
Overigens val ik zo wel in herhaling dus ik laat het er maar bij.
En als iedereen maar wat gaat doen hier valt de site minder serieus te nemen (iets wat ik dus wel doe: raar he). Ik wil graag een objectief beeld en er moeten grenzen getrokken worden: en een regel op de site is nu eenmaal dat je een album beluisterd moet hebben (en natuurlijk is dat makkelijk onderuit te halen met de stelling die nu naar voren geschoven wordt, maar goed dan moeten we ieder zijn gang maar laten gaan verder en kunnen we beter maar nergens meer over zeuren hier, kunnen de mods het ook gelijk rustiger aan gaan doen). Flauwe regel want niet controleerbaar? Zeker, maar mogen er nog regels gesteld worden? Of laten we alles maar varen zodat het een onoverzichtelijke bende gaat worden? Ergens moet je toch beginnen en dat mag toch gevraagd worden aan users?
Mijn probleem zit helemaal niet in een te vroege beluistering (want die is zeer zeker mogelijk), integendeel. Het komt wel raar over als je aan een andere user (die notabene ook in een muziekwinkel werkt) vraagt hoe het album is en vervolgens nog geen dag later stemt. Dan is het niet raar dat er wenkbrauwen gefronst worden.
Ik vraag niet om verwijdering van een stem, maar ik vraag wel om wat meer toelichting bij deze cd die door velen nog niet beluisterd is want dat maakt deze site voor mij nu juist boeiend. Een grote release als deze verdient dat wel in mijn ogen.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 23:19 uur
aERodynamIC schreef:
Nee: graag meer info, dat is heel wat anders. En voor mij is dat tevens het enige dat ik vraag.
Ik doelde ook niet op jou hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik heb jou ook nergens zien opperen om die stem weg te gooien namelijk, dat kwam ik echter wel in bepaalde vorm tegen op de vorige pagina's. Ik snap ook wel dat regels nodig zijn, maar zodra iemand meent de CD wel beluisterd te hebben houdt het verder op lijkt me. Die regels lijken me dan ook meer richtlijnen, dat het niet de bedoeling is te stemmen op een album omdat de kop van Marco Borsato je niet aanstaat (ik borduur maar even voort op jouw voorbeeld) is een ander verhaal. Dat soort stemmen moeten ook beperkt worden, anders haal je het principe van de site onderuit inderdaad. In dit geval is het gewoon het ene tegen het andere woord en dan houdt het op.
0
geplaatst: 4 juni 2008, 15:11 uur
aERodynamIC schreef:
Het komt wel raar over als je aan een andere user (die notabene ook in een muziekwinkel werkt) vraagt hoe het album is en vervolgens nog geen dag later stemt. Dan is het niet raar dat er wenkbrauwen gefronst worden.
Het komt wel raar over als je aan een andere user (die notabene ook in een muziekwinkel werkt) vraagt hoe het album is en vervolgens nog geen dag later stemt. Dan is het niet raar dat er wenkbrauwen gefronst worden.
zou ik hem toevallig niet de dag daarna binnen hebben gehad???
komop zeg pff
0
geplaatst: 4 juni 2008, 15:20 uur
Op zondag bezorgt men naar mijn weten geen post (je had het over verstuurd) en gezien het tijdstip van je tweede post (die stem) lijkt het me niet aannemelijk dat je die dag werkte in de winkel. De tijdsspanne tussen jouw vraag aan djarend en de stem was daarvoor te kort.
Dus komop met die recensie die maar niet wil komen; veel interessanter dan het moeten reageren op jouw krampachtige reacties. Je doet echt geen enkele moeite om ons alvast een voorproefje te geven van wat komen gaat.
Het enige dat jij doet is een beetje gillen dat je gelijk hebt terwijl ik nu zo graag wil lezen hoe je belevenis van deze cd is en waarom je inmiddels een half punt lager bent gaan zitten. Waarom ga je die vraag continue maar uit de weg??????
Het is zo verdomde jammer dat één van de releases dit jaar waar veel users naar uitkijken niet besproken wordt door iemand die het album al ruim van tevoren gehoord heeft.
Dus komop met die recensie die maar niet wil komen; veel interessanter dan het moeten reageren op jouw krampachtige reacties. Je doet echt geen enkele moeite om ons alvast een voorproefje te geven van wat komen gaat.
Het enige dat jij doet is een beetje gillen dat je gelijk hebt terwijl ik nu zo graag wil lezen hoe je belevenis van deze cd is en waarom je inmiddels een half punt lager bent gaan zitten. Waarom ga je die vraag continue maar uit de weg??????
Het is zo verdomde jammer dat één van de releases dit jaar waar veel users naar uitkijken niet besproken wordt door iemand die het album al ruim van tevoren gehoord heeft.
* denotes required fields.