De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 4 oktober 2008, 09:15 uur
@Father McKenzie: Voor iemand die altijd tussen de 2 en 3 zweeft, beschouw ik 3 als een enorm compliment
0
stuart
geplaatst: 4 oktober 2008, 09:31 uur
Daar komen de Beatle vriendjes weer aan....
Ik houd niet zo van die stemmerij en doe het daarom ook weinig en ben nuchter in mijn stemmen (zo kan ik ook nog eens eens keer een hoger cijfer geven aan iets wat ik echt goed vind
) . Ik kan jou niet helemaal serieus nemen, want jij houdt van dit soort muziek en bent bovendien 'gekleurd' door het feit dat je die Beatles - tijd bewust hebt meegemaakt; dat was inderdaad een hele verandering in die tijd. Als je trouwens fan bent, moet je niet kleinzielig doen als je wat kritiek krijgt op je favoriete muziek.
P.S. je moet het over Revolver hebben hier, niet over mijn manier van stemmen; iedereen stemt op zijn eigen wijze, eigenwijze
.
Ik houd niet zo van die stemmerij en doe het daarom ook weinig en ben nuchter in mijn stemmen (zo kan ik ook nog eens eens keer een hoger cijfer geven aan iets wat ik echt goed vind
) . Ik kan jou niet helemaal serieus nemen, want jij houdt van dit soort muziek en bent bovendien 'gekleurd' door het feit dat je die Beatles - tijd bewust hebt meegemaakt; dat was inderdaad een hele verandering in die tijd. Als je trouwens fan bent, moet je niet kleinzielig doen als je wat kritiek krijgt op je favoriete muziek.P.S. je moet het over Revolver hebben hier, niet over mijn manier van stemmen; iedereen stemt op zijn eigen wijze, eigenwijze
.
0
Father McKenzie
geplaatst: 4 oktober 2008, 13:42 uur
Ik weet dat er nog eeuwen en eeuwen Beatles-vriendjes zullen bestaan, en dat stemt me gerust;
Wie de parels niet wil vinden zal ze ook nooit vinden....
Wie de parels niet wil vinden zal ze ook nooit vinden....
0
stuart
geplaatst: 4 oktober 2008, 20:08 uur
De Beeetles vriendjes kunnen niet zo goed tegen een beetje tegengas en wat dat betreft gedragen SOMMIGEN zich weer net zo kinderachtig als toen ze nog jonge pubers waren.... 

0
geplaatst: 4 oktober 2008, 20:17 uur
Beatles-vriendjes doet mij meer denken aan mensen die met een vergrootglas de natuur in gaan om naar torretjes te gaan kijken en dan vervolgens de gegevens toe te vertrouwen aan het papier. Ik kan het mis hebben natuurlijk...
Dit alles in tegenstelling tot mensen die de muziek van The Beatles erg goed vinden. In dat geval is er meer sprake van Beatles-fans.
Dit alles in tegenstelling tot mensen die de muziek van The Beatles erg goed vinden. In dat geval is er meer sprake van Beatles-fans.
0
geplaatst: 4 oktober 2008, 20:51 uur
The Beatles hebben nu éénmaal heel wat betekend voor een ganse generatie muziekliefhebbers en muzikanten.
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 01:39 uur
Voor iemand uit België zal het woord vriendje heel normaal zijn, maar voor mij als Nederlander doet dit vreemd aan. Noem iemand in een dergelijk geval een fan. Vooral in de context met muziek doet dit voor mij vreemd aan.
0
stuart
geplaatst: 5 oktober 2008, 08:14 uur
LucM schreef:
The Beatles hebben nu éénmaal heel wat betekend voor een ganse generatie muziekliefhebbers en muzikanten.
Dát is absoluut waar, LucM; daar valt geen speld tussen te krijgen. Vijf sterren voor je opmerking (beetje on-topic blijven).
0
bobbee
geplaatst: 5 oktober 2008, 12:55 uur
Bij Genesis - Selling England by the Pound (1973):
Ben dat niet met je eens. Om te voorkomen dat alleen liefhebbers op hun favoriete cd's gaan stemmen en je een vertekend beeld krijgt moet iedereen kunnen stemmen. Anders krijg je van die hosanna rubrieken en dat is leuk voor de hosanna gangers maar niet voor deze site. Liever onderbouwde kritiek dan kritiekloze praatjes.
BenZet schreef:
Kan niet begrijpen dan mensen 0,5* geven voor dit album. Als je niet van deze muziek houd, stem er dan niet op. Echt ongelooflijk.
Kan niet begrijpen dan mensen 0,5* geven voor dit album. Als je niet van deze muziek houd, stem er dan niet op. Echt ongelooflijk.
Ben dat niet met je eens. Om te voorkomen dat alleen liefhebbers op hun favoriete cd's gaan stemmen en je een vertekend beeld krijgt moet iedereen kunnen stemmen. Anders krijg je van die hosanna rubrieken en dat is leuk voor de hosanna gangers maar niet voor deze site. Liever onderbouwde kritiek dan kritiekloze praatjes.
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 15:12 uur
Daar ben ik het niet helemaal mee eens bobbee. Je kan naar mijn idee alleen eerlijk stemmen als je van de muzieksoort/ stijl oid houdt. Dan kan je inderdaad hebben dat je een lage score geeft voor een dergelijk album, omdat je het gewoon niet goed vind. Ik zeg niet dat de lage stemmen die voor dit album zijn gegeven, gegeven zijn door mensen die niet van deze muziek houden. Ik heb geen idee.
Ik wilde alleen maar benadrukken dat ik dit album erg goed vind en dat ik niet kan begrijpen dat er een 0,5* wordt gegeven voor dit album. Maar uiteraard zijn mensen daar vrij in.
Ik wilde alleen maar benadrukken dat ik dit album erg goed vind en dat ik niet kan begrijpen dat er een 0,5* wordt gegeven voor dit album. Maar uiteraard zijn mensen daar vrij in.
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 15:14 uur
bobbee schreef:
Je kunt beslist vraagtekens zetten bij de geloofwaardigheid van een dergelijke beoordeling. Als het onderbouwd is, prima. Als het niet meer dan geziek is wordt het werk voor de moderator. Persoonlijk stem ik niet op een album waar ik niks mee heb omdat ik het niet ken of de behoefte niet heb. Mijn mening zou gekleurd en op niets gebaseerd zijn. Bovendien is iemand die eerst een album aanschaft om die vervolgens in de vuilnisbak te flikkeren niet serieus te nemen. Je mag dus op zijn minst weten waar je over praat en zeker over een album met een klassieke status zoals SEBTP. Dat houdt het beeld toch wat objectiever en zuiverder.
0
geplaatst: 5 oktober 2008, 17:23 uur
Bedenk dat er ook genoeg mensen zijn die JUIST laag stemmen als het album dat ze niet mooi vinden een hoge ´klassieke status´ heeft.
0
bobbee
geplaatst: 7 oktober 2008, 11:53 uur
Sq en Bluebird: er zijn inderdaad mensen die de zaak verzieken. Maar ik heb het over serieuze kritiek. In het geval van Genesis vindt ik SEBTP en TLLDOB topplaten. Daarna vind ik het minder worden. Een nummer als Mama vind ik niet om aan te horen, daar zou ik alleen maar een 1 of eigenlijk lager willen geven. In jullie optiek zou dat dus niet kunnen.
Op die manier krijg je geen objectief beeld van een plaat. En met objectief bedoel ik dan een goed gemiddelde van alle stemmen.
Op die manier krijg je geen objectief beeld van een plaat. En met objectief bedoel ik dan een goed gemiddelde van alle stemmen.
0
geplaatst: 7 oktober 2008, 20:34 uur
Oh dan heb ik mijn punt niet duidelijk gemaakt. Ik wil juist dat de status het liefst zo min mogelijk meespeelt in het oordeel.
0
bobbee
geplaatst: 8 oktober 2008, 15:42 uur
Ik ben nog niet zolang lid van Musicmeter maar wat me opvalt is dat als je kijkt naar de scores van CD's, ze zo dicht bij elkaar liggen. Meestal is het verschil tussen 'goede' en 'slechte' cd's hooguit 2 punten. Dat is weinig als je bedenkt dat 1 de laagste en 5 de hoogste score is. De gemiddelde score ligt ergens rond de 3.5. Wat erg hoog is.
Nu weet ik dat in scores 'Opposites Attract', dat uitersten naar elkaar toe trekken. En er altijd een gemiddelde ontstaat, maar ook in de inhoud van de geschreven stukjes zie ik datzelfde. De enkeling die bewust de zaak verstierd daargelaten. Dat kan verschillende oorzaken hebben:
1. men is niet erg kritisch
2. alleen liefhebbers stemmen
of allebei: liefhebbers zijn niet erg kritisch.
Als ik Musicmeter gebruik om meer over een band te weten te komen of om een cd al of niet aan te schaffen is Musicmeter een slechte raadgever.
Als ik deze site vergelijk met bijv. Progressive Rock Music Ultimate Discography ... with Free MP3, Videos and Reviews - progarchives.com dan vind ik die informatiever waar het gaat om progressieve muziek.
Aangezien deze site Musicmeter heet denk ik toch dat het een graadmeter had/zou moeten zijn van muziek.
Nu lijkt het soms meer een verzameling van fanclubs rondom hun favoriete muziek en favoriete groepen. En dat vind ik jammer.
Nu weet ik dat in scores 'Opposites Attract', dat uitersten naar elkaar toe trekken. En er altijd een gemiddelde ontstaat, maar ook in de inhoud van de geschreven stukjes zie ik datzelfde. De enkeling die bewust de zaak verstierd daargelaten. Dat kan verschillende oorzaken hebben:
Als ik Musicmeter gebruik om meer over een band te weten te komen of om een cd al of niet aan te schaffen is Musicmeter een slechte raadgever.
Als ik deze site vergelijk met bijv. Progressive Rock Music Ultimate Discography ... with Free MP3, Videos and Reviews - progarchives.com dan vind ik die informatiever waar het gaat om progressieve muziek.
Aangezien deze site Musicmeter heet denk ik toch dat het een graadmeter had/zou moeten zijn van muziek.
Nu lijkt het soms meer een verzameling van fanclubs rondom hun favoriete muziek en favoriete groepen. En dat vind ik jammer.
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 16:20 uur
@ bobbee
Natuurlijk hebben vele users hun favoriete genres of bands. Zo zijn er users die bv. alles van Dire Straits of Toto 5* geven. Er zijn ook veel liefhebbers van metal die al hun favoriete metal-albums 5* geven. Liefhebbers hebben inderdaad steeds de neiging om alles van hun favoriet of genre hoge cijfers te geven.
Zelf heb ik ook tal van favorieten zoals Pink Floyd, the Beatles, Rolling Stones, U2, Bob Dylan, Neil Young, Radiohead, Abba, David Bowie, Roxy Music ... Dit betekent niet dat ik sowieso alle albums ervan 5* geef, dat ken ik enkel toe aan wat ik een meesterwerk vind. Zo heb ik een album van David Bowie slechts 2* toegekend omdat ik het zwak vond.
Bij de aankoop van CD's heb ik meestal gekozen voor de albums met een klassieke status of die hoog gewaardeerd worden (gebaseerd op OOR's popencyclopedie en allmusic) en meestal viel dat ook goed mee. Ik hou met mijn beoordeling totaal geen rekening met het feit of die CD of artiest al dan niet een grote status geniet.
Genres die mij totaal niet liggen, daaruit blijf ik weg. Al die Thunderdome-CD's bv. zijn voor mij hersenloos gedreun (voor zover ik daaruit gehoord heb), maar ik ga daarom niet systematisch al die CD's 0,5* toekennen.
Natuurlijk hebben vele users hun favoriete genres of bands. Zo zijn er users die bv. alles van Dire Straits of Toto 5* geven. Er zijn ook veel liefhebbers van metal die al hun favoriete metal-albums 5* geven. Liefhebbers hebben inderdaad steeds de neiging om alles van hun favoriet of genre hoge cijfers te geven.
Zelf heb ik ook tal van favorieten zoals Pink Floyd, the Beatles, Rolling Stones, U2, Bob Dylan, Neil Young, Radiohead, Abba, David Bowie, Roxy Music ... Dit betekent niet dat ik sowieso alle albums ervan 5* geef, dat ken ik enkel toe aan wat ik een meesterwerk vind. Zo heb ik een album van David Bowie slechts 2* toegekend omdat ik het zwak vond.
Bij de aankoop van CD's heb ik meestal gekozen voor de albums met een klassieke status of die hoog gewaardeerd worden (gebaseerd op OOR's popencyclopedie en allmusic) en meestal viel dat ook goed mee. Ik hou met mijn beoordeling totaal geen rekening met het feit of die CD of artiest al dan niet een grote status geniet.
Genres die mij totaal niet liggen, daaruit blijf ik weg. Al die Thunderdome-CD's bv. zijn voor mij hersenloos gedreun (voor zover ik daaruit gehoord heb), maar ik ga daarom niet systematisch al die CD's 0,5* toekennen.
0
Harco
geplaatst: 8 oktober 2008, 16:41 uur
bobbee schreef:
Hangt natuurlijk ook totaal van de stemmer af. De ene geeft veel sneller 4*, terwijl de ander het album net zo goed vind en er maar 3* voor geeft.
Het gemiddelde is daarom op zich te verwaarlozen. Ga eens op zoek naar mensen op deze site met een soortgelijke smaak en kijk wat die mensen stemmen op een bepaald album. Dat werkt beter als graadmeter.
0
stuart
geplaatst: 8 oktober 2008, 18:38 uur
bobbee schreef:
Nu lijkt het soms meer een verzameling van fanclubs rondom hun favoriete muziek en favoriete groepen.
Nu lijkt het soms meer een verzameling van fanclubs rondom hun favoriete muziek en favoriete groepen.
Dat gevoel heb ik ook . Ik neem hier alles dan ook niet ál te serieus, maar zie het als een aardig tijdverdrijf van mijn favoriete hobby.
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 18:48 uur
bobbee schreef:
Dat is op zich niet zo vreemd. Op deze site komen 'gewone muziekliefhebbers' en die stemmen op wat ze kennen of kopen en meestal is dat wat positiever omdat we geen betaalde mensen zijn die alles krijgen toegestuurd en er dan 'objectief' over kunnen schrijven.
Wat ik slecht vind koop ik niet en daar kan ik dan ook niets meer over schrijven uiteraard en dat gaat voor velen op de site op neem ik aan. Iemand die beroepsmatig zijn mening geeft beoordeelt toch anders.
Zelfs in dit pindakaastijdperk gaat dit wel op: wat slecht is beluister je niet af en doe je snel weg met als gevolg geen stem of mening. Blijft over: de albums waar je redelijk tot zeer enthousiast over bent (met heel soms dan toch een uitschieter naar beneden omdat het een waardeloos album van je favoriete artiest betreft).
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 18:48 uur
En daarnaast is het leuk om te lezen wat anderen er van vinden. Zeg maar verhalen over muziek aan de bar. Als het druk volg je vele lijnen anders een enkele. Het doet inderdaad aan als een fanclub, maar wel een hele bijzondere. 

0
geplaatst: 8 oktober 2008, 18:49 uur
Ik geef alleen de beste albums een stem.
Ben ik dan oook verkeerd bezig?
Neen hoor.
Een album met een score van 3,56 een 3,5 geven, wat maakt dat uit zeg.
En ik verklaar mijn gedacht over het album steeds zeer zorgvuldig en gedetaileerd.
Ben ik dan oook verkeerd bezig?
Neen hoor.
Een album met een score van 3,56 een 3,5 geven, wat maakt dat uit zeg.
En ik verklaar mijn gedacht over het album steeds zeer zorgvuldig en gedetaileerd.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 09:38 uur
Ik geeft mijn mening alleen over een album die ik ken en ook wat het mij doet of waarom ik het al dan niet leuk vind.
Ik stem op basis van gevoel en dat verklaar ik ook.
Dat is voor mij het leuke van deze site. De een vind het niets en geeft aan waarom, de ander gaat ervan uit zijn dak en schrijft hoe en wat...mooi toch. Zolang het geen persoonlijke aanval word..mijn god MuMe is geen religie.
Dus ik denk dat de som der delen van stemmen op een album, juist daardoor een goede weergave is, omdat er in meegnomen is:
*kritiek
*enthousiasme
*feedback
*weerzin en al wat dies meer zij..
Gij zult genieten
L
Ik stem op basis van gevoel en dat verklaar ik ook.
Dat is voor mij het leuke van deze site. De een vind het niets en geeft aan waarom, de ander gaat ervan uit zijn dak en schrijft hoe en wat...mooi toch. Zolang het geen persoonlijke aanval word..mijn god MuMe is geen religie.
Dus ik denk dat de som der delen van stemmen op een album, juist daardoor een goede weergave is, omdat er in meegnomen is:
*kritiek
*enthousiasme
*feedback
*weerzin en al wat dies meer zij..
Gij zult genieten

L
0
bobbee
geplaatst: 9 oktober 2008, 15:54 uur
Begrijp me goed, ik vind Musicmeter een goede aanvulling op andere sites en als zodanig waardeer ik het zeker ook. Ik snap jullie commentaar op mijn opmerking.
Ik ben redelijk breed in mijn smaak, met een oudere zus die zowel van de Stones als de Beatles en alles daarom heen hield, een moeder die tijdens het strijken meegalmde met opera, verzamel ik al sinds mijn 10de alles wat ik leuk vindt. De meest uiteenlopende genres van mierzoete pop tot keiharde industrial, van Pärt tot Zorn. Er zijn periodes dat ik een band leuk vindt maar een echte adept van welke band dan ook ben ik nooit geweest. Dat verklaart een beetje mijn houding t.o.v. muziek.
Ik ben redelijk breed in mijn smaak, met een oudere zus die zowel van de Stones als de Beatles en alles daarom heen hield, een moeder die tijdens het strijken meegalmde met opera, verzamel ik al sinds mijn 10de alles wat ik leuk vindt. De meest uiteenlopende genres van mierzoete pop tot keiharde industrial, van Pärt tot Zorn. Er zijn periodes dat ik een band leuk vindt maar een echte adept van welke band dan ook ben ik nooit geweest. Dat verklaart een beetje mijn houding t.o.v. muziek.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 17:53 uur
Maar die echte adepten vallen toch wel mee op deze site? Naar mijn idee zijn de meeste mensen die een bovenmatige interesse tonen voor bepaalde artiesten wel degelijk redelijk kritisch. Users als b.v. Toto werden hier nooit serieus genomen omdat ze alles 4,5* of 5* gaven. En veelvraten zitten er hier ook zat.
0
Father McKenzie
geplaatst: 9 oktober 2008, 19:21 uur
LucM schreef:
Zelf heb ik ook tal van favorieten zoals Pink Floyd, the Beatles, Rolling Stones, U2, Bob Dylan, Neil Young, Radiohead, Abba, David Bowie, Roxy Music ... Dit betekent niet dat ik sowieso alle albums ervan 5* geef, dat ken ik enkel toe aan wat ik een meesterwerk vind. Zo heb ik een album van David Bowie slechts 2* toegekend omdat ik het zwak vond.Genres die mij totaal niet liggen, daaruit blijf ik weg. Al die Thunderdome-CD's bv. zijn voor mij hersenloos gedreun (voor zover ik daaruit gehoord heb), maar ik ga daarom niet systematisch al die CD's 0,5* toekennen.
Zelf heb ik ook tal van favorieten zoals Pink Floyd, the Beatles, Rolling Stones, U2, Bob Dylan, Neil Young, Radiohead, Abba, David Bowie, Roxy Music ... Dit betekent niet dat ik sowieso alle albums ervan 5* geef, dat ken ik enkel toe aan wat ik een meesterwerk vind. Zo heb ik een album van David Bowie slechts 2* toegekend omdat ik het zwak vond.Genres die mij totaal niet liggen, daaruit blijf ik weg. Al die Thunderdome-CD's bv. zijn voor mij hersenloos gedreun (voor zover ik daaruit gehoord heb), maar ik ga daarom niet systematisch al die CD's 0,5* toekennen.
Behalve dat LucM en ikzelf blijkbaar zowat precies dezelfde favorieten hebben - Néén, we wonen nog niet samen haha
- denk ik ook zo'n beetje hetzelfde.Ik ben een enorme fan van Neil Young. Maar dat betekent niet dat ik ieder album zomaar ***** zou geven, neen, zo'n plaat moet dat echt verdienen, ik moet het steengoed vinden.
En ook al ben ik een fan - ik hoop een kritische - dan moet ik als fan toch toegeven dat de meeste artiesten - ook Neil Young, uiteraard, naast prachtplaten, hemelse platen en muziek voor de eeuwigheid, toch ook af en toe steken laten vallen en al eens platen van erg tijfelachtige aard en kwaliteit uitbrengen.
Wèl, bij zo'n albums ben ik dus niet mals, ik erger me er blauw en paars aan en je zult het ook zien aan de punten die ik toeken.
Neil Young vind ik het ideale voorbeeld, ik ken geen grilliger artiest, die de grootste hoogten en toppen regelmatig al eens afwisselt met echte stinkers. Kijk aldaar maar welke ik bedoel, wie me kent weet dat wel...
En genres die in mijn oren gewoon als MARTELING klinken, zoals House, Techno, Speedmetal en nog talloze genres die me niet kunnen bekoren, daar blijf ik gewoon weg.
Wàt Bon Jovi betreft, die zou ik allemaal met véél genot en plezier NUL - helaas bestaat dat hier niet, dus 0.5 willen geven, maar men heeft me daar eens terecht voor op de vingers gewezen, ik heb het dan maar gehouden op die ene verzamelaar van die band, die ik noodgedwongen in mijn deejayperiode moest hebben voor zageventen die er nummers kwamen van aanvragen.
Maar voor de rest; muziek die ik hatelijk slecht vind, daar blijf ik normaliter weg.
Anders ga je de boel echt verzieken, toch?
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 19:57 uur
Father McKenzie schreef:
En genres die in mijn oren gewoon als MARTELING klinken, zoals House, Techno, Speedmetal en nog talloze genres die me niet kunnen bekoren, daar blijf ik gewoon weg.
Speedmetal ga jij net wel leuk vinden denk ik.
Het is minder hard dan thrash (en ook wat minder snel), maar een pak melodieuzer.
Of om het anders te zeggen: thrash zonder de punkinvloeden.
Wellicht is het omdat je nooit echt speedmetal gehoord hebt. (of toch niet waar je van weet)
0
bobbee
geplaatst: 9 oktober 2008, 20:34 uur
aERodynamIC schreef:
Maar die echte adepten vallen toch wel mee op deze site? Naar mijn idee zijn de meeste mensen die een bovenmatige interesse tonen voor bepaalde artiesten wel degelijk redelijk kritisch. Users als b.v. Toto werden hier nooit serieus genomen omdat ze alles 4,5* of 5* gaven. En veelvraten zitten er hier ook zat.
Ik denk dat ik daar als ik hier langer ben ook achter kom. Tenminste dat hoop ik. Of liever: daar ga ik vanuit.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 20:44 uur
Father McKenzie schreef:
(Voor jou) Bekendere voorbeelden van Speed metal zijn te vinden bij (jouw) rockhelden:
- Stone Cold Crazy van Queen live '74
- Highway Star van Deep Purple live '72
- Into The Void van Black Sabbath Audio
- Exciter van Judas Priest live '78
- We Are The Road Crew van Motörhead audio
En daarna heb je een hoop bands die geen heavy metal zijn maar ook geen thrash metal, maar iets tussenin: Speed metal

0
geplaatst: 9 oktober 2008, 21:21 uur
bobbee schreef:
Ik denk dat ik daar als ik hier langer ben ook achter kom. Tenminste dat hoop ik. Of liever: daar ga ik vanuit.
(quote)
Even een toelichting (ik werd namelijk verkeerd begrepen kwam ik door een pm achter): user Toto gaf alles van de band Toto een 4,5 of 5 en was totaal niet kritisch op zijn eigen favoriet. Ik zeg dus dat ik het begrijp dat users hier over het algemeen wat hoog stemmen omdat je nu eenmaal wat sneller de leuke dingen beoordeelt en omdat wat je niet ligt meestal geen waardering krijgt. Hierdoor is het beeld misschien wat scheef (waar bobbee het dus over had). En dat verklaarde ik weer door te zeggen dat we hier geen profs aan het werk hebben die voor hun werk moeten beoordelen

* denotes required fields.