De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2008, 19:21 uur
misorabi schreef:
Wanneer ik een nieuw genre wil proberen luister ik een paar albums van dat genre (die meestal dan door de liefhebbers van dat genre hoog gewardeerd worden) om te kijken of dat genre me bevalt. Als ik dan die albums niet leuk vind geef ik gewoon een lage stem. Maar dan weet ik dat ik dat genre niet leuk vind. Dan ga ik dus niet naar een heleboel andere albums in dat genre opzoek en die albums allemaal lage stemmen geven.
Wanneer ik een nieuw genre wil proberen luister ik een paar albums van dat genre (die meestal dan door de liefhebbers van dat genre hoog gewardeerd worden) om te kijken of dat genre me bevalt. Als ik dan die albums niet leuk vind geef ik gewoon een lage stem. Maar dan weet ik dat ik dat genre niet leuk vind. Dan ga ik dus niet naar een heleboel andere albums in dat genre opzoek en die albums allemaal lage stemmen geven.
Vandaag iemand hier op Mume gevonden die maar liefst 11 keer achter elkaar 0.5* sterren geeft aan dezelfde band.........en het is niet eens een puber, maar een volwassen vent. :

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 september 2008, 19:58 uur
Tja, ik stem eigenlijk gewoon op elk album dat ik ken. Daar zitten dus ook wel eens dingen tussen die ik helemaal niks vind.
0
geplaatst: 4 september 2008, 20:03 uur
Ik begin me nu ook wat meer op genres te verdiepen die eerder niet in mijn straatje lagen. Zo heb ik Massive Attack en Slipknot laatst een kans gegeven (de eerste is me erg goed bevallen). Helemaal tevreden ben ik over het album van Marvin Gaye (What's Going On), ook iets nieuws voor mij zou namelijk niet eerder op soulplaten uit de jaren 70 stemmen. Wat bijvoorbeeld totaal niet bij mij past is het grootste deel van de commerciele hiphop. Als ik dit beluister stem ik er 9 van de 10 keer wel op (voorbeelden Kempi, Lil Wayne en Fat Joe.) Ik vind dat dit wel moet kunnen zolang je maar een toelichting geeft.
0
geplaatst: 4 september 2008, 20:51 uur
Qp iedere plaat die ik behoorlijk ken breng ik m'n stem (naar eer en geweten) uit. Heb niet de behoefte om alle toe te lichten.
Zal nooit omdat het genre me niet aanstaat iets naar beneden stemmen.
Zal nooit omdat het genre me niet aanstaat iets naar beneden stemmen.
0
geplaatst: 4 september 2008, 22:09 uur
heicro schreef:
Vandaag iemand hier op Mume gevonden die maar liefst 11 keer achter elkaar 0.5* sterren geeft aan dezelfde band.........en het is niet eens een puber, maar een volwassen vent. :

Tja van mij mag hij, maakt me echt niks uit dat hij 11 albums lang met tegenzin naar iets luistert (als hij dat daadwerkelijk ook gedaan heeft).
Ik zelf vind dat kut om te doen, maar houd niemand tegen om het wel te doen.
0
geplaatst: 5 september 2008, 21:13 uur
Ik denk niet in hokjes en genres, goede muziek is goede muziek ongeacht het genre en ik sta open voor alle muziek. Al geef ik toe dat ik met bepaalde genres meer kennis en affectie heb dan met andere. Rock, soul en pop in het algemeen bv. luister ik al van in mijn jeugd, dus kan ik zulke albums met kennis van zaken beoordelen.
Hiphop bv. ligt mij minder, maar de hiphopalbums die ik bezit vind ik wel goed en heb ik dan ook een goede beoordeling meegegeven. Met house en techno heb ik het moeilijk, maar ga daarom geen techno-albums een lage quotering geven, daaruit blijf ik weg. Idem met schlagers, Frans Bauer interesseert mij niet en ook daar ga ik geen stemmen uitdelen.
De meeste hitparadepop van de laatste 15 jaar vind ik matig of slecht. Zo geef ik wel mijn commentaar op die hitcompilaties (hitzone), maar ga al die albums niet kopen of lenen en meermaals beluisteren om ze laag te quoteren, vele hits heb ik eerder op de radio gehoord en dat is al genoeg voor mij.
Hiphop bv. ligt mij minder, maar de hiphopalbums die ik bezit vind ik wel goed en heb ik dan ook een goede beoordeling meegegeven. Met house en techno heb ik het moeilijk, maar ga daarom geen techno-albums een lage quotering geven, daaruit blijf ik weg. Idem met schlagers, Frans Bauer interesseert mij niet en ook daar ga ik geen stemmen uitdelen.
De meeste hitparadepop van de laatste 15 jaar vind ik matig of slecht. Zo geef ik wel mijn commentaar op die hitcompilaties (hitzone), maar ga al die albums niet kopen of lenen en meermaals beluisteren om ze laag te quoteren, vele hits heb ik eerder op de radio gehoord en dat is al genoeg voor mij.
0
geplaatst: 5 september 2008, 22:26 uur
Kan ik me wel in vinden ja. De genres die jij links laat liggen zijn voor mij ook erg moeilijk te waarderen. techno luister ik nooit, evenals schlagers en nl'se volksmuziek. Metal en hard rock luister ik op een enkele uitzondering na ook niet. Daarom kom ik ook niet zeiken bij dat soort albums hoe kut ze zijn. Ik denk dat je bij sites zoals deze heel erg rekening moet houden met of iets wel of niet in je straatje ligt. anders kan je al snel een vertekend beeld krijgen van een album.
0
geplaatst: 16 september 2008, 18:38 uur
Bij Tool - 10,000 Days (2006):
Het is juist de lengte die mij (en vele) anderen aanspreekt. Waar staat geschreven dat een liedje 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 of 16 minuten moet duren?
Ik vind beaster1256 raar
Ik hou niet van de Arctic Monkeys (hoe je het ook mag schrijven). Een van de redenen waarom ik er helemaal niks aanvind, is omdat ieder liedje niet langer duurt dan 3 minuten.
Nu kan ik een bericht plaatsen bij de AM post dat ik dat kut-muziek vind. Maar dat zou raar zijn toch....
beaster1256 schreef:
weeral van zelfde laken een pak , goeie momenten afgewisseld met pulp , heren van tool , maak eens betere platen en kom wat meer to the point , jullie zijn toch niet de pink floyd van de jaren 2000???
die waren tenminste korter van stof
weeral van zelfde laken een pak , goeie momenten afgewisseld met pulp , heren van tool , maak eens betere platen en kom wat meer to the point , jullie zijn toch niet de pink floyd van de jaren 2000???
die waren tenminste korter van stof
Het is juist de lengte die mij (en vele) anderen aanspreekt. Waar staat geschreven dat een liedje 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 of 16 minuten moet duren?
Ik vind beaster1256 raar
Ik hou niet van de Arctic Monkeys (hoe je het ook mag schrijven). Een van de redenen waarom ik er helemaal niks aanvind, is omdat ieder liedje niet langer duurt dan 3 minuten.
Nu kan ik een bericht plaatsen bij de AM post dat ik dat kut-muziek vind. Maar dat zou raar zijn toch....
0
luijsterburg
geplaatst: 16 september 2008, 18:45 uur
stemmer schreef:
Mij totaal niet, ken wel cd's met langere nr's erop, de lengte hierop doet me weinig tot niks.
Een van de redenen waarom ik er helemaal niks aanvind, is omdat ieder liedje niet langer duurt dan 3 minuten.
Dus je zegt eerst, "waar staat geschreven dat een liedje 3 4 5 6 7 8 9 10 etc minuten moet duren?" Samengevat neem ik daaruit op dat je niet op basis van de lengte van het nummer je oordeel moet vellen, en daarna dat AM niks is omdat het zo kort duurt. Plus heb ik zelf liever een liedje van 3 minuten dat lekker klinkt dan een 10 min. voortkabbelend stuk.
Raar? Het zou in ieder geval relevanter zijn dan het hier te posten.
0
geplaatst: 16 september 2008, 19:03 uur
Luijsterburg.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.
Ik bedoel te zeggen dat Beaster1256 zijn oordeel baseert op de lengte.
Daar is niks mis mee. Sterker nog, zoals ik al aangaf: zelf vind ik hoe langer, hoe beter.
Maar het is imo totaal niet relevant om dat te posten. Daarop aansluitend: waarom zou ik in vredesnaam iets schrijven over AM wanneer deze muziek mij totaal niet boeit?
Deze site is naar mijn mening interessant omdat mensen die van een bepaalde groep of genre houden daar hun mening over geven. Wanneer de muziek je totaal niet boeit heb ik geen behoefte aan je mening.
Nu wel duidelijk hoop ik?
Daar is niks mis mee. Sterker nog, zoals ik al aangaf: zelf vind ik hoe langer, hoe beter.
Maar het is imo totaal niet relevant om dat te posten. Daarop aansluitend: waarom zou ik in vredesnaam iets schrijven over AM wanneer deze muziek mij totaal niet boeit?
Deze site is naar mijn mening interessant omdat mensen die van een bepaalde groep of genre houden daar hun mening over geven. Wanneer de muziek je totaal niet boeit heb ik geen behoefte aan je mening.
Nu wel duidelijk hoop ik?
0
luijsterburg
geplaatst: 16 september 2008, 19:21 uur
stemmer schreef:
Luijsterburg.
Luijsterburg.
Ik betwijfel of Beaster1256 (alleen) zijn oordeel basseert op de lengte van de nummers.
Waarom zou ik in vredesnaam iets schrijven over AM wanneer deze muziek mij totaal niet boeit?
Jouw keuze, je zou bijv. kvunnen reagen hoe het komt dat bij andere deze muziek wel boeit.
1 van mijn voornaamste redenen waarom ik deze site voornamelijk gebruik is de mogelijkheid om ook eens in andere genres te duiken. Om zo je eigen horizon met een paar meters te verbreden.
groeten
,
0
geplaatst: 16 september 2008, 19:25 uur
wat dat laatste betreft verschillen wij in ieder geval niet van mening.
0
edris.
geplaatst: 16 september 2008, 19:28 uur
En vind je het dan niet interessant als iemand met een gelijksoortige smaak als jij aangeeft dat hij / zij het album in een ander genre niet leuk vindt?
0
luijsterburg
geplaatst: 16 september 2008, 19:30 uur
edris. schreef:
En vind je het dan niet interessant als iemand met een gelijksoortige smaak als jij aangeeft dat hij / zij het niet leuk vindt?
En vind je het dan niet interessant als iemand met een gelijksoortige smaak als jij aangeeft dat hij / zij het niet leuk vindt?
Dat zou inderdaad wel opvallend zijn
Natuurlijk kunnen de omstandigheden bij het luisteren van een album aardig veel uitmaken. Als dit mij zou overkomen zou ik het betreffende album in ieder geval nog eens goed beluisteren.
0
geplaatst: 16 september 2008, 19:40 uur
edris. schreef:
En vind je het dan niet interessant als iemand met een gelijksoortige smaak als jij aangeeft dat hij / zij het album in een ander genre niet leuk vindt?
Daar heb je wel een punt.
Maar de reden van mijn reactie op Beaster is al volledig uit zijn verband getrokken. Ik vond zijn schrijfsel erg kort door de bocht. Daar reageerde ik op.
Maar ondertussen heeft Luijsterburg er al zoveel analyses op losgelaten dat de achterliggende gedachte er al niet meer toe doet.
Met hoeveel woorden kan je zeggen dat iets zuigt? (ja, ik weet het, met heel veel woorden)
Maar Tool maakt eigenlijk alleen maar lange nummers, Undertow en nog wat dingetjes daar gelaten. Dus vind ik het raar om dan in een post te zeggen dat je het niks vindt omdat het allemaal zolang duurt.
Lange leve de mening!!
0
edris.
geplaatst: 16 september 2008, 19:48 uur
Dat vind ik helemaal niet raar eigenlijk, ik vind zowat alles van Tool hooguit een minuut interessant, de rest van de liedjes mogen ze er wel afkappen (dus ze laten het veel te lang duren). Of ze bouwen eens fatsoenlijk op.
0
luijsterburg
geplaatst: 16 september 2008, 19:53 uur
stemmer schreef:
Ik vond zijn schrijfsel erg kort door de bocht. Daar reageerde ik op.
Ik vond zijn schrijfsel erg kort door de bocht. Daar reageerde ik op.
Hoewel ik dat zelf ook vond, en bijna iedereen op deze album pagina waarschijnlijk, kon ik het niet helemaal terugvinden in je reactie. Daarbij nagelaten dat Beaster al een tijdje hier geen bericht heeft geplaatst en ik al zag dat meerdere een aanval op zijn bericht deden, is dat verband er ook al een beetje uit niet?
Dus vind ik het raar om dan in een post te zeggen dat je het niks vindt omdat het allemaal zolang duurt.
Het hoeft niet per se lang te duren omdat er 7:00 achter het nummer staat, 3 min. AM kan voor mij ook ellenlang duren
Lange leve de mening!!
Jup, en nu ga ik maar studeren, aangezien ik al te ver ben gegaan.

0
geplaatst: 21 september 2008, 08:45 uur
Bij Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends (2008):
Mensen die een cd tot in den treure draaien om hem 0.5 omhoog te krijgen of 0.5 omlaag. Ik snap dat niet zo goed. Meestal moet een cd op je inwerken om hem goed te kunnen beoordelen en dat vergt een aantal luisterbeurten. Ondertussen, neem ik aan, draai je ook weer eens wat anders en na die tijd geef je dan je definitieve oordeel. Je vindt hem goed of niet! Zo ben ik in dit geval te werk gegaan. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoe het net groepen gaat zoals Keane,Travis, Muse en og wat andere. De britpop-groepen, laten we maar zeggen. Ik vind dat Coldplay met Viva een flinke stap heeft gezet naar blijvende status. Het is maar een persoonlijke mening.
Mensen die een cd tot in den treure draaien om hem 0.5 omhoog te krijgen of 0.5 omlaag. Ik snap dat niet zo goed. Meestal moet een cd op je inwerken om hem goed te kunnen beoordelen en dat vergt een aantal luisterbeurten. Ondertussen, neem ik aan, draai je ook weer eens wat anders en na die tijd geef je dan je definitieve oordeel. Je vindt hem goed of niet! Zo ben ik in dit geval te werk gegaan. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoe het net groepen gaat zoals Keane,Travis, Muse en og wat andere. De britpop-groepen, laten we maar zeggen. Ik vind dat Coldplay met Viva een flinke stap heeft gezet naar blijvende status. Het is maar een persoonlijke mening.
0
geplaatst: 21 september 2008, 11:05 uur
Ad Brouwers schreef:
Mensen, die een cd tot in den treure draaien om hem 0.5 omhoog te krijgen of 0.5 omlaag. Ik snap dat niet zo goed. Meestal moet een cd op je inwerken om hem goed te kunnen beoordelen en dat vergt een aantal luisterbeurten. Ondertussen, neem ik aan, draai je ook weer eens wat anders en na die tijd geef je dan je definitieve oordeel. Je vindt hem goed of niet!
Mensen, die een cd tot in den treure draaien om hem 0.5 omhoog te krijgen of 0.5 omlaag. Ik snap dat niet zo goed. Meestal moet een cd op je inwerken om hem goed te kunnen beoordelen en dat vergt een aantal luisterbeurten. Ondertussen, neem ik aan, draai je ook weer eens wat anders en na die tijd geef je dan je definitieve oordeel. Je vindt hem goed of niet!
Volgens mij is dat de enige manier ja, sommige platen bevallen je meteen, maar zwakken na een paar luisterbeurten af. Andere platen moet je ff op je in laten werken en zijn vervolgens toch zeer aangenaam. En dan heb je nog platen die het gewoon niet zijn na een aantal luisterbeurten.
Inderdaad een ontzettend geneuzel om een plaat te gaan beluisteren om te kunnen bepalen of een plaat een halfje meer of minder waard is.
Op zich vind ik het wel erg boeiend dat er zo duidelijk lovers en haters zijn bij vrijwel ieder Coldplay album. Je vind ze blijkbaar gewoon of goed of je hebt er een hekel aan! Ik ben zelf een lover!
0
geplaatst: 21 september 2008, 17:11 uur
Ik stem uit principe niet op albums, die ik niet of nauwelijks ken c.q. niet in mijn genre liggen. Ik hou over het algemeen van pop en rock en bijvoorbeeld niet van rapmuziek. Ik ben er niet kapot van dat er aantal rap/hiphop-albums hoog in de top 250 staan, maar ik zal niet zo kinderachtig zijn om vervolgens een 0,5 ster uit te delen. Ik vind dat je de smaak van je collega musicmeter-gebruikers gewoon dient te respecteren, ook al is het niet jouw smaak.
0
geplaatst: 22 september 2008, 10:19 uur
stemmer schreef:
Luijsterburg.
Luijsterburg.
De lengte van een nummer speelt voor mij totaal geen rol. Veel rock 'n roll-nummers uit de jaren '50, begin jaren '60 duren nauwelijks 2 minuten maar vind ik fantastisch : kort en krachtig.
Anderzijds kan ik ook lange stukken van bv. Pink Floyd erg waarderen.
Verder ben ik het 100% eens met royh.
0
Father McKenzie
geplaatst: 27 september 2008, 18:48 uur
Van genres waar ik niet van hou blijf ik gewoon weg of kan ik hooguit één keer wel eens een woordeke placeren, maar dan ga ik niet stemmen, want dat worden dan anti-stemmen.
Als deejay had ik wel een best-of van de slechtste band ever : Bon Jovi. Die naam uitspreken alleen al doet me pijn in de mond, zo verdomde slecht vind ik hun muziek.
Dus die ene verzamelaar heb ik dus wel een waardering meegegeven, dat mocht ik ook, ik heb immers ooit geld gegeven aan deze plaat, omdat er altijd een paar zageventen bij mij aan de discobar iets van Bon Jovi kwamen aanvragen, een nachtmerrie voor een muziekliefhebber...
Ik ben al eeuwen géén deejay meer, niet te combineren met mijn vak, het weekend dient om tot rust te komen voor deze oudere jongere...
Muziekgenres die de mijne niet zijn, die ga ik in principe niet opzoeken, ik heb niets met rap of techno of trashmetal en zo, dus wat ga ik me moemaken om daar naartoe te gaan?
Als deejay had ik wel een best-of van de slechtste band ever : Bon Jovi. Die naam uitspreken alleen al doet me pijn in de mond, zo verdomde slecht vind ik hun muziek.
Dus die ene verzamelaar heb ik dus wel een waardering meegegeven, dat mocht ik ook, ik heb immers ooit geld gegeven aan deze plaat, omdat er altijd een paar zageventen bij mij aan de discobar iets van Bon Jovi kwamen aanvragen, een nachtmerrie voor een muziekliefhebber...
Ik ben al eeuwen géén deejay meer, niet te combineren met mijn vak, het weekend dient om tot rust te komen voor deze oudere jongere...
Muziekgenres die de mijne niet zijn, die ga ik in principe niet opzoeken, ik heb niets met rap of techno of trashmetal en zo, dus wat ga ik me moemaken om daar naartoe te gaan?
0
geplaatst: 2 oktober 2008, 15:40 uur
Bij Genesis - Selling England by the Pound (1973):
Kan niet begrijpen dan mensen 0,5* geven voor dit album. Als je niet van deze muziek houd, stem er dan niet op. Echt ongelooflijk.
Kan niet begrijpen dan mensen 0,5* geven voor dit album. Als je niet van deze muziek houd, stem er dan niet op. Echt ongelooflijk.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 oktober 2008, 17:45 uur
Muziek is emotie, niets meer en zeker niets minder. Ik kan - in mijn genre (rock en metal) talloze albums opnoemen die me eerst niet bevielen en waar ik nu knettergek van ben (ook omgekeerd). Het is geen wedstrijd maar de mening van iedere user die telt.
0
Father McKenzie
geplaatst: 4 oktober 2008, 08:58 uur
Bij The Beatles - Revolver (1966):
Een 3 voor een popklassieker die slechts ééns om de 500 jaar gemaakt wordt... dit kan ik amper geloven... wat jammer!
Een 3 voor een popklassieker die slechts ééns om de 500 jaar gemaakt wordt... dit kan ik amper geloven... wat jammer!

* denotes required fields.