MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt

zoeken in:
Bij P!nk - Funhouse (2008):

Lacrymosa schreef:
Het album is dus juist gelekt en ik ben nu juist aan mijn allereerste luisterbeurt bezig. Zo spannend.

-moderator knip-

....en dan geef je 5 sterren ????
Meestal geef je pas 5 sterren als je elke nummer 5 sterren geef.

Lacrymosa
Als ik een album 5 sterren wil geven dan doe ik dat ook. trouwens, die punten bij de liedjes heb ik gegeven tijdens de eerste luisterbeurt. Naarmate je een liedje steeds meer beluistert wordt het steeds mooier. Ik vind dit album gewoon heel erg goed.

chrismusic
coldwarkids schreef:
(quote)

....en dan geef je 5 sterren ????
Meestal geef je pas 5 sterren als je elke nummer 5 sterren geef.

als je bv 9 van de 10 nummers een 5 geeft en 1 een 4,5 kom je nog steeds op een gemiddelde van 4,9 dus wat je zegt klopt niet helemaal. Meestal krijg je een andere beoordeeling als je de cd als geheel beluisterd dan dat je alle losse nummers bij elkaar optelt.

Ja maar ze had niet telkens een score gegeven van 4.5 en 5 gegeven. er zat ook een 2 bij... dus dan klopt die 5 sterren als heel album niet lijkt mij... maar goed... het is wel zo!! maar ik denk dat ik dan alleen de wakkere ben

clutch
Het was maar een voorbeeld.

Ja dat weet ik... maar dan nog... een 2* een 4.5* een 3 * dat komt bij mij allemaal niet uit op een gemiddelde van 5* maar goed.

Ronald Schuurman
Inderdaad goede muziek is goede muziek, ik vind bijvoorbeeld Radiohead helemaal niks, maar zou Kid A toch 4,5 ster geven. Dat heb ik ook met Stevie Ray Vaughn of bepaalde countrylui maar toch prima muzikanten ook al word ik er niet echt warm van.
Ik denk als je daar de scheidslijn kan leggen dat je een goede review kan schrijven.

speranza
In scherpe tegenstelling tot mijn stemgedrag op moviemeter heb ik tot nu toe alleen op albums gestemd die ik uitstekend vind. Om de één of andere reden geeft het mij geen kick om te stemmen op albums waar ik minder tot veel minder mee heb en al helemaal niet om dit te motiveren. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat er op deze site met meer respect met tegenstemmers wordt omgegaan.

Jackson07
Bij Coldplay - Parachutes (2000):

swimmertje14 schreef:
de minste van allemaal toch nog een 5 waard:p
Vooral trouble en yellow zo mooi

Heb je zelf wel enig idee wat je zegt?? Hoe kan het minste album toch nog een 5 krijgen?? Een 5 houd in dat het niet beter kan. Je mag zo'n album best een 5 geven van mij, maar door mensen als jij krijg je dus ook niet een realistisch gemiddelde van het cijfer. Wat jij zegt is hetzelfde als dat je na je rijexamen te horen krijgt: je hebt echt klote gereden, door rood, iemand dood gereden, maar je krijgt toch een 10, hier heb je je rijbewijs. Slaat dus helemaal nergens op. Nogmaals ik vind het helemaal geweldig als je zoveel plezier beleefd aan een cd, ongeacht wat je smaak ook is. Maar je kan nog wel realistisch blijven. En zo krijgen de mensen die twijfelen om iets te kopen geen realistisch beeld. Dus volgens mij snap je het stem systeem niet

Volgens mij wilde hij gewoon duidelijk maken dat 'ie Coldplay helemaaltegekgaaf vond, weetjewel

Jackson07 schreef:
Hoe kan het minste album toch nog een 5 krijgen??

swimmertje14 houdt nou eenmaal van extremen; heeft tot nu toe alleen 0,5 en 5,0 uitgedeeld. Is leuk voor de standaarddeviatie.

Het is toch mogelijk dat je een band zo goed vindt dat alle albums van die band voor jou 5 sterren waard zijn? En dan moet er toch een de minste zijn. Oké ik geef toe, in het geval van Swimmertje is het wel een beetje dubieus, gezien wat Frank hierboven zegt.

goede muziek is deze waar je zelf iets aan hebt.
ken (raar maar waar) mensen die niet in slaap vallen van Phil Collins (lees: kippenvel krijgen)!!

sq

Dít geldt voor mij ook. Er zijn albums die ik in bezit heb maar toch heb ik er een hekel aan. Díe krijgen van mij een lage waardering. Met genre heeft dat niet veel te maken, al is het wel zo dat het vaak albums van bekende mainstream-pop artiesten zijn. Dat is zeker in mijn geval geen ondergewaardeerd genre verder,

Ik zou verder ook niet weten of er wel een genre is waar ik niet op zijn minst een paar albums met 4 sterren heb gewaardeerd.

Bij Guns N' Roses - Chinese Democracy (2008):

Wat een onzin dat mijn stem is verwijderd zeg

Dus nu hij vandaag voor de 3e keer aanstaat maar weer een stem van 4*.Als mods nou eerst even de berichten lezen in plaats van een stem direct te verwijderen "omdat een CD nog niet uit is" en een stem DUS voorbarig zou zijn. Ga nou niet de moraalridder uithangen dat een gedownloade CD niet zou tellen o.i.d.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik zie tot nu toe alleen maar leaks met 12 tracks i.p.v. 14.
Dan zoek je niet goed, want de hele CD is al op talloze sites binnen te halen.

hankster schreef:
Als mods nou eerst even de berichten lezen in plaats van een stem direct te verwijderen "omdat een CD nog niet uit is" en een stem DUS voorbarig zou zijn. Ga nou niet de moraalridder uithangen dat een gedownloade CD niet zou tellen o.i.d.

Misschien moet je eerst zelf eens de berichten lezen voordat je zo'n toon aanslaat. Dit album is al 100.000 keer zogenaamd gelekt, als iemand dat zomaar roept zonder enige toelichting (zoals vanochtend) dan neem ik dat echt niet klakkeloos over.

Ohja, "Zojuist de leak geluisterd" was niet duidelijk genoeg natuurlijk...

hankster schreef:

Van jou niet natuurlijk.
Als je via persbericht kon aantonen dat er wel degelijk een leak was, dan werd uw stem zeer zeker geaccepteerd. (Ik denk dat niemand hier de moraalridder wil uithalen om illegaal downloaden tegen te gaan, want kereltjes als jij zijn meestal toch hopeloos op dat vlak)

Ik begin wel curieus te worden naar dit album. Heb het vroeger Guns n' roses nooit gemogen. Mss deze wel?

hankster schreef:

Nee, want dat wordt al jaren geroepen inderdaad.

Ik ben wel van mening dat de 'mods' 1 rechte lijn moeten trekken. 'The Cosmos Rocks' had iemand dik anderhalve maand voor de release al binnen en een cijfer gegeven en die werd niet verwijderd. Terwijl niemand (inclusief de platenmaatschappij, fanclub etc). de plaat al uberhaupt gehoord had....
Raar he.....?

Ze kunnen niet altijd alles zien hé. Er is ook nog altijd zoiets als een Meld Misbruik knop of een PM naar een mod/crew lid.

ja en weet je wat ik als antwoord kreeg:
diegene die de stem heeft gegeven werkt in een cd winel, dus die kan hem al wel beluisterd hebben....

ThaProphet15 schreef:
Ik ben wel van mening dat de 'mods' 1 rechte lijn moeten trekken. 'The Cosmos Rocks' had iemand dik anderhalve maand voor de release al binnen en een cijfer gegeven en die werd niet verwijderd. Terwijl niemand (inclusief de platenmaatschappij, fanclub etc). de plaat al uberhaupt gehoord had....
Raar he.....?

Wel eens van het fenomeen 'promo' gehoord? Het lijkt me niet meer dan normaal dat iemand die een platenzaak heeft zo'n ding eerder hoort dan een willekeurig lid van de fanclub.

hou toch op....mijn vriendin werkt bij EMI...de platenmaatschappij van Queen. Er is nooit een promo van uitgegeven. Niet aan de platenmaatschappij en dus al helemaal niet aan iemand in een cd winkel.

Nicci
Niet elke schoonmaker krijgt een 'promo' . . . . Ook niet bij EMI.

Als ze schoonmaker was geweest had ik het geen eens gemeld hier... En trouwens ik heb zelf ook in een cd winkel gewerkt... dus kom niet bij me aan alsof ik niet weet wat een promo is...
Heb er zat van in mn kast staan.
Er wordt hier alleen met 2 maten gemeten...(of meerdere...)

Nicci
Je was het niet eens met een (overigens volkomen onbelangrijke) beslissing van een moderator. Lijkt me iets dat je gewoon naast je neer moet leggen.

ik heb het al eerder naast me neer gelegd, maar ik mengde me alleen in een discussie van GNR. En nu kom ik hier terecht....
Toch wel leuk dat je zo een rondleiding krijgt door de site...

Harco
AGE-411 schreef:
(quote)

Van jou niet natuurlijk.
Als je via persbericht kon aantonen dat er wel degelijk een leak was, dan werd uw stem zeer zeker geaccepteerd. (Ik denk dat niemand hier de moraalridder wil uithalen om illegaal downloaden tegen te gaan, want kereltjes als jij zijn meestal toch hopeloos op dat vlak)

Ik begin wel curieus te worden naar dit album. Heb het vroeger Guns n' roses nooit gemogen. Mss deze wel?

Een persbericht voor een leak?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:45 uur

geplaatst: vandaag om 11:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.