De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2008, 20:27 uur
Is het niet gewoon een goed idee om te zorgen dat niemand kan stemmen voor de releasedatum? Natuurlijk zal er af en toe wel eens iemand een cd eerder in bezit hebben, maar dan wacht hij of zij maar even met stemmen. Op deze manier zijn we tenminste van een hoop gezeur af.
0
geplaatst: 19 november 2008, 20:28 uur
of een bericht op wikipedia ofzo.
Bij belangrijke platen als dit is na een uurtje wel iets te vinden in een of ander musiekblad op internet. Is steeds zo.
0
Harco
geplaatst: 19 november 2008, 20:33 uur
gemaster schreef:
Is het niet gewoon een goed idee om te zorgen dat niemand kan stemmen voor de releasedatum? Natuurlijk zal er af en toe wel eens iemand een cd eerder in bezit hebben, maar dan wacht hij of zij maar even met stemmen. Op deze manier zijn we tenminste van een hoop gezeur af.
Nee, alsjeblieft niet.
0
geplaatst: 20 november 2008, 14:06 uur
@ Gemaster: Dat is een goed idee. Dat scheelt heel veel gezeur. En daarmee ontmoedig je ook kopieren en illegaal downloaden. En zo zie je ook meteen wie zich daar schuldig aanmaken. Want als je een echte fan bent van een artiest, koop je het origineel. Dat is mijn mening...
0
Nicci
geplaatst: 20 november 2008, 14:19 uur
ThaProphet15 schreef:
En daarmee ontmoedig je ook kopieren en illegaal downloaden.
En daarmee ontmoedig je ook kopieren en illegaal downloaden.
Dit begrijp ik niet. Normaal gesproken kan je pas een CD kopiëren of downloaden na de releasedatum.
En dan nog: mensen stoppen niet met downloaden of kopiëren, omdat je pas je stem kan uitbrengen op MuMu na de releasedatum.
0
titan (crew)
geplaatst: 20 november 2008, 14:32 uur
ThaProphet15 schreef:
Daarmee ontmoedig je ook kopieren en illegaal downloaden.
Daarmee ontmoedig je ook kopieren en illegaal downloaden.
Daar geloof ik niets van.
ThaProphet15 schreef:
Want als je een echte fan bent van een artiest, koop je het origineel.
Want als je een echte fan bent van een artiest, koop je het origineel.
Als je een ongeduldige of nieuwsgierige echte fan bent dowload je hem voordat je hem koopt om er alvast naar te kunnen luisteren voordat hij in de winkel ligt.
0
geplaatst: 20 november 2008, 14:34 uur
Nicci schreef:
En dan nog: mensen stoppen niet met downloaden of kopiëren, omdat je pas je stem kan uitbrengen op MuMu na de releasedatum.
Alle mussen zijn vogels, maar niet alle vogels zijn mussen
Hiermee valt het te vergelijken:
- Stemmen na releasedatum: 50% legaal - 50 % illegaal
- Stemmen voor releasedatum: 100 % illegaal
Tis een goed signaal van de site uit als men toch iets doet en de boel toch een beetje 'officieel' houd. Ik weet wel dat het weinig helpt, maar het is enkel het positieve signaal.
En het bespaard een hoop gezeik.
0
Nicci
geplaatst: 20 november 2008, 14:47 uur
Als je een album beluisterd hebt, ben je in staat om een goed oordeel te geven over een plaat. Voor of na de releasedatum. Als een album is 'uitgelekt' kan je dus stemmen verwachten op MuMu. Lijkt me volkomen logisch en niet iets om je druk over te maken.
0
geplaatst: 20 november 2008, 17:48 uur
ThaProphet15 schreef:
@ Gemaster: Dat is een goed idee. Dat scheelt heel veel gezeur. En daarmee ontmoedig je ook kopieren en illegaal downloaden....
@ Gemaster: Dat is een goed idee. Dat scheelt heel veel gezeur. En daarmee ontmoedig je ook kopieren en illegaal downloaden....
Daarmee ontmoedig je het stemmen.
0
geplaatst: 20 november 2008, 19:14 uur
Niemand heeft nog een echt nadeel gegeven voor mijn voorstel. Ik vind dat het een logische regel zou zijn voor deze site.
0
geplaatst: 20 november 2008, 20:10 uur
Met het voorstel van gemaster kan ik prima leven. Gewoon pas stemmen als het album echt op de markt is. Dat is de meest eerlijke manier. Goed er zouden hier heus wel gebruikers zijn die bij een platenmaatschappij werken of er een connectie mee hebben, zodat ze eerder over het materiaal kunnen beschikken, gewoon even wachten met stemmen da's wel net zo eerlijk ten opzichte van de andere gebruikers van deze site.
Er alvast een bericht over schrijven met daarin je mening is een andere zaak. Dat kan gebruikers alleen maar helpen om te gaan besluiten het album te gaan aanschaffen of op zijn minst te gaan beluisteren. Dit is in de praktijk beter toepasbaar. Je kan immers op deze site opzoeken hoe iemand over een bepaalde artiest of groep denkt waar de nodige informatie in zit.
Er alvast een bericht over schrijven met daarin je mening is een andere zaak. Dat kan gebruikers alleen maar helpen om te gaan besluiten het album te gaan aanschaffen of op zijn minst te gaan beluisteren. Dit is in de praktijk beter toepasbaar. Je kan immers op deze site opzoeken hoe iemand over een bepaalde artiest of groep denkt waar de nodige informatie in zit.
0
geplaatst: 20 november 2008, 21:01 uur
Nicci schreef:
Ik zie het voordeel niet zo goed.
Ik zie het voordeel niet zo goed.
Ik zie het voordeel ook niet echt, eigenlijk. Dit is toch gewoon een wat verdergezette discussie over al dan niet stemmen op het Chinese Democracy-album? Omdat dat album een paar jaar op zich liet wachten, en er verscheidene 'foute' downloads circuleerden. Hoe veel andere voorbeelden zijn er wel niet? Ik denk dat meneer Rose op voorhand al een mijlpaal heeft afgeleverd

0
geplaatst: 20 november 2008, 23:12 uur
bennerd schreef:
Ik zie het voordeel ook niet echt, eigenlijk. Dit is toch gewoon een wat verdergezette discussie over al dan niet stemmen op het Chinese Democracy-album? Omdat dat album een paar jaar op zich liet wachten, en er verscheidene 'foute' downloads circuleerden. Hoe veel andere voorbeelden zijn er wel niet? Ik denk dat meneer Rose op voorhand al een mijlpaal heeft afgeleverd
(quote)
Het nieuwe album van Kanye West om maar 's een voorbeeld te noemen. Er zijn talloze voorbeelden te bedenken, Chinese Democracy is echt niet de enige en zeker niet de ergste.
Het voordeel is er vooral voor de arme mods die nu steeds al die stemmen weg moeten halen.

0
geplaatst: 21 november 2008, 11:21 uur
Ik zie het voordeel ook wel. Hoe je het ook wendt of keert: pas na de officiële release weet je hoe een album klinkt... Uitzondering zijn die paar mensen die promootjes krijgen, maar die kunnen volgens mij wel een paar weken wachten met stemmen.
0
geplaatst: 21 november 2008, 20:11 uur
herman schreef:
Het voordeel is er vooral voor de arme mods die nu steeds al die stemmen weg moeten halen.
Precies. Ik denk wel aan jullie hoor!
Ik stel dus voor: Invoeren die maatregel.
0
geplaatst: 21 november 2008, 20:49 uur
Ik ben er geen tegenstander van om het gezeur, wat toch regelmatig hierover ontstaat, tegen te gaan met zo'n maatregel.
Zelf beluister ik continue albums voor hun officiële verschijningsdatum, schrijf er wat bij en stem er op. Maar juist dat laatste vind ik het minst interessante in het rijtje. Schrijven doe ik toch wel en die stem kan ik in mijn schrijven al weergeven en later daadwerkelijk de daad bij het woord voegen.
Geen verkeerde regel lijkt mij en misschien stimuleert het mensen om dan eens hun mening er over te verkondigen i.p.v. alleen een beoordeling te geven die in zulke gevallen alleen maar een hoop (allergische) reacties als gevolg heeft.
Ik heb er even over moeten nadenken voor ik hier ging reageren maar al met al zie ik er dus echt wel wat in (terwijl mijn eerste reactie op dit voorstel, die ik hier overigens niet geuit heb, eigenlijk niet zo positief was).
Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat als er serieus wordt gestemd terwijl een album nog niet uit is dat al een aardige indicatie van zo'n album kan geven en dat je bij een lage waardering wat meer op je hoede bent voordat je het gaat aanschaffen en dat bij een hoog serieus stemgemiddelde de belangstelling extra kan toenemen.
Zelf beluister ik continue albums voor hun officiële verschijningsdatum, schrijf er wat bij en stem er op. Maar juist dat laatste vind ik het minst interessante in het rijtje. Schrijven doe ik toch wel en die stem kan ik in mijn schrijven al weergeven en later daadwerkelijk de daad bij het woord voegen.
Geen verkeerde regel lijkt mij en misschien stimuleert het mensen om dan eens hun mening er over te verkondigen i.p.v. alleen een beoordeling te geven die in zulke gevallen alleen maar een hoop (allergische) reacties als gevolg heeft.
Ik heb er even over moeten nadenken voor ik hier ging reageren maar al met al zie ik er dus echt wel wat in (terwijl mijn eerste reactie op dit voorstel, die ik hier overigens niet geuit heb, eigenlijk niet zo positief was).
Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat als er serieus wordt gestemd terwijl een album nog niet uit is dat al een aardige indicatie van zo'n album kan geven en dat je bij een lage waardering wat meer op je hoede bent voordat je het gaat aanschaffen en dat bij een hoog serieus stemgemiddelde de belangstelling extra kan toenemen.
0
geplaatst: 23 november 2008, 18:03 uur
Ik vind het toch wel heel raar dat de mensen die hier tegen zijn, niet met goede tegen-argumenten komen....
Ja behalve: Is geen goed idee...
Vroeger toen er nog gerookt mocht worden in de horeca, hadden sommige kroegen ook geen asbakken in de kroeg staan. Ook een ontmoedigings-beleid.
Ik ben er dus erg voorstander van om pas de stemmen na de release date
Misschien is het een goed idee om gewoon te gaan stemmen....
Ja behalve: Is geen goed idee...
Vroeger toen er nog gerookt mocht worden in de horeca, hadden sommige kroegen ook geen asbakken in de kroeg staan. Ook een ontmoedigings-beleid.
Ik ben er dus erg voorstander van om pas de stemmen na de release date
Misschien is het een goed idee om gewoon te gaan stemmen....
0
geplaatst: 23 november 2008, 18:07 uur
Nicci schreef:
Dit begrijp ik niet. Normaal gesproken kan je pas een CD kopiëren of downloaden na de releasedatum.
(quote)
Als het is dat mensen downloaden en kopieren na de release-datum...hoe kunnen ze dan al een stem uitbrengen op deze site? Of is dit een gok-site?
0
Nicci
geplaatst: 23 november 2008, 18:26 uur
Als een CD te downloaden is voor de releasedatum, betekent dit dat hij is uitgelekt. Komt niet zo heel veel voor. Vandaar de frase "normaal gesproken".
En over de tegenargumenten: wat is er tegen dat mensen stemmen op een CD die is uitgelekt? Als ze hem hebben beluisterd heb ik niets tegen die stem. En laten we wel reëel blijven: we kunnen met z'n allen niet controleren of iemand serieus naar een album heeft geluisterd alvorens een stem uit te brengen. Voor of na de releasedatum.
En over de tegenargumenten: wat is er tegen dat mensen stemmen op een CD die is uitgelekt? Als ze hem hebben beluisterd heb ik niets tegen die stem. En laten we wel reëel blijven: we kunnen met z'n allen niet controleren of iemand serieus naar een album heeft geluisterd alvorens een stem uit te brengen. Voor of na de releasedatum.
0
geplaatst: 23 november 2008, 18:32 uur
Het is toch wel heel frustrerend dat iemand een CD 2 maanden voor de release met een 0,5 helemaal de grond in trapt? En dat terwijl jij maanden, misschien wel jaren, op die CD hebt zitten wachten? En ook geeft hij naast de 0,5 geen enkele argumentatie? Dus twijfel jij eraan of hih inderdaad wel de CD heeft beluisterd, of dat hij de band zelf al niks vind....
(Neem van mij aan, die mensen zitten op deze site...)
Maar mocht hij inderdaad de CD beluisterd hebben dan weet jij toch bij jezelf dat hij hem illegaal heeft zitten downloaden? Dan weet jij toch dat dat een misdrijf is? En dat moet je dus ontmoedigen door middel van deze regel...
(Neem van mij aan, die mensen zitten op deze site...)
Maar mocht hij inderdaad de CD beluisterd hebben dan weet jij toch bij jezelf dat hij hem illegaal heeft zitten downloaden? Dan weet jij toch dat dat een misdrijf is? En dat moet je dus ontmoedigen door middel van deze regel...
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 23 november 2008, 18:35 uur
Ik ben ook voorstander van de regel "niet stemmen voor de releasedatum", hoewel ik me geen illusies maak dat een site als deze altijd zal afhangen van de EERLIJKHEID (mijn excuses voor de hoofdletters) van de verscheidene gebruikers. Een 0,5 zonder argumentatie is voor mij hetzelfde als geen stem, want van nul en generlei waarde. Zeg op zijn minst wat je al dan niet bevalt, vind ik.
0
Nicci
geplaatst: 23 november 2008, 18:41 uur
Het stoort me in het geheel niet dat iemand voor of na de releasedatum een album (al dan niet van commentaar voorzien) met een 0,5 'de grond in trapt'. Ik zie ook geen verschil of dit voor of na de releasedatum gebeurt.
Overigens download ik ook met enige regelmaat een album. Dit is overigens geen misdrijf, maar dat terzijde.
Overigens download ik ook met enige regelmaat een album. Dit is overigens geen misdrijf, maar dat terzijde.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 23 november 2008, 18:48 uur
Mij stoort het toch enigszins wel als dit bij "mijn" albums gebeurt: ik heb geen moeite met mensen die uitleggen waarom ze niet moeten hebben van één van mijn favoriete albums want meestal geeft het mij een ander perspectief (inlevingsvermogen genoeg
), maar zomaar 0,5 zetten daarentegen... Tja, leren mee leven zeker en niet meer dan de verdiende aandacht er aan schenken. Groeten, de Sir/Zeur.
), maar zomaar 0,5 zetten daarentegen... Tja, leren mee leven zeker en niet meer dan de verdiende aandacht er aan schenken. Groeten, de Sir/Zeur.
0
geplaatst: 23 november 2008, 18:49 uur
@ Nicci:
Mocht het zo zijn dat dan je buurman een kopietje van jouw kopieert...wat is dat dan? Of denk je dat de artiesten waarvan jij downloadt, aan vrijwilligerswerk doen ofzo?
Ik blijf nog steeds bij mijn mening en ik ben bang dat ik het er met jou persoonlijk niet uit ga komen. Gelukkig zijn er wel meer mensen die het met mijn mening eens zijn....
Mocht het zo zijn dat dan je buurman een kopietje van jouw kopieert...wat is dat dan? Of denk je dat de artiesten waarvan jij downloadt, aan vrijwilligerswerk doen ofzo?
Ik blijf nog steeds bij mijn mening en ik ben bang dat ik het er met jou persoonlijk niet uit ga komen. Gelukkig zijn er wel meer mensen die het met mijn mening eens zijn....
0
geplaatst: 23 november 2008, 18:55 uur
Nicci schreef:
Als een CD te downloaden is voor de releasedatum, betekent dit dat hij is uitgelekt. Komt niet zo heel veel voor.
Als een CD te downloaden is voor de releasedatum, betekent dit dat hij is uitgelekt. Komt niet zo heel veel voor.
Komt bij bijna alle albums voor

Ik geloof al jaren niet meer in het verhaaltje dat tapes gestolen zijn uit de studio, zijn blijven liggen in een auto of whatever.
Dat lekken gebeurt volgens mij bewust (aandacht voor het product!), echt bij alle releases waar ik naar uitkijk is er sprake van een lek

Overigens koop ik die toch wel: ben alleen te ongeduldig.
Overigens is het inderdaad zo dat of je nu voor of na een release stemt je nooit weet of mensen er wel naar geluisterd hebben. Alleen als een album nog niet uit is en er staan 5* of 0,5* stemmen valt dat op en is duidelijk dat we met fans en haters te maken hebben.
0
Nicci
geplaatst: 23 november 2008, 19:24 uur
Is dat zo? Hoe dan ook: als albums zoveel lekken verklaart dit het aantal premature stemmen.
@de profeet
Je haalt 2 discussies door elkaar: wel of niet downloaden en 'te vroeg stemmen'. Het 1 is een gevolg van een ander, maar ik ben bang dat we dat downloaden (gelekt of niet) niet tegen gaan houden.
En een beetje profeet weet dat soort dingen . . .
@de profeet
Je haalt 2 discussies door elkaar: wel of niet downloaden en 'te vroeg stemmen'. Het 1 is een gevolg van een ander, maar ik ben bang dat we dat downloaden (gelekt of niet) niet tegen gaan houden.
En een beetje profeet weet dat soort dingen . . .

* denotes required fields.