De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 23 november 2008, 19:25 uur
Daar ging de discussie ook niet echt om: er wordt ook voor het lekken gestemd (wat een debiele zin
).
Men stemt dan op foutieve lekken: tja......
Mag je stemmen na de officiële release dan weet je in elk geval dat we dat probleem niet meer hebben.
).Men stemt dan op foutieve lekken: tja......
Mag je stemmen na de officiële release dan weet je in elk geval dat we dat probleem niet meer hebben.
0
geplaatst: 23 november 2008, 19:27 uur
Ja, ook dat probleem heb je dan niet meer...
Ik zie alleen maar voordelen.
Ik zie alleen maar voordelen.
0
geplaatst: 24 november 2008, 11:15 uur
@ Nikki:
Nee het downloaden kun je ook niet tegengaan... Maar een betere wereld begint bij je zelf.
Maar ik vind dat een site als deze, dat moet ontmoedigen. Want het is en blijft een misdrijf en zoals ik al eerder zei, de artiesten doen niet aan vrijwilligerswerk.
Nee het downloaden kun je ook niet tegengaan... Maar een betere wereld begint bij je zelf.
Maar ik vind dat een site als deze, dat moet ontmoedigen. Want het is en blijft een misdrijf en zoals ik al eerder zei, de artiesten doen niet aan vrijwilligerswerk.
0
geplaatst: 1 december 2008, 10:19 uur
Bij Guns N' Roses - Chinese Democracy (2008):
De enige die hier niet grappig is ben jij, met je 0,5* Dat is nou alweer typisch een geval van jammer!
Sorry Herman, maar ik ben dit soort lieden die 0,5* of 1,0* aan een album geven als dit zo ongelooflijk zat. Ze verpesten het systeem en daarmee de website Musicmeter. Als ik jullie was, zou ik nu toch echt de hoogste en laagste 5% stemmen niet meer meetellen. Dit gebeurt bij vergelijkbare internetsites wel. Dan pas krijg je bij sommige albums de echte waardering eruit, waar andere users wat mee kunnen. Nu kunnen figuren als deze de boel blijven verzieken. Andere users iriteren zich hier terecht aan, maar deze reacties worden dan verwijderd zogenaamd omdat het over het stemgedrag gaat.
Ja zeg, het gaat wel over het stemgedrag op dit specifieke album en de gevolgen daarvan op de waardering. Ik kan me dan ook niet vinden in jouw oproep tot respect voor dit soort gasten, die de boel hier verpesten.
Tijd voor actie, zou ik zeggen. Anders zouden wel eens flink wat gebruikers Musicmeter kunnen laten voor wat het is. Dat zou toch zonde zijn!
DSboom schreef:
....is dit een grap ofzo? Dit album gaat de historie in als één van de belachelijkste albums off all time! En daar heeft die Axl dan 17 jaar over gedaan!?! Jammer.
....is dit een grap ofzo? Dit album gaat de historie in als één van de belachelijkste albums off all time! En daar heeft die Axl dan 17 jaar over gedaan!?! Jammer.
De enige die hier niet grappig is ben jij, met je 0,5* Dat is nou alweer typisch een geval van jammer!
Sorry Herman, maar ik ben dit soort lieden die 0,5* of 1,0* aan een album geven als dit zo ongelooflijk zat. Ze verpesten het systeem en daarmee de website Musicmeter. Als ik jullie was, zou ik nu toch echt de hoogste en laagste 5% stemmen niet meer meetellen. Dit gebeurt bij vergelijkbare internetsites wel. Dan pas krijg je bij sommige albums de echte waardering eruit, waar andere users wat mee kunnen. Nu kunnen figuren als deze de boel blijven verzieken. Andere users iriteren zich hier terecht aan, maar deze reacties worden dan verwijderd zogenaamd omdat het over het stemgedrag gaat.

Ja zeg, het gaat wel over het stemgedrag op dit specifieke album en de gevolgen daarvan op de waardering. Ik kan me dan ook niet vinden in jouw oproep tot respect voor dit soort gasten, die de boel hier verpesten.
Tijd voor actie, zou ik zeggen. Anders zouden wel eens flink wat gebruikers Musicmeter kunnen laten voor wat het is. Dat zou toch zonde zijn!

0
geplaatst: 1 december 2008, 10:37 uur
Waarom niet gewoon accepteren dat sommige users dit album niet te pruimen vinden. Op dit moment hebben welgeteld 5 users er een 0,5* stem bij staan. Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo veel.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 december 2008, 11:21 uur
Jazper schreef:
Waarom niet gewoon accepteren dat sommige users dit album niet te pruimen vinden. Op dit moment hebben welgeteld 5 users er een 0,5* stem bij staan. Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo veel.
Precies, OK computer heeft er relatief heel wat meer.
Ik vind trouwens dat west de site verpest voor BZN-fans.
0
geplaatst: 1 december 2008, 12:01 uur
west schreef:
Kom op west, om eerlijk te zijn is dit (momenteel) het enige album waar ik me stoor aan a: de vreselijke infantiele en onzinnige berichten en b: het stemgedrag. Telkens als ik in mijn updates kijk zie ik weer dat er meerdere (onzin) berichten bij dit album staan.
Ik zou zeggen, zorg ervoor dat ie niet meer in je updates staat/lees het niet meer/ zet je er over heen. Maar om nu, aan de hand van dit album (en desnoods nog een paar andere) te gaan dreigen met het verlaten van de site, is jezelf bijna verlagen tot het niveau van de stemmers waar je je zo aan irriteert.
Niet doen, gewoon dit album (en de andere waar je je aan irriteert) links laten liggen en je gaan mengen in discussies die je wel interessant vind!
0
Joy
geplaatst: 1 december 2008, 13:22 uur
en natuurlijk is het iemands goed recht en 0,5 te geven als hij het niets vind
je wint er alleen niets mee, behalve weer een hoop geleuter
misschien zou de stemmogelijkheid minimaal een 2 moeten zijn
0
geplaatst: 1 december 2008, 14:04 uur
Vind ik ook Joy helemaal mee eens, een 2* is immers al een onvoldoende. Ik ga ook niet lager dan een 2* meer, want daar laat je al door blijken dat je de muziek of het album niet kunt waarderen. een 0.5* stem bij wat voor album ook getuigt m.i van enorme tunnelvisie of kortzichtigheid. Er is immers voor ieder album of muzieksoort een doelgroep te vinden, alleen al op basis daarvan is er geen enkel album wat een terechte 0.5* stem verdient imo. En nee ook Frans Bauer en Jan Smitje niet. 

0
Joy
geplaatst: 1 december 2008, 14:25 uur
boeiende discussie kan zijn:
bestaat slechte muziek wel
ik zeg neen
bestaat slechte muziek wel
ik zeg neen
0
geplaatst: 1 december 2008, 14:37 uur
Ik zeg ook nee, want iedere muziek heeft zijn eigen doelgroep die er van geniet, op basis daarvan is wat voor muziek dan ook al geslaagd, zolang er maar mensen en doelgroepen voor zijn die er van kunnen genieten. Een 2* zou eigenlijk op basis van eerlijkheid eigenlijk de laagste stem moeten zijn, krijg je wel wat hogere gemiddelden, maar dan gaat het er ook wat eerlijker aan toe vind ik. een 0.5* word vaak gegeven als proteststem, of om andere users die elkaar niet mogen dwars te zitten. Volgens mij hebben de meeste 0.5* stemmers de muziek ook niet goed beluisterd, of er gewoon geen interesse in. Maar op basis daarvan een 0.5* te geven zegt m.i meer over die user dan over de muziek of het album. Dit bedoel ik in zijn algemeenheid, en niet alleen maar bij dit album.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 december 2008, 14:39 uur
Kom nou heren, aan dat soort flauwekul doen we toch niet mee? We kunnen hier 10 verschillende stemmen uitdelen: 0,5 t/m 5,0. Dat voor een enkeling de verantwoordelijkheid om dit systeem met nuance te gebruiken iets te hoog gegrepen is, lijkt me geen reden om maar meteen het systeem om te gooien.
0
geplaatst: 1 december 2008, 14:48 uur
Wrom niet, is het zo onredelijk dan met hetgeen ik mee aankom. Volgens mij krijg je dan wel een reeler beeld van de div albums zonder dat er enorme dwarsliggers of grote ouwehoeren de boel komen verstieren. Ik weet wel je kunt vanaf 0.5* uitdelen, maar erg realistisch vind ik een 0.5* zeer zeker niet. Tis mijn mening meer niet.
0
edris.
geplaatst: 1 december 2008, 15:00 uur
Een 2,0 als minimum instellen verkleint slechts het aantal keuzemogelijkheden. Het enige dat dat gaat opleveren is dat de gemiddeldes dichter bij elkaar gaan liggen. Bovendien neemt de 2,0 dan de waarde van de 0,5 over en gaan er over een paar maanden mensen zeiken dat ze doodziek worden van 2,0-stemmers. Het lijkt me hoe dan ook geenszins een oplossing voor dit probleem. Ik vind het eigenlijk niet eens probleem.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 december 2008, 15:03 uur
Natuurlijk zijn er allerlei andere sites waar stemgemiddelden en toplijsten met moeilijke algoritmen vastgesteld worden: hogeregraadsfuncties van stemgemiddelde en aantal stemmen, meer gewicht voor de stemmen van user 1 dan voor die van user 2 omdat user 1 hier en hier zijn sporen al verdiend heeft, schrappen van de 'outliers' in de stemme... overal valt best iets voor te zeggen en ook best wat tegen. Bij MuMe zijn de statistieken basic en dat blijkt gemiddeld doorgaans ook best ok te werken.
Wat het reële beeld betreft: volgens mij worden er minstens zoveel 'irreële' 5* uitgedeeld als 0.5*.
Wat het reële beeld betreft: volgens mij worden er minstens zoveel 'irreële' 5* uitgedeeld als 0.5*.
0
geplaatst: 1 december 2008, 15:18 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Point taken!

0
geplaatst: 1 december 2008, 15:21 uur
misja82 schreef:
Kom op west, om eerlijk te zijn is dit (momenteel) het enige album waar ik me stoor aan a: de vreselijke infantiele en onzinnige berichten en b: het stemgedrag. ......
Maar om nu, aan de hand van dit album (en desnoods nog een paar andere) te gaan dreigen met het verlaten van de site, is jezelf bijna verlagen tot het niveau van de stemmers waar je je zo aan irriteert. ....
(quote)
Kom op west, om eerlijk te zijn is dit (momenteel) het enige album waar ik me stoor aan a: de vreselijke infantiele en onzinnige berichten en b: het stemgedrag. ......
Maar om nu, aan de hand van dit album (en desnoods nog een paar andere) te gaan dreigen met het verlaten van de site, is jezelf bijna verlagen tot het niveau van de stemmers waar je je zo aan irriteert. ....
Je hebt gelijk: ik blijf lekker meedoen hier.
Ik blijf overigens voorstander van een filter van 5% hoogste en laagste stemmen verwijderen voor het krijgen van een gemiddelde waar de users echt wat aan hebben. Dit zou je kunnen doen bij albums met 20 of meer stemmen. Vanaf 20 stemmen tellen ze nl. ook mee in de diverse lijsten.
Dat lijkt mij beter dan een ondergrens van 2,0*.
0
geplaatst: 1 december 2008, 15:36 uur
ricardo schreef:
Vind ik ook Joy helemaal mee eens, een 2* is immers al een onvoldoede. Ik ga ook niet lager dan een 2* meer, want daar laat je al door blijken dat je de muziek of het album niet kunt waarderen. een 0.5* stem bij wat voor album ook getuigt m.i van enorme tunnelvisie of kortzichtigheid.
Vind ik ook Joy helemaal mee eens, een 2* is immers al een onvoldoede. Ik ga ook niet lager dan een 2* meer, want daar laat je al door blijken dat je de muziek of het album niet kunt waarderen. een 0.5* stem bij wat voor album ook getuigt m.i van enorme tunnelvisie of kortzichtigheid.
Deze redenering laat vooral jouw vooroordelen jegens anderen zien voortkomend uit je eigen kortzichtige manier van denken.
Een 2.5 stemmen betekent voor mij dat een album maar net geslaagd is. Het is niet slecht te noemen maar ik vind er ook niets goed aan.
Een 2 stemmen betekent voor mij dat een album met de beste wil van de wereld echt niet geslaagd te noemen valt, ook al is het niet meteen rotslecht en heb ik er geen hekel aan.
Een 1.5 geef ik aan een album dat echt slecht is.
Een 1 aan een rotslecht album.
Een 0.5 aan een album in een genre waar ik van hou en waar ik ondanks dat toch een gloeiende hekel aan heb. Een plaat die wat mijzelf betreft beter nooit zou zijn verschenen.
Meer zit achter zo'n stem niet achter. Ik wil er niks mee bereiken of zo. Ik gebruik alleen mijn vrijheid hier om MIJN stem aan een album te geven zoals dat bij mijn gevoel over dat album past. Dat lijkt me toch de opzet van dit systeem op deze site. Hoeveel geleuter zo'n lage stem dan oplevert, daar kan ik echt niet van wakker liggen.
Dat er altijd wel mensen zijn die zo'n album dan wel goed vinden heeft niks te maken met mijn stem.
Van de 2550 stemmen die ik hier inmiddels gedaan heb zijn er slechts vier stemmen van een 0.5. En die heb ik niet zomaar zonder reden gegeven.
Ik weet dat er hier op de site users zijn die zomaar halfjes uitdelen omdat het nu eenmaal cool staat ergens een hekel aan te hebben. Maar gooi dus niet vanuit een tunnelvsie alle 0.5 stemmen zomaar op een hoopje, want sommige zijn helemaal verantwoord en serieus te nemen.
0
geplaatst: 1 december 2008, 15:42 uur
ricardo schreef:
Ik zeg ook nee, want iedere muziek heeft zijn eigen doelgroep die er van geniet, op basis daarvan is wat voor muziek dan ook al geslaagd, zolang er maar mensen en doelgroepen voor zijn die er van kunnen genieten.
Ik zeg ook nee, want iedere muziek heeft zijn eigen doelgroep die er van geniet, op basis daarvan is wat voor muziek dan ook al geslaagd, zolang er maar mensen en doelgroepen voor zijn die er van kunnen genieten.
Ik stem niet voor anderen, maar voor mezelf... als ik met doelgroepen rekening moet houden kan ik overal wel een 5* aan geven, want elk album wordt wel door iemand leuk gevonden.
Ik heb zelf ook wel 0,5* en 1* stemmen uitgedeeld aan albums die ik niet om aan te horen vind...
0
geplaatst: 1 december 2008, 16:31 uur
Gewoon eerlijk stemmen, volg je hart. Of klinkt dat roomser dan de Paus???
0
geplaatst: 1 december 2008, 17:27 uur
Iedereen heeft zijn eigen systeem erin, en iedereen heeft op deze site evenveel vrijheid binnen redelijke grenzen. Ik vertel alleen maar mijn mening en hoe ik het zie. Uit pricipiele overwegingen deel ik gewoon niet meer een stem uit onder de 2* Ik ken ook wel albums waar ik 0.5* voor zou kunnen en willen geven, maar dat vind ik te gemakkelijk en niet sportief. Ik ken ongeveer 280 albums totaal, en er zouden ook nog erg veel hoge scores tussen zitten. Het stemmen maakt mij eigenlijk niet heel veel uit. Meningen bij de div albums van de verschillende users lezen daar gaat mij deze site om. Stemmen is voor mij eigenlijk bijzaak en ik lig er ook zeker niet wakker van. Ik heb inmiddels door deze site mijn muzieksmaak al aardig weten te verbreden. Ondanks mijn leeftijd heb ik me eigenlijk nooit zoveel met muziek beziggehouden. Vroeger was ik alleen maar met metal, hardrock en Pink Floyd bezig, meer kende ik tot voor kort eigenlijk niet. Eerst las ik op de zijlijn de stukken hier, maar een dik jaar geleden mij ook maar aangemeld, en heb sindsdien erg veel bijgeleerd over muziek wat ik niet kende of nog nooit van gehoord had.
0
geplaatst: 1 december 2008, 17:51 uur
Zelf stem ik volledig volgens mijn eigen mening, de meeste stemmen zijn op albums die ik daadwerkelijk bezit en meerdere keren heb beluisterd. Ik hou daarbij geen rekening met de status van de uitvoerder.
Tot nu tot heb ik relatief weinig 0,5* en 1*-stemmen uitgedeeld en dat zijn albums die ik heb uitgeprobeerd maar niet om aan te horen vind, ze zijn als het ware een marteling voor mij en daar zitten een aantal grote namen tussen.
Tot nu tot heb ik relatief weinig 0,5* en 1*-stemmen uitgedeeld en dat zijn albums die ik heb uitgeprobeerd maar niet om aan te horen vind, ze zijn als het ware een marteling voor mij en daar zitten een aantal grote namen tussen.
0
geplaatst: 1 december 2008, 17:56 uur
Joy schreef:
Dan zou het maximale ook 4 sterren moeten worden. en dan creeer je gewoon precies het zelfde. Jij zegt eigenlijk gewoon dat er maar één soort slechte albums zijn en dat iets niet slechter kan zijn dan het andere....
0
geplaatst: 1 december 2008, 18:27 uur
ricardo schreef:
Uit pricipiele overwegingen deel ik gewoon niet meer een stem uit onder de 2* Ik ken ook wel albums waar ik 0.5* voor zou kunnen en willen geven, maar dat vind ik te gemakkelijk en niet sportief.
Uit pricipiele overwegingen deel ik gewoon niet meer een stem uit onder de 2* Ik ken ook wel albums waar ik 0.5* voor zou kunnen en willen geven, maar dat vind ik te gemakkelijk en niet sportief.
Zou je die principiële overwegingen eens echt willen toelichten, ricardo?
Nooit minder dan een twee geven lijkt mij namelijk wel veel gemakkelijker. Alles wat je slecht vindt op hetzelfde hoopje van afgekeurde muziek gooien.
En volgens welk principe zou een stem van 0.5 per definitie niet sportief zou zijn?
Ik zie geen enkele reden om een album dat ik slechts een halfje waard vind een twee te gaan geven om zogenaamd even sportief te gaan zitten wezen en ik zie ook geen enkele reden om geen gebruik te maken van het puntensysteem wanneer ik weloverwogen een album maar een halfje waard vind.
0
geplaatst: 1 december 2008, 18:38 uur
Zelf geef ik ook geen 0,5* en ik begrijp ook niet die mensen die dat wel geven. Meestal stem ik na een album 2a3 keer beluisterd te hebben. Nou als ik een album echt geen ene reet aan vind denk dan niet dat ik dat album nog ff een paar keer opzet. Daarnaast ben ik er al redelijk snel achter als het geen ene hol aan is dus dat soort albums worden niet eens afgeluisterd. Waarom zou je het jezelf aandoen om een slecht album te beluisterd?
Dus aan al die mensen die 0,5* stemmen, waarom beluister je zo'n album? Man er is zoveel moois en dan ga je jezelf kwellen met kutmuziek.
Denk trouwens dat vele 0,5* stemmers het desbetreffende album helemaal niet beluisterd hebben maar dat terzijde.
Dus aan al die mensen die 0,5* stemmen, waarom beluister je zo'n album? Man er is zoveel moois en dan ga je jezelf kwellen met kutmuziek.
Denk trouwens dat vele 0,5* stemmers het desbetreffende album helemaal niet beluisterd hebben maar dat terzijde.
0
geplaatst: 1 december 2008, 18:48 uur
mkrake schreef:
Ten eerste omdat je pas zeker weet dat een album rotslecht is als je het hebt beluisterd.
Ten tweede omdat het mij interesseert waarom ik het ene wel mooi vind en het andere niet.
Ten derde omdat die korte kwelling het genot van al dat moois alleen nog maar groter maakt.
Ten vierde omdat het gewoon leuk is om bij het muziekliefhebberen ook een beetje kritisch te zijn.
0
geplaatst: 1 december 2008, 18:59 uur
@Kronos: Ik heb gewoon geen zin meer in al die conflicten en de strijd die er bij komt kijken bij de albums die ik toch al niet leuk vind, waarom zou ik uberhaupt moeite doen om ook mijn stem daar nog bij uit te gaan delen en andere users die dat album wel goed vinden, bij die albums er onnodig mee te gaan kwellen. Daar pas ik voor en heb ik gewoon geen zin meer in. Laat mij dan maar een sociale stemmer zijn. Ik zit op deze site omdat ik er erg veel geleerd heb en er erg veel plezier van gehad heb. Zin in oeverloze discussies over albums waar ik toch niets mee heb hebben voor mij geen zin en wekken mijnerzijds alleen maar ergernis op. Ik heb ongeveer 60 stemmen uitgedeeld, daar waar het er wel 280 kunnen zijn. De nadruk ligt bij mij echt niet op het stemmen, want anders had ik er wel meer uitgedeeld. Ik wil gewoon genieten van mooie en lekkere muziek te beluisteren, af en toe een geintje en het gezellig met elkaar hebben, daar gaat mij deze site om. Een pittige discussie mag best hoor vind ik erg goed zelfs. Als iedereen maar niet uit het oog verliest dat het om je vrije tijd gaat, en die moet je m.i zo plezierig mogelijk invullen.
0
geplaatst: 1 december 2008, 19:14 uur
Goed. Gezelligheid is belangrijk. Daar ben ik het mee eens. Dus je stemt niet meer laag.
Maar als je dan vervolgens zelf gaat zitten kankeren op mensen die wel laag stemmen dan is het toch ook niet meer gezellig?
Maar als je dan vervolgens zelf gaat zitten kankeren op mensen die wel laag stemmen dan is het toch ook niet meer gezellig?
0
Nicci
geplaatst: 1 december 2008, 19:29 uur
mkrake schreef:
Ik weet zo snel niet of ik een 0.5 heb uitgedeeld, maar soms loop je tegen een album aan dat echt niet kan. Dat op elke manier verkloot is, terwijl je er toch verwachtingen van had (anders zou het inderdaad een beetje vreemd zijn om te gaan luisteren). Ik koop (kocht) standaard elke plaat van Prince, Miles Davis en zo nog een paar. Vooral Prince heeft een paar onbehoorlijke missers op zijn repertoire staan. Die man spaar ik (er staat altijd nog wel 1 mooi nummer op, tenslotte) met een 2 o.i.d., maar om je een idee te geven hoe je tot een diep rode onvoldoende kan komen.
Op deze site staan een paar albums die de aandacht trekken doordat ze bijvoorbeeld erg hoog op een lijst staan. Mensen krijgen daardoor verwachtingen; gaan de plaat eens luisteren en geven een cijfer. Ik kan me best voorstellen dat er ook zware onvoldoendes vallen.
* denotes required fields.