MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Beste Ayreonfreak, ik vind het zo herkenbaar wat je hierboven stelt: ik heb ook al zonder blikken of blozen cijfers gegeven aan albums die ik nog in de oertijd heb beluisterd. Sinds die recensies geef ik enkel nog stemmen aan albums die ik heel aandachtig heb beluisterd en niet meer uit sentiment. De meeste zaken besluister ik met Windows Mediaplayer, dat bijhoudt of je het album beluisterd hebt en dat je ook kunt evalueren met sterren (ook 5 toevallig). Nu doe ik dat zo en het aantal sterren dat ik in mijn Mediaplayer geef stemt overeen met MuMe.
Ik versta ook soms niet hoe men soms zoveel albums kan hebben beluisterd, als ik mijn collectie volledig onder handen moet nemen, dan ben ik bezig tot mijn pensioen. Ik twijfel soms om gewoon grotendeels mijn stemmen weg te nemen en opnieuw te beginnen.
Met groeten, de Sir.

Ik ga even op een kort stukje in, omdat dit telkens weer langskomt in dit topic:
Ayreonfreak schreef:
Albums scoren bij mij eigenlijk nooit lager dan bijv. een 2. Simpelweg omdat ik de Frans Bauers, hiphop, R&B, Soul, Jazz etc. niet beluister en het tótaal “mijn pakkie an” niet is. Ik heb een gruwelijke hekel aan bovengenoemde muziekstromingen, dus kan ik daar ook niet een eerlijk oordeel over vellen.
Dit (de derde zin, niet de tweede) vind ik echt grote onzin. Je suggereert daarmee dat er verschil is tussen 'eerlijk stemmen' en 'oneerlijk stemmen', waarbij je alleen eerlijk kunt stemmen op muziek waar je van houdt. 'objectief' stemmen is een illusie, en in feite een contradictio in terminis: een waardeoordeel is per definitie subjectief. Dus muziek waar je een gruwelijke hekel aan hebt, verdient een zeer lage waardering.
De kans is weliswaar klein dat je (veel) albums beluistert van een genre dat je hekelt, maar áls je zo'n album hebt beluisterd, is het ook niet meer dan normaal dat je het laag waardeert en dus weinig sterren geeft.

Inderdaad. Ik kan ook geen eerlijk oordeel vellen over de muziek waar ik wel van houd, omdat ik daar fan van ben. Maar dat weerhoudt me er toch ook niet van te stemmen.

Helemaal eens met BlueVelvet en als ik een album waardeloos vind, zal ik dat in sterren uitdrukken ook, of het nu wel of niet 'mijn pakkie an' is.

BlueVelvet schreef:
Ik ga even op een kort stukje in, omdat dit telkens weer langskomt in dit topic:
(quote)
Dit (de derde zin, niet de tweede) vind ik echt grote onzin. Je suggereert daarmee dat er verschil is tussen 'eerlijk stemmen' en 'oneerlijk stemmen', waarbij je alleen eerlijk kunt stemmen op muziek waar je van houdt. 'objectief' stemmen is een illusie, en in feite een contradictio in terminis: een waardeoordeel is per definitie subjectief. Dus muziek waar je een gruwelijke hekel aan hebt, verdient een zeer lage waardering.
De kans is weliswaar klein dat je (veel) albums beluistert van een genre dat je hekelt, maar áls je zo'n album hebt beluisterd, is het ook niet meer dan normaal dat je het laag waardeert en dus weinig sterren geeft.

Laat ik het anders zeggen. Op zich zit er natuurlijk waarheid in wat je schrijft. Alleen kan ik het dmv het volgende beter uitleggen. Op mijn werk zijn mijn collega's over het algemeen jonger dan ik en liefhebber van Soul, R&B, hip hop en Trance. In de laatste stroming kan ik ver meegaan, ik ben absoluut niet vies van goeie trance. Alleen luister ik dus ook veel naar de eerste drie stromingen. Elke keer weer, en dan meen ik het ook echt; elke keer denk ik bij mijzelf; wat een ongelooflijke bagger is dit! Ik stoor mij mateloos aan deze muziek. Albums van bijv Craig David ken ik bijna uit mijn broekzak. Maar in al die tijd dat ik het luister, kan ik er niet van genieten, ook al sta ik er voor open. Maar zie het zo; als ik op mijn werk kan luisteren naar de muziek van anderen ( en mijn collega's naar die van mij) en uit respect voor een ander kan opbrengen om er naar te luisteren, dan kan ik hier op MuMe ook enig rekening houden met andere gebruikers in voor mij vreemde genre's. Want ik kan die Craig David bijv nog steeds geen cijfer boven de 2 geven. Maar wellicht is de kwaliteit van de muziek wel heel hoog, maar ik vind dat ik het gewoon niet objectief kan beoordelen omdat ik totaal niet van die muziek houdt.
En dan hebben we het dus nog niet eens over de Frans Bauers, Nick en Simons, en Jantje Smit. Als ik daar dus een beoordeling op geef, dan zou die genadeloos zijn, sterker, dan zou de -1 t&m -5 ingevoerd moeten worden. Maar er zijn zoveel mensen die hier wel plezier uit halen. Moet ik dan als nitwit van de muziek het cijfer genadeloos omlaag halen? Nee, mijn mening is dat ik dat niet kan. Kijk als ik hoog in de gebruikerslijsten wil eindigen, dan kan ik mij daar ook toe verlagen, maar ik wil voor mijn eigen gevoel enige binding hebben met de genre. Nog een voorbeeldje; ik luister ook wel naar Death en doom metal, maar ook in dat genre geef ik weinig beoordelingen omdat één detail mij daar enorm in stoord vaak; de zang. Dus houd ik liever mijn mening voor mij... alleen al om sommige reacties te voorkomen op deze site.

Daarom geef ik voornamelijk in de prog/metal/pop genre cijfers en beoordelingen, omdat ik voor mijzelf vind dat ik op basis van kennis en smaak daar een (in mijn ogen natuurlijk) eerlijke mening over kan geven.

Om even terug te komen op jou quote BlueVelvet; Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een hele brede smaak hebben, maar over het algemeen gaat je muzieksmaak net als andere voorkeuren in het leven, toch uit naar een bepaalde hoek in de muziek. Ik vind dus niet dat je de extreme hoek eerlijk kan beoordelen, simpel omdat je er in ieder geval te weinig naar luisterd.

Maar als anderen een andere mening over stemmen heeft, is dat voor mij ook goed.

Mooi, eerlijk stuk tekst Ayreonfreak. Herken er veel van mezelf in.

Ik begrijp die hele discussie over stemmen op albums die in een genre dat buiten je smaak valt eigenlijk niet. Daar luister je normaal gezien toch niet naar? Hoe kan je er dan op stemmen? Ik zal Frans Bauer al wel eens op de radio gehoord hebben, maar dat heeft me er nooit toe aangezet een heel album te gaan luisteren, dus erop stemmen kan ik niet.

Sir Spamalot (crew)
Dag Kronos, ik denk wel dat vele collega's hier op tijd en stond een zijstap wagen buiten hun wereldje en dat moet kunnen, ik heb het ook al gedaan en nog geen been gebroken. Een van de regels hier zegt dat je het volledige album moet hebben beluisterd, dat is logisch en voor de rest, stemmen blijven een indicator, niet een absolute waarheid. The point of a journey is not to arrive: er blijft altijd iets moois te ontdekken (bvb. jouw Top 10 vind ik een heel mooi voorbeeld van diversificatie). Greetings.

Harco
Dat je met iets doodgegooid wordt op de radio, betekent nog niet dat je een Coldplay album met een halve ster kunt beoordelen.

Ayreonfreak schreef:
dan kan ik hier op MuMe ook enig rekening houden met andere gebruikers in voor mij vreemde genre's. Want ik kan die Craig David bijv nog steeds geen cijfer boven de 2 geven. Maar wellicht is de kwaliteit van de muziek wel heel hoog, maar ik vind dat ik het gewoon niet objectief kan beoordelen omdat ik totaal niet van die muziek houdt.

Je kunt toch gewoon beoordelen wat jij ervan vindt.. er is geen objectief oordeel.. die bestaan neit.... en het eerste deel is nog droeviger.... alsof je geen rekening houdt met anderen als je laag stemt... als iemand met jouw 1 een probleem heeft is dat toch zijn probleem, niet het jouwe? je beoordeelt de muziek, niet degenen die ervan houden.

Dus houd ik liever mijn mening voor mij... alleen al om sommige reacties te voorkomen op deze site.

Sorry hoor.. maar niet stemen omdat je bang bent voor reacties?

Ik vind dus niet dat je de extreme hoek eerlijk kan beoordelen, simpel omdat je er in ieder geval te weinig naar luisterd..

Je kunt toch prima boordelen wat jij ervan vindt?.. als je het leuk vond om naar te luisteren geef je een hoog cijfer en anders laag.. zo simpel is het.. als iedereen dat zou doen en niet zo'n geweldige ophef zou maken over lage stemmen zou maken zou het veel makkelijker worden.

Sir Spamalot (crew)
Inderdaad, Harco, want kan iemand mij nu eens uitleggen wat "commercieel" is? Toch wat de massa ervan maakt? Dus het ene jaar dit en en het andere iets anders. Iedereen bepaalt zelf haar/zijn keuzes. Alsof een groep slechter wordt omdat het meer verkoopt en vice versa. Tja, het zal altijd voer voor discussie blijven.

Ik ben het helemaal eens met the scientist, als je een album heb gehoord hebt moet je niet, niet stemmen omdat het anders een te laag cijfer wordt.

@Sir,

Ik hoor inderdaad vanalles wat graag. Aan sommige muziek heb ik een echte hekel, daar beluister ik gewoonlijk geen heel album van en dus stem ik er ook zelden op.

@Ayreonfreak,

Je suggereert dat sommige mensen veel en laag stemmen op muziek die niet hun ding is om hoog in de gebruikerslijst te komen. Ik ben eens even gaan kijken in de top tien daar. De stemmen van die mensen gaan vooral van 3 tot 4.5 sterren. Die vage verdachtmaking is dus onterecht volgens mij.

En verder ben ik het eens met The Scientist. Die ophef over lage stemmen is nogal over the top.

Ayreonfreak schreef:
Laat ik het anders zeggen.
Veel verschil zie ik niet.
Maar zie het zo; als ik op mijn werk kan luisteren naar de muziek van anderen ( en mijn collega's naar die van mij) en uit respect voor een ander kan opbrengen om er naar te luisteren, dan kan ik hier op MuMe ook enig rekening houden met andere gebruikers in voor mij vreemde genre's.
Hier kan ik echt slecht tegen. Alsof laag stemmen betekent dat je mensen die hoog stemmen niet respecteert Wat heeft dat in hemelsnaam met 'respect' te maken? Als je respect voor iemand hebt, dan heb je er vrede mee dat hij/zij een andere mening dan jij hebt, juist als je het niet met die mening eens bent.
Als mensen boos worden van lage stemmen, hebben zíj juist geen respect voor de laagstemmer. Sowieso is boos worden om een lage stem bij een favoriet album een nogal droevige bezigheid, dan ga je er blijkbaar vanuit dat iedereen van het album houdt als jij ervan houdt. Als jij iets goed vindt en een ander niet, waarom zou je daar een probleem mee hebben? Blijkbaar kun jij ervan genieten en een ander niet. Prima toch? De ander mist dan iets, jij niet.

Want ik kan die Craig David bijv nog steeds geen cijfer boven de 2 geven. Maar wellicht is de kwaliteit van de muziek wel heel hoog, maar ik vind dat ik het gewoon niet objectief kan beoordelen omdat ik totaal niet van die muziek houdt.

Dus jij hebt de pretentie in staat te zijn om *objectief* over een album dat jou ligt te oordelen? Dus als ik een ander oordeel dan jij aan dat album toeken, heb ik het mis? Jouw oordeel was immers via objectieve wijze tot stand gekomen. Dat vind ik een vrij arrogante veronderstelling.

Als ik daar dus een beoordeling op geef, dan zou die genadeloos zijn, sterker, dan zou de -1 t&m -5 ingevoerd moeten worden.
Waarom zou de schaal aangepast moeten worden? Het minimum van de huidige schaal is 0.5*, dus de állerslechtste albums verdienen 0.5*.
(of misschien bedoelde je het figuurlijk)

Maar er zijn zoveel mensen die hier wel plezier uit halen. Moet ik dan als nitwit van de muziek het cijfer genadeloos omlaag halen?
Ik ben benieuwd wat volgens jou het minimale kennisniveau moet zijn om te mogen stemmen.
Volgens mij begrijpen veel mensen het idee van wat een stem nu eigenlijk voorstelt niet. Een stem op een album is een weergave van jouw mening over dat album op dat moment. Niet van een of andere niet bestaande "objectieve mening" die iedereen toegedaan zou moeten zijn, niet van wat
Niets meer dan *jouw* mening op dat moment, op welke wijze die mening ook tot stand gekomen is. Als jij op dit moment liever uit het raam zou springen dan verder luisteren naar een album van Frans Bauer, dan is jouw mening dat het een ontzettend kut album is en dus verdient het 0.5* (of ergens in de buurt ).
Dat jij daarmee het gemiddele genadeloos omlaag haalt (al zal dit in dit voorbeeld niet zo genadeloos zijn), dan is dat de bedoeling. Het gemiddelde is namelijk, inderdaad, een gemiddelde: het is een weergave van het gemiddelde oordeel van de MusicMeter-gebruikers. En daar ben jij er één van.
Wellicht kom jij op een ander moment in de toekomst op een geheel ander oordeel. Misschien zelfs doordat je je ingelezen hebt in het wel en wee van Frans Bauer tijdens de opnames. Mocht dat zo zijn, dan pas je je stem aan. Dan is jouw mening veranderd, en is dus de gemiddelde mening veranderd, en dus moet dat tot uiting komen in het stemgemiddelde.

Nee, mijn mening is dat ik dat niet kan. Kijk als ik hoog in de gebruikerslijsten wil eindigen, dan kan ik mij daar ook toe verlagen,
Ik vind het juist bewonderingswaardig als mensen buiten "hun genre" kijken. En ik vind het betreurenswaardig dat er mensen zijn die dat als "zich verlagen" bestempelen, en automatisch ervan uit gaan dat dat onoprecht gebeurt (de gebruikerslijst, who cares )

maar ik wil voor mijn eigen gevoel enige binding hebben met de genre. Nog een voorbeeldje; ik luister ook wel naar Death en doom metal, maar ook in dat genre geef ik weinig beoordelingen omdat één detail mij daar enorm in stoord vaak; de zang.

Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je:
1) niet al te vaak ernaar luistert, immers je stoort je er vaak aan
2) als je ernaar luistert en de zang stoort je enorm, je daar dan een laag cijfer aan toekent. Dat is immers jouw mening, en een stem geeft jouw mening weer. Niets meer, niets minder.

Dus houd ik liever mijn mening voor mij... alleen al om sommige reacties te voorkomen op deze site.

Ironisch: je lijkt niet van die reacties te houden (emoticon), maar in het hele verhaal hierboven geef je impliciet aan dat dat soort reacties juist normaal is!

Om even terug te komen op jou quote BlueVelvet; Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een hele brede smaak hebben, maar over het algemeen gaat je muzieksmaak net als andere voorkeuren in het leven, toch uit naar een bepaalde hoek in de muziek. Ik vind dus niet dat je de extreme hoek eerlijk kan beoordelen, simpel omdat je er in ieder geval te weinig naar luisterd.
Ik weet nog steeds niet wat je bedoelt met 'eerlijk stemmen'.

Als iedereen alleen stemt op albums waar hij van houdt (of albums die hij minder vindt, maar zogenaamd binnen "zijn genre" liggen), ligt ieder album tussen de 3* en 5*.
Wat heeft het de mogelijkheid om cijfers 0.5-3 te geven dan nog voor zin? De schaal loopt van 0.5 tot 5, en het zou bijna stemvervalsing zijn als je dat niet allemaal gebruikt.
(Uiteraard niet als je albums die je laag beoordeelt op voorhand mijdt, maar wel als je het stemmen mijdt maar er wel naar geluisterd hebt.)
Anders zouden we de schaal moeten inkrimpen van 3-5, maar dan geeft je weer geen 3 of 3.5, want dat zou met de nieuwe schaal 'absolute bagger zijn', dus dan gaan we naar een schaal 4-5, etc., tot we alleen nog maar 5-en uit kunnen delen aan albums die we fantastisch vinden.
Mooie gemiddeldes zal dat opleveren

Wat ik nog wilde toevoegen: ik zeg uitdrukkelijk *niet* dat je verplicht bent even veel waarde te hechten aan iedere mening. Als jij meer op de mening van een zogenaamde "kenner" vertrouwt, dan is dat jouw goed recht. Dat zoek je dan maar op in de stemmenlijst, of als je de argumentatie van de stem leest. Maar dat is een ander verhaal.

Jezus wat een lap tekst Blue Velvet

Maar echt, jullie rukken echt hopeloos uit het verband.
Ik blijf bij mijn stemgedrag omdat ik daar in geloof. Ik heb geen zin om albums af te zeiken waar ik niets mee heb. In mijn opinie is het niet normaal als je cijfers geeft op basis van afkeer tot een bepaald genre. Het is toch simpel; daar heb je gewoon niet genoeg verstand van. Ik brand bijvoorbeeld niet mijn vingers aan Bob Dylan, alleen al omdat ik geen ruk aan zijn muziek vind. Moet ik dan lekker provocerend een 1 gaan geven? Tótaal zinloos. Als jij daar anders over denkt, is dat jou zaak. Ik verschil dan alleen van mening met jou over het feit of je daar dan op moet stemmen. Jij vind dat het moet kunnen, ik zeg voor mijzelf dat ik dat niet wil. Je zou het zo kunnen zien als dat ik het doel van deze site anders interperteer dan jou. Maar eigenlijk leg ik meer de link met mensen die veel cijfers geven aan albums, niet in het algemeen mensen die breed stemmen.

Laat ik het dus zo zeggen; en daar zal ik mij wellicht niet populair mee maken; Ik vind het intens triest als je in staat bent om op deze site 10.000 albums cijfers kan geven en daar dan ook nog objectief een cijfer kan toewijzen. Dat is klinkklare onzin en ga nu niet vertellen dat er mensen zijn die dan objectief stemmen.

Ja, ik kan over mijzelf zeggen dat ik weloverwogen een cijfer of beoordeling geef. Of dat objectief is weet ik niet. Dat is natuurlijk altijd moeilijk te bepalen. Als dat in jouw ogen arrogant is; so be it.

En of mensen lage cijfers geven is eigenlijk helemaal niet zo belangrijk in deze discussie, het ging mij om mijn stemgedrag te verduidelijken...

Ayreonfreak schreef:
Je zou het zo kunnen zien als dat ik het doel van deze site anders interperteer dan jou.

Ik ben benieuwd wat jij als het doel van de site ziet (en met name van de stemfunctie).
Laat ik het dus zo zeggen; en daar zal ik mij wellicht niet populair mee maken; Ik vind het intens triest als je in staat bent om op deze site 10.000 albums cijfers kan geven en daar dan ook nog objectief een cijfer kan toewijzen. Dat is klinkklare onzin en ga nu niet vertellen dat er mensen zijn die dan objectief stemmen.
Ík zal - hopelijk was dat inmiddels duidelijk - de laatste zal zijn die beweert dat zij (of wie dan ook) objectief stemt.
Maar misschien zijn titan, shinybeast en tangmaster een andere mening toegedaan

Of dat objectief is weet ik niet. Dat is natuurlijk altijd moeilijk te bepalen. Als dat in jouw ogen arrogant is; so be it.

Ik vind het arrogant om te stellen dat je stem op objectieve wijze tot stand is gekomen, omdat je daarmee impliceert dat iedere stem die van de jouwe afwijkt incorrect, fout, onzinnig is.

En of mensen lage cijfers geven is eigenlijk helemaal niet zo belangrijk in deze discussie, het ging mij om mijn stemgedrag te verduidelijken...
Die is nu redelijk duidelijk inderdaad. Ik stel dat gedrag hier alleen ter discussie (daarvoor lijkt me dit een ideaal topic ).

BlueVelvet schreef:
(quote)

Ik ben benieuwd wat jij als het doel van de site ziet (en met name van de stemfunctie).
(quote)
Ík zal - hopelijk was dat inmiddels duidelijk - de laatste zal zijn die beweert dat zij (of wie dan ook) objectief stemt.
Maar misschien zijn titan, shinybeast en tangmaster een andere mening toegedaan
(quote)

Ik vind het arrogant om te stellen dat je stem op objectieve wijze tot stand is gekomen, omdat je daarmee impliceert dat iedere stem die van de jouwe afwijkt incorrect, fout, onzinnig is.
(quote)
Die is nu redelijk duidelijk inderdaad. Ik stel dat gedrag hier alleen ter discussie (daarvoor lijkt me dit een ideaal topic ).

Hoe jij er bij komt dat ik impliceer dat iedere andere afwijkende stem incorrect of fout is, is mij een volledige raadsel. Nergens in mijn geschreven teksten refereer ik daar aan. Ik bekriticeer dan ook absoluut niet de mensen die lager of hoger stemmen dan mij
Nogmaals ik verklaarde alleen mijn eigen stemgedrag en op welke wijze ik graag wil stemmen.

Maar hoe het ook is; ik hoop dat het verder allemaal wat duidelijker is geworden...

Wat een kletskoek.

Ayreonfreak legt zichzelf een stemcode op.

Hij stemt alleen op albums die hij meermaals beluisterd heeft.
Hij stemt niet op albums in genres waar hij een hekel aan heeft.

Hij hoort die muziek wel eens op de radio, maar zal wellicht
nooit een album van deze artiesten integraal beluisteren.

Het album niet integraal beluisteren = niet stemmen.

En hiermee is de kous toch gewoon af.

Waarom dan die hele discussie?
Fanatiek het recht opeisen om van muziek die je hekelt, albums
meermaals te gaan beluisteren om ze daarna met lage punten te beoordelen.

Er is gelukkig nog genoeg heerlijke muziek te ontdekken,
dat ik me daar echt niet mee ga bezighouden.

Of is het toch waar wat Ayreonfreak suggereert?
Dat er mensen zijn die snel met 1 of 2 sterren strooien,
en op basis van een paar fluthits op de radio het hele album
neersabelen zonder dat ze het ooit integraal beluisterd hebben?

Alle protest- of haatstemmen van dergelijke aard,
zijn verloren tijd, want niet besteed aan het bespreken
van muziek die je echt raakt, muziek waar je echt van houdt.

Ja toch?

Heb ik hiermee beweerd dat alle mensen die 1 of 2 sterren geven,
niet de moeite doen om platen helemaal te beluisteren en alleen
maar uit zijn op het hekelen van een artiest, album of genre?

NEEN

Ikzelf geef ook al eens een onvoldoende, als een album
van een artiest waar ik meer had van verwacht, behoorlijk tegenvalt.
Maar ik ga niet op zoek naar Frans Bauer en Laura Lynn albums.
Laat staan dat ik er een uurtje naar ga zitten luisteren
om dan doodernstig één enkel sterretje uit te delen.

Over "respect" gesproken.
Mag iedereen zichzelf een stemcode opleggen, alsjeblief?
Ik vind mezelf grotendeels in wat Ayreonfreak schreef.

Ik ben het volledig eens met Ayreonfreak. Ik ga ook geen albums beluisteren van genres die ik niet lust met de bedoeling ze laag te quoteren. Zo hou ik niet van schlagers en nog minder van techno en noise, maar ga daarom niet alle Thunderdome-albums of albums van Frans Bauer met 0,5* quoteren, ik hou mij liever bezig met muziek die ik graag hoor en dat is er genoeg.

Er wordt een beetje langs elkaar heen gepraat. Het gaat hier niet om het moedwillig uitdelen van lage stemmen op albums van artiesten waar je bij voorbaat niets aan vindt.

Het gaat hier wel om het uitproberen van muziek die wellicht niet in jouw straatje ligt, maar waar je toch benieuwd naar bent. Daarop mag je best lage stemmen geven, vinden sommigen (waaronder ik). Ayreonfreak vindt weer van niet.

Met de Frans Bauers ed. heeft het verder niets te maken.

Iedereen heeft een eigen beriddenering voor het geven van stemmen.
Ik stem voor mezelf, niet voor iemand anders. Het geeft een duidelijk overzicht. Ik stem ook niet echt laag.
Voor mij hebben de stemgemiddeldes niet zo veel waarde. Ik kijk wel bij sommige users wat ze op een bepaald album gestemd hebben. Maar dat zijn meestal mensen met vrijwel dezelfde muzieksmaak als ik.

Stemmen zijn altijd smaakgekleurd.

stuart
Ik kan mij wel aardig goed in jouw verhaal kan vinden en dat ik niet zo veel met die stemmen heb in het algemeen, misschien een ander wel.

Leuk voor de lijstjes, maar verder van weinig waarde. Ik kijk wel regelmatig naar de Top 10 van iemand, als die me aan staat, dan kijk ik ook wel wat een persoon gestemd heeft.

stuart
Dat vind ik ook vaak wel een aardige indicator en doe dat óók wel eens.

Ik kan me niet druk maken of iemand bijvoorbeeld alle albums van Nick Cave 5 sterren of 0,5 sterren geeft. Als iemand daar gelukkig van wordt, dan moet hij dat gewoon doen.

stuart
Absoluut .

Ik reageerde op een bericht dat er niet meer staat, waarin stond dat stemmen bij recensies vaak smaakgekleurd en daarom niet betrouwbaar zijn (oid).

Ayreonfreak schreef:
Hoe jij er bij komt dat ik impliceer dat iedere andere afwijkende stem incorrect of fout is, is mij een volledige raadsel.
Omdat wanneer jouw stem objectief tot stand is gekomen, dat "de juiste stem" is. Het is immers objectief, onpartijdig. Een stem die daarvan afwijkt is dan dus incorrect.
Maar hoe het ook is; ik hoop dat het verder allemaal wat duidelijker is geworden...
Ja hoor

Gast
geplaatst: vandaag om 04:54 uur

geplaatst: vandaag om 04:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.