De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2005, 00:47 uur
Dat bepaalt iedereen voor zichzelf. Ik stem gewoon op best of-albums waar ik alle nummers van ken. Ik zou niet weten waarom niet.
0
geplaatst: 11 april 2005, 08:55 uur
lebowski schreef:
Deze vraag is vast al eens gesteld, maar ik kan er niets over vinden, dus alvast excuses als ik in herhaling val. Ik zie dat net The Best Of The Waterboys is toegevoegd. Ik ken alle nummers, maar heb het album niet als zodanig. Ben je dan volgens de MuMe-statuten stemgerechtigd?
Deze vraag is vast al eens gesteld, maar ik kan er niets over vinden, dus alvast excuses als ik in herhaling val. Ik zie dat net The Best Of The Waterboys is toegevoegd. Ik ken alle nummers, maar heb het album niet als zodanig. Ben je dan volgens de MuMe-statuten stemgerechtigd?
Ik behandel best of albums op een speciale manier.....want het element vernieuwend/creatief doet niet mee bij een best of album. De nummers waren er namelijk al. Dus de score valt sowieso niet zo hoog uit. En daarbij ik stem alleen maar als ik het album heb. Het is toch een andere sfeer......veelal commercieler, het zijn vaak de singles die op de best of staan....
0
geplaatst: 11 april 2005, 17:22 uur
Als ik alle nummers ken stem ik er ook op. Alleen is het meestal zo dat er dan net 1 of 2 nieuwe nummers bij staan die ik dan niet ken (ook niet van de radio) en dan stem ik er niet meer op. Mijn regel is: alle nummers kennen (dus als er remixen op staan stem ik ook niet, want die zijn mij dan onbekend).
0
geplaatst: 2 juni 2005, 16:50 uur
Volgens mij hebben we weer een user die stelselmatig hele oeuvres met een 0,5 beloond. Culture Club, Ruth Jacott, Pixies, 2Pac, 50 Cent, allemaal moeten ze er aan geloven.
Ik kan me echt niet voorstellen dat je naar 15 CD's van de Culture Club gaat luisteren als je het echt zo slecht vind. Maar misschien is de desbetreffende persoon niet gespeend van een stevige portie zelfkastijding.
Ik kan me echt niet voorstellen dat je naar 15 CD's van de Culture Club gaat luisteren als je het echt zo slecht vind. Maar misschien is de desbetreffende persoon niet gespeend van een stevige portie zelfkastijding.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 17:21 uur
Is nogal duidelijk een neppert. Hij stemt op de artiest en niet op de platen zelf.
0
Sietse
geplaatst: 2 juni 2005, 17:47 uur
hoera...
trouwens niks mis met culture club heh
boy george ftw.
trouwens niks mis met culture club heh

boy george ftw.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 17:52 uur
Ftw, wat betekent dat?
Kijk, dat ie Motorpsycho en de Pixies omlaag stemt is tot daaraan toe, maar de Culture Club... Mijn nekharen sprongen meteen overeind toen ik dat zag!
Heb hem wel een pm gestuurd waarom ie Motorpsycho een 0,5 heeft gegeven. 's Zien wat voor reactie daar op komt.
Kijk, dat ie Motorpsycho en de Pixies omlaag stemt is tot daaraan toe, maar de Culture Club... Mijn nekharen sprongen meteen overeind toen ik dat zag!

Heb hem wel een pm gestuurd waarom ie Motorpsycho een 0,5 heeft gegeven. 's Zien wat voor reactie daar op komt.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 17:58 uur
0
geplaatst: 2 juni 2005, 18:02 uur
herman schreef:
Ik heb hem 'uit naam van de crew' zojuist ook een PM gestuurd. We kunnen het het beste even laten bij de opmerkingen over zijn stemgedrag van Herman en mij en kijken wat zijn reactie daarop is.
0
Sietse
geplaatst: 2 juni 2005, 18:24 uur
onder tussen heb ik weet iets van 50 nieuwe stemmen gemaakt....ik moet meer tegenkomen dat ik ken maar niet leuk vind, anders wordt ik te positief 

0
geplaatst: 2 juni 2005, 18:30 uur
Ah mooi. Mocht er echt actie nodig zijn hoor ik het graag. Misschien tijd om straks eens een enthousiasteling mede-mod te maken.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 19:11 uur
...volgens mij zijn de culture club stemmen weggehaald....en rolling stones op gewardeerd van 0,5 naar 1,0 ....zou er niet iets moeten komen dat je niet meer dan 10 stemmen per dag mag doen ofzo....het is toch de bedoeling dat je muziek luistert en daar je stem op baseert...10 cd's op een dag lijkt me wel de max wat een mens aan kan!
0
geplaatst: 2 juni 2005, 19:14 uur
10 ... ben je mal, beste man?

Ik haal er twee, en dan nog moet ik bijkomen

0
geplaatst: 2 juni 2005, 19:16 uur
Tien CD's is inderdaad wel zo'n beetje het maximale wat je kunt luisteren op een normalen dag. Maar je stemt natuurlijk ook op cd's die je al lang kent maar niet vandaag gehoord heb. Dat doe ik vrij vaak, als ik een cd tegenkom die ik ken dan stem ik er op, ook als ik hem niet onlangs nog gehoord heb.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 19:17 uur
Voilà - de grondredenen van de voorspoedigheid die het Nederlandse economische leven ten dele valt zijn uit de doeken gedaan

0
geplaatst: 2 juni 2005, 19:18 uur
Eddie schreef:
Tien CD's is inderdaad wel zo'n beetje het maximale wat je kunt luisteren op een normalen dag. Maar je stemt natuurlijk ook op cd's die je al lang kent maar niet vandaag gehoord heb. Dat doe ik vrij vaak, als ik een cd tegenkom die ik ken dan stem ik er op, ook als ik hem niet onlangs nog gehoord heb.
Ja zo deed ik het in begin ook. Maar volgens mij is dat toch niet de bedoeling. Waar ik die wijsheid vandaan heb weet ik niet...maar volgens mij heb ik dat eens hier op de site gelezen. En dat werkt natuurlijk ook het mooiste. Heb net Phil Collins becijferd....op basis van het verleden zou die best hoog scoren, maar ik kan zijn cd's nu niet meer aan. (maar wel geluisterd)
0
geplaatst: 2 juni 2005, 19:33 uur
Ik stem uiteraard wel alleen als ik het zeker weer, nooit blind, ik kijk welke nummers er op staan, of me die nummers kan herrineren en zoniet, dan stem ik niet. Als ik twijfel dan luister ik eerst de plaat nog een keer, ik neem de stemmen wel serieus, omdat dat m.i. de site alleen maar ten goede komt.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 19:39 uur
Ik stem alleen op platen waarvan ik me nog voor de geest kan halen hoe ze klonken.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 19:58 uur
En voor nieuwe users dan?
Toen ik hier kwam (1,5 week geleden) ik de eerste paar dagen op heel veel albums heb gestemd, waarvan ik de meeste het afgelopen jaar meerdere malen heb gedraaid.
Toen ik hier kwam (1,5 week geleden) ik de eerste paar dagen op heel veel albums heb gestemd, waarvan ik de meeste het afgelopen jaar meerdere malen heb gedraaid.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 20:01 uur
Juist voor de nieuwe users.....om te voorkomen dan 1 of andere jojo hier 1 keer langskomt....1000 stemmen deponeert, en nooit weer terugkomt. En volgens mij komt dat best vaak voor. Is er eigenlijk te achterhalen hoeveel mensen nog actief zijn? Vraag voor Jordy waarschijnlijk!
0
geplaatst: 2 juni 2005, 20:11 uur
Je kunt in mensen hun profiel zien wanneer ze voor het laatst hebben ingelogd. Die Arturo Bandini is zo'n figuur als jij beschrijft.
Ik snap het ook niet: je gaat hier een hele middag zitten stemmen, om vervolgens nooit meer terug te keren? Zonde van de tijd toch...
Ik snap het ook niet: je gaat hier een hele middag zitten stemmen, om vervolgens nooit meer terug te keren? Zonde van de tijd toch...
0
geplaatst: 2 juni 2005, 20:14 uur
Ik heb een PM terug van Dynamo. Ik stuur hem maar naar Yak door, dan moet de crew verder maar kijekn wat ze er mee doen. Overigens is de bewuste stem ook weggehaaldd.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 20:18 uur
Ja maar voor de normale nieuwe users, die hier wel serieus komen, dan is het in het begin niet leuk als je elke dag maar 10 stemmen kan geven.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 20:43 uur
Vind ik eigenlijk ook. Het mag toch niet zo zijn dat je alleen op albums mag stemmen die je sinds je MuMe-registratie hebt geluisterd? Ik kan me nog best voor de geest halen hoe G. Love's debuut klonk en welk cijfer hij verdient, ook al heb ik dat album in geen jaren meer gedraaid.
I'm shooting hoops.. yeah yeah yeah I'm playing básketball!
I'm shooting hoops.. yeah yeah yeah I'm playing básketball!

0
geplaatst: 2 juni 2005, 20:53 uur
bonothecat schreef:
Juist voor de nieuwe users.....om te voorkomen dan 1 of andere jojo hier 1 keer langskomt....1000 stemmen deponeert, en nooit weer terugkomt. En volgens mij komt dat best vaak voor. Is er eigenlijk te achterhalen hoeveel mensen nog actief zijn? Vraag voor Jordy waarschijnlijk!
Dat wil ik wel eens uitzoeken, maar voor nu wil ik even kwijt dat ik van "x stemmen per dag"-regels niets moet hebben. Ik zou hier in ieder geval gelijk weer weg zijn als ik dat soort flauwekul tegenkwam.
Een user die dui-zen-den stemmen plaatst, en van een paar artiesten blijkbaar weinig moet hebben vind ik ook niet zo heel erg. Daar valt in ieder geval niet tegen aan te modden. Mensen die doelbewust lijsten beïnvloeden, mensen die genres omlaag stemmen, mensen die stemmen op dingen die nog niet uit zijn, dat zijn wat mij betreft vooral de probleemgevallen.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 21:00 uur
herman schreef:
Tja, als je daar toplijsten mee kan beïnvloeden, waarom niet. Als je je favoriete album in zo'n toplijst krijgt is de kans wel groter dat het door anderen ook beluisterd zal worden. Die toplijsten blijven toch ergens een soort reclame voor albums. Het effect is (tijdelijk) blijvend, dus zo'n zonde is het misschien voor die mensen niet

0
geplaatst: 2 juni 2005, 21:09 uur
10 Stemmen op een dag zou ik ook niks vinden. Ik weet nog goed toen ik me hier aanmeldde dat ik het juist zo leuk vond om mijn cd kast na te lopen en stemmen uit te delen. Ik heb er op die dagen dus ook heel wat uitgedeeld. Nu is dat uiteraard een stuk minder geworden (logisch ook). Dat begin-plezier moet je niemand ontzeggen. Misbruik is er altijd, maar ik vind dat nog steeds erg meevallen en blijkbaar hebben de meesten zulke types ook gelijk door. Naar die stemmen kijk ik niet eens.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 21:10 uur
Ben ik dan een van de weinigen die eigenlijk zelden gebruik maakt van de toplijsten? Ik weet wel ongeveer wat er in de top 10 staat, maar verder...
* denotes required fields.