De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2005, 21:12 uur
Ik nooit. OK Computer zal wel op één staan, maar verder kom ik al niet. Gokje: The Queen Is Dead op twee. 
[edit] Poeh! The Queen Is Dead op 37! [/edit]

[edit] Poeh! The Queen Is Dead op 37! [/edit]
0
geplaatst: 2 juni 2005, 21:12 uur
herman schreef:
Ben ik dan een van de weinigen die eigenlijk zelden gebruik maakt van de toplijsten? Ik weet wel ongeveer wat er in de top 10 staat, maar verder...
Ben ik dan een van de weinigen die eigenlijk zelden gebruik maakt van de toplijsten? Ik weet wel ongeveer wat er in de top 10 staat, maar verder...
Hoe bedoel je dat ?
0
geplaatst: 2 juni 2005, 21:15 uur
De grote grap is natuurlijk dat je met stemmen helemaal niks beïnvloedt, althans niet vwb. de 'gewone' top-100.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 21:59 uur
aERodynamIC schreef:
Hoe bedoel je dat ?
(quote)
Hoe bedoel je dat ?
Ik doelde op de album top 100 in dit geval. Ik weet dat Radiohead op 1 staat, dat Muse 2 keer in de top 10 staat, dat Tool er 2 keer in staat en dat Buckely ergens onderin de top 10 staat...
Ik vind die lijstjes zeker wel leuk, maar ik kijk er misschien maar eens in de maand - en dan vrij vluchtig - naar.
Er echt van gebruiken maken doe ik sowieso niet. Het is meer even kijken. Om aan nieuwe muziek te komen, gebruik ik vooral de tips die uit de discussies naar voren komen.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 22:20 uur
Bij mij precies zo: ik vind het veel leuker om te kijken hoe er men over een cd denkt. Ik hecht daar ook meer waarde aan dan aan de recensisten in de media eerlijk gezegd. En die lijsten zijn gewoon leuk om te zien, meer niet.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 23:22 uur
Yak schreef:
De grote grap is natuurlijk dat je met stemmen helemaal niks beïnvloedt, althans niet vwb. de 'gewone' top-100.
Nee, maar first time klanten weten dat niet, daarnaast vind ik genre tops een pak interessanter om in te kijken. De top 100 zoals hij nu is, is toch niet meer dan een veredelde hype lijst. Kan me niet indenken dat er veel mensen boeiende albums uit kunnen halen, en de obscuurdere dingen die mensen wel erg goed vinden, maar minder "done" zijn om in je top 10 te zetten krijgen zo geen kans.
Zo'n top 50 electronic zegt nog eens wat, ik kijk er dan ook af en toe in. Niet dat ik daar dan iets uithaal, maar kan best bedenken dat anderen dat wel doen, en mensen daar albums in omhoog of omlaag willen stemmen.
Daarnaast vergeten regulars de hoeveelheid lurkers op sites als deze vaak. Je hebt geen idee hoeveel mensen komen kijken zonder ooit wat te posten of zelf maar te participeren in het stemmen.
0
geplaatst: 2 juni 2005, 23:57 uur
Ontstellend om te denken dat enkel een hype de MuM-gemeenschap verbindt

Waar is het broederschap heen?

0
geplaatst: 2 juni 2005, 23:59 uur
Bij de albumdiscussies en forumaangelegenheden zelf. De Top 100 op MuM is amper een punt, zeker vergeleken met broertje MM.
0
Sietse
geplaatst: 3 juni 2005, 00:02 uur
Zelfs de genre topjes zeggen me niks. Bijv zo'n electronica top 50 kan ik alles al van, of wil ik het juist niet kennen.
Verder zou een limiet op stemmen goed balen zijn...ik heb nog niet eens een kwart van alles dat ik heb (legaal en illegaal) en dus ken voorzien van een stem...en ja ik heb vrijwel alles in mijn collectie gehoord, ik denk ongeveer 50 tot 100 albums (das niet veel, das ongeveer 5 tot 10%) nog niet, maar die staan op de lijst om gehoord te worden..
Verder zou een limiet op stemmen goed balen zijn...ik heb nog niet eens een kwart van alles dat ik heb (legaal en illegaal) en dus ken voorzien van een stem...en ja ik heb vrijwel alles in mijn collectie gehoord, ik denk ongeveer 50 tot 100 albums (das niet veel, das ongeveer 5 tot 10%) nog niet, maar die staan op de lijst om gehoord te worden..
0
geplaatst: 3 juni 2005, 00:08 uur
Een top 100 over muziek is eigenlijk altijd minder dan de som der delen, bedenk ik me nu. Het hangt een algemeen beeld op van iets puur individueels als muziek beluisteren. Het kan een startpunt wezen voor de zich oriënterende, beginnende popmuziek liefhebber 

0
Sietse
geplaatst: 3 juni 2005, 00:14 uur
Daar heb je wel een punt...het is natuurlijk een opening...net zoals bijv. de pitchfork media indie top 100 over de jaren 90 tot 99. Het is een ingang tot het hele indie gebeuren (is trouwens een leuke lijst)
0
geplaatst: 3 juni 2005, 10:41 uur
Hmm al die toplijstjes zullen mij een zorg wezen..
Als ik kijk naar die Top lijst van scores, moet ik zeggen dat ik dat eigenlijk een jammerlijk slechte lijst vind. 20 stemmen is voor mijn gevoel nog teveel om veel scores een kans te geven om in die lijst te komen.
Als ik kijk naar die Top lijst van scores, moet ik zeggen dat ik dat eigenlijk een jammerlijk slechte lijst vind. 20 stemmen is voor mijn gevoel nog teveel om veel scores een kans te geven om in die lijst te komen.
0
geplaatst: 3 juni 2005, 11:35 uur
Schindler's List? American Beauty? Gladiator? Donnie Darko? Once Upon A Time in the West? The Good, The Bad and the Ugly? Koyaanisqatsi? Batman?
Ja, idd, een euh... jammerlijk slecht lijstje...
Ja, idd, een euh... jammerlijk slecht lijstje...

0
geplaatst: 3 juni 2005, 11:42 uur
Ja dat zijn de bekende meesterwerken, dat is waar. Maar als in een lijst die enkele kans biedt aan 20+ers voor de rest ook Pirates of Carribean bv. erin heeft staan, is het voor mij jammerlijk slecht. Ik denk dat het nog wel een tijdje kan duren voordat het een beetje een schappelijke lijst kan worden...
0
geplaatst: 3 juni 2005, 11:48 uur
Maar even wat bijna 20-ers vermelden:
-The Lion King nog 1 stem nodig
Nog 2 stemmen nodig:
-The Matrix Revolutions!
-Good Bye Lenin
-Blade Runner
-A Fistfull of Dynamite
-The Lion King nog 1 stem nodig
Nog 2 stemmen nodig:
-The Matrix Revolutions!
-Good Bye Lenin
-Blade Runner
-A Fistfull of Dynamite
0
geplaatst: 3 juni 2005, 13:58 uur
0
geplaatst: 3 juni 2005, 14:40 uur
Ik vrees dat je op je buik kan gaan schrijven, hoe erg die twee en vele andere met misschien maar 1 of 2 stemmen in totaal er verdienen in te staan 

0
geplaatst: 3 juni 2005, 15:14 uur
0
geplaatst: 6 juni 2005, 09:40 uur
Ik heb hetzelfde euvel. Het probleem bij mij is dat ik een score teveel aan een film koppel. Als ik een film goed vind zal ik de score meestal ook goed vinden, en vica versa.
0
geplaatst: 6 juni 2005, 11:30 uur
En juist filmscore liefhebber kennen veel zonder ooit de film te hebben gezien. Ik heb zo ook geen zin om ooit meer een Police Academy film te kijken, maar de score van Robert Folk voor deel 1 vind ik geweldig.
0
Sietse
geplaatst: 6 juni 2005, 12:49 uur
ik vind trouwens ook wel enkele scores goed, ik ben zeer groot liefhebber van Angelo Badalamenti. Dingen zoals Twin Peaks en Blue Velvet, maar ook City of the lost children doen het bij mij erg goed.
0
geplaatst: 12 juni 2005, 18:21 uur
Ik word een beetje gek van users als loserkid en bono die op albums stemmen die ze nog niet hebben gehoord. Is het mogelijk dat daar iets tegen gedaan wordt?
0
geplaatst: 12 juni 2005, 18:23 uur
Misschien een functie die je op meerdere forums ziet in de vorm van 'meld misbruik aan een moderator' ofzo. Dat zou misschien kunnen helpen.
0
geplaatst: 12 juni 2005, 19:08 uur
obsessed schreef:
Misschien een functie die je op meerdere forums ziet in de vorm van 'meld misbruik aan een moderator' ofzo. Dat zou misschien kunnen helpen.
Dit is er op MovieMeter ook, zal straks hier ook komen. Tot die tijd moet je me gewoon maar even een privéberichtje sturen, als het mij opvalt verwijder ik de stem.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 22:11 uur
Gebruiker Jaycee heeft nogal wat gelouterde albums van een 0,5 voorzien. BLoc Party, Joy Division, Interpol, The Smiths, Pink Floyd, Sigur Ros, Radiohead, Pixies, Beatles, Arcade Fire, The Frames, The Sound.
Eigenlijk zo'n beetje half de grote gemene deler van deze site... Misschien heeft ie een hekel aan een ex die al die muziek veel draait ofzo? :S
Eigenlijk zo'n beetje half de grote gemene deler van deze site... Misschien heeft ie een hekel aan een ex die al die muziek veel draait ofzo? :S
* denotes required fields.