MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt

zoeken in:
SelmaDuim
Een voorbeeld is je post hier waar ik net op gereageerd heb. Die overigens gaat over een discussie die je hebt gehad in dit topic, wat op zich al een schoolvoorbeeld is van wat ik bedoel. Verdere uitleg en voorbeelden lijken me niet nodig want je weet heel goed wat ik bedoel, dus ik laat het hier bij. Verder ben ik het ook wel eens met Onderhonds reactie hierboven. En daar moet je het maar mee doen wat mij betreft.

titan (crew)
Als je mijn reactie op jouw bericht hier een goed voorbeeld vindt houdt het inderdaad gauw op. Als je naar het topic top 50 electronic wijst moet je de laatste reactie van mij nog maar eens lezen. Tegen lange tenen kan ik moeilijk wat beginnen, die moet je zelf zien in te korten.

SelmaDuim
titan schreef:
Als je mijn reactie op jouw bericht hier een goed voorbeeld vindt houdt het inderdaad gauw op.
Dat zei ik niet, goed lezen en dan pas reageren a.u.b. Door dingen anders uit te leggen dan ze zijn kan ik ook discussies doodmaken.
Als je naar het topic top 50 electronic wijst moet je de laatste reactie van mij nog maar eens lezen. Tegen lange tenen kan ik moeilijk wat beginnen, die moet je zelf zien in te korten.

Ik heb nergens last van, maar lezen is moeilijk blijkbaar. Ik heb alleen aangegeven dat zelfkritiek nooit verkeerd is, en daar blijf ik bij. Dat jij er nu een heel drama omheen maakt is niet mijn probleem.

titan (crew)
Je zou zelf ook duidelijker kunnen uitleggen waar je naar refereert. Nu begrijp ik pas dat je mijn bericht op de vorige pagina bedoelt.

Ik maak er helemaal geen drama van, hoe kom je erbij? Ik reageer alleen maar op berichtjes van anderen. Nu begin je alles ineens weer af te zwakken door te zeggen dat je alleen maar hebt aangegeven dat zelfkritiek nooit verkeerd is (nogal wiedes, wie vindt dat nou niet?).

SelmaDuim
titan schreef:
Je zou zelf ook duidelijker kunnen uitleggen waar je naar refereert. Nu begrijp ik pas dat je mijn bericht op de vorige pagina bedoelt.

Ik had het wel duidelijk aangegeven door te zeggen "waar ik net op gereageerd heb", blijkbaar las je er overheen want nu het cursief staat zie je het wel.

Ik maak er helemaal geen drama van, hoe kom je erbij? Ik reageer alleen maar op berichtjes van anderen. Nu begin je alles ineens weer af te zwakken door te zeggen dat je alleen maar hebt aangegeven dat zelfkritiek nooit verkeerd is (nogal wiedes, wie vindt dat nou niet?).
Ik zwak niks af, ik haal alleen mijn eerste reactie aan waar jij in eerste instantie over leek te vallen. En die post ging nu eenmaal over zelfkritiek.

titan (crew)
Als jij op mijn berichtje (met citaat ervan) reageert met de mededeling dat zelfkritiek niet verkeerd is insinueer je hiermee dat de kritiek die ik heb geuit ook op mijzelf betrekking heeft. Daarop reageer jij met de mededeling dat je dat niet hebt gezegd, maar dan had je dat anders moeten formuleren.

Ik vond jouw referentie niet duidelijk, anders had ik er wel anders op gereageerd. Dat cursieve heb je pas later aangepast toen ik er al op gereageerd had.

[sussend toontje] Kunnen jullie nu niet beter verder gaan over jullie gemeenschappelijke favorieten die er nogal veel zijn ? [/sussend toontje]

SelmaDuim
Er is ook absoluut niks mis met titan's muzieksmaak
Maar ik stop er nu ook mee, want we draaien in een rondje nu. Ik heb uitgelegd wat ik zei, wat ik ermee bedoelde en waarom ik het zei, duidelijker kan ik het niet maken. Ik wil het hier nu echt bij laten.

titan (crew)
Mooi, ik ook. Ik heb mijn punt wel gemaakt. Toch wel typisch dat er een onderwijzer aan te pas moet komen om de boel te sussen .

Ach ja........kon het niet laten, en dan al helemaal niet als je ziet dat jullie smaak heel erg dicht bij elkaar ligt. Beiden Suede op 1, ik bedoel maar. En laten we eerlijk zijn: sommige users vinden het volgens mij stiekem ook wel leuk om de boel eens flink op te ruien zo af en toe. En ze doen dat goed (ik trap er ook wel eens in). Als er zo weinig aandacht voor jouw smaak is, dan zorg je gewoon dat je die aandacht toch wel krijgt en dat lukt aardig dacht ik zo. We hebben de Toto's en Onderhonden op deze site gewoon hard nodig: anders zou het minder levendig zijn hier.

titan (crew)
Dan kunnen we natuurlijk ruzie gaan maken over het feit dat Selmaduim het verkeerde album van Suede op 1 heeft staan .

Ruby1966
En ze zijn ook nog 1 dag na elkaar jarig !

titan (crew)
Krijg nou wat, mijn hele doopcel wordt meteen gelicht!

titan schreef:

Dan kunnen we natuurlijk ruzie gaan maken over het feit dat Selmaduim het verkeerde album van Suede op 1 heeft staan .

Laat ik beide albums nu de beste uit hun hele rij vinden. Vooruit: Dog Man Star een heel klein beetje beter dan.

SelmaDuim
titan schreef:

Nietes!

titan (crew)
Welles!

Volgende top 50: verkeerdste platen die vooraanstaande MuMers in hun top 10 hebben staan. M.a.w.: hét bewijs dat we allemáál geen smaak hebben.

Ruby1966
titan schreef:

Krijg nou wat, mijn hele doopcel wordt meteen gelicht!

Ja, sorry. Was benieuwd naar jullie beider sterrenbeelden vandaar

titan (crew)
En boogschutters zijn zeker koppig, eigenwijs, overtuigd van hun eigen gelijk, kommaneukers en weinig zelfkritisch?

Menni schreef:

Volgende top 50: verkeerdste platen die vooraanstaande MuMers in hun top 10 hebben staan. M.a.w.: hét bewijs dat we allemáál geen smaak hebben.

Vooraanstaande MuMers ? Wat zijn de criteria daarvoor ?

En ga jij snel eens even verder met het beluisteren van Patrick Wolf, anders komt er een top 50 met "verplicht luisteren naar nummers 1 van vooraanstaande MuMers" en dan mag jij als eerste beginnen met Prince.

Ruby1966
titan schreef:

En boogschutters zijn zeker koppig, eigenwijs, overtuigd van hun eigen gelijk, kommaneukers en weinig zelfkritisch?

aERodynamIC schreef:

verplicht luisteren

Ja, DAT is een goeie manier .

aERodynamIC schreef:
(quote)

Oei een zeer gevaarlijke uitspraak: ik zal ongetwijfeld bij "rockers" worden ingedeeld (waar ik het niet mee eens ben, maar daar ga ik niet over in discussie). "Ineens omlaagstemmen door rockfans" vind ik echt enorm jank-gedrag. Ik krijg daar een beetje een nare smaak van in mijn mond. Ik heb dit album een aantal keren geluisterd. Ik "wilde" dit ook erg graag waarderen omdat de "klassieke gedeeltes"me boeiden. Laat het clashen met electronica: nog interessanter ! Maar deze vorm electronica trok ik niet voldoende. Dus omdat ik in een hokje behoor te zitten zou ik niet mogen stemmen ? En ik deed het toch: dus ik ben een omlaagstemmer ???? Heel erg vreemd vind ik dat: zeker uit jouw mond, omdat jij ook nogal redelijk breed stemt. Hier heb ik 1 woord voor: FLAUWEKUL.

Ai, jammer dat je het zo opvat, want ik vind je zeker geen omlaagstemmer (niemand eigenlijk die bij VS stemde, waren allemaal door mij gerespecteerde regulars van deze site). Het was meer een observatie, geen veroordeling of wat dan ook. Een knipoog achter die zin had niet misstaan, ik drukte me daar niet handig uit.

Ík ben zelf ook niet van het hokjes denken hoor. Dat is alleen maar beperkend, ik vind zelf heel veel genres wel leuk en voor een rocker luister jij veel te veel naar Prince en Charles Mingus.

bonothecat schreef:
(quote)

Er is een forum wat hier loopt....cd's die aandacht verdienen, en daar kwam deze van neil young voorbij. Heb hem beluistert, zeker drie keer, en heb niet echt iets speciaals kunnen ontdekken. Wat je ook aan mijn stemgedrag heb moeten kunnen zien dat ik niet teveel met hoge cijfers strooi, dus drie sterren is zeker niet slecht. Dat ik niet eerder werk van neil young heb beluistert is ook niet juist. Heb zelf harvest en die unplugged cd in de kast staan. Blijkbaar de laatste tijd (misschien jaren) niet geluisterd, vandaar dat ik nog niet tot een stem ben gekomen. Harvest is trouwens zeker een beter album in mijn beleving dan on the beach. Maar ik verbaas me echt oprecht over de hoogte van de stemmen op deze cd. Ik heb zeker niet bewust neil young naar beneden willen halen. Ik heb een keer vervelend gestemd en dat was op toto...maar daar kun je je misschien iets bij voorstellen. Maar dit stemgedrag is inmiddels rechtgezet. Alhoewel user TOTO het nog steeds niet eens zal zijn met mijn stemmen

ik ben overtuigd, maar tracht nog een vierde keer te luisteren

thyson schreef:

ik ben overtuigd, maar tracht nog een vierde keer te luisteren

Dat gaat zeker wel gebeuren....

herman schreef:

Ai, jammer dat je het zo opvat, want ik vind je zeker geen omlaagstemmer (niemand eigenlijk die bij VS stemde, waren allemaal door mij gerespecteerde regulars van deze site). Het was meer een observatie, geen veroordeling of wat dan ook. Een knipoog achter die zin had niet misstaan, ik drukte me daar niet handig uit.

Ík ben zelf ook niet van het hokjes denken hoor. Dat is alleen maar beperkend, ik vind zelf heel veel genres wel leuk en voor een rocker luister jij veel te veel naar Prince en Charles Mingus.

Daarom was ik ook zo ontzettend verbaasd dat jij je op die manier uitdrukte. Daarnaast ben jij ook nooit echt vlijmscherp in je bewoordingen geweest, en dat kwam nu wel (voor het eerst) een beetje zo over.
Maar ik snap je: het blijven woorden op een scherm en de klemtoon komt soms verkeerd te liggen.
Verder ben ik inderdaad niet van het omlaagstemmerige (mijn stemgemiddelde is niet voor niks vrij hoog). Ik probeer zo serieus mogelijk om te gaan met mijn stemgedrag.
En: ik drukte me ook iets feller uit dan je misschien gewend bent

Okay. Nou, wat mij betreft is het allemaal weer koek en ei hoor. Ik was ook geenszins van plan een loopgravenoorlog te ontketenen, dus vind het wel jammer dat het daar soms een beetje op begon te lijken.
Mijn stemgemiddelde is trouwens ook vrij hoog, is ook niet voor niets.

Voor mij blijft dit een site waar ik nieuwsgierig ben naar meningen van anderen en waar ik graag naar bepaalde mensen en hun smaak kijk (zoals die van u ).
Eerlijk gezegd gaat het er hier altijd erg rustig aan toe: neem een kijkje op het 3voor12 forum en je weet genoeg (daar zijn de messen soms heel erg scherp geslepen).

Of probeer de IMDb-fora, daar lijken 'moron' en 'idiot' gewoon algemeen geaccepteerde aanspreekmanieren te zijn .

Deze vraag is vast al eens gesteld, maar ik kan er niets over vinden, dus alvast excuses als ik in herhaling val. Ik zie dat net The Best Of The Waterboys is toegevoegd. Ik ken alle nummers, maar heb het album niet als zodanig. Ben je dan volgens de MuMe-statuten stemgerechtigd?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.