MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt

zoeken in:
JonnieBrasco
Ik heb dit eerder ook al aangegeven in een crew-topic. Er kan hier niet anders dan sprake zijn van oneerlijk stemgedrag.

stuur dan gelijk even een linkje mee, nu moet ik weer zoeken

Sja, mag je geen gelouterde bands slecht vinden? Ik zie volgens mij geen top-lijsten beïnvloeding, of het neerstemmen van een heel genre. Als we hier tegen op moeten treden...

Overigens netter om klachten over specifieke users via een PM te doen.

sq
Jordy schreef:

Sja, mag je geen gelouterde bands slecht vinden?

Ik zou het inderdaad ook ernstig vinden als alleen om die reden stemmen worden genegeerd. Er gaat toch al onbewust een intimiderende werking uit van de reeds geplaatste stemmen. Als je 3,5 wilt geven voor een 'wel leuk' album, en je ziet dat het 'kennelijk een klassieker' betreft is een 4,0 zo ingevuld. Dat er vervolgens een paar mensen zijn die daar weer tegenin gaan compenseert dat weer. Overigens speelt dit nog meer voor 'erkend slechte' artiesten. Het is wel heel makkelijk om alle K3 albums op 0,5 te zetten, en het feit dat je ze nooit hoorde zal waarschijnlijk niemand je nadragen.

moviefreak#1
En wat als je nu wel dagelijks bij je buurmeisje het complete oeuvre van K3 hoort en je vind het echt een 0,5 ??
Ik heb daar wel eens PB over gehad van bepaalde users die zich stoorde aan het feit dat ik K3 op 0,5 had staan. Wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat ik 500 stemmen van mezelf heb verwijderd omdat ik het even helemaal had gehad met dat gezeur.

Vind ik niet slecht, moet je je stem maar verantwoorden

Als je dan gewoon even je stem toelicht krijg je dat gezeur niet.

[edit]Juist ja [/edit]

Krijg je wel een hoop ander gezeur natuulijk

Het is altijd wat inderdaad

sq
sq schreef:

Het is wel heel makkelijk om alle K3 albums op 0,5 te zetten, en het feit dat je ze nooit hoorde zal waarschijnlijk niemand je nadragen.

Owowow, gaat het met al mijn goede bedoelingen toch nog verkeerd. Ik had niet eens gekeken bij de stemmen op de K3 albums, en ik bedoelde zeker niemand in het bijzonder. Het gaat toch maar om een voorbeeld. Ik bedoel juíst dat je alle albums moet stemmen zoals je ze vindt en niet zoals je vindt dat je ze moet vinden. Misschien is het duidelijk als ik zeg dat dit onder meer geldt voor alles 'wat de Kids top 20 haalt'. (dat is een muziekprogramma op Jetix gepresenteerd door Kim-Lian). Wat ik beweer is dat het vrij makkelijk is om elk album uit deze hoek te stemmen met een 0,5, zelfs als je ze nog nooit hebt gehoord.

IS het een idee om af te spreken pas te stemmen als een cd officieel gereleased is? Ik zie dat de nieuwe dEUS al op 4,88 staat. Nou maakt het me geen z.. uit dat iemand hem al gehoord heeft, maar het is lastig om objectief naar een album uit te kijken op deze manier.

JonnieBrasco
Vanaf maandag 12 september is Pocket Revolution van dEUS te koop in de Nederlandse platenzaken.

Er is 0 keer gestemd op dit album, met een gemiddelde van 0,00 sterren.

Dat is wat je wil zien? Niet helemaal de gedachte achter MusicMeter denk ik. Kun je overigens toelichten wat je precies bedoelt met objectief uitkijken? Je wilt het verrassingselement erin houden? Of een onbevooroordeelde primeur voor jezelf, omdat je de tipparade van MusicMeter wantrouwt? Ikzelf vind het eigenlijk wel prettig zoals het nu is. Je hoeft die 4,88* natuurlijk niet letterlijk te nemen. Een indicatie in de richting van 'zal vast wel een goed album worden' is het enige wat ik tot nu toe uit dat cijfer concludeer.

neo
Ik denk dat veel mensen een album wat ze heel graag willen hebben al hebben voor de release datum en er het er dus al graag over willen hebben. Als je daar een verbod op gaat zetten...

@lebowski
En daarbij eerlijk gezegd heb ik soms niet eens in de gaten of een album al wel gereleased is. En stel je koopt een album in het buitenland. Volgens mij was the arcade fire daar al een stuk eerder uit als hier. Conclusie onbegonnen werk en daarbij wat mij betreft ongewenst.

Ach heren ik had het niet over een verbod, het is ook allemaal niet zo belangrijk, maar met name bij Coldplay was er een stemming van euforie en stond het ding al in de top 100 voor hij in de winkels lag volgens mij. Ik vrees dat het misplaatst terugverlangen mijnerzijds is naar de dag dat je gezamenlijk aftelde naar de releasedatum van de 'nieuwe' van je favorieten. Kunnen jullie mij trouwens vertellen hoe het komt dat bv. dEUS al op SLSK staat, is dat een kwestie van lekken of zijn het marketingoverwegingen?

JonnieBrasco
Het stemgedrag van me2001 valt me nu pas op. Hoe kan het dat je bij je muzikale zwerftochten zo herhaaldelijk op 0,5* albums stuit, heb je geen goede neus voor het vinden van muziek die bij je past? Kloppen die 0,5* wel?

neo
Ik kan echt niet zien wat hier vreemd aan zou kunnen zijn eerlijk gezegd.

moviefreak#1
Behalve dat hij 90 % van alle albums beginnende met een cijfer of teken heeft beluisterd ? En daarvan weer 70 % op een 0,5 trakteert ?

Beloofd nog wat voor de letter A of S

Die heeft hele oeuvres (trail of dead, hof van commerce, hedpe, etc.) omlaag gestemd, dat is duidelijk. Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je 11 "Weird Al" Yankovic compleet waardeloos vond, je je ook nog aan een 12de waagt.

Hij heeft gewoon bijna alle albums die hier onder '0-9 en overigen' staan van een 0,5 voorzien.

Yak
Wel érg veel 0,5* en ja. PM gestuurd.

Sietse
hmm, zo wordt het wel heel makkelijk stemmen, moet maar eens een keer alle letters langsgaan

JonnieBrasco
En wat als deze gebruiker nooit meer reageert? Ik ben van mening dat al zijn stemmen verwijderd moeten worden. Bijna alle '0-9 en overigen'-albums op 0,5* zetten slaat echt werkelijk nergens op.

Yak
Gebeurd. Het lijkt erop dat deze user is begonnen met stelselmatig 0,5-en uitdelen via de stemtabel, het beu is geworden en zich vervolgens niet meer heeft laten zien.

Als ie het nou bij álle albums had gedaan, dan had het relatief geen reet uitgemaakt.

Natuurlijk wel, het maakt voor het gemiddelde nogal een hoop uit of betreffend album al 100 stemmen heeft of dat het één van de eerste stemmen is.

neo schreef:

Ik denk dat veel mensen een album wat ze heel graag willen hebben al hebben voor de release datum en er het er dus al graag over willen hebben. Als je daar een verbod op gaat zetten...

Misschien principieel maar daar is niks mis mee: ik vind dat illegaal downloaden van albums (want dat moet haast wel als je voor de releasedatum de muziek van een album al hebt) echt verschrikkelijk! Hoe kunnen musici straks nog rondkomen? Zeker voor veel MusicMeter users die niet van al te commerciële muziek houden, is illegaal downloaden het ondermijnen van bands die het waarschijnlijk financieel moeilijker hebben dan de popiejopie top 40 muzikanten. Kortom, ik vind het een goed standpunt om pas te kunnen stemmen vanaf de releasedatum.

dynamo d schreef:

Zeker voor veel MusicMeter users die niet van al te commerciële muziek houden, is illegaal downloaden het ondermijnen van bands die het waarschijnlijk financieel moeilijker hebben dan de popiejopie top 40 muzikanten.

Volgens mij zijn er inmiddels tientallen topics te vinden waarin naar voren komt dat door het downloaden (bij veel MuMe-ers) juist onbekende dingen ontdekt en vervolgens gekocht worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:38 uur

geplaatst: vandaag om 12:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.