De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 1 augustus 2005, 20:54 uur
Jordy schreef:
Volgens mij zijn er inmiddels tientallen topics te vinden waarin naar voren komt dat door het downloaden (bij veel MuMe-ers) juist onbekende dingen ontdekt en vervolgens gekocht worden.
(quote)
Volgens mij zijn er inmiddels tientallen topics te vinden waarin naar voren komt dat door het downloaden (bij veel MuMe-ers) juist onbekende dingen ontdekt en vervolgens gekocht worden.
Mijn punt is dat er door het illegaal downloaden in de toekomst geen onbekende dingen meer te ontdekken zullen zijn maar alleen maar bekende commerciële dingen. Musici maken muziek maar willen er ook geld mee verdienen. Dat maakt het o.a. weer mogelijk om nieuwe muziek te produceren.
0
geplaatst: 1 augustus 2005, 20:56 uur
Maar wat hiervoor is gezegd is dan toch juist goed. Het gaat om de mensen die het downloaden en het later niet kopen.
0
geplaatst: 1 augustus 2005, 20:56 uur
En mijn punt is dat ik het daar totaal niet mee eens ben.
Verdere discussie mag hier:
http://www.musicmeter.nl/?forum&topic=65
Verdere discussie mag hier:
http://www.musicmeter.nl/?forum&topic=65
0
geplaatst: 12 augustus 2005, 13:20 uur
Het is hier kennelijk een soort sport aan het worden om het album http://www.musicmeter.nl/?albu... omlaag te stemmen. Kijk naar de stemcurve: geinteresseerden geven gemiddeld zo 3,5 a 4 sterren, maar de 0,5 sterren stemmers voeren de boventoon. Niet echt de bedoeling lijkt me.
0
geplaatst: 12 augustus 2005, 22:11 uur
Allmusic meent leuk te zijn door alles van Toto maar effe 0.5 * te geven, duidelijk een geval om de boel te bezeiken !
0
geplaatst: 12 augustus 2005, 22:45 uur
Dat verdient zelfs Toto niet idd. 
Even serieus, dit soort onzin moet maar eens afgelopen zijn vind ik. Kan er geen regel worden gemaakt dat je bijvoorbeeld maar 1 halve ster per etmaal kan toekennen. Dan moet je namelijk wel erg veel moeite gaan doen om hele oeuvres naar beneden te stemmen.

Even serieus, dit soort onzin moet maar eens afgelopen zijn vind ik. Kan er geen regel worden gemaakt dat je bijvoorbeeld maar 1 halve ster per etmaal kan toekennen. Dan moet je namelijk wel erg veel moeite gaan doen om hele oeuvres naar beneden te stemmen.
0
geplaatst: 12 augustus 2005, 23:33 uur
Ik heb PM zijn kant uit gestuurd. Ik zou inderdaad graag een oplossing zien voor dit soort nonsens, maar zoiets als 1 halve ster per etmaal is ook weer zoiets. Er zijn genoeg 'legitieme' redenen om meerdere albums in korte tijd een 0,5 te geven.
0
geplaatst: 13 augustus 2005, 00:38 uur
Ja, da's wel waar, misschien 1 per etmaal per artiest dan. Als je dan perse de frustratie van het aanhoren van diverse albums van een bepaalde artiest waar je een hekel aan hebt van je af wilt stemmen, moet je dat over meerdere dagen spreiden. Als je die artiest werkelijk zo slecht vindt en je wilt dit perse kenbaar maken, heb je dat er vast wel voor over.
0
geplaatst: 13 augustus 2005, 00:45 uur
Restricties opleggen met betrekking tot het stemmen komt de site niet ten goede. Ik vrees dat dit soort praktijken de taak van de moderaters blijft doormiddel van PM.
0
geplaatst: 13 augustus 2005, 15:27 uur
T.O. schreef:
Waarom moet je per se ergens iets van afweten om er op te stemmen?
Als zo'n album me niet bevalt, krijgt hij gewoon een lage score, punt uit.
Waarom moet je per se ergens iets van afweten om er op te stemmen?
Als zo'n album me niet bevalt, krijgt hij gewoon een lage score, punt uit.

Ten eerste moet je het hele album beluistert hebben, pas dan is stemmen toegelaten (natuurlijk!).
Ten tweede vote je niet op albums die jouw genre niet zijn. Ik geef een 50cent cd geen 0,5, neen, want deze site is zo interessant doordat de voters die stemmen het genre kennen, het andere werk van de artiest, etc. Zo kan een 50 cent album bv. 4 krijgen, en in vergelijking met andere rap-albums zeer goed zijn.
WAT JE NIET MOET DOEN IS: (ik las het op http://www.musicmeter.nl/?albu...
Toen ie net uit was ging ik hem in een cdzaak luisteren; bah wat saai.
2,0*
en even later iets van vluchtig beluisterd omdat het lelijk is... Vote dan gewoon niet, ten voordele van de persoon die wil weten of de cd beter is dan de vorige...2,0*
0
geplaatst: 13 augustus 2005, 16:08 uur
Ja, bekijk het eens andersom. REM en Coldplay zijn ook mijn genres niet maar toch krijgen ze hoge stemmen omdat het één van ander van hen me toch raakt. zou ik dan ook niet mogen stemmen? Als ik iets slecht vind vind ik slecht en krijgt het een lage stem. Punt. Ik heb dan ook niet veel met de hokjes geest.
Uiteraard deel ik de mening wel dat je het hele album gehoord moet hebben.
Uiteraard deel ik de mening wel dat je het hele album gehoord moet hebben.
0
moviefreak#1
geplaatst: 14 augustus 2005, 01:37 uur
Zodra je een album luistert mag je er een mening over hebben, dat is zo klaar als een klontje. Het mooie van deze site is dat je die mening kunt delen met andere muziekliefhebbers. Soms dmv een berichtje maar ook dmv van stemmen. Dat is nu juist het hele principe van deze site dus daar moeten we niet over gaan lopen klagen. Tot dusver mijn mening 

0
geplaatst: 14 augustus 2005, 11:05 uur
En toch heb je op verscheidene scores 'n soundtracks geen stem uitgebracht "omdat je niet zo bekend bent met het genre", je er daarvoor "te weinig van af weet"?
0
geplaatst: 14 augustus 2005, 16:48 uur
Er is nu ene Koebus die vele en vele mooie albums 0,5 stemmen geeft.

0
geplaatst: 14 augustus 2005, 16:50 uur
Deze dus:
http://www.musicmeter.nl/?over...
Bijzonder kinderachtig. Ik zou bijna zeggen: "gelijk bannen!"
http://www.musicmeter.nl/?over...
Bijzonder kinderachtig. Ik zou bijna zeggen: "gelijk bannen!"
0
geplaatst: 14 augustus 2005, 16:54 uur
cichlisuite schreef:
Restricties opleggen met betrekking tot het stemmen komt de site niet ten goede. Ik vrees dat dit soort praktijken de taak van de moderaters blijft doormiddel van PM.
Ik ben dus van mening dat restricties opleggen aan halve sterren geven de site zeker wel ten goede komt, zoals ik hierboven heb uitgelegd.
0
geplaatst: 14 augustus 2005, 18:11 uur
Zo, dat zijn iig geen halve maatregelen. Had je 'm ook nog een PM gestuurd, of is dit de nieuwe policy?
0
geplaatst: 14 augustus 2005, 18:20 uur
Jammer trouwens dat dit topic langzaam toch weer uitloopt op een "klaag over een user"-topic. Het is dus in principe de bedoeling om dat via een PM naar een mod te doen.
*edit* de subtitel van deze forumcategorie suggereert anders, ook maar even aanpassen.
*edit* de subtitel van deze forumcategorie suggereert anders, ook maar even aanpassen.
0
geplaatst: 14 augustus 2005, 18:57 uur
HammerHead schreef:
Zo, dat zijn iig geen halve maatregelen. Had je 'm ook nog een PM gestuurd, of is dit de nieuwe policy?
Bij twijfel stuur ik een PM, maar in dit geval was er geen enkele twijfel.
0
geplaatst: 14 augustus 2005, 20:49 uur
Jordy schreef:
"nieuwe" policy?
"nieuwe" policy?
Ik meende dat er eerst een PM werd gestuurd, maar niet altijd dus.
Jordy schreef:
Jammer trouwens dat dit topic langzaam toch weer uitloopt op een "klaag over een user"-topic. Het is dus in principe de bedoeling om dat via een PM naar een mod te doen.
Het was idd netter geweest om dit via een PM aan een Mod te doen, ik zal het onthouden.
0
geplaatst: 21 augustus 2005, 11:26 uur
Bij Christina Aguilera - Just Be Free (2001):
ja het is zeker een van haar mindere daarom krijgt de plaat van jou zeker 5*?
christinafan schreef:
deze cd is wel een van haar mindere,je kan duidelijk merken dat ze nog jong was wanneer ze deze cd schreef
deze cd is wel een van haar mindere,je kan duidelijk merken dat ze nog jong was wanneer ze deze cd schreef
ja het is zeker een van haar mindere daarom krijgt de plaat van jou zeker 5*?
0
Wat_Jij_Wil
geplaatst: 21 augustus 2005, 13:22 uur
Ik heb ook zowaar alle Radiohead-albums op 5 sterren. Dan kan ik toch ook zeggen welke ik daarvan de mindere vind!
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 16:59 uur
user 'benni_jolink' geeft:
Neil Young - On The Beach
Neil Young - After the Goldrush
Bob Dylan - Blood on the Tracks
The Who - Qaudrophenia
The Beatles - Revolver
Queen - A Night at the Opera
Allemaal 0,5 sterren.
Deze albums staan ook allemaal in de top 100 en worden over het algemeen heel hoog aangeprezen.
Ik kan best begrijpen dat je deze albums niks vindt, maar het minimum aantal sterren geven voor baanbrekende muziek is toch wel een beetje raar.
Neil Young - On The Beach
Neil Young - After the Goldrush
Bob Dylan - Blood on the Tracks
The Who - Qaudrophenia
The Beatles - Revolver
Queen - A Night at the Opera
Allemaal 0,5 sterren.
Deze albums staan ook allemaal in de top 100 en worden over het algemeen heel hoog aangeprezen.
Ik kan best begrijpen dat je deze albums niks vindt, maar het minimum aantal sterren geven voor baanbrekende muziek is toch wel een beetje raar.
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 17:14 uur
Ik wind me er niet meer over op, dat zijn vaak users die een korte tijd aktief zijn alleen om hun (vaak tijdelijke) helden omhoog te stemmen, of om omlaag te stemmen wat volgens de hitkrand niet goed is. Ik heb zo iets als iets niet je genre is stem er dan niet op, of onderbouw je stem.
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 17:25 uur
Redelijk actief lid van MM, dus neem ik aan dat zijn stemmen wel naar waarheid gegeven zijn.
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 18:48 uur
Rokol schreef:
maar het minimum aantal sterren geven voor baanbrekende muziek is toch wel een beetje raar.
maar het minimum aantal sterren geven voor baanbrekende muziek is toch wel een beetje raar.
Misschien ziet hij het juist niet als baanbrekend.
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 19:16 uur
Rokol schreef:
(knip)
(knip)
Klachten over gebruikers graag via PM naar de moderator (Yak), dit is niet zo netjes.
* denotes required fields.