De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
fastpulseboy
geplaatst: 22 april 2006, 17:12 uur
jammer dat je niet een 0 kan geven
0,5 spreekt toch nog enige waardering uit....
0,5 spreekt toch nog enige waardering uit....
0
geplaatst: 22 april 2006, 20:11 uur
Onderhond schreef:
Tja, zo'n lijstje is ook maar dubieus natuurlijk. Want ten opzichte van wat meet je ?
Als ik de indruk heb dat ik een album nooit meer hoef te horen, betekent dat voor mij 0.5*. Vanaf daar ga ik mijn onderverdeling opstellen tot 5*. Je kan enerzijds zeggen dat wanneer je een album niet meer wil horen, het onbegrijpelijk slecht is. Anderzijds is het zo dat ik tussen mijn 0.5* ook nog een hoop nuance zou kunnen aanbrengen waardoor ik misschien beter de "niet-meer-horen" grens op 2.5* zou leggen.
Tja, zo'n lijstje is ook maar dubieus natuurlijk. Want ten opzichte van wat meet je ?
Als ik de indruk heb dat ik een album nooit meer hoef te horen, betekent dat voor mij 0.5*. Vanaf daar ga ik mijn onderverdeling opstellen tot 5*. Je kan enerzijds zeggen dat wanneer je een album niet meer wil horen, het onbegrijpelijk slecht is. Anderzijds is het zo dat ik tussen mijn 0.5* ook nog een hoop nuance zou kunnen aanbrengen waardoor ik misschien beter de "niet-meer-horen" grens op 2.5* zou leggen.
Je meet ten opzichte van dat lijstje.....ben jij het wel eens ergens mee eens Onderhond

0
geplaatst: 22 april 2006, 20:16 uur
Met mijn stemmenlijst onder andere.
Mijn punt was dat het een lijstje is vol subjectieve termen, waar je by default niet tegen kan meten .... vandaar. Is een redelijk logische opmerking hoor. Geef er zelf nog een heel voorbeeld bij waaruit blijkt dat het lijstje weinig houvast biedt.
Mijn punt was dat het een lijstje is vol subjectieve termen, waar je by default niet tegen kan meten .... vandaar. Is een redelijk logische opmerking hoor. Geef er zelf nog een heel voorbeeld bij waaruit blijkt dat het lijstje weinig houvast biedt.
0
geplaatst: 22 april 2006, 20:20 uur
Onderhond schreef:
Het hoeft ook geen wetenschappelijk exercitie te worden, maar het zou voor heel veel mensen wel een soort hou vast kunnen geven. Meer praktisch, dan dat het theoretisch onderbouwt hoeft te zijn.
0
Marcel²
geplaatst: 23 april 2006, 13:54 uur
Sanderkeuh schreef:
Mja, ik vind dit album persoonlijk niet goed.
Ik vind het ook niet echt passen bij 'Rock', daar is de muziek een beetje te rustig voor.
3*
Mja, ik vind dit album persoonlijk niet goed.
Ik vind het ook niet echt passen bij 'Rock', daar is de muziek een beetje te rustig voor.

3*
Niet goed en dan 3*

0
geplaatst: 25 april 2006, 20:57 uur
Bij Radiohead - OK Computer (1997):
Mjah ik wil ook wel eens een 3* geven aan een album dat ik eigenlijk niet goed vind maar waar ik wel ergens kan begrijpen dat andere mensen het goed vinden, en dan geef je nog zo een sterretje voor de productiekwaliteit en de gespeelde muziek die objectief gezien wel goed in elkaar zit enzo... Liever dit dan een 0,5* geven omdat het je genre niet is.
Marcel Jongeneel schreef:
Niet goed en dan 3*
(quote)
Niet goed en dan 3*
Mjah ik wil ook wel eens een 3* geven aan een album dat ik eigenlijk niet goed vind maar waar ik wel ergens kan begrijpen dat andere mensen het goed vinden, en dan geef je nog zo een sterretje voor de productiekwaliteit en de gespeelde muziek die objectief gezien wel goed in elkaar zit enzo... Liever dit dan een 0,5* geven omdat het je genre niet is.
0
Ace
geplaatst: 26 april 2006, 09:13 uur
Daar kan ik dus geen touw aan vast knopen... Vandaar dus dat idioot hoge gemiddelde na 780 stemmen.
0
geplaatst: 26 april 2006, 10:51 uur
Gajarigon schreef:
Beter dit dan ENKEL je eigen smaak als universele maatstaf nemen voor alle kunstvormen ter wereld.
0
Toine Rorije
geplaatst: 26 april 2006, 11:02 uur
Natuurlijk niet. Hij kan er eigenlijk niks mee, maar geeft dan wél (heel willekeurig) een drie. Wat heb je dan aan zo'n beoordeling?
0
geplaatst: 26 april 2006, 13:01 uur
Als je hier echt geen plezier aan beleeft houdt iemand je tegen om een half te geven hoor. Op deze manier vallen hoge gemiddeldes namelijk niet meer serieus te nemenomdat mensen alleen maar hoog stemmen of niet stemmen.
0
geplaatst: 26 april 2006, 13:05 uur
The Scientist schreef:
Als je hier echt geen plezier aan beleeft houdt iemand je tegen om een half te geven hoor.
Als je hier echt geen plezier aan beleeft houdt iemand je tegen om een half te geven hoor.
Hmmm, wie dan?

0
geplaatst: 26 april 2006, 13:05 uur
haha, das wel een erg ongelukkige typfout ja
moet een N voor uiteraard 
moet een N voor uiteraard 
0
Toine Rorije
geplaatst: 26 april 2006, 13:07 uur
The Scientist schreef:
Op deze manier vallen hoge gemiddeldes namelijk niet meer serieus te nemenomdat mensen alleen maar hoog stemmen of niet stemmen.
Op deze manier vallen hoge gemiddeldes namelijk niet meer serieus te nemenomdat mensen alleen maar hoog stemmen of niet stemmen.
Tuurlijk niet. Als iemand dit slecht vindt mag hij toch gewoon een 1 geven? Het gaat mij om de mensen die niet weten wat ze er mee aan moeten en dan uit gekkigheid maar een score kiezen.
0
geplaatst: 26 april 2006, 14:20 uur
Je kunt ook waardering voor iets opbrengen waar je niet van houdt, bijvoorbeeld met een middelmatige score ipv een lage.
Erg kortzichtig om zo weinig respect op te brengen voor Gajarigon die dat wel beseft.
Erg kortzichtig om zo weinig respect op te brengen voor Gajarigon die dat wel beseft.
0
Toine Rorije
geplaatst: 26 april 2006, 15:28 uur
Respect? huh?
Als je een album goed vind geef je een voldoende, anders niet. Ik zie niet wat 'houden van' daarmee te maken heeft.
Behalve dat spreekt uit het bericht van sanderke vooral dat hij eigenlijk geen flauw idee heeft. Dus waar die 3 dan op is gebaseerd is ook een raadsel. Wat hij dus kan doen is het album nog een keer of 2 luisteren en daarna met een gefundeerd oordeel aan komen óf gewoon verder luisteren naar de muziek waar hij altijd al naar luisterde en dit album verder vooral links laten liggen.
Als je een album goed vind geef je een voldoende, anders niet. Ik zie niet wat 'houden van' daarmee te maken heeft.
Behalve dat spreekt uit het bericht van sanderke vooral dat hij eigenlijk geen flauw idee heeft. Dus waar die 3 dan op is gebaseerd is ook een raadsel. Wat hij dus kan doen is het album nog een keer of 2 luisteren en daarna met een gefundeerd oordeel aan komen óf gewoon verder luisteren naar de muziek waar hij altijd al naar luisterde en dit album verder vooral links laten liggen.
0
geplaatst: 26 april 2006, 15:33 uur
Ik deel de mening van die B-voetballer volkomen. Mocht iemand hierin geínteresseerd zijn.
0
geplaatst: 26 april 2006, 15:36 uur
Ik deel de mening dat iedereen zijn eigen mening heeft. Dat iedereen zelf bepaalt hoeveel sterren hij/zij aan een album wil geven. En dat iedereen zelf bepaalt welke redenen hij/zij daarvoor gebruikt.
0
geplaatst: 26 april 2006, 15:41 uur
Klumpie schreef:
Ik deel de mening dat iedereen zijn eigen mening heeft. Dat iedereen zelf bepaalt hoeveel sterren hij/zij aan een album wil geven. En dat iedereen zelf bepaalt welke redenen hij/zij daarvoor gebruikt.
Die mening deel ik ook.
0
Toine Rorije
geplaatst: 26 april 2006, 15:42 uur
Iedereen mág het ook zelf weten, je hebt er alleen zo weinig aan, vaak
0
geplaatst: 26 april 2006, 20:12 uur
Klumpie schreef:
Music4ever schreef:
Die mening deel ik ook.
Die mening deel ik ook.
Hier nog één!
0
geplaatst: 7 mei 2006, 18:08 uur
Bij Keane - Hopes & Fears (2004):
Het wordt dringend tijd dat de top-250 van MuMe gebaseerd gaat worden op stemmen i.p.v. top-10's, volgens mij krijg je dan een iets betere top-250. Keane, Coldplay en consoorten tenminste lager of eruit.
J Casablancas schreef:
Deze op 25? Laat me niet lachen, komt ie dat wel, dan stop ik voorgoed met MuMe. (H)
Deze op 25? Laat me niet lachen, komt ie dat wel, dan stop ik voorgoed met MuMe. (H)
Het wordt dringend tijd dat de top-250 van MuMe gebaseerd gaat worden op stemmen i.p.v. top-10's, volgens mij krijg je dan een iets betere top-250. Keane, Coldplay en consoorten tenminste lager of eruit.
0
geplaatst: 7 mei 2006, 18:18 uur
Vind ik niet, want bij een top-10 wordt uitgegaan van mensen die de muziek wél leuk vinden, als het op basis van stemmen gaat krijg je een heel andere top-250, omdat mensen met een afkeer voor bepaalde muziek gewoon 0,5 kunnen stemmen en daarmee eigelijk de klassering verzieken.
0
geplaatst: 7 mei 2006, 18:22 uur
Jans schreef:
Vind ik niet, want bij een top-10 wordt uitgegaan van mensen die de muziek wél leuk vinden, als het op basis van stemmen gaat krijg je een heel andere top-250, omdat mensen met een afkeer voor bepaalde muziek gewoon 0,5 kunnen stemmen en daarmee eigelijk de klassering verzieken.
Vind ik niet, want als er veel 0.5's worden gegeven, dan is dit in 95% van de gevallen wel terecht. Net als bij dit album.
0
geplaatst: 7 mei 2006, 18:28 uur
Het lijkt me dat je op muziek waar je niet van houdt gewoon niet stemt, omdat je deze muziek niet luistert. Als er 0,5 wordt gestemd is dat meestal gewoon een proteststem, waarmee iemand aan wil geven: ik vind deze muziek echt niks! Ik vind dat best en ik heb het zelf ook heus wel eens gedaan, maar houd de top-250 dan gewoon op basis van ieders top-10, om te voorkomen dat er een soort stemmen-oorlog uitbreekt tussen mensen die bijvoorbeeld van R&B houden en mensen die van rock houden, om de muziek die zíj leuk vinden maar zo hoog mogelijk in de top-250 te krijgen. Dan gaan mensen niet gewoon een stem geven die gelijk loopt aan hun mening, maar ook nog nadenken over de klassering in de top-250.
0
geplaatst: 7 mei 2006, 18:30 uur
Jans schreef:
Het lijkt me dat je op muziek waar je niet van houdt gewoon niet stemt, omdat je deze muziek niet luistert. Als er 0,5 wordt gestemd is dat meestal gewoon een proteststem, waarmee iemand aan wil geven: ik vind deze muziek echt niks! Ik vind dat best en ik heb het zelf ook heus wel eens gedaan, maar houd de top-250 dan gewoon op basis van ieders top-10, om te voorkomen dat er een soort stemmen-oorlog uitbreekt tussen mensen die bijvoorbeeld van R&B houden en mensen die van rock houden, om de muziek die zíj leuk vinden maar zo hoog mogelijk in de top-250 te krijgen. Dan gaan mensen niet gewoon een stem geven die gelijk loopt aan hun mening, maar ook nog nadenken over de klassering in de top-250.
Ok ja die stemmenoorlog, daar heb je wel een punt.
* denotes required fields.