De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 9 mei 2006, 15:59 uur
Waarom wel, waarom niet gelijk een top 100 dan? Een top 25 geef je maar in het betreffende forum-topic.
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Top 25 albums aller tijden
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Top 25 albums aller tijden
0
geplaatst: 9 mei 2006, 16:03 uur
0
geplaatst: 9 mei 2006, 16:13 uur
Maak er dan een poll van ofzo? Misschien zien heel veel mensen een top-100 wel zitten..
0
geplaatst: 9 mei 2006, 17:00 uur
Blijkbaar wordt dat idd niks, maar goed je kunt altijd een paar proefballonentjes loslaten en aanzien wat de rest ervan vindt. 

0
geplaatst: 9 mei 2006, 18:23 uur
Een top 100 is iets wat niet kan, of in ieder geval wat IK niet kan. Mijn muzieksmaak is geheel afhankelijk van mijn stemming, van de dag, van alles eigenlijk. Ik vond de top 10 al moeilijk, ik heb de ene week dat ik alles van Nightwish luister en de andere week alles van Opeth, hoe kan ik dan op een bepaalde dag een top 100 maken, dat is echt een onmogelijke opgave, wat misschien wel gedaan kan worden, is alle top tiens die er nu zijn resetten en dat mensen zelf weer opnieuw moeten maken, op deze manier doe je inactieve leden die en top tien hebben weg, inactieve leden zijn ook vaak de leden die weinig muziek hebben denk ik en eentonige albums in hun top tien hebben staan. Ik kan het mishebben, maar op deze manier krijg je wel een recenter beeld van de top 250.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 18:36 uur
Ik vind een top 25 of zelfs top 100 prima hoor. Een top 10 is wel erg karig met al die mooie platen die er de laatste decennia gemaakt zijn
0
geplaatst: 9 mei 2006, 18:44 uur
Ik vind ook dat de top-10 zou moeten uitgebreid worden tot minstens top-20 (zelfs top-100 is goed
).
Dat kan, maar je hebt ook nog LP's
). Jans schreef:
Maar dat wordt wel lastig. Iedereen moet z'n top-10 in een top 25 veranderen, misschien kent niet eens iedereen zoveel CD's..
Maar dat wordt wel lastig. Iedereen moet z'n top-10 in een top 25 veranderen, misschien kent niet eens iedereen zoveel CD's..
Dat kan, maar je hebt ook nog LP's

0
geplaatst: 9 mei 2006, 18:52 uur
Ik vind de charme van 'slechts' tien platen juist dat je echt moet wikken en wegen wat je in de lijst plaatst. Ik kan ook zo een top-100 volbraken maar die zou ik in z'n geheel veel minder interessant vinden dan een zorgvuldig, moet bloed zweet en tranen samengestelde top-10.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 18:57 uur
Yak schreef:
Ik vind de charme van 'slechts' tien platen juist dat je echt moet wikken en wegen wat je in de lijst plaatst. Ik kan ook zo een top-100 volbraken maar die zou ik in z'n geheel veel minder interessant vinden dan een zorgvuldig, moet bloed zweet en tranen samengestelde top-10.
Hoedat? Bij een top-25 ofzo moet je nog altijd heel vele wikken en wegen wat je in je lijst wil. En het nog veel interessanter want zo krijg je een beter overzicht van iemand's muzieksmaak, want bij een top-10 moet je zowiezo altijd bands en albums weggelaten die je geweldig vindt. Een top-25 heeft alleen maar voordelen vind ik.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 18:58 uur
Yak schreef:
Top 100 wellicht wat veel van t goede maar met een Top 25 hebben veel users, ik in ieder geval, nog steeds het zelfde wik en weeg issue. Ik eerder nog. Bij de top 10 heb ik er uit mijn lijst van 50 topplaten op een gegeven moment maar wat ingeknald omdat onderscheid eigenlijk niet te maken is.Ik vind de charme van 'slechts' tien platen juist dat je echt moet wikken en wegen wat je in de lijst plaatst. Ik kan ook zo een top-100 volbraken maar die zou ik in z'n geheel veel minder interessant vinden dan een zorgvuldig, moet bloed zweet en tranen samengestelde top-10.
edit: sluit me ook aan bij Toon's argumenten
0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:00 uur
Jep, ik ga er ook wel mee akkoord, een top 20 of 25 (natuurlijk geen top 100
)
)
0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:00 uur
Dat klopt natuurlijk, alleen als ik kijk naar de gemiddelde leeftijd van de gebruikers van deze site denk ik niet dat er veel LP's in het bezit zijn 

0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:04 uur
Jans schreef:
Dat klopt natuurlijk, alleen als ik kijk naar de gemiddelde leeftijd van de gebruikers van deze site denk ik niet dat er veel LP's in het bezit zijn
Je zou je nog verbazen denk ik

0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:07 uur
Hah misschien
Misschien moet er maar eens een enquête gehouden worden over het bezit van LP's van gebruikers van deze site.
Misschien moet er maar eens een enquête gehouden worden over het bezit van LP's van gebruikers van deze site.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:16 uur
Het maakt allemaal niet veel uit. Moeilijk blijft het, of je nu meer of minder moet kiezen. Zelf denk ik dat het steeds lastiger wordt naarmate het aantal groter is.
Ik geloof dat de lijstjes er niet beter van worden, en ik weet bijna zeker dat de top 250 er slechter van wordt. Wat je krijgt bij grotere aantallen is dat je steeds meer ´politiek correcte´ albums zal zien. De kans dat een minder courant album op basis van een relatief kleine groep fans hoog scoort neemt af. Dat lijkt me niet leuk. Je verliest smaakmakers. Je krijgt lijstjes zoals van radio 1.
Verder als Yak: 10 is een mooi getal. 5 mag ook. Oeps!
Ik geloof dat de lijstjes er niet beter van worden, en ik weet bijna zeker dat de top 250 er slechter van wordt. Wat je krijgt bij grotere aantallen is dat je steeds meer ´politiek correcte´ albums zal zien. De kans dat een minder courant album op basis van een relatief kleine groep fans hoog scoort neemt af. Dat lijkt me niet leuk. Je verliest smaakmakers. Je krijgt lijstjes zoals van radio 1.
Verder als Yak: 10 is een mooi getal. 5 mag ook. Oeps!

0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:17 uur
Jans schreef:
Hah misschien
Hah misschien
Misschien moet er maar eens een enquête gehouden worden over het bezit van LP's van gebruikers van deze site. 1500
0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:25 uur
sq schreef:
Het maakt allemaal niet veel uit. Moeilijk blijft het, of je nu meer of minder moet kiezen. Zelf denk ik dat het steeds lastiger wordt naarmate het aantal groter is.
Je verliest geen smaakmakers, er kunnen er alleen maar bijkomen. En wie zet nu "politiek correcte" albums in zijn lijstje? Zoiets kan trouwens toch ook gebeuren bij een top-10?
0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:27 uur
Het gebeurt. Echt. Ook bij top tiens natuurlijk. Maar minder. Er simpelweg minder ruimte voor.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:30 uur
Ik vind gewoon dat iedereen een top-25 moet kunnen invullen. En wie dat niet wilt die vult allene maar de top-10 en stopt gewoon bij 10.
0
Toine Rorije
geplaatst: 9 mei 2006, 19:32 uur
Als je het verhoogt naar 25 wordt dus nóg meer de wet van de grote getallen van toepassing en zal de lijst er vooral nóg minder interessant op worden.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 19:33 uur
Is er anders geen mogelijkheid om iedereen een top-25 te laten kunnen maken in zijn profiel en alleen de 10 eerste platen te laten meetellen voor de top-250?
0
geplaatst: 9 mei 2006, 21:44 uur
ik ben nog altijd van het standpunt een tien punten systeem te hanteren, 5 sterren is niet genoeg, moeilijk een mening te funderen met behulp van vijf sterretjes vind ik, doe er wat aan 

0
geplaatst: 9 mei 2006, 23:00 uur
Ik zie ook graag een top 49.343 verschijnen (kan je tenminste alle albums kwijt) en een verdeling van 1 tot 1.000.000.000 (dan kan je pas écht nuanceverschillen laten zien).
* denotes required fields.