De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 9 mei 2006, 23:09 uur
Ik ben voor een Top-25. Alleen vind ik wel dat er maar 1 album per artiest kan worden gebruikt, anders ziet het er (tenminste bij mij) niet mooi uit. Daarentegen kan je het ook weer niet verbieden.
0
geplaatst: 9 mei 2006, 23:10 uur
Beter idee: kijk bij de 5* albums van de users en je hebt hun top zoveel 

0
geplaatst: 10 mei 2006, 01:59 uur
BoordAppel schreef:
Ik zie ook graag een top 49.343 verschijnen (kan je tenminste alle albums kwijt) en een verdeling van 1 tot 1.000.000.000 (dan kan je pas écht nuanceverschillen laten zien).
Ik zie ook graag een top 49.343 verschijnen (kan je tenminste alle albums kwijt) en een verdeling van 1 tot 1.000.000.000 (dan kan je pas écht nuanceverschillen laten zien).
Ga je nu alles in het belachelijke trekken?
En wat zijn nu echt de nadelen van een top-25? Kan iemand ze mij eens (op een rijtje) geven?
0
geplaatst: 10 mei 2006, 07:38 uur
Het nadeel is dat 25 even random is als 10, en je zo bezig blijft, want de volgende zou toch graag een top 30 hebben.
Alleen is een Top 10 meer een standaard, dus waarom zou MuM die niet aanhouden ? Gewoon je 10 favoriete platen in je Top duwen, en verder zullen mensen je stemmenlijst wel zien.
Alleen is een Top 10 meer een standaard, dus waarom zou MuM die niet aanhouden ? Gewoon je 10 favoriete platen in je Top duwen, en verder zullen mensen je stemmenlijst wel zien.
0
geplaatst: 10 mei 2006, 10:40 uur
Wat Onderhond zegt. Het is gewoon nooit goed, dus is wat er nu is het beste
.
.
0
geplaatst: 10 mei 2006, 12:21 uur
Toon1 schreef:
En het nog veel interessanter want zo krijg je een beter overzicht van iemand's muzieksmaak, want bij een top-10 moet je zowiezo altijd bands en albums weggelaten die je geweldig vindt. Een top-25 heeft alleen maar voordelen vind ik.
En het nog veel interessanter want zo krijg je een beter overzicht van iemand's muzieksmaak, want bij een top-10 moet je zowiezo altijd bands en albums weggelaten die je geweldig vindt. Een top-25 heeft alleen maar voordelen vind ik.
Voor een overzicht van iemands smaak kun je beter naar zijn stemmenlijst kijken, denk ik.
Ik ben zelf in ieder geval ook voor een top 10. Mijn top 10 is redelijk vast, een top 25 zou dagelijks veranderen. Mensen moeten maar gewoon kiezen... Daarbij zou ik zelf minder geneigd zijn iemands top 25 door te kijken dan iemands top 10. Da's toch vaak een mooie eerste indruk in een (1) oogopslag.
0
Lost Highway
geplaatst: 11 mei 2006, 23:37 uur
Ik zou de huidige stemming/selectiecriteria maar op 1 punt hervormen. Albums met minder dan 3* ( en zeker met minder dan 2,5*!!!!!) horen niet thuis in de top 250. Als je op school over al je vakken een gemiddelde haalt van nog geen 50%, dan ben je zowiezo gebuisd en ga je wss niet over; laat staan dat je in de lijst van beste studenten zult terecht komen. En ookal vind er dan 1 leerkracht dat je dat wel verdient,dat zal het verschil niet maken. Dus de albums met een lager gemiddelde dan 2,5 zeker niet toelaten in de top 250, tss 2,5 en 3 kan over gediscussieerd worden. Op die manier kunnen misschien enkele pareltjes die er nu net buitenvallen er wel in terecht komen.
0
geplaatst: 12 mei 2006, 00:46 uur
Dan krijg je dus hetzelfde probleem als met een toplijst gebaseerd op gemiddelde, van die grapjassen die allemaal albums een laag cijfer gaan geven om de toplijst te beinvloeden.
0
Snowman
geplaatst: 12 mei 2006, 16:18 uur
BoordAppel schreef:
Dan krijg je dus hetzelfde probleem als met een toplijst gebaseerd op gemiddelde, van die grapjassen die allemaal albums een laag cijfer gaan geven om de toplijst te beinvloeden.
Stel dan regels op voor die gasten. Minstens 10 albums uit een gerne kennen. Duidenlijk kunnen uitlegen wat je goed/niet goed vindt. Anders ene ip-ban.
Andere optie een alternatieve lijst zoals op MoMe die gebaseer dis op stemmen.
0
Lost Highway
geplaatst: 12 mei 2006, 16:51 uur
Verzamelaars horen ook niet thuis in de lijst vind ik, logisch toch dat die hoog scoort, als zelfs een verzamelaar met de beste songs van een artiest geen 3* gemiddeld haalt is het maar triest gesteld natuurlijk.
0
Allmusic
geplaatst: 12 mei 2006, 19:05 uur
Over apart stemgedrag gesproken:
deze persoon heeft meer dan 200 stemmen uitgebracht en een stemgemiddelde van 5,00 sterren
deze persoon heeft meer dan 200 stemmen uitgebracht en een stemgemiddelde van 5,00 sterren

0
geplaatst: 12 mei 2006, 19:10 uur
Allmusic schreef:
Ik wil geen kritiek hebben op deze jongen, want hij heeft Yield op 1 in de top 10. En daar heeft hij volledig gelijk in.

0
Mojo Pin
geplaatst: 12 mei 2006, 19:10 uur
Allmusic schreef:
Dan ben je écht een baas

0
geplaatst: 13 mei 2006, 15:11 uur
Voor dit soort mensen kan ik echt geen respect hebben. Hij stemt alleen als ie het een 5* album vindt ofzo? 

0
geplaatst: 13 mei 2006, 15:40 uur
Allmusic schreef:
Hoe lang zou hij er over gedaan hebben om z'n top 10 te maken. Hij heeft heel wat van zijn 5* albums moeten laten afvallen.
0
geplaatst: 13 mei 2006, 17:17 uur
Jans schreef:
Voor dit soort mensen kan ik echt geen respect hebben. Hij stemt alleen als ie het een 5* album vindt ofzo?
Of hij stemt gewoon altijd 5*

0
geplaatst: 16 mei 2006, 13:40 uur
0
geplaatst: 16 mei 2006, 14:30 uur
Zou ik zelf ook niet eerst stemmen op compleet waardeloze en het anere uiterste als ik net begin met stemmen?
0
geplaatst: 16 mei 2006, 23:39 uur
Ik ben de laatste paar dagen erg veel aan het stemmen geweest, maar heb toch wat moeite met een aantal dingen.
Ik ben maar eens begonnen met de albums die ik zelf bezit (of op lp gehad heb.). Dit zijn dus bands en platen die ik wel kan waarderen, waardoor ik toch bijna altijd tussen de 3 en 5 uitkom. Nu ken ik ook ontzettend veel muziek die ik niet heb en ook niet kan waarderen. Dan zou ik die dus tussen de 1 en de 2 gaan stemmen. Daar heb ik dus moeite mee, omdat ik dan denk dat ik de artiest en zijn fans daarmee tekort mee doe. En dus degene die een idee over de plaat wil krijgen ook.
Nu kan ik bij elk album wel schrijven waarom ik welk cijfer geef, maar zit daar iemand op te wachten?
Buiten dat, begrijp ik vaak wel wat andere mensen in een bepaalde plaat goed of slecht vinden, maar daar kan ik natuurlijk geen stem voor geven.
pfffff lastig
Ik ben maar eens begonnen met de albums die ik zelf bezit (of op lp gehad heb.). Dit zijn dus bands en platen die ik wel kan waarderen, waardoor ik toch bijna altijd tussen de 3 en 5 uitkom. Nu ken ik ook ontzettend veel muziek die ik niet heb en ook niet kan waarderen. Dan zou ik die dus tussen de 1 en de 2 gaan stemmen. Daar heb ik dus moeite mee, omdat ik dan denk dat ik de artiest en zijn fans daarmee tekort mee doe. En dus degene die een idee over de plaat wil krijgen ook.
Nu kan ik bij elk album wel schrijven waarom ik welk cijfer geef, maar zit daar iemand op te wachten?
Buiten dat, begrijp ik vaak wel wat andere mensen in een bepaalde plaat goed of slecht vinden, maar daar kan ik natuurlijk geen stem voor geven.
pfffff lastig
0
geplaatst: 16 mei 2006, 23:41 uur
platedraaier schreef:
Daar heb ik dus moeite mee, omdat ik dan denk dat ik de artiest en zijn fans daarmee tekort mee doe. En dus degene die een idee over de plaat wil krijgen ook.
Daar heb ik dus moeite mee, omdat ik dan denk dat ik de artiest en zijn fans daarmee tekort mee doe. En dus degene die een idee over de plaat wil krijgen ook.
Wel doen, laag stemmen, dan kunnen mensen die jouw smaak waarderen zien wat jij van die plaat vindt.
En bovendien geven alleen hoge stemmen bij een plaat ook niet echt een reeel beeld.
En ik vind het zelf best interessant om de mening van mensen over platen te horen, ook al is die negatief, daar is het een discussiesite voor.
0
geplaatst: 16 mei 2006, 23:44 uur
Klumpie schreef:
Dit is iemand van uitersten. Een album krijgt 5* of 0,5*
http://www.musicmeter.nl/user/4334
Dit is iemand van uitersten. Een album krijgt 5* of 0,5*
http://www.musicmeter.nl/user/4334
Nieuwkomers op MuMe die gelijk Bokrot Rodebrot Trio een 0,5 geven vallen toch wel een beetje door de mand vind ik

0
teutoon
geplaatst: 18 mei 2006, 20:27 uur
Het valt mij op dat veel mensen vrij hoge waarderingen geven voor albums als ik eerst hun bericht lees.
Dan heb je bijvoorbeeld een album met 11 nummers, en dan heb je 3 echte uitschieters, de rest is wel aardig wordt er dan gezegd. Dan ga ik er vanuit dat er geen drama nummers op staan, maar dan nog. Aan het einde van het bericht staat dan 4 sterren.
Persoonlijk vind ik dat aan de hoge kant. Maar wellicht bekijken sommigen een album meer als een geheel dan ik.
Als je namelijk ieder nummer echt apart zou beoordelen met een + of een +- of een - dan zou je stem weleens duidelijk lager uit kunnen komen.
Hoe denken jullie er over? Dat iedereen op zn eigen manier stemt is prima, maar ik vraag me dan wel af wat er allemaal meetelt in jullie beoordeling.
Voorbeeldje ---> Nubis zn bericht bij Lucie Silvas - Breath in. Hij geeft 3 sterren. Dat is dus wel een voldoende, en dat zou ik niet zeggen als ik zn bericht lees.
Dan heb je bijvoorbeeld een album met 11 nummers, en dan heb je 3 echte uitschieters, de rest is wel aardig wordt er dan gezegd. Dan ga ik er vanuit dat er geen drama nummers op staan, maar dan nog. Aan het einde van het bericht staat dan 4 sterren.
Persoonlijk vind ik dat aan de hoge kant. Maar wellicht bekijken sommigen een album meer als een geheel dan ik.
Als je namelijk ieder nummer echt apart zou beoordelen met een + of een +- of een - dan zou je stem weleens duidelijk lager uit kunnen komen.
Hoe denken jullie er over? Dat iedereen op zn eigen manier stemt is prima, maar ik vraag me dan wel af wat er allemaal meetelt in jullie beoordeling.
Voorbeeldje ---> Nubis zn bericht bij Lucie Silvas - Breath in. Hij geeft 3 sterren. Dat is dus wel een voldoende, en dat zou ik niet zeggen als ik zn bericht lees.
0
geplaatst: 18 mei 2006, 21:28 uur
Valt mij op dat er mensen zijn die al langer dan een half jaar hier komen en nog maar 20 stemmen hebben gegeven. 

0
teutoon
geplaatst: 18 mei 2006, 21:31 uur
HiLL schreef:
Valt mij op dat er mensen zijn die al langer dan een half jaar hier komen en nog maar 20 stemmen hebben gegeven.
Ja Hill, zoals je ziet probeer ik nu wel regelmatig te stemmen. 1 per dag zou mooi zijn.
0
geplaatst: 19 mei 2006, 00:21 uur
teutoon schreef:
Ik wil weleens precies op de manier zoals je al eerder noemt stemmen. Als er wat minders tussen zit kan dat als geheel nog heel sterk zijn. Veel filmscores zijn als geheel in een sfeer met rode draden erdoor heen. Dan accepteer ik dat er bijvoorbeeld er een paar tracks tussen zitten die minder indrukwekkend zijn, maar binnen het geheel unaniem onmisbaar zijn. Of soms niet goed zijn (in dat geval kan het weleens zo zijn dat ik iets afwaardeer).
Daarnaast zijn er ook veel filmscores waar naast tracks van de componist liedjes staan, die mij praktisch altijd een zorg zullen wezen (oftewel waardeloos), die ik dan ook niet mee reken.
Klinkt dat begrijpelijk?
* denotes required fields.