De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
dimwit
geplaatst: 7 mei 2007, 16:58 uur
Bobiej schreef:
Oke, verschillen we daarover in mening. Ík vind het nutteloos om 0,5* te geven, aangezien het je muziek dan helemaal niet is - en om dan te gaan stemmen?
Jij vind dat niet nutteloos, dan laat ik je daar mooi je gang in gaan
.
Oke, verschillen we daarover in mening. Ík vind het nutteloos om 0,5* te geven, aangezien het je muziek dan helemaal niet is - en om dan te gaan stemmen?
Jij vind dat niet nutteloos, dan laat ik je daar mooi je gang in gaan
. Zeg nou niet steeds dat het mijn muziek helemaal niet is. Ok, ik vind Slipknot wel kut en erg kinderachtig, maar ik ken zat nu-metalbands die ik wel kan waarderen.
0
geplaatst: 9 mei 2007, 16:46 uur
Omayyad schreef:
Misschien vanwege de hoge erotische lading?
(quote)

0
fastpulseboy
geplaatst: 9 mei 2007, 19:59 uur
och , wie zich persoonlijk aangevallen voelt omdat "het bandje wat ie leuk vind" maar 0,5 sterren krijgt is eigenlijk een beetje zielig toch. Als je het leuk vind vind je het leuk en dan kunnen je die sterren toch geen ruk schelen. Je weet nu alleen wel dat je niet zo'n florisante smaak hebt, maar dat wist je eigenlijk bijvoorbaad natuurlijk wel.
0
Bobiej
geplaatst: 9 mei 2007, 20:13 uur
Omayyad schreef:
(quote)
Aah, grindcore...
0
geplaatst: 29 mei 2007, 23:02 uur
0
geplaatst: 30 mei 2007, 14:48 uur
0
geplaatst: 30 mei 2007, 14:49 uur
bennerd schreef:
Check dit dan even
:
http://www.musicmeter.nl/user/5978
Het tegengestelde van downstemmen
(quote)
Check dit dan even
:http://www.musicmeter.nl/user/5978
Het tegengestelde van downstemmen
Niks aan doen, zeer goede nr. 1.

0
geplaatst: 30 mei 2007, 17:20 uur
Ik wilde net zeggen, er zijn ergere platen die je omhoog kan stemmen 
Al schrok ik wel toen ik zag dat Kars Andre Hazes een handje hielp

Al schrok ik wel toen ik zag dat Kars Andre Hazes een handje hielp

0
geplaatst: 30 mei 2007, 17:52 uur
neo schreef:
Poe 75 maal 5 sterren geven... Verdacht hoor.
Wel als je Crazy Frog albums een 5 geeft, wie doet dat immers?

0
geplaatst: 30 mei 2007, 18:03 uur
Ook niet netjes om het openbaar te bespreken. Stuur dan een mod een bericht, die kan er dan eventueel naar kijken.
0
bro
geplaatst: 1 juni 2007, 07:13 uur
the stig is duidelijk een downstemmer. heeft op verschillende bands echt op elk album 0.5* gestemt. hij heeft 28 keer 0.5 gestemt en nog niet eens 10 stemmen op een andere score dan 0.5*
http://www.musicmeter.nl/user/10994/votes/
0
geplaatst: 1 juni 2007, 11:25 uur
bro schreef:
the stig is duidelijk een downstemmer. heeft op verschillende bands echt op elk album 0.5* gestemt. hij heeft 28 keer 0.5 gestemt en nog niet eens 10 stemmen op een andere score dan 0.5*
Hij heeft bij veel albums wel gelijk, maar het klopt idd niet dat als hij een album van 1 band niet goed vindt en dan nog maar eens 5x naar dezelfde band luisteren en weer die 0,5* geven, dat doe je jezelf toch niet aan.
0
geplaatst: 1 juni 2007, 11:56 uur
neo schreef:
Inderdaad, wel als je geen enkel ander cijfer uitdeelt, alleen 5*-en.
neo schreef:
Ook niet netjes om het openbaar te bespreken. Stuur dan een mod een bericht, die kan er dan eventueel naar kijken.
Dit topic is toch (al in 2004) aangemaakt om het 'Stemgedrag' van users te bespreken? Dit lijkt mij juist de uitgelezen plaats om alle verschillende soorten stemgedrag (dus ook zogenaamde 'hoog- en laagstemmers') te bespreken. Ik begrijp dan ook niet waar je je druk om maakt.
(edit) Zelfs op pagina 1 van dit topic gebeurt al precies hetzelfde:
Rodenrijck: "Over de user Mustim is ook al door anderen geklaagd, maar deze user moet echt of verwijderd worden, of zelf zijn 0,5 stemmen terugdraaien."
Jordy: "Ja flauwekul inderdaad, zal z'n stemmen verwijderen."
0
geplaatst: 1 juni 2007, 17:36 uur
Aurum schreef:
Dit topic is toch (al in 2004) aangemaakt om het 'Stemgedrag' van users te bespreken? Dit lijkt mij juist de uitgelezen plaats om alle verschillende soorten stemgedrag (dus ook zogenaamde 'hoog- en laagstemmers') te bespreken. Ik begrijp dan ook niet waar je je druk om maakt.
Als je de topic verder doorleest merk je ook dat Jordy en andere daarna liever door verwijzen naar het sturen van een pm. Het bespreken van je eigen stemgedrag of stemgedrag in het algemeen lijkt mij prima. Het is door de topic heen niet altijd even netjes gegaan, maar vind het geen stijl om iemand open en bloot te beschuldigen in een topic. Een pm naar een mod is veel netter en dan kan die er naar kijken of er echt iets mee gedaan moet worden.
0
geplaatst: 1 juni 2007, 21:34 uur
neo schreef:
...maar vind het geen stijl om iemand open en bloot te beschuldigen in een topic. Een pm naar een mod is veel netter en dan kan die er naar kijken of er echt iets mee gedaan moet worden.
...maar vind het geen stijl om iemand open en bloot te beschuldigen in een topic. Een pm naar een mod is veel netter en dan kan die er naar kijken of er echt iets mee gedaan moet worden.
Naar mijn mening was ik niemand open en bloot ergens van aan het 'beschuldigen', ik zei slechts dat ik zijn stemgedrag 'opmerkelijk' vond.
Maargoed, laten we er verder geen punt van maken.
Ik zal hier geen users meer noemen waarvan ik het stemgedrag opmerkelijk vind (en als ik echt wil dat er iets gedaan wordt aan een bepaalde user zal ik een pm sturen naar een mod).
0
geplaatst: 2 juni 2007, 01:14 uur
Opmerkelijk kan klinken als iemand 'verdenken van'. Ok, dit was dus gewoon een geval van iets enkel opmerkelijk vinden. Van mij mag je gerust opmerkelijke gevallen blijven posten, maar het kan als snel uitlopen op iets wat een beschuldiging lijkt te zijn. Ligt er ook maar net aan hoe je het zegt.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 6 juni 2007, 04:18 uur
Ik ga niet naar genres waar ik totaal geen voeling mee heb.
Veronderstel dat ik puur om de boel te verzieken naar HIphop ga en daar zomaar wat platen aanklik en dan overal een half sterretje geef of zo...
Dàt doe je niet.
Maar ik ben bijvoorbeeld zware fan van Neil Young (om er maar ééntje te noemen hoor).
Welnu, het is algemeen gekend dat het oeuvre van Neil nogal grillig te noemen is.
Veel pieken, hier en daar wat middelmatiger platen en af en toe zelfs een geheide stinker van een plaat.
Welnu, een echte fan moet dergelijke "missers" kunnen toegeven en met goed onderbouwde, gegronde "argumenten" de dingen zeggen zoals hij ze ziet.
Als ik, grote fan zijnde zie dat Neil soms puur uit geldgewin een slordig en overzorgde plaat uitgeeft, waarbij de klank die is alsof ze is opgenomen in een vochtige bunker, nou dan zeg ik dat ook en dan zul je dat aan mijn score ook wel merken.
Ik vind dat je pas echt recht hebt van spreken om iemands plaat af te kraken als het een beetje terecht is en als je op zijn inst voeling met de artiest in kwestie hebt.
Een teleurgestelde fan mag best een minieme score geven bij één van de minder geslaagde projecten van zijn idool.
Zeker als iedereen al met de ellebogen aanvoelt dat de artiest in kwestie flink aan het aanmodderen is.
Zo hoor je dan als misnoegde fan nu eenmaal te reageren.
Laat ik in het geval van Neil Young een voorbeeld geven.
Iedereen weet dat bijvoorbeeld Harvest een klassieker is.
Welnu, zo'n plaat ga je niet maar zitten afzeiken of negatief beoordelen. Zou ook niet heel eerlijk zijn.
Maar als nonkel Neil dan een stinker van formaat als bijvoorbeeld "Broken Arrow" uitbrengt, waar niets memorabels opstaat, wat een intrieste klank heeft, waar de hoes/de cover al niets voorstelt, waar je echt héél duidelijk merkt dat dit puur geldgewin is, zonder ook maar enige moeite van de artiest om er iets moois van te maken, nou dan volg je zoals ik je hart maar en geef je je idool een veeg uit de pan en stuur je hem het strafhoekje in.
Vaak vind je ook recensies uit de professionele pers die je mening ook geheel steunen hierin. Is ook altijd een waardemeter. Zeker als je meerdere recensies leest in de vakpers die allen dezelfde richting uitgaan.
Een leuke waardemeter - maar ook ik ben niet altijd akkoord met hun oordeel - is hiervoor te vinden op www.allmusic.com !
Maar blijf alsjeblieft weg van muziekgenres die je toch al totaal geen zak interesseren, want door daar wat negatief te gaan stemmen, verziek je de boel gewoon en vervals je eigenlijk het eindresultaat in de stemming.
Kijk, zo denk ik erover.
Veronderstel dat ik puur om de boel te verzieken naar HIphop ga en daar zomaar wat platen aanklik en dan overal een half sterretje geef of zo...
Dàt doe je niet.
Maar ik ben bijvoorbeeld zware fan van Neil Young (om er maar ééntje te noemen hoor).
Welnu, het is algemeen gekend dat het oeuvre van Neil nogal grillig te noemen is.
Veel pieken, hier en daar wat middelmatiger platen en af en toe zelfs een geheide stinker van een plaat.
Welnu, een echte fan moet dergelijke "missers" kunnen toegeven en met goed onderbouwde, gegronde "argumenten" de dingen zeggen zoals hij ze ziet.
Als ik, grote fan zijnde zie dat Neil soms puur uit geldgewin een slordig en overzorgde plaat uitgeeft, waarbij de klank die is alsof ze is opgenomen in een vochtige bunker, nou dan zeg ik dat ook en dan zul je dat aan mijn score ook wel merken.
Ik vind dat je pas echt recht hebt van spreken om iemands plaat af te kraken als het een beetje terecht is en als je op zijn inst voeling met de artiest in kwestie hebt.
Een teleurgestelde fan mag best een minieme score geven bij één van de minder geslaagde projecten van zijn idool.
Zeker als iedereen al met de ellebogen aanvoelt dat de artiest in kwestie flink aan het aanmodderen is.
Zo hoor je dan als misnoegde fan nu eenmaal te reageren.
Laat ik in het geval van Neil Young een voorbeeld geven.
Iedereen weet dat bijvoorbeeld Harvest een klassieker is.
Welnu, zo'n plaat ga je niet maar zitten afzeiken of negatief beoordelen. Zou ook niet heel eerlijk zijn.
Maar als nonkel Neil dan een stinker van formaat als bijvoorbeeld "Broken Arrow" uitbrengt, waar niets memorabels opstaat, wat een intrieste klank heeft, waar de hoes/de cover al niets voorstelt, waar je echt héél duidelijk merkt dat dit puur geldgewin is, zonder ook maar enige moeite van de artiest om er iets moois van te maken, nou dan volg je zoals ik je hart maar en geef je je idool een veeg uit de pan en stuur je hem het strafhoekje in.
Vaak vind je ook recensies uit de professionele pers die je mening ook geheel steunen hierin. Is ook altijd een waardemeter. Zeker als je meerdere recensies leest in de vakpers die allen dezelfde richting uitgaan.
Een leuke waardemeter - maar ook ik ben niet altijd akkoord met hun oordeel - is hiervoor te vinden op www.allmusic.com !
Maar blijf alsjeblieft weg van muziekgenres die je toch al totaal geen zak interesseren, want door daar wat negatief te gaan stemmen, verziek je de boel gewoon en vervals je eigenlijk het eindresultaat in de stemming.
Kijk, zo denk ik erover.
0
geplaatst: 8 juni 2007, 15:59 uur
Ok, mijn mijn mening over deze kwestie: ik vind niet stemmen op minder gewaardeerde albums onzin.
Van sommige users weet je dat die een muzieksmaak hebben, die in meer of mindere mate met die van mij overeenkomen. De door hun hoger gewaardeerde albums zal ik ook extra aandacht voor hebben. En de door hun laag gewaardeerde albums zal ik ook wat eerder mijden.
Of stel dat ik in een voor mij onbekend genre bv. electronica 1 goede artiest ontdenk, die minimaal 1 goede plaat heeft gemaakt, en voor de rest wat mindere tot zeer slechte platen, dan zal ik op al die platen gaan stemmen, omdat het in dit geval ook nut heeft.
Van sommige users weet je dat die een muzieksmaak hebben, die in meer of mindere mate met die van mij overeenkomen. De door hun hoger gewaardeerde albums zal ik ook extra aandacht voor hebben. En de door hun laag gewaardeerde albums zal ik ook wat eerder mijden.
Of stel dat ik in een voor mij onbekend genre bv. electronica 1 goede artiest ontdenk, die minimaal 1 goede plaat heeft gemaakt, en voor de rest wat mindere tot zeer slechte platen, dan zal ik op al die platen gaan stemmen, omdat het in dit geval ook nut heeft.
0
geplaatst: 15 juni 2007, 02:00 uur
Ik heb pas opnieuw mijn stemmen ingevoerd; en heb er voor gekozen om de albums die ik minder dan 2 stemmen geef niet in te voeren. Ik heb nu een mooiere stemlijst, en loop niet het gevaar dat mensen het vreemd vinden dat ik de moeite heb genomen om bepaalde albums te luisteren.
Als je in de bejaardenzorg werkt, dan hoor je op je werk niet The Cure, U2 of Nelly Furtado; maar meer zoiets als Frans Bauer, Jan Smits en Zangeres Zonder Naam. Maar op die albums ga ik niet meer stemmen; zo ook niet op Sesamstraat (al had ik die albums vroeger wel op tape).
Als je in de bejaardenzorg werkt, dan hoor je op je werk niet The Cure, U2 of Nelly Furtado; maar meer zoiets als Frans Bauer, Jan Smits en Zangeres Zonder Naam. Maar op die albums ga ik niet meer stemmen; zo ook niet op Sesamstraat (al had ik die albums vroeger wel op tape).
0
geplaatst: 15 juni 2007, 02:06 uur
Je moet die bejaarden gewoon The Cure en U2 voorschotelen wie weet dansen ze de schoenen onder hun lijf vandaan. 

0
geplaatst: 15 juni 2007, 10:45 uur
* denotes required fields.