De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie
zoeken in:
0
geplaatst: 19 september 2006, 14:36 uur
Zullen we het forum maar sluiten, er wordt toch nooit wat zinnigs gepost. Dit gebeurt al amper bij de albums.
En dat vind jij niet jammer?
0
geplaatst: 19 september 2006, 14:38 uur
gemaster schreef:
KO's zijn leuke spelletjes. Kwalitatief is het misschien niets, het is wel geinig.
En de kwaliteit op moviemeter was de laatste keer dat ik er keek ook niet bepaald hoog.
KO's zijn leuke spelletjes. Kwalitatief is het misschien niets, het is wel geinig.
En de kwaliteit op moviemeter was de laatste keer dat ik er keek ook niet bepaald hoog.
Lager. Meer mensen, meer topics, zonder de knock-outs meegeteld, meer berichten en meer onzinnigheid.
0
geplaatst: 19 september 2006, 14:42 uur
Voor mij maakt het niet uit of het forum gesloten wordt, er zijn genoeg andere forums waar je je gal over kunt spuwen.
Ik ben hier voornamelijk om de reviews bij de albums te lezen en te kijken naar de gemiddeldes van albums die ik nog niet tot mijn beschikking heb.
En de kwaliteit van de posts bij MovieMeter zijn net zo zwak als bij MusicMeter. Maar de vraag is dan zitten wel te wachten op hoge niveaus posts, zoals bijvoorbeeld die van mij.

0
geplaatst: 19 september 2006, 14:44 uur
hehehe ik niet!
Maar ja wat is hoog niveau? Ik zie hier, naar mijn mening, geen hoog niveau. Wel leuke, goede, zinnige en onzinnige meningen en feiten.
Maar ja wat is hoog niveau? Ik zie hier, naar mijn mening, geen hoog niveau. Wel leuke, goede, zinnige en onzinnige meningen en feiten.
0
geplaatst: 19 september 2006, 15:25 uur
Jordy schreef:
Ook een leuke mijlpaal: er worden de laatste maanden meer berichten op MusicMeter geplaatst dan op MovieMeter
http://musicmeter.nl/images/messages_per_month.png
vs
http://moviemeter.nl/images/messages_per_month.png
Ook een leuke mijlpaal: er worden de laatste maanden meer berichten op MusicMeter geplaatst dan op MovieMeter
http://musicmeter.nl/images/messages_per_month.png
vs
http://moviemeter.nl/images/messages_per_month.png
Opvallend dat het bij beide in april dit jaar erg omhoog schoot. Zeker het begin van de KO's.
Wat niveau betreft: als je niet heel erg ingevoerd bent in Moviemeter, dan is het daar ook vrij lastig de betere discussies te vinden.
0
geplaatst: 19 september 2006, 15:53 uur
0
geplaatst: 19 september 2006, 20:06 uur
Oh jee wat heb ik losgemaakt
natuurlijk vertekenen de games de boel allemaal gigantisch, eerlijker zou zijn om dat soort topics niet mee te nemen in dat soort vergelijkingen, inderdaad
natuurlijk vertekenen de games de boel allemaal gigantisch, eerlijker zou zijn om dat soort topics niet mee te nemen in dat soort vergelijkingen, inderdaad
0
geplaatst: 19 september 2006, 20:17 uur
Ik weet niet of er meer KO spelletjes lopen op MM, maar gewoon het aantal kleine, totaal niks zeggende berichtjes op MuM lijkt me toch veel groter.
Dit soort gezwans :
lijkt mij hier veel meer aanwezig. Op MM is er lang en stevig opgetreden tegen het zogenaamd "slowchatten", daar heeft het wel enigszins vruchten afgeworpen.
Wat het "een betere wereld begint bij jezelf" argument betreft, je moet al redelijk gek zijn om hier nog continue lang uitgesponnen en gemotiveerde albumbesprekingen te zetten.
Dit soort gezwans :
Ruby1966 schreef:
Wat een onzin
(quote)
Wat een onzin

rayman schreef:
Nou en of.
(quote)
Nou en of.
lebowski schreef:
Kan dit niet naar het Ochtendhumeur Topic?
Kan dit niet naar het Ochtendhumeur Topic?

rayman schreef:

(quote)

lijkt mij hier veel meer aanwezig. Op MM is er lang en stevig opgetreden tegen het zogenaamd "slowchatten", daar heeft het wel enigszins vruchten afgeworpen.
Wat het "een betere wereld begint bij jezelf" argument betreft, je moet al redelijk gek zijn om hier nog continue lang uitgesponnen en gemotiveerde albumbesprekingen te zetten.
0
geplaatst: 19 september 2006, 20:35 uur
Onderhond zou perfect geschikt zijn om deze onzin tegen te gaan. Daarom draag ik Onderhond voor als extra moderator om ons eens wat manieren bij te brengen.
0
geplaatst: 19 september 2006, 20:40 uur
HiLL schreef:
Onderhond, solliciteer anders naar functie van moderator.
Onderhond, solliciteer anders naar functie van moderator.
Hij heeft wel gelijk hoor Hill.
Het aantal onzinnige berichten neemt de laatste tijd behoorlijk toe. En dan zijn de meeste van jullie ook nog volwassenen waarvan je toch zou denken dat ze zo vaak serieus zijn, nouw hier dus echt niet vaak.
0
geplaatst: 19 september 2006, 20:42 uur
kom op zeg mensen, laat iedereen nou toch gewoon een beetje lol maken!
als je er problemen mee hebt dat t geen kwaliteit is maar een 'domme' KO, dan ga je toch lekker naar een ander topic, ofzo...dodelijk vermoeiend dit
als je er problemen mee hebt dat t geen kwaliteit is maar een 'domme' KO, dan ga je toch lekker naar een ander topic, ofzo...dodelijk vermoeiend dit

0
geplaatst: 19 september 2006, 20:44 uur
Iceman schreef:
Het aantal onzinnige berichten neemt de laatste tijd behoorlijk toe. En dan zijn de meeste van jullie ook nog volwassenen waarvan je toch zou denken dat ze zo vaak serieus zijn, nouw hier dus echt niet vaak.
(quote)
Wie zegt dat volwassenen (altijd)serieus moeten zijn dan?
0
titan (crew)
geplaatst: 19 september 2006, 20:45 uur
Eens met Lin, als al die "ongein" je irriteert laat je het toch lekker links liggen?
0
geplaatst: 19 september 2006, 20:46 uur
Zeg ik altijd??
Tuurlijk iedereen heeft een serieuze kant en een minder serieuze kant. Maar je mag toch aannemen dat volwassen serieuzer zijn dan brugmuggen ofzo??
0
geplaatst: 19 september 2006, 20:46 uur
Vind ik ook. Lijkt wel op de velen discussies over Sex voor en na de Buch destijds...pff en wel de volgende dag hard meepraten tijdens de lunch over hoe gek die ene vent was.....en inderdaad ga dan naar een ander topic. Als je geen voetbal wilt zien op tv...ZAPPEN!
0
geplaatst: 19 september 2006, 20:47 uur
Iceman schreef:
Zeg ik altijd??
Tuurlijk iedereen heeft een serieuze kant en een minder serieuze kant. Maar je mag toch aannemen dat volwassen serieuzer zijn dan brugmuggen ofzo??
(quote)
Zeg ik altijd??
Ik vind jou anders behoorlijk serieus....(altijd) staat tussen ( )
0
geplaatst: 19 september 2006, 20:47 uur
Wat mij betreft "solliciteer" je niet naar moderator functies, daar word je voor gevraagd. Het is aan het huidige mod team te beslissen in welk opzicht de site moet versterkt worden en wie daar de geschikte persoon voor is.
Daarbij ben ik volgens mij niet meteen de geschikte persoon. Uit eerdere discussies is al gebleken dat mijn visie en die van Jordy niet op één lijn ligt, daarbij lijken ook een heleboel mensen zich goed te vinden in het lossere sfeertje hier. Dan is het niet van mij om die mensen weg te jagen.
En daarnaast zijn er ook praktische kwesties zoals tijdsgebrek en niet al te veel affiniteit met de lopende discussies (op het forum en bij de albums).
Conclusie is dat ik dus niet de geschikte persoon ben.
De kritiek is vooral : "naar welk topic dan, de rest staat ook vol - slappe zever".
Daarbij ben ik volgens mij niet meteen de geschikte persoon. Uit eerdere discussies is al gebleken dat mijn visie en die van Jordy niet op één lijn ligt, daarbij lijken ook een heleboel mensen zich goed te vinden in het lossere sfeertje hier. Dan is het niet van mij om die mensen weg te jagen.
En daarnaast zijn er ook praktische kwesties zoals tijdsgebrek en niet al te veel affiniteit met de lopende discussies (op het forum en bij de albums).
Conclusie is dat ik dus niet de geschikte persoon ben.
Lin schreef:

De kritiek is vooral : "naar welk topic dan, de rest staat ook vol - slappe zever".
0
geplaatst: 19 september 2006, 20:48 uur
Lin schreef:

Helemaal mee eens, die KO's gaan uiteindelijk over muziek.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 19 september 2006, 20:59 uur
Eerlijk gezegd: twee jaar geleden, toen er nog weinig gebruikers en amper games waren op MuMe, vond ik het toch een stuk leuker op de site. De meeste berichten bestonden toen niet uit 1 zin, en je kon er redelijk van op aan dat het informatief (en daardoor niet perse minder vermakelijk) was wat je las. Iedereen deed nog zijn best om zijn stemmen te onderbouwen.
Het is niet dat ik me tegenwoordig stoor aan de spelletjes (ik doe zelf net zo hard mee), maar ik kan me vinden in BoordAppel's en Onderhond's standpunt dat het inhoudelijke er wat af is... Vroeger was MusicMeter nog een beetje een knus informatief muziekrecensiotheekje, nu is het voornamelijk een grote gezellige spelletjescommunity geworden en is het zoeken naar de leuke recensies...
Het is niet dat ik me tegenwoordig stoor aan de spelletjes (ik doe zelf net zo hard mee), maar ik kan me vinden in BoordAppel's en Onderhond's standpunt dat het inhoudelijke er wat af is... Vroeger was MusicMeter nog een beetje een knus informatief muziekrecensiotheekje, nu is het voornamelijk een grote gezellige spelletjescommunity geworden en is het zoeken naar de leuke recensies...
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:01 uur
Elk nadeel hep zijn voordeel, zei ooit een befaamd wijsgeer.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:02 uur
@ Jonnie: vergeet niet dat het wel erg moeilijk is om als nieuwe user nog iets nuttigs te plaatsen bij de grotere albums op de site.
En voor de 1000ste keer klagen over rock op de site lijkt me ook een beetje veel van het goede nietwaar (of draagt dat wel iets positiefs bij?).
En voor de 1000ste keer klagen over rock op de site lijkt me ook een beetje veel van het goede nietwaar (of draagt dat wel iets positiefs bij?).
0
titan (crew)
geplaatst: 19 september 2006, 21:04 uur
Het inhoudelijke is nog steeds aanwezig vind ik, al raakt het een beetje ondergesneeuwd door de spelletjes. En wat aERo zegt is ook waar. Op een gegeven moment is bijna alles al eens gezegd of behandeld.
0
Ruby1966
geplaatst: 19 september 2006, 21:05 uur
Allemaal naar boekmeter! Daar kunnen we nu nog heel serieus bezig zijn. Kijken hoelang het duurt.
Ik vind trouwens dat de heren Onderhond, Boordappel en JonnieBrasco alles wel heel erg zwart/wit neerzetten hoor. Naast de vele KO's en lijstjes zijn er nog genoeg topics met inhoud en ook worden er bij de albums zelf vaak nog hele leuke, zinnige en inhoudelijke berichten geplaatst.
Ik vind trouwens dat de heren Onderhond, Boordappel en JonnieBrasco alles wel heel erg zwart/wit neerzetten hoor. Naast de vele KO's en lijstjes zijn er nog genoeg topics met inhoud en ook worden er bij de albums zelf vaak nog hele leuke, zinnige en inhoudelijke berichten geplaatst.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:06 uur
Prima toch...de forum topics ook voor spelletjes. De meer serieuze reviews bij de albums en de topics die daar om vragen. Zie t probleem niet zo. Pick and choose.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:06 uur
Laten we eerlijk zijn: bij de albums blijft het allemaal nog redelijk serieus en zoniet dan grijpen de mods in.
En uiteindelijk gaat het voornamelijk toch om die albums denk ik (het forum is een leuk extraatje waar je je eigen krenten uit de grote pap pikt).
En uiteindelijk gaat het voornamelijk toch om die albums denk ik (het forum is een leuk extraatje waar je je eigen krenten uit de grote pap pikt).
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:09 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.