De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie
zoeken in:
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:09 uur
aERodynamIC schreef:
Ach daar zijn ook al klachten geuit hoor
(quote)

Ach ja typisch Nederlands zeikcultuurtje.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:09 uur
Ruby1966 schreef:
Allemaal naar boekmeter!
Worden daar ook faxen besproken ?Allemaal naar boekmeter!
0
Ruby1966
geplaatst: 19 september 2006, 21:10 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)

Zie je, daar begint het gedonder alweer...
0
JonnieBrasco
geplaatst: 19 september 2006, 21:11 uur
Nou ja, je kan het zwart/wit noemen, maar misschien ook donkergrijs/lichtgrijs. Twee jaar geleden was de gemiddelde berichtlengte op het forum ook wel wat langer en was het inhoudelijker dan dat het nu is. Het zogenaamde "slowchatten" en enkel met smileys strooien is toch echt wel een fenomeen dat hier steeds meer opduikt. Hoe is het over een jaar? Ik hoop dan toch wel dat meer mensen de soulseek-chat hebben gevonden, en we eventueel spelletjes geautomatiseerd laten draaien in chatrooms. (Zoals de trivia-bot al veel gebruikt is op MM en ook op MuMe). Ik zat laatst al te zoeken naar een knock-out bot voor mIRC, maar denk dat we die dan zelf moeten programmeren... Wat ik er mee wil zeggen, het gaat steeds meer naar chatten toe op dit forum, en daar zijn handigere middeltjes voor dan een forum.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:12 uur
VanDeGriend schreef:
(quote)
Worden daar ook faxen besproken ?
0
Ruby1966
geplaatst: 19 september 2006, 21:16 uur
JonnieBrasco schreef:
Nou ja, je kan het zwart/wit noemen, maar misschien ook donkergrijs/lichtgrijs. Twee jaar geleden was de gemiddelde berichtlengte op het forum ook wel wat langer en was het inhoudelijker dan dat het nu is. Het zogenaamde "slowchatten" is toch echt wel een fenomeen dat hier steeds meer opduikt. Hoe is het over een jaar? Ik hoop dan toch wel dat meer mensen de soulseek-chat hebben gevonden, en we eventueel spelletjes geautomatiseerd laten draaien in chatrooms. (Zoals de trivia-bot al veel gebruikt is op MM en ook op MuMe). Ik zat laatst al te zoeken naar een knock-out bot voor mIRC, maar denk dat we die dan zelf moeten programmeren... Wat ik er mee wil zeggen, het gaat steeds meer naar chatten toe op dit forum, en daar zijn handigere middeltjes voor dan een forum.
Nou ja, je kan het zwart/wit noemen, maar misschien ook donkergrijs/lichtgrijs. Twee jaar geleden was de gemiddelde berichtlengte op het forum ook wel wat langer en was het inhoudelijker dan dat het nu is. Het zogenaamde "slowchatten" is toch echt wel een fenomeen dat hier steeds meer opduikt. Hoe is het over een jaar? Ik hoop dan toch wel dat meer mensen de soulseek-chat hebben gevonden, en we eventueel spelletjes geautomatiseerd laten draaien in chatrooms. (Zoals de trivia-bot al veel gebruikt is op MM en ook op MuMe). Ik zat laatst al te zoeken naar een knock-out bot voor mIRC, maar denk dat we die dan zelf moeten programmeren... Wat ik er mee wil zeggen, het gaat steeds meer naar chatten toe op dit forum, en daar zijn handigere middeltjes voor dan een forum.
Dus jij ziet liever dat deze site een zakelijk naslagwerk wordt zonder frivoliteiten?
0
JonnieBrasco
geplaatst: 19 september 2006, 21:18 uur
Ruby1966 schreef:
Dus jij ziet liever dat deze site een zakelijk naslagwerk wordt zonder frivoliteiten?
Zoals ik eerder al zei: ik stoor me er nu nog niet echt aan en doe zelf ook mee met korte chat-achtige berichtgeving. Maar heb wel liever de langere en meer inhoudelijke berichten, zoals 2 jaar geleden. Ik ben nu alleen bang hoe deze chat-ontwikkeling zich voortzet... of MuMe over 1 jaar nog leesbaar en interessant is...
Overigens ben ik het totaal oneens met de stelling dat alles al zo'n beetje gezegd is. Hoeveel duizenden albums staan er op de site waar wel stemmen maar nog geen berichten bij staan?
0
Ruby1966
geplaatst: 19 september 2006, 21:23 uur
Ik vind de combinatie van beide nu juist zo aantrekkelijk.
En als het echt extreem uit de hand zou lopen dan wordt er vast wel rigoureuzer ingegrepen, verwacht ik.
Op dit moment heb ik nog geen moment het idee dat het hier verschrikkelijk ontspoort.
En als het echt extreem uit de hand zou lopen dan wordt er vast wel rigoureuzer ingegrepen, verwacht ik.
Op dit moment heb ik nog geen moment het idee dat het hier verschrikkelijk ontspoort.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:24 uur
Zelfs deze discussie vind ik een mooi voorbeeld. Het is graven om de discussie te volgen tussen een paar injokes (?) over faxen en
smileys door.
Er zullen vast nog wel inhoudelijke topics zijn, maar ik zie al lang door het bos de bomen niet meer, en de moeite die het is om tussen al de onzin die topics te vinden is ondertussen gewoon te groot geworden.
Daarbij zie je bij bepaalde genres ook één voor één de sterkhouders wegvallen. Weg zijn al lang de gedreven berichten van Zachary, BoordAppel mag me tegenspreken maar ik zie hem hier ook steeds minder en minder, Goodfella en tov beperken zich ondertussen ook alleen maar tot "Onderhond, check!" berichten of PMs (en geheel terecht).
Ik heb het al meermaal gezegd in het "MuM evaluatie" topic, maar het gaat steeds slechter met de diversiteit van de site en de inhoudsvolle berichten.
smileys door.Er zullen vast nog wel inhoudelijke topics zijn, maar ik zie al lang door het bos de bomen niet meer, en de moeite die het is om tussen al de onzin die topics te vinden is ondertussen gewoon te groot geworden.
Daarbij zie je bij bepaalde genres ook één voor één de sterkhouders wegvallen. Weg zijn al lang de gedreven berichten van Zachary, BoordAppel mag me tegenspreken maar ik zie hem hier ook steeds minder en minder, Goodfella en tov beperken zich ondertussen ook alleen maar tot "Onderhond, check!" berichten of PMs (en geheel terecht).
Ik heb het al meermaal gezegd in het "MuM evaluatie" topic, maar het gaat steeds slechter met de diversiteit van de site en de inhoudsvolle berichten.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:24 uur
JonnieBrasco schreef:
Overigens ben ik het totaal oneens met de stelling dat alles al een beetje gezegd is. Hoeveel duizenden albums staan er op de site waar wel stemmen maar nog geen berichten bij staan?
Overigens ben ik het totaal oneens met de stelling dat alles al een beetje gezegd is. Hoeveel duizenden albums staan er op de site waar wel stemmen maar nog geen berichten bij staan?
Goed lezen: de grotere albums.....................
En ik weet dat mijn stukken nu niet bepaald altijd juweeltjes zijn (ik heet geen Zachary), maar ik tracht bij alle albums waar ik op stem wat te schrijven en bij de favorieten zelfs net even wat meer..... wat dat aan gaat voel ik me ook niet aangesproken

0
JonnieBrasco
geplaatst: 19 september 2006, 21:26 uur
Yep, eens met Onderhond. Om het lijstje "jammer-dat-ze-wegzijn-door-de-bende"-users aan te vullen: Iemand als dutch2 mis ik ook... Zijn (helemaal niet zakelijke!) recensies vond ik schoolvoorbeeld van hoe iedereen het zou kunnen doen. Inhoudelijk praten over muziek heeft helemaal geen verband met "zakelijkheid", wat mij betreft.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 19 september 2006, 21:28 uur
Dat had ik wel gelezen. Maar ik zie niet waarom je niet op de kleinere albums kan overgaan, als bij de grotere albums alles al gezegd is...
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:29 uur
Omdat velen die albums niet kennen: dat lijkt me niet meer dan logisch.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 19 september 2006, 21:31 uur
Maar dan toch liever je energie steken in een inhoudelijk bericht bij een onbekend album waar bijna niemand wat van afweet behalve jij, dan op pagina 23 van Achtung Baby een ja-knikje neerzetten, bij wijze van.
Als iedereen dat zou doen, wordt de site veel mooier.
Als iedereen dat zou doen, wordt de site veel mooier.

0
geplaatst: 19 september 2006, 21:32 uur
moet ieder voor zich weten hoor, dan lees je er maar overheen...
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:35 uur
aERodynamIC schreef:
En ik weet dat mijn stukken nu niet bepaald altijd juweeltjes zijn (ik heet geen Zachary), maar ik tracht bij alle albums waar ik op stem wat te schrijven en bij de favorieten zelfs net even wat meer..... wat dat aan gaat voel ik me ook niet aangesproken
(quote)

Radiohead e.d zijn inderdaad allemaal al lang uitgemolken. Maar ik vind het wel leuk dat hier veel users zijn die redelijk snel antwoorden kunnen geven op vragen die je over bepaalde albums en andere dingen hebt. Op bijvoorbeeld boekmeter vind ik dat wel eens lastig, daar heb je een vraag gesteld en een maand later ontdekt iemand dat nog eens.
Ik vind het allemaal een beetje gezeur, op de site zijn veel echte muziekkenners actief, die willen dan ook een beetje afleiding (denk ik tenminste) en gaan als afwisseling een KO doen. Best toch? Als je er last van hebt kom dan niet meer op musicmeter, start een eigen site en verbied muziekgames.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:35 uur
JonnieBrasco schreef:
Maar dan toch liever je energie steken in een bericht bij een onbekend album waar bijna niemand wat van afweet, dan op pagina 23 van Achtung Baby een ja-knikje neerzetten.
Maar dan toch liever je energie steken in een bericht bij een onbekend album waar bijna niemand wat van afweet, dan op pagina 23 van Achtung Baby een ja-knikje neerzetten.
Maar die Achtung Baby ja-knikkers kennen dat album en willen toch hun "bijdrage" leveren (en zoveel ja knikjes staan er nu toch ook weer niet: bovendien beschouw ik de eerste 3 pagina's vaak als boeiend en daarna volg ik het vaak al niet meer wegens te veel herhaling, niks mis mee) en ze kennen die kleine albums niet dus lees je daar logisch ook niks.
Wat had je dan gewild: een user-stop??? Je kunt dit soort dingen gewoon niet goed vermijden denk ik. Ik persoonlijk vind moviemeter te groot en daardoor niet leuk, dus gebruik ik het alleen maar om stemmen uit te brengen. Maar ik ga daar niet over zeuren op die site.
Of dat hier ook gaat gebeuren zie ik dan wel weer.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:36 uur
En als je er overheen leest kom je meteen weer in het volgend nietzeggend bericht terecht. Als je dat telkens 4 keer moet herhalen tot je bij een bericht komt dat wel inhoud heeft is dat gewoon irritant.
Niemand heeft wat aan die
lol 111!!1!1 berichten, dus wat doen ze dan op een openbare site ?
De afweging die mensen eens wat meer zouden moeten maken is "wat draagt dit bij aan de community waar ik dit berichtje plaats".
lol 111!!1!1 berichten, dus wat doen ze dan op een openbare site ?De afweging die mensen eens wat meer zouden moeten maken is "wat draagt dit bij aan de community waar ik dit berichtje plaats".
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:37 uur
Niemand heeft ook wat aan jouw continue afgeven op rock met de eeuwig daarbij horende gaap-smileys beste onderhond!
0
Ruby1966
geplaatst: 19 september 2006, 21:37 uur
Onderhond schreef:
En als je er overheen leest kom je meteen weer in het volgend nietzeggend bericht terecht. Als je dat telkens 4 keer moet herhalen tot je bij een bericht komt dat wel inhoud heeft is dat gewoon irritant.
lol 111!!1!1 berichten, dus wat doen ze dan op een openbare site ?
De afweging die mensen eens wat meer zouden moeten maken is "wat draagt dit bij aan de community waar ik dit berichtje plaats".
lol 111!!1!1 berichten, dus wat doen ze dan op een openbare site ?De afweging die mensen eens wat meer zouden moeten maken is "wat draagt dit bij aan de community waar ik dit berichtje plaats".
Is dat op Moviemeter nu echt zoveel beter dan? Wees eens eerlijk?
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:42 uur
Op moviemeter is dat enigszins beter ja. Ik beweer niet dat het daar perfect is, verre van zelfs, maar geregeld staan er mooi gemotiveerde stemmen en er wordt ook gewoon strenger opgetreden tegen onzinsposts. Meld je daar een "
" post dan verdwijnt die ook gewoon, als een mod zo'n post ziet gaat hij ook van de site.
Het leest daar in ieder geval een pak vlotter dan hier.
Wat betreft mijn rock-gaap smileys, die staan meestal in de KO games, die verder toch al totaal ontdaan zijn van enige inhoud, en dan nog vaak bij een stem (dus een post die er toch al stond). Ik heb al eerder gezegd dat ik niks tegen zo'n topics heb, het probleem is dat die onzin ook in het "zinvolle" deel van de site doordringt.
" post dan verdwijnt die ook gewoon, als een mod zo'n post ziet gaat hij ook van de site.Het leest daar in ieder geval een pak vlotter dan hier.
Wat betreft mijn rock-gaap smileys, die staan meestal in de KO games, die verder toch al totaal ontdaan zijn van enige inhoud, en dan nog vaak bij een stem (dus een post die er toch al stond). Ik heb al eerder gezegd dat ik niks tegen zo'n topics heb, het probleem is dat die onzin ook in het "zinvolle" deel van de site doordringt.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:43 uur
En volgens mij proberen Yak en Scientist daar toch heel redelijk op te letten.............
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:44 uur
Wat eerder al is gezegd, wordt moderater. Kan je al mijn "
" berichten ook verwijderen.
" berichten ook verwijderen.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 19 september 2006, 21:44 uur
aERodynamIC schreef:
Maar die Achtung Baby ja-knikkers kennen dat album en willen toch hun "bijdrage" leveren (en zoveel ja knikjes staan er nu toch ook weer niet: bovendien beschouw ik de eerste 3 pagina's vaak als boeiend en daarna volg ik het vaak al niet meer wegens te veel herhaling, niks mis mee) en ze kennen die kleine albums niet dus lees je daar logisch ook niks.
(quote)
Ik reageerde met dit voorbeeld op de uitspraak dat alles al gezegd is (bij de grote albums inderdaad). Misschien begrijp ik niet helemaal wat je hiermee wou zeggen. Maar in ieder geval zijn er genoeg albums waar nog niet genoeg gezegd is. Dus geen excuus om alleen maar slap te hoeven zeveren lijkt me...
aERodynamIC schreef:
Wat had je dan gewild: een user-stop??? Je kunt dit soort dingen gewoon niet goed vermijden denk ik. Ik persoonlijk vind moviemeter te groot en daardoor niet leuk, dus gebruik ik het alleen maar om stemmen uit te brengen. Maar ik ga daar niet over zeuren op die site.
Tja, ik zou het zonde vinden als ik om die reden volgend jaar MusicMeter zou verlaten, net als Zachary, dutch2 en andere iets serieuzer gegadigden. Ik zou jou ook missen als je alleen nog zou stemmen. Dus waarom niet even wat vooruitblikken om eventueel voorzorgsmaatregelen te nemen, maatregelen die ervoor zorgen dat alle lange-inhoudelijke-berichten-mensen het ook een beetje leuk blijven vinden hierzo... Ik snap in ieder geval wel waarom de mooiste schrijvers het hier laten afweten...
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:49 uur
Tja, ik zou het zonde vinden als ik om die reden volgend jaar MusicMeter moet verlaten, net als Zachary, dutch2 en andere iets serieuzer gegadigden. Ik zou jou ook missen als je alleen nog zou stemmen. Dus waarom niet even wat vooruitblikken om eventueel voorzorgsmaatregelen te nemen, maatregelen die ervoor zorgen dat alle lange-inhoudelijke-berichten-mensen het ook een beetje leuk blijven vinden hierzo...
Hoe kan je iemand tegenhouden die alleen nog maar wil stemmen door het hoge onzin gehalte? Daar kan je geen voorzorgsmaatregelen voor treffen tenminste als ik je goed begrijp.
Als je mensen verbied berichtjes met minder dan 2 woorden te schrijven zou het evt kunnen.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:50 uur
Dat gaat gewoonweg niet lukken denk ik.
Heel eerlijk? Ik lees ook graag berichten waar ik enthousiast over kan worden. Ik heb soms ook momenten waarop ik denk: laat allemaal maar. Ook in discussies op de site draaien we met zijn allen vaak in kringetjes rond.
Maar dan denk ik ook weer: ik trek mijn eigen plan. Ik moet niks, ik mag. Ieder zijn plezier. Dus dan blijf ik gewoon weer lekker
Daarnaast zijn we voornamelijk users die dit als hobby doen, en we zijn niet allemaal geboren recensisten (en nu praat ik niet over de smileys of "Beatles, Mooi album." berichten).
Dan moet je gewoon van goede huize komen om op pagina 4 nog een boeiende bijdrage te kunnen leveren.
Heel eerlijk? Ik lees ook graag berichten waar ik enthousiast over kan worden. Ik heb soms ook momenten waarop ik denk: laat allemaal maar. Ook in discussies op de site draaien we met zijn allen vaak in kringetjes rond.
Maar dan denk ik ook weer: ik trek mijn eigen plan. Ik moet niks, ik mag. Ieder zijn plezier. Dus dan blijf ik gewoon weer lekker

Daarnaast zijn we voornamelijk users die dit als hobby doen, en we zijn niet allemaal geboren recensisten (en nu praat ik niet over de smileys of "Beatles, Mooi album." berichten).
Dan moet je gewoon van goede huize komen om op pagina 4 nog een boeiende bijdrage te kunnen leveren.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:53 uur
JonnieBrasco schreef:
lange-inhoudelijke-berichten-mensen
Wie of wat zijn dat dan. Ik plaats regelmatig een redelijk lang stuk maar vermaak me ook best met faxgrapjes en lange-inhoudelijke-berichten-mensen
smiley's indien het topic zich daar voor leent. Die combinatie is toch prima. Bij de cd's staan, buiten de idd erg grote platen, over het algemeen serieus bedoelde berichten. In de topics is dat anders maar levert ondertussen wel een soort sfeertje op waardoor veel mensen iedere dag even komen kijken.
0
geplaatst: 19 september 2006, 21:54 uur
aERodynamIC schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik zag ook een paar berichten staan van Zachary. Volgens mij is dat een recensist. Maar van veel jongeren kun je gewoon niet verwachten dat ze hele krantenberichten gaan schrijven over bepaalde albums. Ikzelf vind het soms dodelijk vervelend om van die ellenlange berichten te moeten lezen. Ik vind meestal een goed argument en het aantal sterren genoeg.
0
Ruby1966
geplaatst: 19 september 2006, 21:56 uur
Onderhond schreef:
Op moviemeter is dat enigszins beter ja. Ik beweer niet dat het daar perfect is, verre van zelfs, maar geregeld staan er mooi gemotiveerde stemmen en er wordt ook gewoon strenger opgetreden tegen onzinsposts. Meld je daar een "
" post dan verdwijnt die ook gewoon, als een mod zo'n post ziet gaat hij ook van de site.
Het leest daar in ieder geval een pak vlotter dan hier.
" post dan verdwijnt die ook gewoon, als een mod zo'n post ziet gaat hij ook van de site.Het leest daar in ieder geval een pak vlotter dan hier.
Ik kom daar toch ook vaak (net nog even een kleine steekproef genomen bij verschillende films) berichten tegen als: "Fijne film" en "Een mooie film" of "Mooie scenes"....als enige reactie. Verder wordt er ook veel op elkaars berichten gereageerd op een manier die in mijn ogen verdacht veel lijkt op slowchat.....
En zo begon deze discussie vanmorgen...kwantiteit over kwaliteit.....
Ik snap niet zo goed waarom Musicmeter nu opeens zo negatief benaderd moet worden. Moviemeter is net zo'n site.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.